SEAT Alhambra 2010-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SEAT Alhambra 2010-Present

Przejdź do galerii zdjęćSEAT Alhambra 2010-Present

Minivany grupy Volkswagen powstały w pierwszej generacji we współpracy z Fordem, ale w drugiej generacji, zaprezentowanej w 2010 roku, polegały już tylko na własnych zasobach.

SEAT Alhambra był jednym z MPV skonstruowanych przez niemieckiego producenta pod hiszpańską marką. Choć zachował oryginalną koncepcję, wykazał wyraźną ewolucję we wszystkich aspektach. Od języka designu po konstrukcję, był to zupełnie nowy pojazd, oparty na platformie Volkswagena.

W przeciwieństwie do swojego brata Volkswagena Sharana, Alhambra prezentowała sportowy wygląd. Jej kanciaste reflektory były szerokie i nadawały minivanowi groźny wygląd, a szesnaście pionowych szczelin na czarnej kratce zapewniało imponującą obecność na drodze. Przedni zderzak był otulony, z szeroką kratką i dwoma bocznymi wlotami dla reflektorów. Z boku, nachylona szyba kontynuowała stromy kształt maski. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, druga generacja Alhambry miała przesuwane tylne drzwi. Z tyłu, kanciaste lampy tylne były wydłużone od tylnych błotników do szerokiej klapy bagażnika.

Wnętrze Alhambry oferowało miejsce dla siedmiu osób, z opcją zintegrowanych fotelików dziecięcych w środkowym rzędzie. Z przodu, producent zamontował szeroką deskę rozdzielczą z wysokim centralnym panelem dla systemu audio oraz dolnym panelem sterowania klimatyzacją. Projektanci SEAT-a stworzyli deskę rozdzielczą z srebrnymi pierścieniami wokół obrotomierza i prędkościomierza, w tym wskaźników paliwa i temperatury płynu chłodzącego umieszczonych na ich dolnej stronie.

Pod maską SEAT zachował tylko silnik 2.0-litra turbo-diesla z faceliftowanej pierwszej generacji Alhambry, jednak nowe były jednostki 1.4-litra TSI (turbo doładowany benzynowy) oraz 2.0-litra TSI. Hiszpański producent oferował do 220 KM dla swojego MPV, co dowodziło, że groźny wygląd nie był bezpodstawny.

SEAT Alhambra ma idealny format MPV. Przy długości 4,85 metra jest dłuższy od swojego poprzednika o 22 centymetry. Jego szerokość wzrosła o dziewięć centymetrów do 1,90 metra, co czyni go liderem w tym segmencie pojazdów. Wysokość została nieco zmniejszona – o jeden centymetr – do 1,72 metra. Nowe proporcje tworzą mocno sportową linię.

Szef wzornictwa SEAT Luc Donckerwolke i jego zespół stanęli przed wyzwaniem przekształcenia koncepcji MPV, z jej obszerną przestrzenią, w emocjonujący, angażujący design. Zespół zrealizował swoje zadanie znakomicie. Już na pierwszy rzut oka nowa Alhambra jest wyraźnie prawdziwym SEAT-em, z sportowymi i mocnymi liniami. Spokojne, wyrafinowane powierzchnie kształtują jej nowoczesny i młodzieńczy wygląd. Ścisłe i precyzyjnie równoległe linie zamknięcia przekazują techniczną precyzję i doskonałą jakość produkcji, podczas gdy delikatne, niemal niewidoczne zwroty poniżej krawędzi podkreślają zewnętrzne linie. Proporcje idealnie harmonizują – wprowadzając ogromne napięcie do designu przy minimalnej liczbie linii.

Przód

Charakterystycznym motywem z przodu SEAT Alhambra jest „Design Strzały” – motyw typowy dla ekspresyjnego języka wzornictwa SEAT. Trapezoidalny grill chłodnicy otoczony jest subtelną chromowaną ramką i nosi duże logo SEAT. Jego starannie konturowane czarne paski podkreślają pionowość. Razem z wyrazistymi, w kształcie V konturami maski i niskimi reflektorami, grill tworzy znak towarowy SEAT „strzały”.

Ekstremalny design zderzaka zdominowany jest przez duże, trójwymiarowe wloty powietrza z wyraźnie zdefiniowanymi krawędziami. W wersji standardowej, lampy przeciwmgielne znajdują się w zewnętrznych wlotach powietrza. Razem z reflektorami halogenowymi, mają dodatkową funkcję statycznego światła skrętnego – oświetlają skrzyżowania przy prędkości do 40 km/h.

Linia wyposażeniowa Style oferuje opcjonalną wersję bi-ksenonową, która dostarcza światło mijania i drogowe z lamp gazowych wolnych od rtęci.

Dla reflektorów w Alhambrze Style, SEAT oferuje dwie opcjonalne nowoczesne technologie – Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego (AFS) i Asystenta Świateł Drogowych. AFS, zarezerwowany dla reflektorów bi-ksenonowych, zawiera dynamiczne światło skrętne oraz statyczne światło skrętne. Asystent Świateł Drogowych jest również dostępny z jednostkami H7. Używając czujnika zamontowanego u podstawy lusterka wstecznego, rozpoznaje inne pojazdy i tereny zabudowane na podstawie ich oświetlenia i automatycznie przełącza między światłem drogowym a mijania.

