SEAT Ibiza ST 2010-2017
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoFanKasia89 - ocena: 4/5

SEAT Ibiza ST 2010-2017

Przejdź do galerii zdjęćSEAT Ibiza ST 2010-2017

Czwarta generacja SEAT-a Ibiza zadebiutowała w 2008 roku. Została zaprezentowana jako samochód koncepcyjny na targach motoryzacyjnych w Genewie, jednak model produkcyjny wyglądał podobnie i trafił na rynek latem tego samego roku.

Segment małych samochodów zaczynał tracić udziały w rynku, ale wciąż był bardzo istotny dla europejskiej gospodarki. Wkrótce miała nadejść poważna kryzys ekonomiczny, ale Ibiza musiała jak najszybciej pojawić się na rynku i sprzedawać wszystko, co mogła. Była pierwszą marką z grupy Volkswagen, która skorzystała z platformy PQ25, używanej później w modelach Volkswagen Polo, Skoda Fabia oraz Audi A1.

Ibiza ST była trzecim nadwoziem tego udanego pojazdu z segmentu małych samochodów. Była o 18 cm (7”) dłuższa od wersji 5-drzwiowej, a jej bagażnik był większy niż niektóre hatchbacki z segmentu kompaktowego. Dolne wloty powietrza zawierały światła przeciwmgielne, które oświetlały zakręty w połączeniu z statycznymi światłami kierunkowymi. Ibiza ST była dostępna z bi-ksenonowymi reflektorami oraz systemem adaptacyjnego oświetlenia przedniego (technologia AFS).

Wnętrze samochodu można było zamówić z nową jednostką infotainment, która zawierała system nawigacji, podwójną strefę klimatyzacji, elektryczne szyby we wszystkich czterech drzwiach oraz kompletny pakiet bezpieczeństwa z przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi. Bagażnik oferował 430 litrów (14 cu-ft) przestrzeni, a po złożeniu tylnych siedzeń powiększał się do 1164 litrów (41.1 cu-ft).

Ibiza ST była oferowana z wyborem sześciu silników, zarówno benzynowych, jak i diesla, o mocy od 70 do 105 KM. Manualne skrzynie biegów były standardowym wyposażeniem całej gamy modeli, natomiast wybrane wersje wyposażone były w 7-biegową automatyczną skrzynię DSG (dwusprzęgłową).

SEAT kontynuuje ofensywę produktową – SEAT Ibiza ST to trzeci nadwozie w udanej kompaktowej gamie hiszpańskiego producenta. Wersja kombi Ibizy to idealny pojazd dla młodzieżowego i sportowego stylu życia, łączący wszystkie mocne wartości marki – ma emocjonalny i atrakcyjny design, jest dynamiczny i wydajny, praktyczny i łatwy w obsłudze oraz finansowo dostępny. SEAT Ibiza ST oferuje sześć nowoczesnych wariantów silnikowych oraz szeroki zakres opcji i technologii. Premiera rynkowa zaplanowana jest na maj 2010 roku, z doskonałym stosunkiem ceny do jakości we wszystkich wariantach.

Tworząc Ibizę ST, projektanci SEAT-a przyjęli bardzo funkcjonalną koncepcję i ubrali ją w unikalny język designu hiszpańskiej firmy. Pomimo zasady kombi z dużym bagażnikiem zachowuje młodzieżowy sportowy charakter gamy modeli Ibizy. Linia dachu rozciąga się daleko w tył, a tylne zwisy są doskonale zintegrowane w całości projektu, podczas gdy napięty profil boczny nadaje większego wizualnego wpływu na proporcje. Przód nosi charakterystyczny „design strzały” SEAT-a, a tył ma indywidualny i wyrazisty wygląd dzięki dwuczęściowym reflektorom.

Z całkowitą długością 4,23 metra SEAT Ibiza ST jest dłuższa od wersji pięciodrzwiowej o 18 centymetrów – pozwalając na dużą przestrzeń załadunkową spełniającą wszystkie wymagania sportowego i mobilnego stylu życia. Podstawowy objętość zaczyna się od hojncy 430 litrów i może być powiększane przez składanie dzielonego oparcia tylnej kanapy. Inżynierowie szczególnie zwrócili uwagę na optymalizację szerokości i głębokości otworu załadunkowego. Cała karoseria zbudowana jest z wyjątkową precyzją i sztywnością, która wyróżnia produkty SEAT-a.

Wnętrze SEAT-a Ibiza ST oferuje imponujący poziom przestrzeni i wysoka jakość. Projektanci i inżynierowie SEAT-a poświęcili ogromną uwagę najdrobniejszym detalom. Wszystkie elementy są funkcjonalne, praktyczne w użyciu i skrupulatnie wykonane – co widać w wysokiej jakości materiałów. Napięcie w kokpicie, okrągłe kratki wentylacyjne, nowoczesny drążek zmiany biegów – emocjonalny charakter wyrażony w designie SEAT-a Ibiza ST jest również zauważalny we wnętrzu.

