SEAT wprowadził model FR na rynek w 2006 roku jako wysokowydajny hot-hatch, będący w zasadzie przerobioną wersją Volkswagena Golfa GTI.
Wielu klientów skarżyło się na mdły design Volkswagena Golfa. Choć przez dekady pozostawał na szczycie list preferencji posiadaczy hatchbacków, jego wygląd zewnętrzny nie był niczym nadzwyczajnym. Jednak po tym, jak niemiecki producent postanowił zrobić coś z hiszpańską marką SEAT i pozwolił jej stworzyć własny język designu, sytuacja uległa zmianie.
Leon był w drugiej generacji, gdy zadebiutował na rynku w 2005 roku, zaskakując klientów swoimi płynnymi kształtami i falistymi liniami, które nadawały mu dynamiczny wygląd. W 2006 roku hiszpańska marka zaprezentowała wersję FR, która nie była najmocniejszą wersją, ale stanowiła odpowiednią kombinację do użytku jako pojazd rodzinny oraz sportowy hot-hatch. Przód samochodu zyskał nowy, szerszy wlot powietrza na dole, flankowany przez dwa wloty dla lamp przeciwmgłowych. Dodatkowo, auto było wyposażone w unikatowe koła ze stopów lekkich. Z tyłu producent stracił apetyt na ostentację i po prostu pomalował dużą część zderzaka tylnego na czarno, zachowując podwójny wydech z boku.
Wewnątrz SEAT oferował wysokie fotele dla pasażerów z przodu, a jako opcja dostępne były fotele sportowe Recaro. W zestawie wskaźników, tarcze zyskały nową, ulepszoną szatę graficzną z srebrnym tłem i czerwonymi wskazówkami. Ostatnią, ale nie mniej ważną rzeczą, był centralnie umieszczony obrotomierz,
na którym widniało logo FR.