Bok

Wyrazistym elementem designu SEAT Alhambra jest jego profil boczny, ze stromo nachylonym słupkiem D i jednorodnymi powierzchniami paneli. Boki mają subtelne kontury, które zapewniają perfekcyjną funkcjonalną i wizualną integrację dużych drzwi przesuwanych. Potężnie uformowana pozioma linia charakteru biegnie nad progiem, akcentując flankę w dopasowaniu do wyraźnie zdefiniowanych, dużych nadkoli. Wskaźniki LED są wbudowane w lusterka boczne.

Okna boczne są osadzone stosunkowo nisko, co daje poczucie przejrzystości i lekkości oraz oferuje pasażerom przestronną widoczność. Alhambra Style obejmuje opcjonalne chromowane wykończenie wokół okien. Czarny reling dachowy w standardzie – dostępny w wersji chromowanej na linii Style – jest subtelny i smukły, gładko wkomponowując się w sylwetkę.

Tył

Tył SEAT Alhambra jest wyraźnie zorganizowany. Jednym z jego charakterystycznych elementów jest duży spoiler na krawędzi dachu, który zawiera trzecie światło stopu. Tablica rejestracyjna jest umieszczona pod dużym logo SEAT i napisem „Alhambra” oraz osadzona w zagłębieniu w opadającej linii tylnej klapy.

Duże tylne światła są wariacją geometrii przednich reflektorów. Są podzielone na dwa segmenty, zewnętrzny segment z każdej strony zintegrowany jest z słupkiem D, a wewnętrzny w klapie. Zespół świateł zwęża się, gdy zmierza w stronę środka pojazdu. Wewnętrzne komponenty mają poziomą strukturę, ich linie przyjmują formę fali, generując charakterystyczny obraz nocą.

Nadwozie – sztywne i bezpieczne

Nowa SEAT Alhambra została stworzona od podstaw, a jednym z jej kluczowych ulepszeń jest koncepcja drzwi. Zamiast konwencjonalnych drzwi zawiasowych, nowa pełnowymiarowa MPV od SEAT-a jest wyposażona w dwa przesuwane drzwi z tyłu. W linii wyposażeniowej Style, są dostępne z elektrycznym napędem. Nadwozie jest aerodynamiczne, sztywne, bezpieczne i lekkie. Pomimo swojego formatu, podstawowa wersja Alhambry waży tylko 1,648 kilogramów.

Drzwi przesuwane

Nowa SEAT Alhambra w standardzie wyposażona jest w dwa tylne drzwi przesuwane. Drzwi te są szczególnie łatwe i ciche w otwieraniu i zamykaniu. W porównaniu z konwencjonalnymi drzwiami zawiasowymi, drzwi przesuwane znacznie ułatwiają dostęp w ciasnych miejscach parkingowych lub garażach. Po otwarciu nie ma żadnego niebezpieczeństwa, że drzwi przypadkowo dotkną sąsiedniego pojazdu lub ściany.

Szerokie otwarcie drzwi przesuwanych oferuje dużo miejsca do wsiadania z tyłu. Każde drzwi poruszają się po trzech torach, umiejscowionych w strefie progu, panelu bocznym nad nadkolem i w ramie dachu. Górny tor jest wbudowany w osobną skrzynkę, która chroni go przed wpływami środowiska. Obie drzwi przesuwne mają standardowo elektryczne okna.

W linii wyposażeniowej Style te drzwi mogą być dostarczane z opcjonalnym elektrycznym napędem. Można je uruchomić za pomocą dwóch przycisków w konsoli centralnej, przycisków w słupku B lub za pomocą klamek drzwi. Elektryczne drzwi przesuwane można również obsługiwać zdalnie. Nie mogą być otwierane, gdy klapka paliwa jest otwarta i/lub tylne okno jest otwarte.

Nawet stopień, w jakim elektroniczne drzwi przesuwane mogą być otwarte, jest indywidualnie programowalny. Otwieranie i zamykanie można przerywać w dowolnym momencie – samoblokujący napęd trzyma drzwi na swoim miejscu, nawet gdy są zaparkowane na wzniesieniu. Elektryczne wsparcie mocy bezpiecznie zamyka drzwi – nawet w ekstremalnym zimnie. Elektryczne blokady dziecięce są standardem, a ich sterowanie znajduje się wygodnie obok siedzenia kierowcy.

W trosce o bezpieczeństwo, SEAT wyposażył Alhambrę w zaawansowany system ochrony przed przytrzaśnięciem. Jest to funkcja obliczeniowa w mechanizmie sterującym – porównuje związek między poborem prądu przez napęd a jego prędkością. Jeśli jedno z drzwi uderzy w obiekt podczas zamykania, zatrzymuje się natychmiast i ponownie otwiera. Jeśli podczas otwierania wykryje przeszkodę, przestaje się poruszać. W momencie zamykania emitowany jest również akustyczny sygnał ostrzegawczy.

