Oprócz francuskich marek, inni europejscy producenci samochodów nie odnieśli takiego samego sukcesu na rynku minivanów, a Volkswagen próbował zdobyć swoją część tortu. Jednak stworzenie programu tylko dla własnej marki okazało się bardzo kosztowne. Ford znajdował się w podobnej sytuacji, więc obaj producenci zawarli umowę, dzieląc się kosztami, co zaowocowało powstaniem modeli Ford Galaxy, Volkswagen Sharan oraz SEAT Alhambra. Wszystkie trzy były produkowane na tej samej linii montażowej w Hiszpanii.
W przeciwieństwie do Galaxy czy Sharana, SEAT miał mieć sportowy wygląd i kierować się ku młodszym klientom, którzy potrzebowali siedmiomiejsca na czas spędzany na świeżym powietrzu. Mimo to, pojazdy te różniły się nieco od siebie. Alhambra miała inną parę reflektorów, które wydawały się nieco większe niż te w modelach rodzeństwa. Uśmiechnięta kratka, podzielona na pół i zdobiona dużym, chromowanym znakiem SEAT, również była znakiem rozpoznawczym hiszpańskiego MPV. Tył pojazdu pokazywał wyraźną różnicę dzięki czerwonej linii, która przecinała klapę bagażnika i łączyła światła tylne.
Wewnątrz znajdowało się takie samo rozmieszczenie kabiny, z opcją pięciu lub siedmiu miejsc. Design deski rozdzielczej przypominał samochód, ale z wyższym centralnym panelem, otaczającym kierowcę. Jednak centralna konsola dzieliła przednie fotele, co utrudniało swobodne przechodzenie przez pojazd z lewej na prawą stronę, jak w wielu amerykańskich minivanach. Ford uznał, że takie podejście jest bardziej odpowiednie dla europejskiego rynku.