SEAT Ibiza Cupra 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SEAT Ibiza Cupra 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćSEAT Ibiza Cupra 2009-2012

Seat zaprezentował czwartą generację małego pojazdu Ibiza na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Rok później do oferty dołączyła najbardziej sportowa wersja tego modelu, czyli Cupra.

W miarę jak segment hot-hatchów zyskiwał na popularności i cenie, powstała luka, którą należało wypełnić – sporty modele w bardziej przystępnych cenach. Ibiza Cupra była jedną z wersji, które miały to zrobić, obok Clio RS, Polo GTI i Corsa OPC.

Topowy model Cupra zyskał widoczne ulepszenia zewnętrzne w porównaniu do reszty gamy Ibiza. Na początek standardowo wyposażono go w 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz specjalny, ciemny design przedniego grilla. Z tyłu na klapie bagażnika widniał napis Cupra w chromowanych literach.

W środku znalazły się sportowe fotele kubełkowe dla pasażerów z przodu, pokryte specjalnym materiałem łączącym sztuczną skórę z tkaniną. Z tyłu było mniej miejsca dla dorosłych pasażerów. Ponieważ Cupra miała tylko konfigurację trzydrzwiową, dostęp do wnętrza był nieco trudniejszy. Bagażnik oferował wystarczającą przestrzeń na codzienne zakupy. Lista standardowego wyposażenia była bardziej rozbudowana niż w innych wersjach, obejmując radio CD/MP3, automatyczną klimatyzację oraz łopatki zmiany biegów za płaskim kierownicą. Logo Cupra znajdowało się u dołu kierownicy.

Model Cupra był standardowo wyposażony w silnik 1.4 z kompresorem i turbosprężarką, który oferował 180 KM i był połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG (dwusprzęgłową). Moc była przekazywana na przednie koła, a system elektroniczny pomagał zredukować uślizg kół.

Seat poszerza ofertę modelu Ibiza o długo oczekiwaną nową Ibizę Cupra, najbardziej sportowy, ekskluzywny i spektakularny model hiszpańskiego producenta.

Ten nowy model podkreśla cel marki, jakim jest oferowanie klientów nowych, wysokowydajnych produktów, obok cech charakterystycznych, które natychmiast identyfikują pojazdy hiszpańskiego producenta – designu, sportowości i żywotności.

Uderzający design zewnętrzny

Atrakcyjny wygląd Seat Ibizy Cupra ożywa w jej niezwykle kompaktowej sylwetce, która zapewnia doskonałą synergię między ognistą sportową naturą a funkcjonalnością, przestronnością i najwyższymi standardami bezpieczeństwa, które są niezbędne do dostosowania się do wszelkich potrzeb.

Koncepcja „Arrow Design” nadaje nosowi szczególnie ekspresyjny kształt, dzięki nowo zaprojektowanemu zderzakowi i zintegrowanemu spojlerowi z dużymi wlotami powietrza, które ułatwiają chłodzenie silnika i przednich hamulców tarczowych.

Przód Seat Ibizy Cupra dopełnia nowoczesny dizajn U-kształtnych wlotów powietrza umiejscowionych pod nowym centralnym grillem, z jego strukturą plastra miodu i czarną obramówką. Seat dodatkowo identyfikuje swój nowy, ekskluzywny model czarnymi emblematami na przednim zderzaku, w tym słowem „Cupra” po lewej stronie, co jest znakiem towarowym najbardziej sportowego modelu firmy.

Ogólny, sportowy wygląd pojazdu jest niezaprzeczalny. Widok z boku odkrywa znakomite 17-calowe felgi aluminiowe, których pięcioramienna, podwójnie szprychowa konstrukcja pokazuje ogromne hamulce tarczowe i czwórkę czerwonych zacisków, a także niskoprofilowe opony 215/40. Czarne obudowy lusterek dopełniają całości, kontrastując z czerwonym lakierem modelu Emoción Red.

Z tyłu znajdują się wyraźne „barki”, które mieszczą tylne światła, a także atrakcyjne czarne wykończenie na dole zderzaka, które zawiera uchwyt tablicy rejestracyjnej oraz nowo zaprojektowaną, centralnie umiejscowioną trapezoidalną końcówkę wydechu, flankowaną żaluzjowymi skrzydłami.

W centrum tylnej pokrywy widnieje słowo „Cupra”, które identyfikuje najbardziej sportową gamę modeli Seat, tuż pod symbolem marki, który charakterystycznie pełni również funkcję klamki bagażnika.

Sportowa atmosfera wewnątrz

Wnętrze pojazdu oddaje sportowy wygląd, typowy dla wszystkich modeli Seat. Za kierownicą nowej Seat Ibizy Cupra, kierowca od razu zdaje sobie sprawę, że to nie jest zwykły samochód, lecz wyraźnie zorientowane na wyścigi auto.

Seat Ibiza Cupra oferuje ekskluzywny design wnętrza z deska rozdzielcza, w której znajdują się błyszczące czarne elementy, takie jak panel radia, wloty wentylacyjne i osłona wskaźników. Kierownica w nowej Ibizie Cupra nie jest idealnie okrągła, lecz ma spłaszczoną podstawę, jak w pojazdach wyścigowych. Jej trzyramienna konstrukcja i boczne wgłębienia ułatwiają chwyt kierownicy, która jest regulowana pod względem wysokości i zasięgu.