Aerodynamika i akustyka

Przełomowa efektywność nowej SEAT Alhambry jest wynikiem obszernego udoskonalenia technicznego. Jednym z głównych sukcesów jest doskonale zbalansowana aerodynamika. Duża MPV ma współczynnik cd wynoszący tylko 0.299 – rekord w tym segmencie i poprawa o pięć procent w porównaniu do swojego poprzednika, który już był niezwykle dobry.

Eksperci aerodynamiki rozpoczęli obliczenia przepływu powietrza na bardzo wczesnym etapie procesu rozwoju, a wyniki te zostały bezpośrednio wplecione w projekt modelu. Inżynierowie i projektanci przystąpili do bardzo złożonego procesu udoskonalania, obejmującego szeroki zakres detali. Na słupkach A, na przykład, zoptymalizowany profil rynny kieruje przepływ powietrza z przedniej szyby na boczne okna przy minimalnych stratach. Dzięki temu również hałas wiatru jest minimalizowany, a lusterka boczne pozostają czyste podczas jazdy w deszczu. Same lustra oraz ich połączenia z nadwoziem również zostały opracowane w podobny sposób. Jako opcję, SEAT może dostarczyć szkło o ciemnym odcieniu dla tylnych okien.

Kryteria aerodynamiczne miały także wpływ na projekt progów. Poprawiają one przepływ powietrza wokół tylnych kół, co minimalizuje opór wiatru kół. Na końcu dachu pojazdu duży spoiler zapewnia, że przepływ powietrza oddziela się czysto i z minimalną turbulencją od pojazdu. Małe spoilery oraz duże panele podwozia pojazdu również są zaprojektowane tak, aby zapewnić gładki przepływ powietrza wzdłuż spodu pojazdu, jednocześnie skutecznie chłodząc komponenty napędu i hamulce. Spód pojazdu generuje znaczną część jego ogólnego oporu.

Bezpieczeństwo w razie wypadku

Oprócz 13 procentowej zawartości blachy stalowej gorąco formowanej, znaczna część metalowej struktury SEAT Alhambra wykonana jest ze stali wysokowytrzymałej. Ten koncept materiałowy zapewnia pełnowymiarowemu MPV doskonałe właściwości w zakresie bezpieczeństwa w razie wypadku – niezależnie od tego, czy chodzi o kolizję czołową, boczną, zderzenie z tyłu czy sytuację wywrócenia.

W przypadku kolizji z przodu struktury strefy zgniotu przed komorą pasażerską pochłaniają dużą część energii uderzenia. Zderzak poprzeczny, wykonany ze stali gorąco formowanej, również przekazuje energię z kolizji bocznej do obu członów podłużnych. Aby chronić stopy i nogi pasażerów, poprzeczny człon w rejonie podłogi również jest wykonany z materiału gorąco formowanego.

Środkowy tunel i progi prowadzą siły do innych obszarów nadwozia. Równolegle do podłogi, rama ściany bocznej w komorze silnika i ramy drzwi tworzą dodatkowe kanały rozkładu sił w komorze pasażerskiej. Gorąco formowany słupek dachu, który sięga daleko w ramę dachu, dodatkowo poprawia stabilność komory bezpieczeństwa.

W przypadku uderzenia bocznego, siły są kierowane głównie przez próg i słupek B – które również wykonane są ze stali gorąco formowanej. Poprzeczny człon siedziska znajdujący się między progiem a środkowym tunelem wspiera słupek B, kierując siły w stronę tunelu. Diagonalnie zamontowane belki wzmocnienia w czterech drzwiach rozkładają część sił na otaczające nadwozie. Nowa Alhambra oferuje również pasażerom najlepszą możliwą ochronę w przypadku kolizji z tyłu, gdzie dużą rolę odgrywają duże tylne belki podłużne.

Ochrona pieszych

Nowe MPV od SEAT-a również przewyższa wszystkie wymagania ustawowe dotyczące ochrony pieszych. Jeśli pieszy uczestniczy w kolizji z samochodem, co skutkuje uderzeniem głowy o maskę, istnieje wystarczająca strefa zgniotu między nią a solidnymi komponentami w komorze silnika. Skrzydła są zamocowane na elastycznych elementach, a wokół poprzecznego członu szyby czołowej znajdują się strefy deformacyjne. Pianka za zderzakiem amortyzuje uderzenie nogi pieszego. W przypadku niskich prędkości, takich jak kolizje na parkingach, unika się dużych uszkodzeń, ponieważ techniczne komponenty z przodu i z tyłu są dobrze chronione.

W przypadku poważniejszego wypadku nadwozie działa w ściśle określony sposób, współpracując z systemami zabezpieczeń zamontowanymi w SEAT Alhambra. Należą do nich siedem poduszek powietrznych – poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, dwie boczne poduszki powietrzne w pierwszym rzędzie, dwie poduszki powietrzne głowy między słupkami A i D, które otwierają się jak zasłony, oraz poduszka powietrzna na kolana kierowcy, która otwiera się pod kolumną kierownicy. Dzięki swemu projektowi, zagłówki na przednich siedzeniach minimalizują ryzyko urazu szyi w przypadku kolizji z tyłu.

