Był to hiszpański brat Volkswagena Golfa GTI, który dzielił z nim tę samą mechanikę i platformę. Model SEAT Leon Cupra R z 2009 roku był niedocenianym bohaterem segmentu hot-hatch.
Marka SEAT potrzebowała nowego wizerunku, a tym wizerunkiem stał się model Leon. Tak więc SEAT otrzymał tę samą platformę co Volkswagen Golf, a wraz z nią specjalny silnik 2.0 TFSI, który znajdował się w GTI.
Z zewnątrz Leon Cupra R miał kilka szczegółów, które odróżniały go od wersji podstawowej. Posiadał charakterystyczne 19-calowe lekkie felgi, spojler na dachu, emblemat „R” na kratce wlotu powietrza oraz na klapie bagażnika. Były także inne specyficzne detale Cupra R, takie jak czarna obudowa lusterka wstecznego, napis CUPRA na klapie bagażnika oraz stalowa owalna rura wydechowa.
Wewnątrz było znacznie więcej różnic, zaczynając od bardzo wygodnych sportowych foteli kubełkowych. Były one masywne, co wpływało na widok pasażerów siedzących z tyłu i zabierało część miejsca na nogi. Jednak miały na celu utrzymanie pasażerów w miejscu podczas ostrych zakrętów.
Pod maską znajdował się silnik 2.0 TFSI, który został ulepszony z wersji Cupra o mocy 240 KM do 265 KM. Ale to nie koniec zmian w kierunku zwiększenia osiągów. Skrzynia biegów była nieco dostosowana, a system trakcji poprawiony dzięki systemowi XDS, który naśladował działanie samoblokującego się mechanizmu różnicowego. Zawieszenie zostało dostrojone, a samochód obniżony o 17 mm w porównaniu do standardowego Leona. Nowy, wydajny system hamulcowy z większymi tarczami z przodu i z tyłu poprawiał skuteczność zatrzymywania pojazdu.
Po bardzo udanym debiucie na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku, nowy Seat León Cupra R wkrótce trafi do sprzedaży. Wyposażony w nowy silnik o mocy 265 KM, staje się natychmiast najpotężniejszym modelem produkcyjnym w historii marki Seat, zyskując tym samym wyjątkowe miejsce w historii.
Poszczyci się wyrafinowanym sportowym silnikiem, nowy Seat León Cupra R oferuje ekskluzywne detale stylistyczne zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, które odzwierciedlają jego unikalny charakter. Seat León Cupra R przyciąga uwagę. Jego dynamiczny wygląd zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie w dobrze zaprojektowanym wnętrzu, które wprowadza atmosferę sportowego samochodu, wskazując, że to nie jest zwykły pojazd.
Bogaty i obszerny zestaw wyposażenia obejmuje imponujący nowy elektroniczny system samoblokujący XDS, który zapewnia doskonałe osiągi, a także szereg standardowych funkcji, które zapewniają zarówno najwyższy poziom bezpieczeństwa, jak i wyjątkowy komfort podróży.
Najpotężniejszy samochód Seata
Bez wątpienia, punktem centralnym nowego Seata León Cupra R jest jego 265 KM silnik z bezpośrednim wtryskiem 2.0 TSI. Jego główne cechy to ogromna moc, łatwe przenoszenie momentu obrotowego i doskonała elastyczność.
Centrum Techniczne Seata włożyło znaczny wysiłek w modyfikację systemu elektronicznego zarządzania silnikiem oraz zwiększenie maksymalnego ciśnienia turbo. Efektem jest dodatkowe 25 KM w porównaniu do sprawdzonego silnika 2.0 TSI o mocy 240 KM, który można znaleźć w Seacie León Cupra.
Chłodnica powietrza zamontowana w nowym silniku zapewnia jego wybitne osiągi dzięki wyższemu ciśnieniu turbo. Podobnie jak w wersji 240 KM, konfiguracja silnika obejmuje nową pompę wtryskową o wysokim ciśnieniu, aby sprostać większym wymaganiom wydajnościowym, a przełożenia w sześciobiegowej skrzyni biegów zostały dostosowane.