Sportowa dynamika z wysokim poziomem wydajności to standard w każdym SEAT-cie i wynika z nowoczesnych silników. SEAT Ibiza ST dostępna jest z wyborem trzech silników benzynowych i trzech silników TDI z technologią common-rail. Cztery z sześciu silników mają wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie. Pokrywają zakres mocy od 70 do 105 hp (51 do 77 kW).

Kolejną gwarancją sprawności i dynamiki jest precyzyjny i bezpieczny układ jezdny. Dzięki bogatemu wyposażeniu w trzech liniach modelowych Reference, Style i Sport, szerokiemu zakresowi hi-tech opcjonalnych wyposażenia – takiemu jak 7-biegowa skrzynia DSG – oraz sportowemu zawieszeniu, SEAT Ibiza ST ma szansę stać się prawdziwym konkurentem w segmencie małych kombi.

Design – wyraźne linie z młodzieńczym charakterem

Szef działu designu SEAT-a, Luc Donckerwolke i jego zespół stawili czoła szczególnemu wyzwaniu przy pracy nad SEAT-em Ibiza ST – kombi w gamie. Musieli pogodzić koncepcję kombi i jego przestronny bagażnik z młodzieżowym, sportowym charakterem Ibizy. Ponadto projektanci SEAT-a stworzyli bardzo funkcjonalny pojazd, ubrany w innowacyjny i charakterystyczny język designu marki.

Widok z przodu SEAT-a Ibiza ST wyróżnia jeden element, który jest znakiem rozpoznawczym ekspresyjnego stylu SEAT-a – „design strzały”. Trapezoidalny, chromowany grill z logo SEAT-a, zarys V-kształtnej maski silnika i nisko osadzone reflektory tworzą charakterystyczny kontur „strzały”. Wizualizacja strefy zderzaka dominowana jest przez duże wloty powietrza, które także dostarczają świeże powietrze do intercoolera silnika turbodoładowanego.

Podwójne reflektory w eleganckiej chromowanej obudowie są standardem od wersji średniej Style. Dolne wloty powietrza zawierają światła przeciwmgielne, które oświetlają skrzyżowania z statycznym oświetleniem zakrętów przy prędkościach poniżej 40 km/h. SEAT oferuje także Ibizę ST Sport z reflektorami bi-ksenonowymi z technologią AFS (Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego). System ten zawiera dwie dodatkowe funkcje – aktywne oświetlenie zakrętów i światła do jazdy dziennej.

Górne krawędzie reflektorów – które mają wizualny efekt brwi – płyną wokół boku w „Linea Dinámica”. Mają one formę ostrej krawędzi, która biegnie w tył poprzez drzwi. Druga krawędź pojawia się przy klamce przednich drzwi, biegnąc nad potężnym tylnym barkiem pojazdu i w górę w kierunku tylnego zespołu świateł. Trzecia krawędź nad progiem lekko wznosi się, gdy płynie w tył.

Ta zmiana dynamicznych linii oraz współgranie napiętych powierzchni współpracują ze sobą, nadając bokowi pojazdu rzeźbiarską formę. Poszerzone, kanciaste nadkola, lusterka zamontowane na drzwiach, stosunkowo ostry kąt słupka C oraz niskie okna podkreślają sportowy charakter SEAT-a Ibiza ST. Elegancka belka dachowa jest standardem we wszystkich wariantach, a od edycji Style jest wykończona w chromie.

Tył SEAT-a Ibiza ST daje potężne wrażenie. Spojler dachowy z trzecim światłem hamowania wystaje daleko nad dużą tylną szybą. Design tylnego światła podkreśla szerokość pojazdu, z ich szeroką formą biegnącą w kierunku eleganckiego punktu. Gdzie ich wyekstrapolowane linie się spotykają, znajduje się duże logo SEAT-a, które również pełni funkcję uchwytu dla tylnej klapy. Miejsce na tablicę rejestracyjną jest osadzone w zderzaku.

SEAT Ibiza ST ma długość 4,23 metra, co przewyższa pięciodrzwiową wersję o 18 cm. W kontekście rozstawu osi (2,46 m), szerokości (1,69 m) i wysokości (1,44 m), oba modele są identyczne. Wartość cd dla kombi wynosi tylko 0,325 – dowód intensywnego dopasowania przeprowadzonego przez aerodynamicznych specjalistów SEAT-a wraz z ich kolegami z działu projektowego. Powierzchnie nadwozia, podwozie oraz przepływ powietrza przez pojazd zostały w dużym stopniu zoptymalizowane.

