Scion iM z 2016 roku to połączenie hatchbacka Toyota Auris z sportowymi elementami, co czyni go bardziej atrakcyjnym pojazdem dla młodszej generacji.
iM wyróżniał się lekko zmienionymi reflektorami, nowym, sportowym zderzakiem przednim, nową górną kratką, większymi progami bocznymi, zmienionym tylnym zderzakiem i nowym wzorem felg. Poza emblematem na kierownicy i oprogramowaniem na ekranie infotainment, wnętrze było identyczne jak w Aurisie.
Napędzał go silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, który oferował zarówno przyjemność z jazdy, jak i przyzwoitą oszczędność paliwa. Silnik generował 127 KM i był sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną CVT.
iM nie był tak szybkim samochodem, jak można by się spodziewać po jego wyglądzie, ponieważ był dość ciężki, ważąc około 1360 kg.
Samochód wyposażony był w 17-calowe felgi aluminiowe i oferował całkiem dobrą przyczepność dzięki relatywnie szerokim oponom.
Interesującym faktem o iM było to, że dostępny był w jednej wersji wyposażeniowej, a standardowe funkcje obejmowały elektrycznie składane podgrzewane lusterka, dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, Bluetooth, tempomat, port USB, funkcję AUX oraz system audio Pioneer z sześcioma głośnikami. Całkiem nieźle!
Na dodatek, jeśli tęsknisz za Toyotą Matrix, Scion iM był idealnym zastępstwem, które można było zdobyć, szczególnie w nowym metalicznym niebieskim kolorze.
Jeśli oznaczenie na zupełnie nowym modelu 2016 Scion iM oznaczałoby „wiadomość błyskawiczną”, to przesłanie do młodych nabywców brzmiałoby: mogą oni teraz zdobyć hatchbacka, który jest zabawny w prowadzeniu, stylowy, bogato wyposażony i o wysokiej efektywności paliwowej, za znacznie mniej, niż się spodziewali. Nowy Scion iM trafi do salonów tej jesieni, zaczynając od ceny poniżej 20 000 dolarów. Zgodnie z duchem marki Scion, to cena za model o podstawowym wyposażeniu, który jest porównywalny z wersjami w wyższej klasie konkurencji.
Hatchback Scion iM dołącza do nowego sedana 2016 Scion iA, tworząc dynamiczny duet w segmencie subkompaktowym i kompaktowym.
Nowy model Scion iM to idealna propozycja dla młodych nabywców szukających sportowego hatchbacka, którzy wciąż muszą opłacać takie rzeczy jak czynsz, jedzenie, pożyczki studenckie i weekendowe przyjemności z przyjaciółmi. Jego linie nadwozia są wyraziste. Wnętrze jest przestronne, wyrafinowane, uniwersalne i nowoczesne. Silnik DOHC Valvematic o pojemności 1,8 litra chętnie wkręca się na obroty i jest bardzo oszczędny. Podwozie z podwójnym zawieszeniem niezależnym z tyłu i standardowymi 17-calowymi felgami aluminiowymi gotowe jest na miejskie nierówności i kręte drogi. Dla większej przyjemności z jazdy, dostępna jest również manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach.
W kwestii bezpieczeństwa, model 2016 Scion iM jest wyposażony w osiem poduszek powietrznych, w tym poduszkę kolanową kierowcy oraz poduszkę w siedzisku pasażera z przodu.
Design: Znaczenie iM
W nazwie „i” oznacza indywidualność. Interesujący. Przyjazny dla kieszeni klienta. Z kolei „M” odnosi się do nowoczesności, wieloaspektowości i magnetyzmu. iM może być pierwszym nowym samochodem, ale nie nazywaj go „modelem podstawowym”. Bez trudu może konkurować z hatchbackami w podobnym przedziale cenowym, które wymagają wyższej klasy podatkowej, gdy zdecydujesz się na dodatkowe opcje.
Scion iM ma znajomą twarz, z sześciokątnym dolnym grillem, ostrymi reflektorami i bocznymi wstawkami z wzorem plastra miodu, które można również zobaczyć w sportowym modelu marki FR-S. Ta aerodynamiczna forma przejawia się w profilu, który komunikuje dynamiczny ruch od przodu do tyłu. To jak linia „swoosh” wyprofilowana w stali.