Kierownica, z centralnie umieszczonym symbolem marki i logo „Cupra” na błyszczącym czarnym tle na centralnym ramieniu, ma łopatki do sterowania siedmiobiegową skrzynią DSG, co jest z pewnością jednym z wyróżniających elementów nowej wersji Cupra Ibizy.

Panel wskaźników posiada dwa nowo zaprojektowane wskaźniki, a między nimi znajduje się wyświetlacz zawierający funkcje telefonii Bluetooth. Połączenia obsługiwane są za pomocą przycisków na kolumnie kierownicy, optymalizując łączność kierowcy z pojazdem.

Model wyposażony jest w atrakcyjne i wydajne fotele o nowym sportowym designie. Czarna tapicerka oraz logo „Cupra” na oparciach przednich siedzeń sprawiają, że wnętrze Seat Ibizy Cupra wygląda jeszcze bardziej sportowo i ekskluzywnie, wyraźnie przypominając klasyczne sportowe samochody z lat 70. Fotel pasażera z przodu jest również wyposażony w system Easy Entry, w którym siedzenie składa się i przesuwa do przodu, ułatwiając dostęp do tylnych siedzeń.

Silnik 1.4 TSI 180 KM z podwójnym doładowaniem

Na nowej Seat Ibizie Cupra debiutuje nowa wersja mocnego, wydajnego silnika 1.4 TSI. Ten silnik z podwójnym doładowaniem generuje teraz 180 KM i jest połączony z siedmiobiegową skrzynią DSG ze łopatkami na kierownicy. Ta kombinacja jest pierwsza w grupie Volkswagen.

Połączenie tego silnika oraz zwrotności i sportowego charakteru skrzyni DSG zapewnia kierowcy ekscytujące doznania za kierownicą. Dodatkowo, możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy oraz wspaniała stabilność oferowana przez system „Agile Chassis” Seat, przy wsparciu elektronicznego systemu trakcji, pozwala kierowcy osiągnąć najwyższe poziomy sportowej jazdy.

Silnik 1.4 TSI z podwójnym doładowaniem charakteryzuje się znaczącym zmniejszeniem poziomu emisji dzięki niewielkiej pojemności skokowej, wynoszącej 159 g/km, co jest zgodne z zobowiązaniem marki do redukcji emisji CO2 w całej gamie silników.

Nowa Seat Ibiza Cupra osiąga następujące wyniki wydajności – prędkość maksymalna wynosi 225 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7.5 sekundy. Co więcej, silnik 1.4 TSI dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm przy 1,750-4,500 obr/min, co zapewnia średnie zużycie paliwa wynoszące 6.7 litra na 100 km. Liczby te czynią Seat Ibizę Cupra jednym z najmocniejszych, a zarazem najbardziej efektywnych samochodów w swoim segmencie, poprawiając wszystkie wyniki wydajności poprzedniego modelu.

Doskonała zdolność trakcyjna

Przy silniku o wysokiej wydajności, takim jak 180 KM 1.4 TSI, z doładowaniem turbo i kompresorem, jednym z aspektów, które wymagają największej uwagi, jest przyczepność. W tym celu Seat, wraz z pozostałymi markami grupy Volkswagen, opracował nowy elektroniczny system trakcji.

System ten, w połączeniu z ESP i TCS, działa skutecznie jak elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, bez wprowadzania dodatkowych elementów mechanicznych. System przewiduje utratę przyczepności opon i ogranicza moc przekazywaną na koło, które może ją tracić.

Odczucie na kierownicy jest podobne do prowadzenia samochodu z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, co znacznie poprawia zdolność do przekazywania mocy na napędzane przednie koła. Szczególnie zapobiega to poślizgowi wewnętrznego koła w zakrętach, zmniejszając podsterowność i w ten sposób umieszczając Seat Ibizę Cupra na szczycie swojego segmentu pod względem jakości jazdy i sportowych wrażeń.

Co więcej, system doskonale współpracuje z ESP, znacząco podnosząc poziom bezpieczeństwa aktywnego.

Zastosowanie tego systemu, będące jego premierą w grupie Volkswagen, to kolejny ważny krok dla Seata po wprowadzeniu najnowszej platformy grupy VW w czwartej generacji Ibizy.

Najwyższej jakości wyposażenie

Seat Ibiza Cupra oferuje bogate standardowe wyposażenie, w tym rozbudowane środki bezpieczeństwa oraz elementy komfortu na pokładzie.

Poza ESP, nowa Seat Ibiza Cupra jest również wyposażona w ABS, TCS + EBA, system elektronicznej trakcji, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne, system Hill Hold Control, wskaźnik niskiego ciśnienia w oponach, system audio MP3 z Aux-in i sześć głośników, tempomat, komputer pokładowy, przypomnienie zapięcia pasów w przednich siedzeniach, podwójne chromowane reflektory, światła przeciwmgielne do skrętów, fotel pasażera z systemem Easy Entry, zawieszenie Cupra i zderzaki w kolorze nadwozia oraz aluminiowe pedały.

1.4 TSI 7AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc132 Kw @ 6200 Rpm
180 Hp @ 6200 Rpm
177 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 2000-4500 Rpm
249 Nm @ 2000-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/40 R17
Długość159.9 In (4061 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57/56.7 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10 Cuft (283 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2584 Lbs (1172 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3688 Lbs (1673 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.