SEAT oferuje Ibizę ST w szerokiej gamie kolorów. Nowe płaskie i metaliczne wykończenia lakiernicze noszą nazwy Blanco Candy, Rojo Emoción, Negro Mágico, Gris Luna, Gris Track, Azul Ada, Balea, Azul Nayara oraz Rojo Dakota. Alternatywnie SEAT oferuje także trzy kolory niestandardowe, nazywane Speed Blue, Boal i Tribu.

Karoseria – solidna i bezpieczna

Dynamiczna konstrukcja karoserii SEAT-a Ibiza ST to czysta technologia. Ustala nowe standardy w segmencie kompaktowych kombi – dzięki swojej sztywności, jakości, charakterystykom wibracyjnym i bezpieczeństwa.

Przy ocenie karoserii, jednym z kryteriów jest szczególnie ważna – sztywność skrętna. Dla SEAT-a Ibiza ST, wartość statyczna jest niezwykle wysoka, wynosząc około 14 500 Nm na stopień. Ta sztywność stanowi podstawę dla sportowego, precyzyjnego prowadzenia, gładkiego charakteru przechyłów nadwozia oraz cichego wnętrza, wolnego od jęków, skrzypień i innych irytujących dźwięków. We wszystkich obszarach, gdzie pasażerowie mogliby odczuwać wibracje – w kierownicy, podłodze pod ich stopami i siedzeniach – inżynierowie SEAT-a skupili się na dalszym zmniejszeniu poziomów wibracji. Efektem tej szczegółowej pracy jest subiektywne postrzeganie jakości – uczucie solidności i bezpieczeństwa przekazywane przez kompaktowe kombi.

Doskonała sztywność jest przede wszystkim wynikiem dużego wykorzystania stali wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości w nadwoziu. Najbardziej innowacyjnym z nich są tak zwane stale gorącowalcowane. Ciągły piec podgrzewa stal blacha do bardzo wysokich temperatur około 1 000 stopni Celsjusza. Natychmiast potem formowane są w narzędziu prasowym chłodzonym wodą – spadek temperatury, który daje skrajnie wysoką sztywność. Stale gorącowalcowane stanowią około 10 procent solidnego rdzenia karoserii, w głównej mierze zintegrowane w słupku B.

Układ i wzmocnienie węzłów nadwozia również przyczyniają się do ogólnej jakości karoserii. Spawane powierzchnie i połączenia komponentów, które są poddawane szczególnie wysokim obciążeniom, są wzmacniane przy użyciu klejów strukturalnych podczas procesu produkcji. Pomimo swojej doskonałej sztywności, konstrukcja SEAT-a Ibiza ST jest także niesamowicie lekka. Tutaj również stale ultrawysokiej wytrzymałości mają dużą rolę do odegrania, ponieważ wymagają cieńszych grubości ścianek niż konwencjonalne odmiany. Karoseria jest kluczowym elementem niskiej całkowitej wagi SEAT-a Ibiza ST – która wynosi zaledwie 1 110 kilogramów w wersji podstawowej, w tym standardowe 75 kilogramów dla kierowcy i bagażu.

Pasywne bezpieczeństwo SEAT-a Ibiza ST również w dużej mierze wynika z jego wyjątkowo sztywnej karoserii. Wzmocnienie z przodu rozprowadza siły w przypadku kolizji czołowej, aby zminimalizować deformację strefy bezpieczeństwa. Pakiet systemów ochrony jest obszerny – dwa poduszki powietrzne z przodu, poduszki powietrzne głowy/klatki piersiowej, a także napinacze pasów i ograniczniki siły pasów są standardowym wyposażeniem przednich siedzeń. Specjalny projekt zagłówków w przednich siedzeniach minimalizuje ryzyko urazów kręgosłupa w przypadku uderzenia z tyłu. Pakiet uzupełniają trzy zagłówki tylnych siedzeń oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

SEAT Ibiza ST oferuje także najnowsze standardy ochrony pieszych. Opracowane wewnętrznie elementy deformacyjne w przedniej części pojazdu minimalizują skutki uderzenia pieszego, podobnie jak strefa zgniotu pod maską. Uderzenia przy niskich prędkościach – takie jak kolizje na parkingach i tak zwane „uderzenia zderzakiem” – nie powodują dużych szkód, ponieważ techniczne komponenty są dobrze chronione w obrębie karoserii.

Wnętrze – jakość w każdym detalu

Wnętrze SEAT-a Ibiza ST oferuje imponujący poziom przestrzeni i wysokiej jakości charakter – z odczuciem samochodu z wyższej klasy. Projektanci i inżynierowie marki poświęcili szczególną uwagę najdrobniejszym detalom; wszystkie elementy są funkcjonalne, praktyczne oraz atrakcyjne.