Czujniki wczesnego wykrywania kolizji są niezawodne. Zawierają bardzo wczesny czujnik z przodu, blisko zatrzasku maski, kolejne czujniki w pobliżu sterownika poduszek powietrznych umieszczonego w przedniej części tunelu oraz czujniki przyspieszenia do kolizji bocznych zintegrowane w słupkach B i C.

Wszystkie siedzenia w Alhambrze wyposażone są w trzypunktowe automatyczne pasy, z napinaczami pasów i ogranicznikami siły pasów z przodu. Dodatkowym standardowym wyposażeniem w pełnowymiarowym MPV SEAT jest system przypominania o zapięciu pasów (SBR), który monitoruje zapięcia pasów na przednich siedzeniach. Jeśli pas pozostaje niezapięty, a SEAT Alhambra jest już w ruchu, system wydaje wizualny i akustyczny sygnał ostrzegawczy dla kierowcy. W wersji pięcio- i siedmioosobowej system ten jest także dostępny na wszystkich miejscach. Kierowca widzi w wyświetlaczu wielofunkcyjnym, czy pasażerowie na tylnych siedzeniach mają zapięte pasy.

Siedzenia w drugim i opcjonalnym trzecim rzędzie są wyposażone w mocowania do fotelików dziecięcych Isofix i dodatkowe mocowania Top Tether. Dla drugiego rzędu dostępne są również jedno lub dwa zintegrowane foteliki dziecięce odpowiednie dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić użycie fotelika dla niemowląt zwróconego tyłem w przednim fotelu.

Wnętrze i bagażnik – przestrzeń i jakość

Nowa Alhambra to przestronne MPV – oferujące mnóstwo miejsca dla ludzi i bagażu. Koncepcja siedzeń jest całkowicie nowa i opracowana od podstaw. SEAT oferuje wybór układów z pięcioma lub siedmioma miejscami. Gdy siedzenia drugiego i trzeciego rzędu nie są potrzebne, można je złożyć w podłodze pojazdu za pomocą łatwego mechanizmu składania.

Dużo uwagi ze strony przyszłych klientów zostało uwzględnione w rozwój koncepcji siedzeń i drzwi. Dzieci w wieku od sześciu do czternastu lat oraz ich rodzice mieli dostęp do prototypów, a ich uwagi wielokrotnie inspirowały ulepszenia – jednym z przykładów jest projekt uchwytów do obsługi na oparciach.

Siedzenia w drugim rzędzie

Pasażerowie w drugim rzędzie siedzą nieco wyżej niż kierowca i pasażer z przodu – prawie jak w kinie. Duże boczne okna oferują im niezakłócony widok. Dla drugiego rzędu siedzeń SEAT dostarcza standardowo moduł trzyosobowy. Siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać przód-tył o 160 milimetrów, a kąt oparć można regulować w drobnych krokach. Siedzenia oferują dłuższe podparcia nóg i wyższy poziom komfortu niż w poprzednim modelu, a także zwiększoną wysokość siedzenia i przestronność. Aby chronić pasażerów przed słońcem, SEAT Alhambra Style oferuje standardowo ręczne rolety w Style oraz opcjonalnie w Reference.

W poprzednim modelu konieczne było usunięcie tylnych siedzeń, aby pomieścić duże ładunki, ale w nowej Alhambrze można je pozostawić na pokładzie dzięki nowemu systemowi „EasyFold”. Składanie siedzeń jest proste i odbywa się za pomocą jednego prostego ruchu.

Jedno pociągnięcie za uchwyt zamontowany na bocznej stronie oparcia wystarczy, aby złożyć go do przodu na siedzisko – kompaktowy pakiet następnie opada do przodu w strefie podłogowej. Zagłówki mogą pozostać na swoim miejscu. Gdy siedzenia są w pozycji pionowej, ale nieużywane, zagłówki można całkowicie zsunąć, aby nie przeszkadzały w widoczności w lusterku wstecznym. W linii wyposażeniowej Style lusterko wsteczne jest samoczynnie przyciemniane.

Siedzenia w trzecim rzędzie

SEAT Alhambra z siedmioma miejscami ma trzeci rząd (2 + 3 + 2), który jest zamontowany nieco wyżej niż drugi rząd. Dostęp do tego rzędu również znacznie się poprawił. Drzwi przesuwane otwierają się szeroko, a zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać znacznie do przodu.

Długi rozstaw osi wynoszący 2,92 metra – o osiem centymetrów więcej niż w poprzednim modelu – jest najlepszy w klasie i zapewnia mnóstwo miejsca na kolana. W Alhambrze nawet dorośli mogą wygodnie siedzieć w trzecim rzędzie podczas stosunkowo długich podróży. Kąt oparć można regulować w dwóch stopniach. Pneumatyczne wsporniki wspomagają składanie siedzeń trzeciego rzędu – siedzisko i oparcie leżą płasko jedno za drugim na powierzchni ładunkowej.

