Marka Seat wprowadziła pierwszą generację modelu Cordoba w 1993 roku, a trzy lata później oferowana była wersja kombi o nazwie Vario.
Po udanym wprowadzeniu drugiej generacji modelu Ibiza, hiszpański producent samochodów zaprezentował wersję sedan o nazwie Cordoba. Oba modele dzieliły tę samą platformę z Volkswagenem Polo. Niemiecki koncern, który już posiadał hiszpańską markę, zdecydował się jednak wstrzymać wprowadzenie wersji kombi i zaplanował jej premierę na 1996 rok, razem z odświeżoną wersją całej gamy Cordoby.
Na zewnątrz, małe kombi charakteryzowało się poziomymi reflektorami przypominającymi Polo oraz grillem w kształcie uśmiechu. To był ich sposób na pokazanie samochodu, który mógł poprawić życie ludzi. Czas na samochody typu kombi jeszcze nie minął, a pojazd z wystarczającą ilością miejsca wewnątrz, porównywalną z kompaktowym autem, był dobrą wiadomością. Choć przód samochodu był podobny do wersji sedan, po słupku B projektanci wydłużyli dach, a za słupkami C umieścili prostokątne okna. To nie było zbyt oryginalne dzieło sztuki. Raczej coś w stylu „przyczepmy plecak do tego”. Z tyłu, kombi miało czerwoną listwę łączącą pionowo zamontowane lampy tylne.
Wnętrze charakteryzowało się prostym projektem deski rozdzielczej, z centralnym panelem opadającym ku dołowi oraz małym, okrągłym zestawem wskaźników z lekko zmodyfikowanymi tarczami z VW Polo. Fotelik przedni był prosty i umieszczony nisko w podstawie, co miało nadawać sportowy charakter. Z tyłu, składana kanapa była odpowiednia dla dwóch dorosłych pasażerów.