SEAT Altea XL 2006-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SEAT Altea XL 2006-2009

Przejdź do galerii zdjęćSEAT Altea XL 2006-2009

Chociaż segment MPV był w 2006 roku w Europie niemal martwy, SEAT postanowił spróbować swojego szczęścia, wprowadzając model Altea XL, minivana o właściwościach jezdnych przypominających samochód osobowy.

Jak sugeruje nazwa, była to XL wersja mniejszego brata, modelu Altea MPV. SEAT zbudował oba pojazdy na tej samej platformie co Volkswagen Golf MKV, ale z wydłużonymi zwisami. Dodatkowo, producent zaprojektował wyższą karoserię, co zaowocowało przestronnym wnętrzem.

Od przodu, Altea XL prezentowała się identycznie jak jej mniejszy odpowiednik. Charakterystyczne dla SEAT-a reflektory o kocim kształcie nawiązywały do nowoczesnej koncepcji designu, z płynącymi liniami i ostrymi kątami. Samochód został naszkicowany przez Waltera da Silvę, który kontynuował jego profil falistą linią sculptured na panelach drzwi. Wersja XL była o 187 mm (7.4”) dłuższa od modelu Altea.

Z przodu, wysoka pozycja siedzenia i zaokrąglona deska rozdzielcza przypominały te z kompakta Leon. Układ wskaźników, z centralnie umieszczonym obrotomierzem, był nietypowy dla MPV. Altea XL oferowała miejsce dla pięciu osób, podobnie jak jej mniejszy brat, ale z przestronnym bagażnikiem, który miał pojemność 532 litrów (18.8 cu-ft) przy wszystkich siedzeniach na miejscu oraz 1,604 litrów (56.6 cu-ft) przy złożonych tylnych fotelach. Znaczną poprawą w tym modelu była przesuwna tylna kanapa, która pozwalała na zwiększenie przestrzeni na nogi lub w bagażniku, w zależności od sytuacji.

Pod maską nie było zbyt wielu niespodzianek, ponieważ Altea XL korzystała z tych samych jednostek napędowych co jej krótszy brat, chociaż była również dostępna z napędem na cztery koła, co poprawiało jej właściwości na luźnych nawierzchniach.

Seat Altea XL prezentuje innowacyjny i przyciągający wzrok design, który jest typowy dla całej rodziny modeli Seat, a jednocześnie łączy w sobie charakterystyczne cechy sportowe. Dodatkowo, dzięki swoim obszernym wymiarom, oferuje lepszą funkcjonalność wnętrza.

XL, jak sama nazwa wskazuje, to wersja Seat Altea skierowana do klientów, którzy potrzebują więcej przestrzeni niż ta oferowana przez standardowe wymiary Altei. Każdy, kto był przyciągany liniami i sportowym wyglądem Altei, ale uznawał, że nie spełnia ona jego potrzeb, teraz ma idealną wersję dla siebie.

Seat Altea XL jest o 18,7 centymetra dłuższy od Altei. Efektem tego jest znacznie zwiększona przestrzeń wewnętrzna, elastyczność oraz ładowność. W nowym modelu pojemność bagażnika wzrosła do 532 litrów w porównaniu do 409 litrów w Altei. Dodatkowo, jeśli siedzenia zostaną przesunięte do przodu o 14 centymetrów, pojemność bagażnika wzrasta do 635 litrów, co czyni go największym w swojej klasie.

Jeśli chodzi o przestrzeń dla pasażerów, Seat Altea XL oferuje atrakcyjne rozwiązania, takie jak możliwość przesunięcia tylnych siedzeń nie tylko o 14 centymetrów do przodu, ale także o dodatkowe dwa centymetry do tyłu, co zwiększa przestrzeń dla pasażerów z tyłu.

W przypadku miejsc dla kierowcy i pasażera z przodu, Seat Altea XL daje te same korzyści, co reszta gamy Altei. Wysokość obu siedzeń jest optymalna do idealnej kontroli i widoczności na drodze, a także zapewnia łatwy dostęp. Wszystko to osiągnięto bez kompromisów w zakresie wydajności pojazdu, ponieważ układ Agile Chassis sprawia, że prowadzenie Seat Altea XL jest równie komfortowe, jak prowadzenie każdego innego kombi o niższym środku ciężkości.