Bagażnik

Niezależnie od tego, czy jeden, czy oba rzędy siedzeń są złożone, powierzchnia ładunkowa jest zawsze płaska. Przy tylko złożonych siedzeniach trzeciego rzędu powierzchnia ładunkowa, wykończona wysokiej jakości dywanem, ma długość co najmniej 1,3 metra. Do wysokości pokrywy bagażnika, pojemność ładunkowa pięcioosobowej Alhambry w tym układzie wynosi 809 litrów. Dzięki łatwemu w użyciu opcjonalnemu siatkowemu dzielnikowi, który można zamocować w różnych punktach, SEAT Alhambra może być również załadowana aż po sufit. To zwiększa objętość do 1,339 litrów w pięcioosobowym aucie.

Jeśli również siedzenia drugiego rzędu są złożone, ciągła, nieprzerwana powierzchnia ładunkowa zwiększa swoją długość do 2,10 metrów, mierzonych do oparć przednich siedzeń. W tym formacie dla maksymalnej przestrzeni ładunkowej, pięcioosobowy model oferuje co najmniej 2,430 litrów pojemności, gdy jest załadowany do sufitu. Siedmiomiejscowa wersja oferuje 2,297 litrów. Jako opcję, przednie siedzenie pasażera można złożyć do przodu, aby pomieścić przedmioty o długości do 2,95 metra. Bardzo wygodną opcją jest elektryczna klapa bagażnika, dostępna w linii Style. Aby ją aktywować, znajduje się przycisk w konsoli centralnej oraz dwa przyciski na samej klapie – jeden do otwierania, a drugi do zamykania. Może być również obsługiwana zdalnie za pomocą przycisku na breloku.

Podobnie jak opcjonalne elektryczne drzwi przesuwane, elektryczna klapa bagażnika również wyposażona jest w urządzenie zapobiegające przytrzaśnięciu. Kąt otwierania można programować, aby unikać potencjalnych konfliktów z niskimi sufitami. Gdy klapa jest całkowicie otwarta, dostępna wysokość pod nią wynosi 1,85 metra – co jest więcej niż wystarczająco dla większości osób. Wysokość załadunku Alhambry jest wygodnie niska i wynosi 67 centymetrów, a dostęp do strefy ładunkowej jest całkowicie na poziomie.

Standardowe wyposażenie w bagażniku obejmuje gniazdko 12-woltowe, zaczepy zabezpieczające, hak na torby, chowaną i zdejmowaną osłonę oraz schowki w bocznych ścianach; wersja pięcioosobowa oferuje dodatkową przestrzeń do przechowywania pod powierzchnią ładunkową. Jako opcję, SEAT może dostarczyć nowy pakiet ładunkowy. Składa się on z ruchomych teleskopowych szyn mocowanych wzdłuż górnej krawędzi bocznych ścian oraz siatki rozciągniętej pomiędzy nimi jak hamak.

Klienci Alhambry, którzy posiadają przyczepy kempingowe lub konie, docenią obrotowy hak holowniczy. Jest on zwalniany elektrycznie za pomocą przycisku w bagażniku, po czym hak można ręcznie obrócić i zablokować na miejscu. Wersje z silnikami TDI mogą holować do 2,2 tony. Nowa Alhambra 4WD może holować do 2,4 tony.

Kokpit – elegancki i funkcjonalny

Panel wskaźników w SEAT Alhambra reinterpretują zasady obsługi poprzedniego modelu, przy czym kluczowe elementy pozostają w swoich znanych miejscach. Układ kokpitu jest podzielony poziomo, co wyraża charakter sportowej elegancji, który stanowi istotę nowej Alhambry. Inżynierowie i projektanci SEAT-a poświęcili pełną uwagę nawet najmniejszym detalom.

Jakość i design

Wybór i zastosowanie materiałów w nowym SEAT Alhambra przekazują imponujący poziom jakości i wyrafinowania. Powierzchnie panelu wskaźników są wyściełane techniką słush formowania i wykończone w delikatnej strukturze skóry. Dyskretne ramki o wyglądzie chromu zdobią kratki wentylacyjne i większość jednostek przełączających.

Elementy dekoracyjne w panelu wskaźników i drzwiach przednich lśnią w jednym z różnych wykończeń powierzchni, w zależności od poziomu wyposażenia. Wszystkie przełączniki i przyciski – podświetlane w klasycznym czerwonym kolorze SEAT-a w nocy – obracają się i klikają z precyzyjną dokładnością, jasno zdefiniowanym skokiem i cichymi, ale bogatymi tonami.

Konsola centralna

Panel wskaźników składa się z górnego i dolnego segmentu, oddzielonych elementem wykończeniowym. Kokpit przyjmuje formę falującą – konsola centralna jest nieco bardziej wydłużona na przód, podkreślając jej sportowy, ergonomiczny charakter. Wszystkie pola obsługi umieszczone są na niej wyżej i bardziej ergonomicznie niż w poprzednim modelu.

Górna część konsoli centralnej mieści systemy audio, wideo i nawigacji dostępne w nowej Alhambrze. System nawigacji i najwyższej klasy system audio mają wyświetlacz dotykowy. Pod monitorem znajduje się duży przełącznik świateł awaryjnych umieszczony na elemencie wykończeniowym, natomiast nad monitorem znajduje się schowek. W Alhambrze Style schowek jest wyposażony w pokrywę.