Siedzenia mają ergonomiczną formę i oferują niską, sportową pozycję, którą można również w razie potrzeby regulować w górę. Dotyczy to fotela kierowcy we wszystkich wersjach wyposażeniowych, podczas gdy pasażer z przodu ma tę funkcję od linii Style. Fotele są dobrze wyściełane wysokodensywną pianką do tworzenia zimnego – łącząc wysoką wygodę z doskonałym wsparciem fizycznym i wyjątkowym komfortem na długich trasach. W wersji wyposażeniowej Sport fotele mają wyraźne boki, które zapewniają ciału doskonałe oparcie.

Dorośli pasażerowie mogą również wygodnie siedzieć w drugim rzędzie siedzeń z dużą ilością miejsca na głowę i nogi. Wnętrze SEAT-a Ibiza ST standardowo posiada trzy uchwyty na kubki, kilka przestronnych schowków – także w tylnych drzwiach – oraz gniazdo 12-woltowe. Od linii Style, tylne oparcia przednich siedzeń są wyposażone w kieszenie.

Siedzenia w SEAT-ie Ibiza ST to tylko jeden aspekt jego doskonałej ergonomii – nawet długie dystanse są pokonywane z łatwością. Kolejnym czynnikiem jest kierownica, która może być regulowana zarówno osiowo, jak i pionowo. Opcjonalne pokrycie skórzane na kierownicy i gałce zmiany biegów jest standardem w wersji Style.

Wszystkie wyświetlacze i interfejsy obsługi są zaprojektowane tak, aby kierowca mógł je czytać i używać intuicyjnie. Elegancki daszek zakrzywia się nad zestawem wskaźników, gdzie duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza są osadzone w sportowych obudowach rurkowych. Czerwone wskaźniki kontrastują z czarnym tłem i białym napisem. Wyświetlacz pomiędzy wskaźnikami pokazuje wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury oraz informacje z komputera pokładowego, który jest standardowy od linii Style.

Interfejs obsługi klimatyzacji znajduje się w dolnej części konsoli centralnej. Ręcznie sterowany system jest standardem w linii Reference. W wersjach Style i Sport SEAT stosuje zaawansowany technicznie system Climatronic; w pełni automatyczny system obejmuje odczyt temperatury.

Powyżej elementów sterujących klimatyzacją znajduje się jednostka sterująca dla systemu audio, która również zawiera gniazdo aux-in. Opcje obejmują interfejs USB dla iPoda i system Bluetooth do telefonu komórkowego, a także zestaw montażowy dla mobilnego systemu nawigacyjnego. Urządzenie można następnie zamontować z uchwytu na górnej stronie deski rozdzielczej.

Napięty, muskularny design deski rozdzielczej, okrągłe kratki wentylacyjne, krótki drążek zmiany biegów – sportowy, emocjonalny charakter wyrażony na zewnątrz SEAT-a Ibiza ST jest również widoczny wewnątrz. Skrupulatne rzemiosło zastosowane we wszystkich detalach wnętrza, co widać w jakości użytych materiałów. Wszystkie elementy sterujące poruszają się precyzyjnie, z wyraźnymi dźwiękami przy podnoszeniu i klikanie. Powierzchnia deski rozdzielczej jest uszlachetniona pianką.

SEAT oferuje wybór czterech różnych tapicerek i trzech kolorów dla wnętrza. W liniach wyposażeniowych Style i Sport dostępne są czarne skórzane fotele jako opcja, a także podgrzewanie siedzeń. Istnieje również dodatkowy pakiet designu – obejmujący jasne kolory dla deski rozdzielczej i wykończeń drzwi, przedni środkowy podłokietnik oraz dodatkowe miejsca do przechowywania.

Bagażnik – duża praktyczność w kompaktowym formacie

Duża tylna klapa SEAT-a Ibiza ST jest łatwa do otwarcia i zamknięcia dzięki mocnym amortyzatorom gazowym. Mechanizm otwarcia jest cechą marki – duże emblem „S”, który unosi się w górę. Klapa otwiera się wystarczająco wysoko, aby wysoki dorosły mógł łatwo stać pod nią. Bagażnik jest pokryty wysokiej jakości i trwałymi materiałami; jest przestronny i ma niezwykle praktyczny układ. Jego objętość wynosi 430 litrów, a krawędź załadunkowa znajduje się na wysokości zaledwie 578 milimetrów.

Istnieją dwie opcje rozszerzenia obszaru załadunkowego – obie wymagają bardzo mało wysiłku. Szczególnie szybka wersja polega na zwolnieniu tylnego oparcia i złożeniu go do przodu na siedziska; od linii Style tylna kanapa jest dzielona 60:40. Alternatywnie, siedziska mogą być przechowywane pionowo, aby zapewnić praktycznie płaską powierzchnię załadunkową. Kompaktowe zagłówki są umieszczone w niszach na spodzie siedzisk.