Praktyczność Seat Altea XL szczególnie uwidacznia się w detalu wnętrza. Po pierwsze, w licznych schowkach rozmieszczonych w całym wnętrzu, ale także w drobnych innowacjach, takich jak składany pokrowiec bagażnika na jeden dotyk, tace dla tylnych siedzeń przypominające te w samolotach czy wspomniany wcześniej zakres regulacji tylnych siedzeń do 16 centymetrów.

Estetycznie, tylna część Seat Altea XL wyróżnia się. Szczególnie wyróżniające się cechy to duże tylne światła, które rozciągają się wzdłuż klapy bagażnika, nadając jej solidny wygląd luksusowego samochodu. Również elementy takie jak relingi dachowe przyciągają uwagę, dodając rodzinnego charakteru ich niezaprzeczalnej praktyczności.

Jak można się spodziewać, Seat Altea XL oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, zarówno aktywnego, jak i pasywnego. Aktywne bezpieczeństwo zapewniają systemy ABS, TCS i ESP z asystentem hamowania awaryjnego. Dodatkowo, wcześniej wspomniany Agile Chassis oferuje doskonałą stabilność i osiągi dla tego typu pojazdu.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, Seat Altea XL ma do ośmiu poduszek powietrznych: sześć w standardzie z tylnymi poduszkami bocznymi jako opcja. Oprócz poduszek powietrznych, Seat Altea XL ma inne funkcje bezpieczeństwa, takie jak trzypunktowe pasy bezpieczeństwa czy mocowania Isofix dla fotelika dziecięcego. Jako członek rodziny Seat Altea, Altea XL otrzymała maksymalną ocenę bezpieczeństwa pasażerów EuroNCAP – 5 gwiazdek.

Gama Seat Altea XL umożliwia każdemu użytkownikowi znalezienie wersji, która najlepiej odpowiada jego potrzebom.

Jeśli chodzi o silniki, Seat Altea XL dostępny jest w dwóch wersjach benzynowych: 1.6 (102 KM) oraz 2.0 FSI (150 KM) – tylko z sześciobiegową skrzynią Tiptronic. Wersje Diesla to znany 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) – z opcją sześciobiegowej skrzyni DSG – oraz 2.0 TDI (170 KM).

Istnieje wybór trzech poziomów wyposażenia: Reference, Stylance i Sport-up.

Wszystkie oferują standardowe funkcje takie jak klimatyzacja, radio MP3 z wejściem Aux oraz sześć głośników, monitorowanie ciśnienia w oponach, 16-calowe stalowe felgi, czarne relingi dachowe, tempomat oraz komputer pokładowy, elektryczne okna z przodu i z tyłu, elektryczne lusterka boczne z pozycją parkingową, elastyczny pokrowiec bagażnika oraz regulowane na wysokość siedzenie kierowcy, między innymi. W zakresie bezpieczeństwa, sześć poduszek powietrznych jest oferowanych w standardzie, a także ABS i TCS od poziomu wyposażenia Reference w górę.

Wyraźne pokrewieństwo rodzinne

Jak w przypadku wszystkich modeli nowej generacji Seat, Altea XL wykazuje szereg wspólnych cech „rodzinnych”, co sprawia, że płynne linie nadwozia zachowują sportowy, innowacyjny i dynamiczny design.

W porównaniu z resztą gamy Altei, główne różnice estetyczne można znaleźć w dwóch obszarach pojazdu: w tylnej części i dachu. Poza tym, większy rozmiar pojazdu jest widoczny, a Seat Altea XL zdecydowanie pokazuje swoje dodatkowe 18,7 centymetra w stosunku do Altei.

Jeśli chodzi o tył, mimo że zachowuje sportowy wygląd, linie Seat Altea XL są złagodzone, aby spełnić wymagania klientów w tym segmencie: pojazd o innowacyjnym i funkcjonalnym wyglądzie. Tylne światła rozciągają się wzdłuż klapy bagażnika, nadając mu solidne wrażenie ekskluzywnego sedana.

Kolejną cechą definiującą Altea XL są relingi dachowe, standardowe we wszystkich wersjach (czarne w poziomie Reference i srebrne w Stylance oraz Sport-up). Te elementy nadają pojazdowi znacznie bardziej rodzinną atmosferę, a także nie można zapomnieć o ich funkcjonalności. Dzięki nim możliwe jest przewożenie bagażu i paczek o wadze do 75 kilogramów na Seat Altea XL.

Seat Altea XL debiutuje z nowymi lusterkami. Ich większy rozmiar poprawia widoczność otoczenia podczas manewrowania.

