SEAT Altea Freetrack 2007-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SEAT Altea Freetrack 2007-2009

Przejdź do galerii zdjęćSEAT Altea Freetrack 2007-2009

Gdy klienci zaczęli domagać się większej liczby crossoverów i SUV-ów, producenci samochodów, którzy nie mieli takich pojazdów w swojej ofercie, próbowali się dostosować. Altea Freetrack była jednym z takich modeli.

W innych okolicznościach hiszpańska marka SEAT mogłaby odnieść sukces z tym przypominającym SUV-a minivanem. Jednakże, czas był niewłaściwy, ponieważ na całym świecie zaczęła się odczuwać finansowa kryzys.

Minivany nie były szczególnie istotne dla Europejczyków, ale producenci nadal starali się je tworzyć. SEAT zdołał stworzyć nie jeden, ale dwa modele oparte na tej samej płycie podłogowej. Wersja Freetrack była dłuższa. W odróżnieniu od swojego standardowego odpowiednika, oferowała wyższy prześwit oraz plastikowe osłony na nadkolach, drzwiach bocznych i tylnych panelach. Teoretycznie miały chronić lakier przed gałęziami i zarysowaniami. W rzeczywistości dobrze sprawdzały się również w walce z wózkami zakupowymi.

W środku, pięcioosobowy pojazd oferował mocno wyprofilowane fotele kubełkowe z przodu oraz trzy indywidualne siedzenia w drugim rzędzie, które mogły się przesuwać, składać lub być demontowane. Dodatkowo, kierowca mógł cieszyć się nietypowym, sportowym wyglądem deski rozdzielczej dla pojazdu przeznaczonego dla większej liczby pasażerów, z trzema indywidualnymi zespołami wskaźników, w których centralne miejsce zajmował obrotomierz, usytuowany przed kierownicą. W zależności od opcji, SEAT montował na środkowym panelu jednostkę multimedialną z systemem nawigacji satelitarnej. Na koniec, pasażerowie z tyłu mogli korzystać ze składanych stolików w stylu pokładowym, umieszczonych na oparciach przednich siedzeń.

Na początku Freetrack był dostępny tylko z napędem na cztery koła. Jego turbodoładowany silnik benzynowy był wystarczająco mocny, aby dostarczyć nieco frajdy z jazdy. W tym samym czasie wersje z silnikiem diesla okazały się bardzo oszczędne. Później wprowadzono nawet bardziej ekonomiczną wersję, dostępną tylko z napędem na przednią oś.

Seat Altea Freetrack powstał z myślą o rodzinach, łącząc model Seat Altea XL z koncepcją pojazdu typu crossover – a dokładniej, takim stworzonym z myślą o off-roadzie, bez rezygnacji z ogromnej funkcjonalności, jaką oferują auta kompaktowe w miejskich warunkach. Seat Altea Freetrack zapewnia maksymalną przestrzeń zarówno dla podróży z rodziną, jak i wypadów na łono natury.

Wygląd terenowy

Oparty na modelu Altea XL, pierwszy crossover od SEAT-u ma wyraźnie terenowy charakter, w tym charakterystyczne plastikowe osłony spotykane we wszystkich modelach tego typu. Te osłony nie tylko poprawiają estetykę, ale także chronią nadwozie przed uszkodzeniami, gdy kierowcy zjeżdżają z utartej drogi.

Dodatkowymi wyróżniającymi cechami Seat Altea Freetrack są nowe 17-calowe felgi oraz specjalne opony o większej średnicy, a także dodatkowe 40 mm prześwitu w porównaniu do modelu Altea XL, co zwiększa zdolności terenowe nowego modelu.

Wnętrze Seat Altea Freetrack charakteryzuje się atrakcyjną, dwukolorową gamą barw. Łączy czarny kolor obecny w całej gamie Altea z brązem, który przypomina leśne ścieżki, jakie ma zamiar pokonywać nowy model.