Detale w Scion iM przeczą jego przystępnej cenie. Wykończenie grilla w pianowym czerni, standardowy sportowy zestaw aerodynamiczny, LED-owe światła dzienne i tylne lampy pozostawiają niezatarte wrażenie. Zgodnie z duchem marki, wybór kolorów daje projektowi ogromny wizualny efekt: Blizzard Pearl, Classic Silver Metallic, Black Sand Pearl, Barcelona Red Metallic, Spring Green Metallic i Electric Storm Blue.
Jeden model: Przyjemność
Ceny paliw spadają. Ceny paliw znów rosną. Młodzi nabywcy starają się unikać bólu przy płaceniu na stacji, niezależnie od sytuacji. Model 2016 Scion iM oferuje idealne połączenie osiągów i efektywności, przy szacowanej przez markę oszczędności na poziomie 37 MPG na autostradzie. A potem przychodzi czas na przyjemność. Silnik 1.8 o mocy 137 KM wykorzystuje technologię zmiennej synchronizacji zaworów Valvematic, co gwarantuje szeroki krzywą momentu obrotowego, dzięki czemu iM jest responsywny w każdej sytuacji.
Dla purystów jazdy, Scion iM ma standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która oferuje płynne zmiany, co czyni jazdę bardziej angażującą. Macie wzniesienia? Scion iM ma standardowy system wspomagania ruszania na wzniesienia, który pomaga zapobiegać staczaniu się w dół, gdy ruszasz z miejsca.
Opcjonalna automatyczna skrzynia biegów również idealnie komponuje się z silnikiem 1.8. To inteligentna automatyczna skrzynia bezstopniowa, która została sportowo dostrojona dla przyjemności z jazdy. Dlatego nazywa się CVTi-S. Nie wszystkie CVT działają tak responsywnie jak CVTi-S w Scion iM. Ta skrzynia ma zarówno tryb sportowy, jak i możliwość ręcznego zmieniania biegów w siedmiu stopniowanych punktach.
W trybie sportowym, CVTi-S zmienia punkty zmiany biegów i zapewnia żywsze odczucie poprzez programowanie elektrycznego wspomagania kierownicy i responsywność pedału przyspieszenia. Logika G AI-SHIFT wykrywa boczne siły G podczas pokonywania zakrętów i utrzymuje prędkość silnika, ograniczając niepotrzebne zmiany biegów.
Używając dźwigni zmiany biegów w konsoli, kierowca może szybko i sekwencyjnie zmieniać biegi w siedmiu zdefiniowanych krokach, towarzyszy temu znane poczucie pozytywnego załączenia biegów. Wyświetlacz wieloinformacyjny TFT o przekątnej 4,2 cala w obrębie zestawu wskaźników wyświetla aktywność w trybie M, w tym położenie „biegów” oraz inne informacje o pojeździe.
Ma to w sobie ruch
W Scion iM natychmiastowa gratyfikacja za kierownicą zamieni się w długotrwałą miłość w przyszłości. Entuzjaści jazdy doskonale znają wartość wytrzymałej struktury nadwozia oraz zaawansowanego, niezależnego zawieszenia na cztery koła. Oparty na platformie sportowego coupe tC, model 2016 Scion iM spełnia te wymagania, używając wysokiej jakości stali i specjalnych wzmocnień w konstrukcji. Co więcej, tylne zawieszenie zostało zaprojektowane w typie podwójnego wahacza, co dodatkowo nie ogranicza przestrzeni bagażowej.
Dodając standardowe 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45R17, Scion iM zapewnia ciasne i dynamiczne odczucie drogi oraz komfort jazdy. System elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach i zapewnia dobrą informację zwrotną oraz mniej wspomagania przy prędkościach autostradowych. Pomaga również zwiększyć efektywność paliwową, ponieważ system zużywa energię tylko wtedy, gdy wsparcie jest potrzebne.