Pozostała część samochodu jest tak samo rozpoznawalna jak reszta gamy Altei. Z przodu wyróżnia się charakterystyczna, szeroka, chromowana atrapa chłodnicy w kształcie odwróconego trapezu oraz podwójne reflektory w kształcie oka. Zderzaki mają „kratkowane” wloty powietrzne, z lampami przeciwmgielnymi umieszczonymi po obu stronach.

Kolejną charakterystyczną cechą nowej generacji modeli Seat, które dzieli Altea XL, są ramiona wycieraczek umieszczone na bocznych słupkach przedniej szyby. To rozwiązanie, które jest ekskluzywne dla marki Seat i jest bardzo odpowiednie zarówno pod względem estetyki, jak i aerodynamiki.

Na koniec, wzdłuż boku, tzw. Dynamic Line Seat jest niezbędnym elementem Seat Altea XL. Jest to linia, która podąża za konturami przedniego błotnika, gładko opada wzdłuż obu drzwi i kończy się przy tylnym kole.

Przestrzeń i światło dla całej rodziny

Od momentu wprowadzenia, cechą charakterystyczną Seat Altea był przestronny wnętrze, a Seat Altea XL nie jest wyjątkiem. Wykorzystuje dodatkowe 18,7 centymetra długości, co zwiększa pojemność bagażnika i przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Wielu klientów, którzy są przyciągani liniami Seat Altea, może potrzebować więcej miejsca na podróż z rodziną lub do realizacji swoich hobby. Nie można zapominać, że znaczna część tych klientów to pary i rodziny z małymi dziećmi, które potrzebują więcej przestrzeni na przewóz sprzętu dziecięcego i wózków, a także rowerów, nart i innych rzeczy.

W ten sposób nowy model oferuje pojemność 532 litrów w porównaniu do 409 litrów oferowanych przez Altei. Tak jak Altea, XL pozwala na przesunięcie tylnych siedzeń o 14 centymetrów do przodu, co zwiększa pojemność bagażnika do 635 litrów – zysk 100 litrów dodatkowej przestrzeni na bagaż. Ta wartość przewyższa pojemność bagażnika jakiegokolwiek konkurenta Altea XL. Co więcej, gdy tylne siedzenia są całkowicie złożone, pojemność ładunkowa Altei XL osiąga 1,604 litrów.

Przestrzeń w wnętrzu znacznie zwiększa się również w tylnych siedzeniach – jako nowość w gamie Altei, tylne siedzenia można przesunąć dodatkowe dwa centymetry do tyłu, co zapewnia dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu. W tej konfiguracji pojemność bagażnika wynosi 517 litrów.

Jeśli chodzi o siedzenia z przodu, podobnie jak w Seat Altea, siedzenia w nowej Altei XL wyróżniają się dzięki wyższej pozycji siedzącej o 80 milimetrów w porównaniu do kompakta takiego jak León – to plus dla tych, którzy wolą podróżować na wyższej pozycji. I wszystko to bez utraty przyjemności z jazdy, ponieważ pomimo wyższego środka ciężkości Altea XL w porównaniu do kombi, konfiguracja podwozia sprawia, że prowadzenie Seat Altea XL to prawdziwa przyjemność.

Wspólną cechą gamy Altei jest wyraźnie widoczna duża centralna konsola, która, lekko wyprofilowana w stronę kierowcy, mieści system audio oraz systemy nawigacji i klimatyzacji. W ten sposób zestaw wskaźników i konsola tworzą jedną całość, otaczając kierowcę, a każdy przełącznik lub wskaźnik jest idealnie widoczny i łatwo dostępny.

Projekt siedzeń Altea XL jest komfortowy i otulający, a wyróżnia się dużym mocowaniem po stronie drzwi oraz długością poduszki, której przedni brzeg idealnie przylega do tyłów kolan. Siedzenie kierowcy z przesuwanym oparciem jest regulowane na wysokość i również daje wsparcie lędźwiowe (od wersji Stylance w górę); w połączeniu z wysokością i głębokością regulowaną kierownicą, umożliwia znalezienie idealnej pozycji do jazdy. Do trzech pasażerów może podróżować na tylnym siedzeniu, które staje się dwuosobowe po prostu poprzez opuszczenie centralnej podłokietnika.

Inteligentne rozwiązania

Jednym z najważniejszych punktów w samochodzie takim jak Seat Altea XL jest jego praktyczność i funkcjonalność. W tym zakresie Altea XL wprowadza szereg nowych funkcji, które z pewnością poprawiają komfort jazdy. Jednym z wyróżniających się elementów jest system półki bagażowej. Przy jednym dotyku półka zwija się i składa, dzięki czemu można maksymalnie wykorzystać pojemność bagażnika. To ułatwia demontaż półki, a przede wszystkim zmniejsza jej rozmiar do przechowywania.

