Godny następca Toyoty Celicy, Scion tC zadebiutował po raz pierwszy w 2004 roku, oparty na wstępnym modelu koncepcyjnym.
Nazwa tC oznaczała „touring coupe” i zaprojektowano ją z myślą o młodych nabywcach, przez co nie była drogim samochodem, a dodatkowe funkcje można było łatwo dodać.
Choć podstawowy model był dobrze wyposażony, Scion oferował tC w wersji „bare-bones”, nazwanej Spec Package.
Spec Package był tańszą wersją podstawowego tC, która rezygnowała z wielu standardowych opcji, takich jak mniejsze stalowe obręcze z osłonami, tempomat czy sterowanie audio na kierownicy. W przypadku Spec Package dostępne były tylko cztery kolory.
W modelu podstawowym znajdowały się klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, sportowe fotele kubełkowe z materiałową tapicerką, składane przednie i tylne siedzenia, bezkluczykowy dostęp, pokrywa bagażnika i wiele innych funkcji.
W odróżnieniu od wielu innych samochodów, tC oferował listę „tylko” 40 opcji, które mogły obejmować zestaw do doładowania o mocy 200 KM, różne chromowane i skórzane gałki zmiany biegów, większe felgi aluminiowe i inne.
Wnętrze tC zaskakiwało wysoką jakością materiałów, które doskonale harmonizowały ze sobą, tworząc znakomity design.