Nowy Seat León Cupra R osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (samolimitowana) i zapierającą dech w piersiach przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6.2 sekundy. Przebiega też kilometr w pozycji stojącej w czasie tylko 25.7 sekundy. Te wyniki klasy wyścigowej osiągane są przy wyjątkowej efektywności paliwowej wynoszącej tylko 8.1 litra średnio na 100 km, co czyni go najefektywniejszym pojazdem o najniższych emisjach w swojej klasie wydajności, w pełni zgodnym z normami emisji EU-5.
Imponujący design
Nowy Seat León Cupra R oparty jest na spektakularnym designie istniejącego modelu Cupra, z subtelnymi dodatkami zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Ekskluzywny charakter nowego modelu Seata łatwo rozpoznać dzięki charakterystycznej literze 'R’, umieszczonej subtelnie na centralnej kratce i w dolnej prawej części klapy, na prawej tarczy wskaźnika oraz na kluczyku zdalnego sterowania. Wyjątkowe logo Cupra zdobi przedni zderzak w dolnej lewej części, centralną część klapy, kierownicę oraz oparcia foteli.
Kolejne charakterystyczne detale Seata León Cupra R, które podkreślają jego wyścigowego ducha, to spektakularne 19-calowe koła oraz lśniące czarne lusterka. Zespół kół umożliwia także zamontowanie wyjątkowo dużych hamulców tarczowych z przodu o wymiarach 345 x 30 mm oraz z tyłu 286 x 12 mm, co jest niezbędne w samochodzie o mocy 265 KM.
Wnętrze wyposażone jest w efektowne fotele kubełkowe w stylu wyścigowym, wykonane z szarego materiału i alcantary, z białym podświetleniem LED na wskaźnikach, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę oraz pedały pokryte aluminium. Czerń dominuje w sportowym wnętrzu, a widok z fotela kierowcy zaprojektowano tak, aby minimalizować wszelkie rozpr distractions, z wykończeniami sufitu, osłon przeciwsłonecznych, uchwytów drzwi i słupków 'A’ w całości w kolorze czarnym.
Doskonałe osiągi dynamiczne
Dodanie elektronicznego systemu samoblokującego XDS do standardowego wyposażenia nowego Cupra R sprawia, że ten Seat oferuje znacznie większy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Inteligentny nowy system elektroniczny współpracuje z ESP i działa jako mechanizm samoblokujący. Poprawia osiągi samochodu, gdy tracona jest przyczepność, stosując siłę hamowania na kole, które traci grip.
System ten dostarcza podobnych wrażeń jak w przypadku jazdy samochodem z konwencjonalnym mechanizmem samoblokującym, a znacznie poprawia zdolność przekazywania mocy na napędzane przednie koła. Udowadnia swoją wartość szczególnie w zakrętach, zatrzymując wewnętrzne koło przed poślizgiem i redukując podsterowność, co zapewnia Seata León Cupra R niezrównane właściwości jezdne.
System XDS jest idealnym uzupełnieniem wydajnej konstrukcji nadwozia Agile, która w tej wersji została zmodyfikowana, aby uczynić ją jednym z najbardziej dynamicznych samochodów w swoim segmencie.
Wyposażenie najwyższej jakości
Seat León Cupra R oferuje szczególnie bogaty zestaw standardowego wyposażenia. Oczywiście są tam znane urządzenia bezpieczeństwa elektronicznego, takie jak XDS, ABS, ESP oraz kontrola trakcji TCS + awaryjne hamowanie EBA.