Po załadowaniu do dachu SEAT Ibiza ST oferuje pojemność ładunkową wynoszącą 1,164 litrów. Bez przednich kół można nawet zmieścić dwa rowery. Maksymalny ładunek wynosi 515 kilogramów.

Obszar ładunkowy standardowo wyposażony jest w oświetlenie i haki na torby. Standardem jest także dodatkowy schowek pod składanym podłożem. Dolny poziom pomieści standardowe koło zapasowe. Opcjonalnie SEAT dostarcza siatki do obszaru ładunkowego. Oferta akcesoriów obejmuje uchwyty i mocowania do transportu nart, rowerów i boksów dachowych, oraz do haka holowniczego. W zależności od wersji silnika, SEAT Ibiza ST ma zdolność holowania do 1,200 kilogramów (hamowane, na nachyleniu 8 procent).

Silniki – sportowe i oszczędne jednocześnie

SEAT wysyła Ibizę ST do walki z nowoczesną gamą silników – trzy jednostki benzynowe i trzy TDI, te ostatnie z wtryskiem common-rail. Pięć z tych silników będzie dostępnych w dniu uruchomienia. Dwie z sześciu jednostek to silniki trzycylindrowe, pozostałe cztery to silniki czterocylindrowe. Cztery z jednostek pracują z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, w tym całkowicie nowy i mocny silnik 1.2 TSI. Sześć silników pokrywa zakres mocy od 70 hp (51 kW) do 105 hp (77 kW) i oferuje imponującą wydajność połączoną z niskim zużyciem paliwa.

Silnik podstawowy w SEAT-cie Ibiza ST ma pojemność 1,198 cm3. Cechy silnika trzycylindrowego to aluminiowy blok silnika i cicho pracujący łańcuch zębaty napędzający wałki rozrządu oraz pompę oleju. Wałek równoważący ułatwia smoothrunning. Silnik o pojemności 1.2 litra generuje 70 hp (51 kW) i produkuje 112 Nm momentu obrotowego przy 3 000 obr/min. Przyspiesza kombi od zera do 100 km/h w 14,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 163 km/h, a jego średnie zużycie wynosi tylko 5,5 litra/100 km. Przekładnia to wysoko wydajna, lekka i precyzyjnie zmieniająca biegi pięciobiegowa skrzynia manualna. SEAT Ibiza ST 1.2 jest dostępna w wersji Reference.

Średni silnik benzynowy to jednostka 1.4 litra. Silnik czterocylindrowy 16V o pojemności 1,390 cm3 generuje 85 hp (63 kW) i produkuje maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3,800 obr/min. SEAT Ibiza ST 1.4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 177 km/h. Jego średnie zużycie wynosi 5,9 litra na 100 km. Silnik 1.4 litra jest dostępny zarówno w wersji Reference, jak i Style.

Najpotężniejszym silnikiem benzynowym w ofercie SEAT-a Ibiza ST jest całkowicie nowy 1.2 TSI. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,197 cm3 ma bezpośredni wtrysk i nowoczesny turboładowany z chłodzeniem powietrza doładowania. Jako jednostka dw zaworowa, jest zaprojektowany z myślą o minimalnym tarciu, krótkim czasie rozgrzewania i niskiej wadze. Bez dodatkowych komponentów waży tylko 89,5 kilogramów.

Zastosowane zasady downsizingu w silniku 1.2 TSI prowadzą do maksymalnej wydajności przy minimalnym zużyciu paliwa. Mały silnik turbo generuje 105 hp (77 kW) i produkuje maksymalny moment obrotowy 175 Nm już przy 1,550 obr/min – pozostając stałym do 4,100 obr/min. To wystarcza, aby przyspieszyć SEAT-a Ibiza ST od zera do 100 km/h w 10,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 190 km/h. Jednak w cyklu jazdy UE jego średnie zużycie wynosi tylko 5,3 litra na 100 km. Jest dostępny w wersjach Style i Sport, a dostawy rozpoczną się jesienią.

Technologia 1.2 TSI ECOMOTIVE jest jeszcze bardziej oszczędna w połączeniu z systemem start/stop – co obniża zużycie paliwa do tylko 5,1 litra/100 km, co odpowiada 119 gramom CO2 na km. System wyłącza silnik, gdy samochód stoi w miejscu, drążek zmiany biegów jest w pozycji neutralnej, a kierowca zdejmie stopę z sprzęgła. Po ponownym wciśnięciu sprzęgła, silnik uruchamia się szybko i płynnie.