Jednostka sterująca klimatyzacją znajduje się w centralnej części panelu wskaźników. Poniżej niej znajduje się podwójny rząd przełączników, na którym znajdują się kontrolki funkcji, takich jak opcjonalne elektryczne drzwi przesuwane i tylna klapa. Drugi schowek dopełnia konsolę centralną.

Środkowy tunel

Hamulec postojowy znajduje się na tunelu w swoim znanym miejscu między przednimi siedzeniami i jest aktywowany za pomocą wygodnego przycisku. Nowy elektryczny hamulec postojowy oszczędza miejsce w kabinie i zwiększa komfort oraz bezpieczeństwo. Funkcja „Auto Hold” pomaga przy ruszaniu, zwłaszcza na wzniesieniach. Utrzymuje pojazd na chwilę po zwolnieniu hamulca nożnego. DSG Alhambry ma funkcję Auto Hold w standardzie. Jest ona opcjonalna dla Alhambr z manualną skrzynią biegów.

Wskaźniki

Pod elegancko zaokrąglonym łukiem osłony deski rozdzielczej znajdują się dwa duże wskaźniki dla nowego SEAT Alhambra – prędkościomierz i obrotomierz. Z białymi napisami na czarnym tle i czerwonymi wskaźnikami są wyraźne i łatwe do odczytania. Są one otoczone dyskretną srebrną ramką. Wskaźniki paliwa i temperatury płynu chłodzącego są zintegrowane w dużych wskaźnikach.

W centrum zespołu wskaźników znajduje się wyświetlacz wielofunkcyjny, który prezentuje kluczowe informacje i funkcje. Dla Alhambry Style dostępna jest wersja „plus” z dodatkowymi funkcjami. Standardowo w Style i opcjonalnie w Reference, wyświetlacz wielofunkcyjny można kontrolować za pomocą trójramiennego wielofunkcyjnego koła kierownicy – odpowiadające przełączniki znajdują się na górnych ramionach i są łatwe, wygodne i intuicyjne w użyciu. Kolumna kierownicza jest regulowana pod względem wysokości i zasięgu w standardzie.

Siedzenia w pierwszym rzędzie

Fotel kierowcy to kluczowy element zrównoważonej koncepcji ergonomicznej – nawet długodystansowa jazda w nowej Alhambrze jest relaksująca i wyrafinowana. Pełnowymiarowe MPV od SEAT-a oferuje wygodne siedzenia, które zapewniają doskonałe wsparcie fizyczne. Podobnie jak w poprzednim modelu, kierowca i pasażer z przodu mają przyjemnie prostą pozycję siedzącą, ale tym razem nieco sportowiej i niżej.

Fotel kierowcy jest regulowany na wysokość w standardzie, z elektrycznym wsparciem lędźwiowym dostępnym w linii Style. W Alhambrze Style SEAT oferuje również opcjonalne podgrzewane fotele z elektryczną regulacją w 12 kierunkach i skórzaną tapicerką. Ogrzewanie foteli jest również dostępne zarówno dla wersji Style, jak i Reference w pakiecie zimowym.

Możliwości przechowywania

SEAT zaprojektował nową Alhambrę z myślą o życiu w ruchu – aktywny charakter tego pełnowymiarowego MPV obejmuje szeroki zakres możliwości przechowywania. Można je znaleźć w drzwiach, w konsoli sufitowej, pod przednimi siedzeniami, przed siedzeniami drugiego rzędu oraz w bagażniku. Ponadto kabina zawiera dwa lub trzy gniazda 12-woltowe, w zależności od liczby miejsc i wersji.

Duży schowek na górze deski rozdzielczej ma pojemność 3,2 litra. Centralna podłokietnik między przednimi siedzeniami jest standardowym wyposażeniem w Style (opcjonalnie w Reference) i można go regulować pod względem nachylenia i położenia wzdłuż; zawiera również kolejny schowek. Przednie drzwi mają uchwyty na butelki o pojemności 1,5 litra, podczas gdy drzwi przesuwane mają miejsce na butelki o pojemności 1 litra. Dwa uchwyty na kubki z przodu i dwa w drugim rzędzie siedzeń dopełniają możliwości przechowywania napojów na pokładzie SEAT Alhambra.

Komfort – technologia z luksusowej klasy

SEAT oferuje szeroki zakres opcjonalnych technologii komfortu w nowej Alhambrze – od trzech strefowej automatycznej klimatyzacji, przez systemy infotainment, po innowacyjny Asystent Parkowania. Przenoszą one luksus najwyższej klasy do pełnowymiarowego MPV, podkreślając jego charakter jako wyrafinowanego pojazdu do długich podróży.

Klimatyzacja

SEAT Alhambra jest standardowo wyposażona w klimatyzację. Całkowicie nowy, ręcznie sterowany system charakteryzuje się dużą wydajnością w połączeniu z doskonałą efektywnością. Oferuje również chłodzenie dużej, zamykanej kieszeni w desce rozdzielczej.

Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, która zarządza temperaturą w kabinie w trzech osobnych strefach – dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu – również została opracowana od podstaw. Każde siedzenie, w tym te w trzecim rzędzie, ma indywidualne zasilanie powietrzem. Nowa trzystrefowa automatyczna klimatyzacja pokazuje wszystkie kluczowe informacje w wyświetlaczu opcjonalnych systemów radiowych i nawigacyjnych. Jeśli ustawienie jest zmieniane ręcznie, krótko pokazuje okno wyskakujące zawierające informacje o nowym statusie. Działanie systemu uwzględnia również dane z czujników dotyczących pozycji słońca i poziomu wilgotności. Porównując temperatury powietrza i okien, może rozpoznać, kiedy szyba czołowa może być zamglona, a włącza sprężarkę tylko wtedy, gdy jest to rzeczywiście konieczne.

Asysta parkingowa

SEAT dostarcza nową Alhambrę z zestawem opcjonalnych systemów asystujących do manewrowania i parkowania. Wersja podstawowa to Park Pilot dla przodu i tyłu – działa z wykorzystaniem czujników ultradźwiękowych i informuje kierowcę sygnałami akustycznymi. Następny poziom obejmuje dodatkowe grafiki wyświetlane na monitorze. Trzecia wersja zawiera kamerę tylnej widoczności na tylnej części pojazdu. Monitor wyświetla obrazy, gdy tylko kierowca włącza bieg wsteczny. Nadrukowane linie ułatwiają manewrowanie, a graficzny wyświetlacz można włączyć dla dodatkowej pomocy, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Najwyższa wersja w nowym SEAT Alhambra to jeden z najsilniejszych i najinteligentniejszych systemów asystujących parkowania na świecie – Park Assist. Działa z wykorzystaniem 12 czujników ultradźwiękowych, każdy z zasięgiem 4,5 metra, które rejestrują miejsca parkingowe po bokach drogi i mierzą je w dwóch wymiarach. Kierowca aktywuje system jednym dotknięciem przycisku oraz sygnalizatorem. Aby rozpoznać równoległe miejsca parkingowe, prędkość Alhambry nie może przekraczać 40 km/h, a dla miejsc parkingowych prostopadłych maksymalna prędkość wynosi 20 km/h.

Jeśli miejsce jest wystarczająco duże, Park Assist przejmuje kierowanie podczas wjazdu na miejsce parkingowe. Kierowca musi tylko obsługiwać pedał przyspieszenia i hamulca, wspierany wizualnymi oraz akustycznymi sygnałami. Park Assist manewruje SEAT Alhambra na miejsca parkingowe równoległe lub prostopadłe do drogi zarówno po lewej, jak i po prawej stronie. Dla równoległego parkowania miejsce musi być tylko o 0,8 metra dłuższe niż pojazd – system steers forwards and backwards in several movements as required. Zapewnia tę samą pomoc przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego. Park Assist radzi sobie również z równoległym parkowaniem na zakrętach, przy krawężnikach i między drzewami oraz innymi przeszkodami.

Systemy audio, nawigacji i dźwięku

SEAT Alhambra oferuje wybór spośród trzech systemów audio i jednego systemu nawigacji. Standardowe wyposażenie pełnowymiarowego MPV to SEAT Sound System 1.0, który zawiera tuner audio, jedno CD i cztery głośniki. Standardowo w Style i opcjonalnie w Reference, to SEAT Sound System 2.0 z ośmioma głośnikami, gniazdem aux-in i dual tuner – jeden tuner odbiera program, a drugi w tle wyszukuje inne stacje. Oba systemy audio mogą również odtwarzać pliki MP3.

Tani system nawigacji wejdzie w skład nowego SEAT Media System 2.2. Zawiera pięciocalowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości 400 x 240 pikseli, odtwarzacz CD, gniazdo na kartę SD i podwójny tuner. Dane nawigacyjne dla Europy Wschodniej i Zachodniej są preinstalowane, a dostępne obrazy map zawierają widok 3D. Wprowadzenie celu – podobnie jak nawigacja w menu – jest łatwe i logiczne.

SEAT oferuje aktualne rozwiązanie dla łatwego korzystania z telefonu. Interfejs Bluetooth łączy telefony komórkowe z anteną GSM/UMTS w Alhambrze, o ile są one wyposażone w profil głośnomówiący. Rozmowy są transmitowane przez system audio pojazdu.

Jednostki napędowe – mocne i wysoce efektywne

Dla Alhambry SEAT oferuje pięć nowoczesnych silników czterocylindrowych – trzy silniki TDI i dwa silniki TSI. Generują od 85 kW / 115 hp do 170 kW / 200 hp i produkują do 350 Nm momentu obrotowego. Wszystkie cztery silniki łączą technologię bezpośredniego wtrysku z turbodoładowaniem – ich interakcja tworzy zestaw sportowej mocy i przełomowej efektywności.

Silniki w nowej Alhambrze są znacznie mocniejsze, a jednocześnie do 16 procent bardziej oszczędne w porównaniu do porównywalnych silników w poprzednim modelu. Silnik 2.0 TDI o mocy 85 kW / 115 hp oraz 2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 hp zużywają średnio tylko 5,5 litra oleju napędowego na 100 km. To odpowiada emisji CO2 143 gramów na km – wśród najlepszych w segmencie pełnowymiarowych MPV. Silniki TDI są wyposażone w katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna). Ta wyrafinowana technologia sprawia, że są jednymi z najczystszych silników diesla na świecie.