Kolejną nowością w Altea XL są dwie tace zamocowane na tylnych siedzeniach, z których pasażerowie podróżujący z tyłu mogą korzystać jako podpórki na napoje (tace mają odpowiednie wyżłobienia) lub do innych przedmiotów. Tace są standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach XL.

Kolejnym przykładem praktyczności XL jest nowy wtyk 12V umieszczony w bagażniku, zamiast na tylnej części centralnej konsoli. Inny wtyk znajduje się między dwoma przednimi siedzeniami.

Oprócz tych nowych rozwiązań, niektóre z praktycznych rozwiązań oferowanych przez gamę Altei od samego początku zostały również zastosowane w XL, co oznacza, że XL wciąż ma liczne schowki rozmieszczone w kabinie pasażerskiej.

Kierowca i pasażer z przodu mają następujące schowki w zasięgu ręki: uchwyt na okulary po lewej stronie, przestronny schowek na rękawiczki przed siedzeniem pasażera, wyżłobienie oraz dwa uchwyty na kubki pod centralną konsolą, szufladę pod każdym przednim siedzeniem oraz duże schowki w przednich drzwiach, które pomieszczą butelkę 1,5 litra. Podłokietnik z przodu ma również schowek na dwa poziomy, z górnym poziomem na mniejsze przedmioty i dolnym poziomem na większe lub połączenie iPoda lub USB. Siedzenie pasażera z przodu ma również schowek po stronie drzwi, który oferuje wystarczającą ilość miejsca na przechowywanie puszki napoju.

Pasażerowie na tylnych siedzeniach mają schowek po stronie siedzenia, schowek w drzwiach (który zmieści butelkę 1 litra), kieszenie na tylnej części przednich siedzeń, przestrzeń do przechowywania na końcu centralnego tunelu oraz dodatkowy schowek i dwa uchwyty na kubki po złożeniu centralnego podłokietnika.

Wszystko w Seat Altea XL zostało zaprojektowane tak, aby każda podróż była naprawdę komfortowym doświadczeniem.

Wszystko, czego potrzebuje rodzina

Kupując samochód taki jak Seat Altea XL, klient nie myśli tylko o przestrzeni. Bezpieczeństwo to kolejna ważna kwestia – w końcu cała rodzina będzie podróżować w tym samochodzie. Jako członek rodziny Altea – która w ważnym programie bezpieczeństwa EuroNCAP uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, 4 gwiazdki w zakresie ochrony dzieci i jest jednym z nielicznych pojazdów w swoim segmencie, które otrzymały 3 gwiazdki w zakresie ochrony pieszych – Seat Altea XL jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów na rynku.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, nowy XL oferuje możliwość zamontowania do ośmiu poduszek powietrznych. Uzupełniają one sześć standardowych w całej gamie (poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera z przodu, boczne i kurtynowe), a teraz możliwe jest również zażądanie tylnych poduszek bocznych.

W zakresie bezpieczeństwa aktywnego, Seat Altea XL zapewnia kierowcy pełen zestaw zwykłych systemów kontrolnych: ABS, TCS i ESP z rekomendacją kierowania oraz EBA. Koncepcja Agile Chassis, która została już wprowadzona w innych modelach w gamie Seat, została również zastosowana w Seacie Altea XL. System zapewnia szybką reakcję na kierownicę i większą kontrolę, co skutkuje znacznym wzrostem bezpieczeństwa.

W dyskusji na temat bezpieczeństwa nie można pominąć jednego podstawowego elementu: nadwozia. Struktura Altei XL została opracowana jako komora bezpieczeństwa, z architekturą, która w sposób przemyślany kieruje przepływami sił. W przypadku kolizji strefy deformacyjne absorbują maksymalną ilość energii uderzenia, co zapewnia jak najwyższe bezpieczeństwo pasażerów.

Trzy sztywne ringi ochronne tworzą łuki ochronne w przypadku przewracania się. Pierwszy ring zaczyna się od przedniej szyby i przechodzi w dół przez słupki A i przód ramy drzwi. Drugi łączy centralne słupki B z wzmocnieniami dachu i platformy podłogowej (tworząc poziome H po każdej stronie). A trzeci składa się z słupków C, ramy klapy bagażnika i tylnej belki poprzecznej. Ten solidny zamknięty pierścień stał się główną cechą wszystkich nowych projektów Seat.