Trzecia wersja SEAT-a Ibiza ST 1.2 TSI jest wyposażona w 7-biegową skrzynię DSG, która zmienia biegi niezwykle szybko i płynnie. Kierowca może wybierać spośród dwóch w pełni automatycznych trybów (Sport lub Drive) lub zmieniać biegi sekwencyjnie. Obie sprzęgła w DSG działają bez dedykowanego zasilania olejowego, co zwiększa ich już wysoką efektywność. Pierwsze sześć biegów ma bliskie, sportowe ustawienie, z najwyższym przełożeniem działającym jako overdrive dla lepszej wydajności paliwowej. Kluczowe dane – 0-100 km/h w 10,0 sekundy, prędkość maksymalna 190 km/h, średnie zużycie paliwa 5,3 litra/100 km.

Silnik 1.2 TDI w SEAT-cie Ibiza ST to także nowoczesny napęd. Całkowicie nowy trzycylindrowy diesel z wałkiem równoważącym generuje 75 hp (55 kW) z pojemności 1,199 cm3, z jego szczytowym momentem obrotowym 180 Nm dostępnym przy 1,500 obr/min. Inżynierowie szczególną uwagę zwrócili na inteligentne zarządzanie termiczne i minimalne wewnętrzne tarcie. System common-rail nowej generacji wtryskuje paliwo pod ciśnieniem do 1,800 bar, osiągając do sześciu indywidualnych wtrysków na cykl. Ta precyzyjna dawkowanie zapewnia płynne spalanie, wysoką moc, niskie zużycie paliwa i niską emisję. Z tym trzycylindrowym TDI, SEAT Ibiza ST przyspiesza od zera do 100 km/h w 14,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 168 km/h. Jego zużycie wynosi zaledwie 3,9 litra – co odpowiada 102 gramom CO2/km. SEAT oferuje silnik 1.2 TDI w linii Reference.

Silnik 1.6 TDI ma pojemność 1,598 cm3 z czterema cylindrami i również charakteryzuje się znacznie zredukowanym wewnętrznym tarciem. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji. Pierwsza – dostępna jako Reference i Style – generuje 90 hp (66 kW) i 230 Nm momentu obrotowego, ten ostatni od 1,500 do 2,500 obr/min. To przyspiesza SEAT-a Ibiza ST od zera do 100 km/h w 12,2 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 178 km/h, a jego zużycie paliwa to tylko 4,2 litra/100 km, co odpowiada 109 gramom CO2 na km.

Jeszcze mocniejsza wersja 1.6 TDI generuje 105 hp (77 kW) i 250 Nm, również od 1,500 do 2,500 obr/min. Przy jednostce czterocylindrowej, SEAT Ibiza ST przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h. W kontekście zużycia, także zadowala się średnio 4,2 litra/100 km. SEAT dostarcza swój najpotężniejszy silnik wysokoprężny w liniach wyposażeniowych Style i Sport.

Zawieszenie – zwinne i bezpieczne

Zawieszenie SEAT-a Ibiza ST charakteryzuje się wysoce zaawansowaną konstrukcją i zostało dopracowane z ogromną troską o szczegóły, nadając kombi sportowe i bezpieczne cechy jazdy. Elektroniczny program stabilizacji ESP jest standardem w Hiszpanii i kluczowych europejskich rynkach, a silniki o mocy ponad 100 hp łączone są z elektronicznym blokadą różnicową XDS.

Dzięki zrównoważonemu rozkładowi obciążenia osi, niskiej całkowitej masie i szerokiemu bieżnikowi, kompaktowe kombi SEAT-a jest wyjątkowo sportowe, responsywne i precyzyjne w prowadzeniu, a jego prowadzenie zapewnia wysoki poziom stabilności i bezpieczeństwa. Dzięki szerokiemu zakresowi usprawnień, inżynierowie opracowali zawieszenie pod kątem gładkich charakterystyk wibracyjnych, nadając SEAT-owi Ibiza ST zrównoważony przechył nadwozia, jak w samochodzie z większej klasy pojazdów.

Oś przednia ma amortyzatory McPherson z niezwykle lekkimi łożyskami, co poprawia właściwości jezdne. Elementy zawieszenia są połączone z jedną ramą podwozia, która oddziela je i silnik od karoserii, znacznie redukując hałas i wibracje. Promień skrętu SEAT-a Ibiza ST wynosi zaledwie 10,48 metra – to oraz doskonała widoczność wokół nadwozia sprawiają, że parkowanie i manewrowanie stają się dziecinnie proste. Szerokość osi przedniej wynosi 1,465 milimetra.

Standardowo montowana elektro-hydrauliczna wspomaganie kierownicy ma bardzo bezpośrednie, sportowe ustawienia. Zapewnia precyzyjne odczucia kierownicy, szybkie reakcje i doskonałą stabilność kierunkową. Posiada pompę o zmiennej wydajności, która zużywa tylko energię potrzebną do kierowania; pozostając w bezruchu podczas jazdy na prostym odcinku. To rozwiązanie oferuje znaczące korzyści w porównaniu z czysto hydraulicznym systemem, który na stałe krąży swoją objętości oleju.

