SEAT wprowadził model Cordoba w 1993 roku jako sedan w wersji trzyboksowej Ibizy, a obie wersje przeszły facelifting w 1996 roku.
Hiszpańska marka zaczęła zwiększać swoje sprzedaże na europejskim rynku. Podczas gdy hatchback był popularny w niektórych krajach, inni klienci poszukiwali sedana w małym segmencie, takiego jak Cordoba. Po zaledwie trzech latach, SEAT poprawił swoje produkty, dostosowując je do europejskich norm emisji Euro 2.
Giorgetto Giugiaro zaprojektował Cordobę z 1993 roku na podstawie modelu Ibiza. W wersji po faceliftingu producent polegał na swoim studiu projektowym, aby lekko zmodyfikować wygląd auta, co udało się bardzo dobrze. Z przodu projektanci stworzyli uśmiechnięty wlot powietrza z centralnym żebrem dla chromowanej emblematu marki. Plastikowy zderzak otaczający pojazd otrzymał parę prostokątnych świateł przeciwmgielnych na dole, flanking dodatkowy wlot powietrza w zderzaku. Producent zachował krótki, opadający ku dołowi klapę bagażnika z tyłu, a w zależności od opcji, zdobił ją skrzydłem. Czerwone lampy tylne były połączone czerwonym paskiem, przerywanym jedynie przez emblemat SEAT-u.
W środku SEAT próbował przyciągnąć nowych klientów, oferując więcej standardowych funkcji, takich jak system klimatyzacji, wspomaganie kierownicy i poduszka powietrzna dla kierowcy. Te nie były dostępne w podstawowej wersji dla całej gamy. Hiszpański producent zainstalował czteroramienną kierownicę z poduszką powietrzną, podczas gdy druga poduszka była dostępna w pakiecie dodatkowym.