SEAT wprowadził odświeżoną wersję trzeciej generacji modelu Ibiza w 2006 roku, cztery lata po premierze pojazdu, delikatnie poprawiając jego wygląd.
Hiszpański producent musiał pozostawać w cieniu swojego bardziej znanego kuzyna, Volkswagena Polo. Oba pojazdy korzystały z tej samej platformy, PQ24, podobnie jak ich czeski odpowiednik, Skoda Fabia. Co dziwne, producent nie zdecydował się na lifting w momencie zmiany silników, aby dostosować je do norm emisji Euro 4 w 2005 roku, ale zrobił to rok później.
Na zewnątrz nie było zbyt wielu zmian wizualnych w pojeździe. Z przodu producent wymienił zderzak na bardziej agresywnie wyglądający. A-kształtna osłona chłodnicy, flankiwana przez dwa reflektory do jazdy dziennej, zastąpiła prostą, poziomą wersję z modelu z 2002 roku. Profil pozostał praktycznie bez zmian, natomiast z tyłu zderzak pozbawiono kolorowych pasków ochronnych w kolorze nadwozia.
Wewnątrz producent pozostawił niemal wszystko bez zmian, z wyjątkiem nowych kolorów i tapicerki na liście opcji. Podstawowa wersja wyposażenia oferowała trójramienną kierownicę, podczas gdy najwyższa wersja otrzymała przyciski na kierownicy do obsługi systemu audio, dostępne tylko z wybranymi odtwarzaczami CD.