Premium wnętrze bez premium ceny
W środku zakochasz się od pierwszego sitowią w standardowych sportowych fotelach z bocznymi osłonami. Pasują one do ciała niczym rękawiczka i mają wbudowaną konstrukcję WIL (Whiplash Injury Lessen) dla ochrony pasażerów.
Wysokiej jakości materiały dominują w kabinie Scion iM, gdzie warstwowy projekt deski rozdzielczej łączy inspiracje z paneli sportowych z łatwo dostępnymi i prostymi w obsłudze kontrolkami. Z pomysłami zapożyczonymi z luksusowego segmentu, Scion iM minimalizuje hałas wewnętrzny poprzez akustyczną szybę, pianowe izolatory i maty wygłuszające podłogę.
Wrażenie premium Scion iM na drodze odpowiada długiej liście luksusowych udogodnień – wszystko to ujęte w standardzie dzięki znanej strategii mono-spec. Zaczynając od wszechstronności, która pochodzi z tylnej kanapy składanej w proporcjach 60/40 i standardowej osłony bagażnika. Pojemny schowek i konsola są wzbogacone o liczne kieszenie w drzwiach przednich oraz pojemniki do przechowywania w całym wnętrzu.
Jako model Scion, iM naturalnie wyposażony jest w wysokiej jakości standardowy system multimedialny. 6-głośnikowy system dźwiękowy Pioneer może odtwarzać z różnorodnych źródeł, w tym również z iPodów oraz innych urządzeń. Całość obsługuje się przez łatwe w obsłudze 7-calowe urządzenie Pioneer Display Audio, które zawiera standardowy odbiornik HD Radio oraz Aha. To przez ten ekran oglądasz standardową kamerę cofania.
Prawdziwa skórzana okleina kierownicy to nieoczekiwany detal w tej klasie cenowej. Sportowa kierownica ma przyciski sterujące do dźwięku, wyświetlacza wieloinformacyjnego oraz rozmów bezprzewodowych za pomocą Bluetooth. Kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala (pierwszy w ofercie Scion) pomiędzy głównymi wskaźnikami dostarcza informacji o systemie audio i innych funkcjach.
Scion iM wciąż zaskakuje wartościowymi dodatkami. Wszystkie samochody w tym segmencie mają klimatyzację; Scion iM idzie krok dalej z automatyczną klimatyzacją dwustrefową. A w zimne poranki, kolorowe lusterka zewnętrzne z podgrzewaniem (tak, standardowe lusterka składane) szybko radzą sobie z mgłą czy szronem. Automatyczne światła to kolejny udogodnienie zapożyczone z wyższej klasy.
Stwórz go po swojemu
Można kupić Scion iM, wybrać kolor i być w pełni zadowolonym z wyniku. Dla tych, którzy widzą w nim pustą płaszczyznę, Scion oferuje pełną gamę akcesoriów instalowanych przez dealerów. Przykłady obejmują:
Zestaw do modernizacji nawigacji, grafiki na karoserię, ulepszenia przestrzeni bagażowej, zestaw oświetlenia wnętrza, maty ochronne na każdą pogodę i wiele więcej. System bagażnika na dachu zwiększa wszechstronność. Scion iM zaoferuje również linię akcesoriów wydajnościowych TRD (Toyota Racing Development), w tym system ssania, stabilizator oraz sprężyny obniżające.
Kierowcy Scion uwielbiają swoje pupile, a Scion także je kocha. Model iM zaoferuje szereg udoskonaleń kabiny, które zredukują stres związany z przewożeniem zwierząt. Dostępne przez dealerów akcesoria przyjazne dla zwierząt obejmują uprząż dla psa z zaczepem, osłony drzwi, barierki na siedzenia dla zwierząt oraz nawet podkładkę trawiastą, która zniechęca psy do stania na konsoli centralnej.
Wiele dealerów Scion wprowadziło program Pure Process Plus, który umożliwia klientom badanie auta na stronie Scion.com, znalezienie go w salonie, złożenie wniosku o kredyt i ustalenie ceny, wszystko bez wstawania z kanapy. Scion będzie kontynuować współpracę z dealerami i Toyota Financial Services, aby udoskonalić ten proces i planuje znacznie rozszerzyć swoje zasięgi w 2015 roku.
Gwarancja ograniczona