Drzwi zostały również wyposażone w przekątne wzmocnienia, oprócz poziomych na wysokości linii pasa, przy użyciu wysokotemperaturowych poprzeczek. Oprócz tych barier ochronnych, drzwi są wypełnione gęstą pianką, co pomaga absorbować uderzenia boczne, a jednocześnie poprawia izolację akustyczną i redukuje wibrację.

Seat Altea XL zapewnia ochronę zarówno pasażerów, jak i pieszych. W związku z tym, w przypadku potrącenia pieszego, przednia część pojazdu została opracowana i zaprojektowana w celu minimalizacji obrażeń dla pieszego. Aby osiągnąć ten cel, szczególną uwagą objęto projekt stref niestarannych i zgniatających, które pochłaniają większość energii z przodu.

Tak zwinny jak mały samochód

Praktyczny i funkcjonalny charakter Seat Altea XL nie musi być w sprzeczności z przyjemnością z jazdy. Koncepcja Agile Chassis, która zyskała uznanie zarówno w prasie specjalistycznej, jak i wśród klientów, została również włączona do Seat Altea XL. To rozwiązanie jest ekskluzywnym dziełem Centrum Technicznego w Martorell i zapewnia szybką reakcję na kierownicę oraz większą kontrolę, co zwiększa poziom bezpieczeństwa.

Skrócenie czasu reakcji między kierownicą a odpowiedzią samochodu gwarantuje absolutną kontrolę. I to nie jest tylko wrażenie: Seat Altea XL skręca zaskakująco szybko, z minimalnym przechyłem nadwozia, mimo iż można byłoby się tego spodziewać po pojeździe o stosunkowo wysokim podwoziu.

Osiąga to dzięki starannemu dostrojeniu sprężyn i amortyzatorów, specjalnym oponom o mniejszym kącie poślizgu oraz zmiennej pomocy elektro-mechanicznej.

Przednie sprężyny zawieszenia McPhersona są idealnie ustawione i zawierają sztywne elementy, które zapewniają stabilność w każdej sytuacji, od nagłych zmian obciążenia po hamowanie w zakrętach. Te elementy również zmniejszają obciążenie na wał napędowy podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów.

Podobnie jak w innych modelach Seat w tym segmencie rynku, tylna oś Altea XL ma zawieszenie wielowahaczowe. Cztery ramiona (trzy poprzeczne i jedno podłużne) prowadzą koła, zapewniając wyjątkowe właściwości dynamiczne oraz wysoki poziom komfortu. Dzięki niemal idealnemu wyrównaniu kół, zarówno podsterowność, jak i kąty poślizgu są zredukowane.

Podwójny system hamulcowy Altei XL reaguje zgodnie z potrzebami hamowania. Normalny nacisk na pedał wywołuje stopniowy i równomierny efekt hamowania, natomiast silniejsze naciśnięcie (jak w przypadku jazdy sportowej) zapewnia szybszą reakcję hamulców, co dostarcza w danym momencie wyraźnie większej mocy hamowania.

System TCS (system kontroli trakcji) jest również standardowy w całej gamie. System ten współpracuje z silnikiem, aby zapobiec poślizgowi kół podczas przyspieszania na śliskich nawierzchniach.

Dodatkowo, ESP (elektroniczny program stabilizacji) z rekomendacją kierowania (dynamiczna pomoc dla kierowania, która zwiększa stabilność pojazdu) jest standardowo wyposażony w wersjach Stylance i Sport-up Seat Altea XL. W połączeniu z EBA (asystent hamowania awaryjnego), zwiększa ciśnienie podczas hamowania awaryjnego, maksymalizując jednocześnie zdolność systemu i aktywując światła awaryjne samochodu.

Silniki benzynowe

1.6 o mocy 102 KM (75 kW). Silnik czterocylindrowy o doskonałej wydajności, osiągający 102 KM przy 5,600 obr/min i maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3,800 obr/min.

Wykonany w całości z aluminium, blok silnika waży zaledwie 16,5 kg. Dzięki zaprojektowaniu wnętrza, tarcie na korbowodach zostało zredukowane, co poprawia zużycie paliwa oraz osiągi silnika – także wzmacniane przez mechanizm zaworowy i elektroniczne zarządzanie.

2.0 FSI o mocy 150 KM (110 kW). Ten silnik, który w Seat Altea XL jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią Tiptronic, ma bezpośredni wtrysk paliwa do wnętrza cylindra. To pozwala na lepszy stosunek sprężania (11.5:1), co zwiększa wydajność silnika.