Oś tylna ma konstrukcję wielowahaczową. Centralnym elementem jest wytrzymały profil U, który pełni rolę stabilizatora i produkowany jest w procesie hydroformowania. Niska waga jest dużą zaletą tej konstrukcji, co wpływa na ładowność SEAT-a Ibiza ST. Drugą zaletą jest jej oszczędna, zwarta konstrukcja, która umożliwia uzyskanie niskiej i płaskiej powierzchni ładunkowej. Sprężyny i tłumiki są oddzielone od siebie, co daje inżynierom większą swobodę w definiowaniu ustawień zawieszenia.

Jak sama nazwa wskazuje, SEAT Ibiza ST Sport ma nieco sztywniejsze i bardziej zwrotne ustawienie niż pozostałe dwie linie wyposażeniowe. Oś przednia ma sztywniejsze, bardziej progresywne ustawienie, z przekrojem stabilizatora wynoszącym 20 zamiast 19 milimetrów. Tylnie zawieszenie ma również sztywniejszą konstrukcję, podczas gdy sztywność skrętna tylnej osi została zwiększona z 10 N/mm w wersjach Reference i Style do 15 N/mm.

SEAT wyposażył nowy model Ibiza ST w potężny system hamulcowy. Na przedniej osi znajdują się wentylowane tarcze o średnicy 256 milimetrów, natomiast na tylnej osi znajdują się hamulce bębnowe lub tarcze stałe, w zależności od wersji silnika. W sytuacji niebezpiecznej standardowy asystent hamulcowy (EBA) samodzielnie rozwija pełną siłę hamowania, umożliwiając potężnemu systemowi maksymalne wykorzystanie swojego potencjału. W sytuacji awaryjnego hamowania światła awaryjne są automatycznie aktywowane.

System stabilizacji ESP obejmuje szereg ważnych dodatkowych funkcji. Na przykład, ułatwia ruszanie pod górę, utrzymując ciśnienie hamulca przez kilka sekund po zwolnieniu pedału. Monitoruje także ciśnienie opon i wskazuje ewentualną utratę ciśnienia za pomocą wyświetlacza w kokpicie.

W dwóch najwyższych wersjach silnikowych o mocy 105 hp (77 kW) SEAT Ibiza ST jest wyposażony w elektroniczną blokadę różnicową XDS. Gdy elektronika wykrywa, że wewnętrzne koło przedniej osi traci zbyt dużo obciążenia podczas pokonywania zakrętu, stosuje krótką, lekką impuls hamujący. W ten sposób system kompensuje podsterowność, sprawiając, że prowadzenie staje się neutralne i zapewnia mocną trakcję – bardzo podobnie do mechanicznej blokady różnicowej.

SEAT Ibiza ST dostępna jest w różnych formatach i wzorach kół, w zależności od wersji wyposażeniowej. Reference jest wyposażona w stalowe felgi 15 cali z oponami 175/70, Style ma 15-calowe felgi aluminiowe z oponami 185/60. SEAT Ibiza ST Sport jest wyposażony w felgi 16-calowe, pokryte gumą 215/45. SEAT może dostarczyć eleganckie felgi aluminiowe jako opcję we wszystkich trzech liniach – 15 cali dla Reference, 16 cali dla Style i dynamiczne 17-calowe koła dla Sport. Wszystkie opony są zoptymalizowane pod kątem niskiego oporu toczenia bez poświęcania komfortu, bezpieczeństwa i właściwości jezdnych.

Wyposażenie – atrakcyjne i hojne

Oprócz wielu świetnych funkcji SEAT-a Ibiza ST, istnieje jeszcze jedna, która jest szczególnie satysfakcjonująca – jego doskonały stosunek ceny do jakości. Dla rynku hiszpańskiego i kluczowych rynków europejskich SEAT oferuje nowy model w trzech liniach wyposażeniowych – Reference, Style i Sport. Nawet podstawowa linia Reference oferuje poziom wyposażenia, który jest niezwykle wysoki jak na segment kompaktowy. Jej atuty obejmują system stabilizacji ESP, który zawiera asystenta ruszania pod górę oraz monitor ciśnienia opon, a także znaczny pakiet systemów ochrony – w tym nowoczesne poduszki powietrzne głowy/klatki piersiowej dla kierowcy i pasażera z przodu oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych na dwóch zewnętrznych miejscach.

