Volkswagen wprowadził na rynek ten hiszpańsko-markowy coupe z trzema boksami w 1996 roku, stawiając małemu segmentowi twarde wyzwanie.
W 1996 roku SEAT zaprezentował wersję dwuosobową swojego trzyletniego sedana Cordoba w małym segmencie. Podczas gdy większość producentów samochodów korzystała z hatchbacków jako sportowych, trzydrzwiowych pojazdów, Hiszpanie uznali, że bagażnik z tyłu nie wpłynie negatywnie na możliwości samochodu, a wręcz poprawi jego funkcjonalność. Dodatkowo, producent wziął udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata z modelem Cordoba WRC opartym na tej dwuosobowej wersji sedana. Nie zdobył nagrody, ale przyniósł producentowi sławę.
Coupe Cordoba miało podobny przód do reszty gamy. Używało tych samych reflektorów i grilla, ale stamtąd różnice zaczynały się kumulować. Po pierwsze, ponieważ miało tylko dwoje drzwi, musiały być one dłuższe, aby umożliwić pasażerom tylnym wejście. Z tyłu producent zamontował szersze okna. Z tyłu oferowano opcję skrzydła na bagażniku.
W środku SEAT postawił na sporty akcenty, instalując czerwone litery na desce rozdzielczej, ale na czarnym tle zamiast białego. Na środkowym panelu zgrupowano sterowanie HVAC, radio-odtwarzacz kasetowy, a na górze parę wlotów powietrza. Dla foteli SEAT wybrał standardowe fotele z Ibizy trzydrzwiowej, bez nadmiernego wsparcia bocznego.