Napęd na cztery koła lub napęd na przednią oś

Seat Altea Freetrack to nie jest udawany crossover – wyposażony jest w napęd na cztery koła. Moc z silników 200 KM 2.0 TSI oraz 170 KM 2.0 TDI jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem układu Haldex z połączeniem hydro-mechanicznym i elektroniczną kontrolą, zapewniającą precyzyjny i stopniowy rozkład momentu obrotowego. Silnik o mocy 140 KM 2.0 TDI jest oferowany z napędem na przednią oś.

W normalnych warunkach pracy moc napędu kierowana jest całkowicie na przednie koła, ale w razie potrzeby do 50% mocy może być przekierowane na oś tylną.

Sprzęgło Haldex to w zasadzie system wielopłytkowy, który reguluje różnicę prędkości obrotowej między wałem napędowym a wyjściowym. Wał prowadzący z skrzyni biegów pełni rolę wału wejściowego, podczas gdy wał wyjściowy łączy się z osią tylną za pośrednictwem wału napędowego.

Elektroniczna kontrola jest zaprogramowana tak, by w normalnych warunkach jazdy Seat Altea Freetrack zachowywał się jak tradycyjny pojazd z napędem na przednią oś, co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. Jednak wartości wielu dynamicznych parametrów (różnica prędkości obrotowej między wałami, sygnały z czujników ABS/ESP, zmienne momentu i prędkości obrotowej itp.) uruchamiają elektroniczną kontrolę rozkładu napędu. Są one na bieżąco monitorowane, aby umożliwić dostosowanie rozkładu mocy do warunków jazdy, z możliwością skierowania do 50% całkowitej mocy na tylne koła.

Aby pomieścić ten system napędu na cztery koła, nie ograniczając przestronności wnętrza pojazdu, konieczne było przystosowanie zarówno tylnej osi, jak i zawieszenia tylnego. Wymagało to także modyfikacji zbiornika paliwa, choć jego pojemność 55 litrów pozostaje taka sama jak w Altea XL.

Dzięki temu systemowi przenoszenia mocy oraz wyższemu prześwitowi w porównaniu do standardowego Altea XL, Freetrack osiąga kąt podejścia wynoszący 17,6 stopnia oraz kąt zjazdu wynoszący prawie 23 stopnie.

Nowe zawieszenie

Zawieszenie Seat Altea Freetrack wyposażone jest w amortyzatory z większym zbiornikiem oleju niż te montowane w modelu XL. Dzięki temu zawieszenie radzi sobie z bardziej ekstremalnymi warunkami pracy bez znacznego wzrostu temperatury.

Seat Altea Freetrack standardowo wyposażony jest w system kontroli trakcji TCS, który interweniuje w zarządzaniu silnikiem, aby zapobiec poślizgowi kół podczas przyspieszania na śliskich nawierzchniach. W standardzie znajduje się również najnowsza generacja ESP (Elektroniczny Program Stabilizacji), która współdziała z systemem Rekomendacji Kierowania (DSR), który wykrywa jakość hamowania na każdej osi i podejmuje działania korygujące, przekazując niewielki impuls na kierownicę, aby utrzymać pojazd na właściwej drodze. EBA (Asystent Hamowania Awaryjnego) także może wspierać kierowcę, zwiększając ciśnienie hamulców do maksymalnej wartości podczas awaryjnego hamowania.

Ostatnią, ale nie mniej ważną cechą systemu ESP w Seat Altea Freetrack jest program stabilności przyczepy TSP, który został zaprojektowany specjalnie w celu zwiększenia bezpieczeństwa pojazdu podczas holowania przyczepy. TSP pomaga w stabilizacji przyczepy, jeśli zagraża ona bezpiecznemu prowadzeniu pojazdu w wyniku, na przykład, niekorzystnych warunków atmosferycznych, złej nawierzchni drogi lub hamowania awaryjnego.

Silniki wysokiej jakości

Trzy silniki – dwa diesle i jeden benzynowy – znane z wysokiej wydajności. W końcu dwa silniki z napędem na cztery koła to te same jednostki napędowe, które można znaleźć w przykładzie w modelu Seat León FR: 170 KM 2.0 TDI oraz 200 KM 2.0 TSI. Do nich dołącza silnik 140 KM 2.0 TDI. Z tymi silnikami, Freetrack może uważać się za sportowy crossover rodzinny w swoim segmencie.