Dodatkowy komfort zapewniają elektryczne szyby z przodu, regulowana osiowo i pionowo kolumna kierownicza, regulowane na wysokość siedzenie kierowcy, wyświetlacz temperatury zewnętrznej, radio z czterema głośnikami, kierownica z elementami sterującymi, klimatyzacja, gniazdo 12-woltowe i centralne zamknięcie. Elementy takie jak schowek pod powierzchnią ładunkową oraz belka dachowa sprawiają, że SEAT Ibiza ST Reference to bardzo wszechstronny towarzysz na co dzień i na czas wolny.

SEAT Ibiza ST Style został stworzony z myślą o komforcie. Oferuje Climatronic, światła przeciwmgielne z oświetleniem zakrętów, reflektory z funkcją „coming home”, elektrycznie składane i regulowane podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, chromowaną belkę dachową, regulowane na wysokość siedzenie pasażera z przodu, 15-calowe koła, lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, system kontroli prędkości oraz komputer pokładowy. Dzielone oparcie tylnej kanapy oraz system audio z 6 głośnikami i niezależnym modułem sterującym są również standardowe.

Dynamiczny SEAT Ibiza ST Sport porusza się na 16-calowych felgach aluminiowych z oponami 215/45 i ma usztywnione zawieszenie. Fotele sportowe są także standardem w wersji ST Sport, podobnie jak przyciemniane szyby tylne. Oprócz tego oferuje wszystkie funkcje zawarte w wersji Style.

Oferta specjalnego wyposażenia jest również atrakcyjna i niezwykle rozbudowana, a niektóre elementy zgrupowane są w pakietach. Dla linii Reference SEAT oferuje pakiet Comfortdrive, który obejmuje światła przeciwmgielne z oświetleniem zakrętów oraz podgrzewane lusterka. SEAT Ibiza ST Reference można również wyposażyć w 15-calowe felgi aluminiowe oraz przygotować do przenośnego systemu nawigacji.

Dodatkowe opcje są dostępne w wersjach Style i Sport. Są to felgi aluminiowe w formacie 16 cali (Style) i 17 cali (Sport), skórzane fotele sportowe, interfejsy USB i Bluetooth oraz elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Klienci mogą również wybrać pakiet designu i przechowywania oraz pakiet technologiczny. Ten ostatni obejmuje czujnik deszczu, funkcję „Coming Home”, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz ultradźwiękowy asystent parkowania z tyłu. Dostępny jest także pakiet zimowy dla wszystkich trzech linii wyposażeniowych, zawierający podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, system mycia reflektorów oraz podgrzewane fotele przednie. Reflektory bi-ksenonowe z AFS zarezerwowane są wyłącznie dla SEAT-a Ibiza ST Sport.

1.6L TDI 5MT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R16
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2701 Lbs (1225 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3671 Lbs (1665 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 5MT (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc66 Kw @ 4200 Rpm
90 Hp @ 4200 Rpm
89 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy169 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
229 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2701 Lbs (1225 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3671 Lbs (1665 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.2L TSI 5MT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2535 Lbs (1150 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3505 Lbs (1590 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.2L TSI 7AT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2568 Lbs (1165 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3494 Lbs (1585 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.4L 5MT (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc63 Kw @ 5000 Rpm
86 Hp @ 5000 Rpm
84 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 3800 Rpm
132 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2535 Lbs (1150 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3505 Lbs (1590 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L TSI 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1390 Cm3
Moc110 Kw @ 5800 Rpm
150 Hp @ 5800 Rpm
148 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1250-4500 Rpm
220 Nm @ 1250-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2822 Lbs (1280 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3825 Lbs (1735 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.2L TDI 5MT (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy132 Lb-Ft @ 1500-3450 Rpm
179 Nm @ 1500-3450 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna104 Mph (167 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2624 Lbs (1190 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3594 Lbs (1630 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

1.2L TDI Eco 5MT (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy132 Lb-Ft @ 1500-3450 Rpm
179 Nm @ 1500-3450 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2657 Lbs (1205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3627 Lbs (1645 Kg)
Spalanie miasto56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Emisja CO292 G/Km

1.2L 5MT (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc44 Kw @ 5200 Rpm
60 Hp @ 5200 Rpm
59 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy80 Lb-Ft @ 3000 Rpm
108 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna96 Mph (154 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2447 Lbs (1110 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3450 Lbs (1565 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

1.2L 5MT (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc51 Kw @ 5400 Rpm
69 Hp @ 5400 Rpm
68 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy82 Lb-Ft @ 3000 Rpm
111 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15
Długość166.4 In (4227 Mm)
Szerokość66.6 In (1692 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle34.4 Ft (10.5 M)
Masa własna2447 Lbs (1110 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3450 Lbs (1565 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.7 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/klient.dhosting.pl/codexo/autozakup.com.pl-wei4/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:34 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/codexo/autozakup.com.pl-wei4/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/klient.dh...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/codexo/autozakup.com.pl-wei4/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 34