Marnotrawstwo paliwa zostało zminimalizowane, ponieważ bezpośredni wtrysk zapobiega gromadzeniu się paliwa w kolektorze ssącym w drodze do komory spalania. W rezultacie każda kropla wtryskiwanego paliwa jest przemieniana w energię.

Silniki Diesla

1.9 TDI o mocy 105 KM (77 kW). Jeden z najczęściej stosowanych silników w gamie Seat, dzięki doskonałemu stosunkowi wydajności do zużycia paliwa. Jest to silnik czterocylindrowy z zasilaniem przez pompę wtryskową, zmienną geometrią turbosprężarki i intercoolerem.

Dzięki dodatkowi elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin z obejściem chłodzenia oraz zastosowaniu systemu EOBD (Europejskiej Diagnostyki Pokładowej), który kontroluje komponenty związane z emisją spalin, jest to jeden z najczystszych i najoszczędniejszych silników Diesla dostępnych na rynku.

2.0 TDI o mocy 140 KM (103 kW). Kolejna perła TDI. Ten silnik, opracowany na podstawie 1.9, dzięki niewielkiemu zwiększeniu pojemności głowicy cylindrów, zastosowaniu nowej głowicy cylindrów z czterema zaworami na cylinder oraz zasilaniu przez pompę-inżektor, dostarcza moc 140 KM przy 4,000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm między 1,750 a 2,500 obr/min.

Projekt komory spalania tworzy większą turbulencję oraz lepsze spalanie gazu przy niskich prędkościach obrotowych silnika, uzyskując jednocześnie optymalne osiągi w zakresie wysokich obrotów dzięki lepszemu napełnieniu cylindrów.

Ten silnik jest dostępny w Seat Altea XL z manualną skrzynią biegów lub w powszechnie cenionej skrzyni automatycznej DSG. DSG zapewnia bardziej oszczędne zużycie paliwa niż standardowa skrzynia automatyczna oraz przyjemną jazdę bez utraty momentu obrotowego czy przyspieszenia dzięki braku konwertera momentu.

2.0 TDI o mocy 170 KM (125 kW). Jeden z najpotężniejszych silników Diesla w tym segmencie rynku znajduje się w Seat Altea XL, już dostępny w Altea FR, León FR lub Toledo. Opracowany na bazie silnika 2.0 TDI generującego 140 KM, zastosowane modyfikacje umożliwiły osiągnięcie mocy 125 kW (170 KM) przy 4,200 obrotach na minutę. Jednocześnie dostępny moment obrotowy wzrósł z 320 do 350 Nm, osiągany przy 1,800 obrotów na minutę.

1.4L 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc63 Kw @ 5000 Rpm
86 Hp @ 5000 Rpm
84 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 3600 Rpm
130 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna105 Mph (169 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2877 Lbs (1305 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa40.5 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2175 G/Km

1.6L 5MT FWD (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc75 Kw @ 5600 Rpm
102 Hp @ 5600 Rpm
101 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ 3800 Rpm
149 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna112.5 Mph (181 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2855 Lbs (1295 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4232.9 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

1.8L TSI 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc118 Kw @ 5000 Rpm
160 Hp @ 5000 Rpm
158 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 4200 Rpm
249 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna129.2 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3029.2 Lbs (1374 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4616.5 Lbs (2094 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa38.5 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

2.0L FSI 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc110 Kw @ 6000 Rpm
150 Hp @ 6000 Rpm
148 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 3500 Rpm
200 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna126.1 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3064.4 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4431.3 Lbs (2010 Kg)
Spalanie miasto18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

1.9L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc77 Kw @ 4000 Rpm
105 Hp @ 4000 Rpm
103 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1900 Rpm
249 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3042.34 Lbs (1380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409.2 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.9L TDI 6AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc77 Kw @ 4000 Rpm
105 Hp @ 4000 Rpm
103 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1900 Rpm
249 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3097 Lbs (1405 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4464 Lbs (2025 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0 TDI 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800 Rpm
350 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna131.1 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3183.5 Lbs (1444 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4605.5 Lbs (2089 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy24 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
33 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4517 Lbs (2049 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna124.9 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3097.5 Lbs (1405 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4464.5 Lbs (2025 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39.7 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2160 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM) 129 CO2

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy24 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
33 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/59.8 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika18.8 Cuft (532 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3285 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4484 Lbs (2034 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.