Inne standardowe elementy bezpieczeństwa w Seacie León Cupra R to poduszki powietrzne z przodu, dwie poduszki boczne, dwie poduszki powietrzne na głowę, możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera, punkty mocowania Isofix na tylnej kanapie oraz sygnalizator niskiego ciśnienia w oponach, a także automatyczne światła, wycieraczki z czujnikiem deszczu, czujniki parkowania z tyłu, tempomat, komputer pokładowy, światła do jazdy w zakręcie, dwustrefowa klimatyzacja oraz radio CD + MP3 + osiem głośników + MDI.
DESIGN
Nowy Seat León Cupra R jest łatwy do rozpoznania na drodze. Nowa wersja 'R’ bazuje na sportowych liniach Seata León Cupra z szeregiem charakterystycznych cech, które dopełniają jego ulepszony wygląd jeszcze bardziej 'wyścigowym’ stylem.
Przednia część przyciąga uwagę. Ekskluzywna kratka o strukturze plastra miodu z czarną obwódką i literą 'R’ po prawej stronie to najbardziej oczywiste cechy samochodu. Jak w wersji Cupra, tak i w tym przypadku wyrafinowane wloty powietrza pod kratką zwiększają jego sportowy urok.
Innym rozpoznawalnym elementem Cupra, rzadko spotykanym w innych samochodach, są wyraźnie zaznaczone ramiona, w których mieszczą się reflektory. Czarne paski charakterystyczne ciągną się długością przedniego zderzaka, a słowo 'Cupra’ wyróżnia się po lewej stronie. Ostatecznie znajduje się większa kratka chłodnicy w kształcie trapezu, z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi po bokach.
Z boku samochód ekskluzywne obręcze kół 'Potenza’ w kolorze Cosmos Silver (opcjonalnie dostępne w białym) są wyposażone w opony o niskim profilu 235/35, a pięcioramienne podwójne obręcze odsłaniają ogromne czerwone zaciski hamulcowe. Rozmiary tarcz i czterotłokowe zaciski zapewniają natychmiastową reakcję hamulca, co jest oczywiście wymagane w samochodzie tej klasy.
Widok z boku obejmuje lśniące czarne lusterka, które nadają samochodowi osobisty charakter i nawiązują do zabiegów stosowanych we wszystkich modelach Seata Cupra.
Tył samochodu również wyraźnie identyfikuje Seata León Cupra R. Jak z przodu, tak i z tyłu, bardziej płaski zderzak z wyraźnym czarnym wykończeniem podkreśla sportowy wygląd. Polerowany stalowy owalny wydech, nazwa modelu na środku klapy oraz litera 'R’ w dolnej prawej części klapy (widoczna również na kluczyku i bloku silnika) dopełniają obrazu.
Sportowe wnętrze
Wnętrze tego ekstremalnego nowego Seata zostało starannie zaprojektowane, aby detale w kabinie pasażerskiej odzwierciedlały sportowy charakter auta.
Duże zastosowanie czerni i szarości przyciąga sportową atmosferę kokpitu wyścigowego.
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz po otwarciu drzwi nowego León Cupra R, są kubełkowe fotele w stylu wyścigowym z kombinacją szarego materiału i alcantary, zintegrowanymi zagłówkami oraz logo Cupra na oparciach. Te wygodne fotele zapewniają doskonałe wsparcie boczne w ciasnych zakrętach, a jak w wersji Cupra, dostępna jest atrakcyjna nowa opcja: skórzane obicia w kolorze czarnym z białym przeszyciem, bardzo przypominające samochody wyścigowe z lat 70.
Wnętrze wyposażone jest w trójramienną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną z wstawkami w kolorze aluminium oraz logo Cupra u dołu, a także dopasowaną gałkę zmiany biegów z nowym diagramem biegów. Kierownica w stylu wyścigowym ma spłaszczony dół i ergonomiczne uchwyty po obu stronach.
Deska rozdzielcza jest podświetlona samoregulującymi się białymi diodami LED, a litera 'R’ znajduje się w dolnej prawej części tarczy prędkościomierza.
