SEAT wprowadził odświeżoną wersję modelu Ibiza w 1996 roku, trzy lata po premierze drugiej generacji tego małego samochodu.
Chociaż Ibiza bazowała na platformie Volkswagena Golfa MK3, miała więcej wspólnego z Polo. Rozmiarowo znajdowała się pomiędzy swoimi dwoma niemieckimi kuzynami. Warto wspomnieć, że był to pierwszy samochód opracowany przez hiszpańską markę pod właścicielstwem Volkswagena, co było łatwo zauważalne w jakości materiałów i rozwiązaniach technicznych.
SEAT nieco zmienił wygląd zewnętrzny Ibizy z 1996 roku, ale na tyle, aby odróżnić ją od wersji bez faceliftu. Z przodu producent zamontował nowy zderzak z opcją prostokątnych świateł przeciwmgielnych. Czarne progi boczne kontynuowały styl przedniego zderzaka, tworząc iluzję smuklejszego profilu. Tak jak z przodu, tylny zderzak pozbył się czarnej gumowej listwy. Najsportowsza wersja, nazwana Cupra Sport GTI 2.0-litry 16-Zaworów, miała najdłuższą nazwę w ofercie SEAT-a i wyposażona była w szeroki spoiler dachowy na klapie bagażnika.
W środku, w zależności od wersji silnikowej i poziomu wykończenia, Ibiza oferowała dwa fotele kubełkowe z przodu, pochodzące z Polo. Oferowały one niewielkie boczne wsparcie w wersjach podstawowych, ale miały bardziej sportowy profil w najwyższej wersji wyposażeniowej. Czarne wyświetlacze w zestawie wskaźników miały prosty design, były łatwe do odczytania i zrozumienia, z czerwonymi napisami. W wersji Cupra Sport SEAT zamontował białe wskaźniki.