Wszystkie silniki, z wyjątkiem TSI 200 hp, są standardowo wyposażone w system start-stop i odzyskiwanie energii hamowania – obie technologie pochodzą z Ecomotive SEAT-a, mające na celu redukcję zużycia i emisji.

System start-stop i odzyskiwanie energii hamowania

Wszystkie silniki w nowej SEAT Alhambra – trzy jednostki TDI oraz TSI o mocy 110 kW / 150 hp – wykorzystują najnowsze technologie efektywności. System start-stop dezaktywuje silnik w czasie postoju, gdy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji neutralnej, a kierowca naciska pedał hamulca. Gdy sprzęgło jest wciśnięte, zmodernizowany rozrusznik uruchamia silnik – cicho, płynnie i szybko.

System start-stop, który można dezaktywować przez kierowcę w każdej chwili, działa również doskonale w połączeniu z przekładnią DSG – w takim przypadku kierowca musi tylko nacisnąć pedał hamulca, a następnie go puścić, aby ponownie uruchomić silnik. Dzięki bardzo mocnej i odpornej na cykle baterii, system działa nawet w ekstremalnych temperaturach zimowych. System start-stop zmniejsza zużycie paliwa o do 4 procent.

Odzyskiwanie energii hamowania, drugi system efektywności paliwowej w SEAT Alhambra, odzyskuje energię podczas hamowania i zwalniania, wykorzystując inteligentną regulację napięcia dla generatora. Ta energia jest tymczasowo przechowywana w akumulatorze, a gdy MPV przyspiesza, wraca do sieci pojazdu. To odciąża generator, który może być często uruchamiany na niskim napięciu lub całkowicie wyłączony. Wymagana moc z silnika do jego uruchomienia maleje, a zużycie paliwa jest zmniejszone. Oprócz tych dwóch funkcji, wiele innych elementów technicznych zostało zoptymalizowanych pod względem efektywności. Na przykład pompa paliwa pobiera tylko tyle energii, ile jest wymagana dla danego trybu pracy. To poprawione zarządzanie energią przynosi dodatkowe korzyści w zakresie zużycia.

Silniki TDI

Trzy silniki TDI o czterech cylindrach w Alhambrze mają pojemność 1,968 cm3. Silniki czterozaworowe z wspólną szyną to zaawansowane jednostki napędowe – mocne, wyrafinowane i o przełomowej efektywności.

Nowy silnik TDI o mocy 85 kW / 115 hp

Nowy bazowy TDI w Alhambrze generuje 85 kW / 115 hp, z imponującym maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 280 niutonometrów dostępnym od 1750 r/min. Dzięki temu nawet wariant silnika podstawowego, który jest połączony z 6-biegową skrzynią manualną, ma imponujący poziom dynamiki. Maksymalna prędkość SEAT Alhambra wynosi 183 km/h, przyspiesza od 0 do 80 km/h w 8,4 sekundy i osiąga 100 km/h w ciągu 12,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa również wyznacza znaczną normę wynoszącą tylko 5,5 litra na 100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 143 gramów na km. Z pełnym zbiornikiem o pojemności 70 litrów, Alhambra ma zasięg blisko 1,300 km.

2.0L TDI CR 6MT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna131 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Emisja CO2149-154 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc110 Kw @ 5800 Rpm
150 Hp @ 5800 Rpm
148 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
240 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna122.4 Mph (197 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3739 Lbs (1696 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5467.5 Lbs (2480 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc110 Kw @ 5800 Rpm
150 Hp @ 5800 Rpm
148 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
240 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3946 Lbs (1790 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

2.0L TSI 6AT DSG FWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc161.8 Kw @ 4500-6200 Rpm
220 Hp @ 4500-6200 Rpm
217 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-4400 Rpm
350 Nm @ 1500-4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Emisja CO2167-168 G/Km

2.0L TDI 4×4 6MT AWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4081 Lbs (1851 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5600 Lbs (2540 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna126.8 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3915.4 Lbs (1776 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5599.7 Lbs (2540 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc85 Kw @ 4200 Rpm
116 Hp @ 4200 Rpm
114 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
281 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4019 Lbs (1823 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5556 Lbs (2520 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3851.5 Lbs (1747 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5533.6 Lbs (2510 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4061 Lbs (1842 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5578 Lbs (2530 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2152 G/Km

2.0L TDI CR 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500 Rpm
150 Hp @ 3500 Rpm
148 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna123 Mph (198 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Emisja CO2136-137 G/Km

2.0L TDI CR 6AT FWD (184 KM) DSG

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna131 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Emisja CO2149-154 G/Km

2.0L TDI CR 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500 Rpm
150 Hp @ 3500 Rpm
148 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16 - 215/60 R16 - 225/50 R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.9 In (2918 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika9.4 Cuft (266 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Emisja CO2130-132 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.