Konsola centralna mieści przełączniki alarmowe, w czarnym kolorze, odłączenie ESP oraz nowy rząd przycisków, w tym odłączenie czujnika parkowania. Wprowadzono także zmiany w systemie klimatyzacji oraz nowym systemie nawigacji satelitarnej, które doskonale komponują się w Seacie León Cupra R.
Wreszcie, żaden szanujący się samochód Cupra R nie byłby kompletny bez zestawu aluminiowych pedałów wyścigowych i podnóżka, co dopełnia wygodną pozycję do jazdy.
SILNIK
Seat León Cupra R jest wyposażony w turbodoładowany silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM (195 kW), czyniąc ten samochód najpotężniejszym produktem Seata do tej pory.
Ustawienia silnika zostały starannie obliczone, aby dostarczyć moc 265 KM, doskonałą wydajność, umiarkowane zużycie paliwa oraz zgodność z normami emisji EU-5.
Najpotężniejszy w ofercie
Nowy silnik w Seacie León Cupra R jest rozwinięciem znanego silnika 2.0 TSI. Jego 265 KM pochodzi z innej konfiguracji systemu zarządzania silnikiem oraz wyższym ciśnieniem turbo w porównaniu do silnika 240 KM: 1.9 bar przy maksymalnej mocy i 2.2 bar przy maksymalnym momencie obrotowym, wobec 1.8 bar dla silnika 240 KM 2.0 TSI.
W obu wersjach 240 i 265 KM silnik 2.0 TSI wyposażony jest w nową pompę wtryskową o wysokim ciśnieniu oraz zmodyfikowany katalizator, aby spełnić normy emisji EU-5; przewód łączący intercooler jest również inny w obu modelach – wersja 265 KM ma intercooler o wyższych parametrach.
W rezultacie 265 KM silnik pomaga Seatu León Cupra R osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h (samolimitowana), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6.2 sekundy oraz przyspieszenie do 1,000 metrów w zaledwie 25.7 sekundy. Generuje 350 Nm momentu obrotowego w zakresie 2,500–5,000 obr/min, co gwarantuje doskonałe przyspieszenie przy zmianie biegów – 5.7 sekundy od 80 do 120 km/h na 5. biegu i 7.1 sekundy na 6. biegu.
Technologia TSI w Seacie León Cupra R oznacza również znacznie niższe zużycie paliwa niż można by się spodziewać od hatchbacka o mocy 265 KM; tylko 8.1 litra średnio na 100 km.
Seat León Cupra R charakteryzuje się również znacznie niższymi poziomami emisji niż wielu rywali, ponieważ jego średnia wynosząca 190 g/km czyni go najefektywniejszym samochodem w swoim segmencie w tej klasie mocy.
Custom skrzynia biegów
Sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów zamontowana w Seacie León Cupra R została również zmodyfikowana w porównaniu do wersji 240 KM.
Wzmocniona, aby wytrzymać moc 265 KM i moment obrotowy 350 Nm, 5. bieg został zaprojektowany z mniejszą liczbą zębów, co zapewnia większą odporność na przenoszenie mocy przy zachowaniu praktycznie tego samego przełożenia.
Inne modyfikacje wykonane przez Centrum Techniczne Martorell obejmują wzmocnienie pierścieni synchronizacyjnych na 3., 4., 5. i 6. biegu, podczas gdy na 3. i 5. biegu przeprowadzono dodatkowe prostowanie po procesie dokręcania.
Ruch dźwigni biegów jest teraz również o 6 mm krótszy niż wcześniej, co umożliwia jeszcze szybsze zmiany biegów.
Silnik 265 KM 2.0 TSI w Seacie León Cupra R wymaga nowego układu wydechowego, a tylna część posiada nowy tłumik, aby dostosować się do wymagań nowego silnika.
Efektywny system chłodzenia
Wersje Seata León Cupra charakteryzują się systemem chłodzenia silnika, który reaguje spolegliwie w każdej sytuacji.