Przy silniku 170 KM 2.0 TDI maksymalna prędkość wynosi 204 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy. Natomiast z silnikiem 2.0 TSI, Seat Altea Freetrack osiąga maksymalną prędkość 214 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy. W przypadku 140 KM 2.0 TDI przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,2 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 196 km/h, a średnie zużycie paliwa to 6,1 l/100 km.

Zmaksymalizowana przestrzeń

Mimo wszystkich osiągów, Seat Altea Freetrack zachowuje doskonałe poziomy przestronności i pojemności bagażnika związane z modelem Altea XL. Z pojemnością 593 litrów, Freetrack oferuje wystarczająco miejsca na wszystko, co cała rodzina potrzebuje do pełnego korzystania z czasu wolnego. Co więcej, pojemność ładunkowa może wzrosnąć do 1,562 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

Jedną z mocnych stron wnętrza Seat Altea Freetrack jest jego ogromna praktyczność i funkcjonalność. Na przykład, SEAT wprowadza w swoim nowym modelu przydatne przestrzenie do przechowywania w podsufitce, które biegną wzdłuż i jednocześnie mieszczą 7-calowy ekran TFT (w standardzie wyposażenia z 4WD, opcjonalnie z 2WD).

Standardowe są również rolety okienne w tylnej części, z funkcją, która pozwala na ich schowanie w drzwiach, gdy nie są używane. Inną standardową cechą, która z pewnością będzie doceniana przez rodziny ze zwierzętami, jest siatka zabezpieczająca. Ta siatka oddziela przedział pasażerski od komory bagażowej i może być łatwo usunięta, gdy nie jest potrzebna.

System multimedialny w standardzie z napędem na cztery koła

Oprócz przestronnego wnętrza, jednym z najsilniejszych atutów Seat Altea Freetrack jako samochodu rodzinnego jest wprowadzenie nowego systemu multimedialnego jak w modelach Seat Altea i Altea XL w standardzie wyposażenia z 4WD (opcjonalnie z 2WD). System ten składa się z 7-calowego ekranu TFT umieszczonego w dachu pojazdu, a także złącza RCA do podłączenia odtwarzacza DVD, konsoli do gier, laptopa czy nawet odtwarzacza MP3, ponieważ dźwięk z podłączonego źródła jest odtwarzany przez system audio pojazdu.

Inne elementy, które standardowo występują w Seat Altea Freetrack, to klimatyzacja dwustrefowa, automatyczne włączanie świateł i czujnik deszczu, czujnik parkowania, tempomat, komputer pokładowy oraz system radiowo-CD z obsługą MP3 i sterowaniem audio z kierownicy. Natomiast z perspektywy bezpieczeństwa, program stabilizacji ESP, sześć poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) oraz lampka ostrzegawcza o ciśnieniu w oponach to tylko niektóre z cech, które wchodzą w skład wyposażenia standardowego.

Kolejną mniej powszechną cechą standardowo wchodzącą w skład Seat Altea Freetrack są elektryczne przygotowania do holowania przyczepy. Te przygotowania obejmują złącze dla systemu TSP, który współpracuje z ESP w celu pomocy w stabilizacji przyczepy.

2.0L TFSI 6MT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1800 Rpm
280 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.1 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3463.5 Lbs (1571 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4830.3 Lbs (2191 Kg)
Spalanie miasto18.4 Mpg Us (12.8 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2223 G/Km

2.0L TDI 6MT AWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna121.8 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.1 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3315.8 Lbs (1504 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4682.6 Lbs (2124 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2162 G/Km

2.0L TDI 6MT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800 Rpm
350 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna126.7 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.1 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3456.8 Lbs (1568 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4779.6 Lbs (2168 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.1 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3261 Lbs (1479 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4683 Lbs (2124 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2162 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.