Większy radiator z technologią spawanych rur zapewnia lepsze chłodzenie, co przekłada się na większą wydajność.
Aby poprawić funkcję wymiany ciepła chłodnicy, zarówno Seat León Cupra, jak i Seat León Cupra R są wyposażone w tandemowy układ wentylatorów elektrycznych składający się z podwójnych wentylatorów o mocy 300 i 200 W.
Przedni intercooler jest chłodzony poprzez kanałowanie powietrza do zewnątrz poprzez zoptymalizowane deflektory, które maksymalizują stosunek przepływu powietrza do ciśnienia. Aby to osiągnąć, konieczne było dostosowanie przepływu powietrza do maksimum w odniesieniu do zewnętrznego designu zderzaka.
Ostatecznie, przyjemność z jazdy Seatem León Cupra R pochodzi z spektakularnego ryku silnika opracowanego przez inżynierów akustyki silnika Seata. Efekt na najpotężniejszym samochodzie Seata od razu odczuwany jest i słyszalny przez kierowcę oraz pasażera siedzącego z przodu.
CHASSIS
Agile Chassis Seata jest odpowiedzialne za przekazywanie mocy 265 KM dostarczanej przez nowy silnik Seata León Cupra R na nawierzchnię drogi. W tej wersji, nadwozie zostało wzmacniane, aby uczynić je jednym z najsportowych i najbardziej efektywnych w swoim segmencie.
Technicy Seata pracowali nad znalezieniem najodpowiedniejszych ustawień, aby zmaksymalizować zdolność przyczepności i wydajność, dostarczając zwrotny samochód, zdolny do skutecznego radzenia sobie z każdą kombinacją nawierzchni drogi i układem.
Elektroniczne samoblokowanie XDS jako standard
Nowy system XDS w Seacie León Cupra R jest kluczowy dla pomocy w przekazywaniu niesamowitej mocy samochodu na drogę, a proces ten zapewnia najwyższe poziomy bezpieczeństwa, precyzji i kontroli.
W połączeniu z ESP i TCS, system ten działa jako samoblokujący mechanizm bez potrzeby dodatkowego wyposażenia mechanicznego. Przewiduje utratę trakcji na kołach i ogranicza moc na kole, które potencjalnie traci przyczepność.
System ten dostarcza podobne odczucia poprzez kierownicę, jak w przypadku samochodu z konwencjonalnym mechanizmem samoblokującym, a znacznie poprawia zdolność przekazywania mocy z napędzanych przednich kół na nawierzchnię. Szczególnie w ciasnych zakrętach zapobiega poślizgowi wewnętrznego koła i redukuje podsterowność. Efektem jest samochód o niezrównanych właściwościach jezdnych i sportowej przyjemności z jazdy. System ten doskonale łączy się również z ESP, zwiększając bezpieczeństwo czynne.
Sportowe osiągi, zwrotność i szybka reakcja Seata León Cupra R zapewniają kierowcy oraz pasażerom dodatkowy komfort podczas jazdy.
Wprowadzono również zmiany w przednich i tylnych amortyzatorach, aby stworzyć gładką, precyzyjną jazdę po krętych drogach i autostradach, a przednie i tylne silentblocki zostały wydłużone odpowiednio o 1.5 i 17 mm w porównaniu do wersji FR i Cupra.
Dalsze modyfikacje obejmują sztywniejsze sprężyny przednie i tylne, o 35% i 30% sztywniejsze niż w wersji Cupra, oraz o 17 mm niższy prześwit niż w podstawowym modelu León. Stabilizator poprzeczny zachowuje ten sam rozmiar.
Jak w wersji Cupra, hamulce zostały przeprojektowane, aby sprostać mocy nowego Seata. Seat León Cupra R ma większe wentylowane hamulce tarczowe niż w pozostałych modelach, z 345 x 30 mm z przodu i 286 x 12 mm z tyłu.
Nowe parametry kierownicy
Seat León Cupra R jest pierwszym modelem Grupy Volkswagen, który wykorzystuje 19-calowe koła na tej platformie, co zapewnia szybszą reakcję na kierownicy z dużo mniejszym kątem ślizgu.
Centrum Techniczne Seata dostosowało parametry oprogramowania wspomagania kierownicy do specyficznych wymagań Seata León Cupra R, co skutkuje większym poziomem wsparcia przy niskich prędkościach parkingowych i mniejszą pomoc przy średnich prędkościach. Te modyfikacje zwiększyły wrażliwość kierownicy na zmiany momentu obrotowego, zachowując habitualną liniową progresję momentu z kątem kierownicy, podczas gdy pozostała ona taka sama przy wysokich prędkościach, aby zapewnić zwrotność podczas zmiany pasa.
Spektakularne 19-calowe obręcze 'Potenza’ są wyposażone w opony 235/35 i dostępne są w białym lub kolorze Cosmos Silver; ich pięcioramienna struktura odsłania efektowne czerwone zaciski hamulcowe.
Każdy wyimaginowany asystent jazdy
Seat León Cupra R jest wyposażony w wszystkie dostępne pomocnicze urządzenia do jazdy, takie jak ESP, ABS + TCS + EBA + EBV.
Hill Hold Assist to kolejna elektroniczna pomoc w prowadzeniu, która znajduje się w nowym Seacie León Cupra R. Pomaga utrzymać pojazd w bezruchu na nachyleniu przez dwie sekundy po zwolnieniu pedału hamulca przed przyspieszeniem. Zapobiega to stoczeniu się samochodu do przodu lub do tyłu, co ułatwia jazdę po mieście i manewrowanie.
WYposażenie
Seat León Cupra R jest wyposażony na najwyższym poziomie. Jego pełna oferta wyposażenia elektronicznego obejmuje liczne aktywne i pasywne elementy bezpieczeństwa oraz komfortu, a także elementy, które podkreślają sportowy charakter modelu.
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera jest najważniejsze, z możliwością ochrony dzięki ośmiu poduszkom powietrznym – dwóm z przodu, dwóm bocznym poduszkom powietrznym z przodu oraz poduszce na głowę z przodu i z tyłu. Te sześć poduszek powietrznych jest standardem, z możliwością zamówienia dodatkowych bocznych poduszek powietrznych z tyłu. Tylny siedzenia okna są również wyposażone w punkty mocowania Isofix do fotelików dziecięcych.
Oprócz systemu XDS, inne standardowe środki bezpieczeństwa aktywnego obejmują ABS, TCS, ESP oraz EBA awaryjne hamowanie, które aktywuje światła awaryjne, gdy są włączone. Urządzenie zabezpieczające samochód to standardowy alarm o objętości z czujnikiem ruchu z zasilaniem awaryjnym. Ponadto, Seat León Cupra R jest wyposażony w inne elektroniczne urządzenia pomocnicze, takie jak tempomat i system ostrzegawczy o maksymalnej prędkości zdefiniowanej przez kierowcę.
Standardowe fotele sportowe w Seacie León Cupra R wyróżniają się połączeniem szarego materiału i alcantary, zintegrowanymi zagłówkami oraz logo Cupra na oparciach, a opcjonalnie można zamówić samochód z czarnym skórzanym wykończeniem z białym przeszyciem.
System oświetlenia obejmuje nowe reflektory i tylne światła, opcjonalnie bi-xenonowe z systemem AFS, które teraz mają światła do jazdy dziennej przed 2011 rokiem, kiedy to zostaną wprowadzone obowiązkowe instalacje. Samochód jest również wyposażony w standardowe światła przeciwmgielne, które poprawiają widoczność.
Nawigacja na wyciągnięcie ręki
System nawigacji satelitarnej jest całkowicie nowy. Łączy sprzęt audio i system nawigacyjny z ekranem dotykowym oraz gniazdem na kartę pamięci SD. Ekran wyświetla informacje związane z nawigacją, audio, telefonem i kontrolą klimatu. Integralny system parkowania ma czujniki z przodu i z tyłu, a System Parkowania Optycznego wyświetla na swoim ekranie bliskość przeszkód otaczających pojazd, jako wizualne wsparcie dla sygnałów alarmowych.
Innym nowym systemem jest MDI Multi Device Interface, który zapewnia łączność USB lub Aux-in z zewnętrznymi źródłami audio poprzez dyskretnie umiejscowione gniazdo z podwójną pokrywą. Samochód jest również wyposażony w ulepszoną wersję terminala, który reguluje telefon, z jeszcze większą ilością funkcji Bluetooth.
Deska rozdzielcza zawiera również nowe wyświetlacze, takie jak cyfrowy wskaźnik prędkości instant oraz funkcję zalecanego biegu. Istnieje także nowy koncept wyboru menu, nowe języki, wskaźnik wielofunkcyjny oraz wyświetlacz stanu pojazdu.
Wiele z tych funkcji można kontrolować za pomocą przycisków umiejscowionych na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy. Zbiorniki po lewej stronie obsługują audio/telefon, a funkcje kontroli menu znajdują się po prawej stronie.
Ostatecznie nowy Seat León Cupra R jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia – Candy White, Emoción Red, Crono Yellow, Mágico Black, Citrus, Speed Blue oraz Lumina Orange, Kiwi Green i Furia Grey w kolorach niestandardowych.
Seat León Cupra R w hiszpańskim rynku oferuje następujące standardowe wyposażenie:
BEZPIECZEŃSTWO
ABS + TCS
ESP + EBA
System XDS
Poduszki powietrzne z przodu
Dwie poduszki boczne
Dwie poduszki powietrzne na głowę
Możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera
Punkty mocowania Isofix na tylnej kanapie
Regulowane wysokości pasów bezpieczeństwa z sygnalizacją zapięcia (strona kierowcy)
Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w oponach
Tempomat
Alarm volumetryczny z backupem
Antena dachowa o wysokim zabezpieczeniu
ZEWNETRZNE
Podwójne reflektory
Światła przeciwmgielne do jazdy w zakręcie
Funkcja Coming Home
Ciemno przyciemnione szyby
Lśniące czarne lusterka
Zderzaki w kolorze nadwozia z zintegrowanymi wykończeniami
Specyficzne parametry zawieszenia
19″ 'Potenza’ srebrne felgi aluminiowe z oponami 235/35
WEWNĘTRZNE
Dwustrefowa klimatyzacja
Regulowana wysokość i zasięg specyficznej, wielofunkcyjnej, trójramiennej skórzanej kierownicy z logo Cupra
Specyficzna gałka zmiany biegów z logo Cupra
Fotele sportowe z specyficznym materiałem i logo Cupra
Regulowane wysokości fotele kierowcy i pasażera
Szuflada pod fotelem kierowcy
Aluminiowe pedały
Oświetlenie schowka
Oświetlenie bagażnika
URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
Przednie elektryczne okna z funkcją zapobiegania przytrzaśnięciu
Zdalne centralne zamykanie
Radio CD + MP3 + osiem głośników + MDI
Połączony port USB + Aux-in
Elektrycznie składane lusterka podgrzewane
Komputer pokładowy
Wskaźnik zalecanego biegu
Automatyczne włączanie świateł
Wycieraczki z czujnikiem deszczu
Czujniki parkowania z tyłu
Elektryczne tylne okna
Regulacja światła reflektorów z wnętrza
Ponadto, pełen zestaw standardowego wyposażenia w nowym Seacie León Cupra R można uzupełnić pakietem Technology Plus, który obejmuje bi-xenonowe reflektory + AFS, światła do jazdy dziennej, system nawigacji satelitarnej Seat Media System, Bluetooth oraz czujniki parkowania z przodu + system Parkowania Optycznego.
Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje: