Począwszy od 2017 roku, oferta modelu SEAT Leon została wzbogacona o nowe wersje rodzinne w ramach trzeciej generacji modelu. Oprócz standardowego 5-drzwiowego hatchbacka, SEAT postanowił wprowadzić różne inne wersje nadwoziowe, takie jak kombi ST, crossover ST X-Perience oraz 3-drzwiowy hatchback SC. Zdecydowanie najbardziej sportową wersją jest Leon SC (Sports Coupe), który klasycznie interpretuje wygląd hot-hatcha dzięki znacznie odmiennemu designowi zewnętrznemu w porównaniu do wersji 5-drzwiowej.
Odświeżenie modelu nie wiąże się z wieloma zmianami zewnętrznymi, ponieważ projektanci i inżynierowie SEAT-a postanowili po prostu doskonalić istniejący pakiet, nie psując oryginalnych linii modelu sprzed faceliftingu. Większość zmian zewnętrznych koncentruje się na przodzie pojazdu, który teraz ma nową, nieco szerszą kratkę chłodnicy oraz przeprojektowane reflektory. Przednie i tylne zderzaki są całkowicie nowe i teraz wyposażone w technologię LED, która obejmuje także kierunkowskazy oraz światła przeciwmgielne. W wnętrzu nowa konsola centralna wykonana jest z lepszych materiałów, a elektryczny hamulec ręczny jest teraz standardowym wyposażeniem. Oferta silników diesla zaczyna się od jednostki 1.6 o mocy 90 koni mechanicznych i kończy na silniku 2.0 TDI o mocy 184 koni. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, oferta zaczyna się od 1.2 o mocy 110 koni, aż do 1.8-litrowego silnika TSI o mocy 180 koni.
SEAT kontynuuje ofensywę produktową z Nowym SEAT-em Leon, który jest jednym z trzech filarów słynnej hiszpańskiej marki. Nowy model posiada wszystkie niezbędne składniki: komfort, technologię i jakość, nie zapominając o emocjonalnych aspektach, takich jak design, dynamika, przyjemność, ekscytacja i łatwość obsługi. Wszystkie te elementy tworzą formułę sukcesu samochodu, który wpisuje się w historię SEAT-a; formułę opartą na designie i funkcjonalności, „Formułę Leona”, idealne połączenie składników emocjonalnych i racjonalnych. Aktualizacje, które przeszedł SEAT Leon, koncentrują się na technologii i designie. Nowy SEAT Leon trafi do salonów sprzedaży w styczniu 2017 roku, a możliwość składania zamówień przedpremierowych rozpocznie się pod koniec roku. SEAT Leon jest obecnie najlepiej sprzedającym się modelem SEAT-a.
Teraz, cztery lata po premierze na Paris Motor Show w 2012 roku, nadszedł czas na kolejny krok, aby ewoluować, jednocześnie zachowując wartości, które zawsze sprawiały, że SEAT Leon pozostaje punktem odniesienia w swoim segmencie. Choć na pierwszy rzut oka nie widać wielu zmian w wyglądzie, Leon został faktycznie zrewolucjonizowany, gruntownie zmodyfikowany, szczególnie zwracając uwagę na detale i technologię.
„Z nowym Leonem chcemy kontynuować historię sukcesu emblematycznego modelu SEAT-a, jednocześnie wprowadzając multimedia, łączność, nawigację, systemy asysty kierowcy i technologię bezpieczeństwa, które teraz pojawiają się w Atecze,” powiedział wiceprezydent ds. R&D, dr Matthias Rabe.
Bez wątpienia, po doskonałym przyjęciu przez rynek, aktualizacja, którą teraz otrzymuje SEAT Leon, ma na celu utrzymanie esencji samochodu i poprawę jego substancji, wykorzystując technologię stosowaną w wyższych kategoriach i udostępniając ją dla kategorii B.
Zmiany, które przeszedł SEAT Leon, można więc podzielić na dwie dobrze zdefiniowane kategorie – design i technologia. Korzyści zauważalne są nie tylko w kwestii bezpieczeństwa, funkcjonalności czy komfortu, ale także jakości i niezawodności. Modyfikacje estetyczne skupiają się na przodzie samochodu z nową, szerszą kratką i nowym wyglądem reflektorów; z boku model XCELLENCE oferuje ekskluzywną chromowaną ramkę okien, podczas gdy w pozostałej części gamy ramka chromowana wyróżnia się na czarno, a przednie i tylne zderzaki również są nowe, wszystkie z technologią LED, w tym wskaźniki i światła przeciwmgielne. Nowe projekty kół również występują w nowym Leonie, a także trzy dodatkowe kolory: czerwony pożądania, niebieski tajemniczy i fiolet bohemy.
Wnętrze również przeszło estetyczne zmiany, które odzwierciedlają nową centralną konsolę, nowe tapicerki STD we wszystkich wersjach oraz nowe oświetlenie LED w kokpicie, również z technologią LED. Materiały użyte we wnętrzu są wyraźnie lepszej jakości, a centralna konsola jest lekko podwyższona, zawiera również elektryczny hamulec postojowy.
W każdym razie zastosowana technologia jest nowością w nowym SEAT Leonie. Większość innowacji nowego Leona znajduje się w środku, pod karoserią. „Można powiedzieć, że włożyliśmy Atecę do Leona,” mówi wiceprezydent ds. R&D w SEAT, dr Matthias Rabe. Nowy SEAT Leon zawiera GPS z nowym 8-calowym ekranem i nową centralną konsolą (cały system łączności, który znajduje się w Atecze), systemy bezprzewodowego ładowania smartfonów lub dostępu bezkluczykowego (zarówno do samochodu, jak i bagażnika), a także wiele innych rzeczy. I oczywiście, najnowsze postępy w systemach asysty kierowcy, o których zostanie wspomniane później.
Ostre, bardziej harmoniczne wzornictwo
Mimo że jednym z głównych powodów sukcesu Leona jest z pewnością jego jakość, wprowadzono pewne subtelne zmiany. Można powiedzieć, że wszystko zostało zmienione, przy zachowaniu niemal tego samego. Według dyrektora designu SEAT-a Alejandro Mesonero-Romanos, „Leon to bardzo atrakcyjny model i nie ma potrzeby zmieniać jego wizerunku, tylko go wzmocnić, odświeżyć. Celem jest zharmonizowanie wszystkich części modelu, w szczególności przodu i tyłu z bokami samochodu.”
Rodzina Leonów charakteryzuje się doskonałym designem, co odzwierciedla się w osiągniętych wynikach. Jednym z głównych powodów jest to, że Leon może dostosować się do różnych kierowców. Przykładem tego sukcesu jest model ST, który osiągnął prawie 35% sprzedaży Leona.
Przód i tył mają ostrzejsze, bardziej zdecydowane linie niż obecny model, z wyraźnymi liniami bocznymi, które są mniej wyraźne z przodu i z tyłu. Celem było podkreślenie tego ostrego wizerunku, osiągając bardziej spójny wygląd przy tej aktualizacji. Jest to szczególnie zauważalne w nowym wzorze zderzaka. Innym celem było zwiększenie postrzeganego rozmiaru samochodu, wydłużając kratkę o dodatkowe 40 mm w bogatszym chromie niż ten, który można znaleźć w wyższej kategorii. Również charakter został wzmocniony pod względem jakości zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Warto również zaznaczyć, że nowy Leon jest jeszcze cichszy niż wcześniej. Wewnątrz samochodu intensywność oświetlenia LED może być regulowana według życzenia kierowcy z nowo zaprojektowanego 8-calowego ekranu, co eliminuje potrzebę wielu przycisków i pokręteł, które istnieją w konsoli obecnego modelu. System multimedialny działa podobnie do iPoda i zawiera nowe funkcje, takie jak bezprzewodowe ładowanie telefonów komórkowych, nowy elektryczny hamulec postojowy (z wyjątkiem najbardziej podstawowego modelu) oraz nowy wzmacniacz sygnału GPS dla obszarów o niskiej pokrywie satelitarnej. Udoskonalenia wprowadzono w każdym detalu, w tym lepszym, bardziej precyzyjnym systemie rozpoznawania znaków drogowych.
Nowe, znacznie ulepszone zewnętrzne światła zasługują na szczególną uwagę, dzięki nowym tylnym światłom i reflektorom wyposażonym w technologię Full-LED, które działają nawet w najgorszych warunkach pogodowych. Technologia LED została również zastosowana w wskaźnikach i światłach przeciwmgielnych. Ta technologia zmniejsza zużycie energii oraz ma znacznie szybszą reakcję, nawet szybszą niż światła ksenonowe plus.
Dzięki tym wszystkim cechom i funkcjom nowy SEAT Leon łączy emocjonalny i racjonalny design, który jest zarówno funkcjonalny, jak i ekscytujący, jednocześnie przekazując uczucie samochodu, który jest dynamiczny, komfortowy, technologicznie zaawansowany, bezpieczny, niezawodny, z najwyższym poziomem łączności, o wyjątkowej jakości, w zasięgu każdego kierowcy.
Nowy SEAT Leon będzie dostępny w 4 modelach. Każdy klient będzie mógł indywidualnie wybrać najlepszą kombinację, która odpowiada jego upodobaniom i potrzebom; sedan 5-drzwiowy, coupe SC 3-drzwiowe, kombi ST i na koniec, najbardziej przygodowy, ST X-Perience.
XCELLENCE; nowe wyposażenie SEAT-a
Nowy SEAT Leon jest dostępny początkowo w czterech liniach wyposażeniowych. Model bazowy Reference, Style i FR. Nowym wyróżnikiem jest wyposażenie XCELLENCE, które charakteryzuje się szczególnie charakterystycznym i komfortowym wykończeniem (Alcantara i skóra jako opcja), szerokimi elementami wykończeniowymi oraz wielokolorowym oświetleniem ambientowym. Na zewnątrz Nowy SEAT Leon błyszczy chromowaną kratką przednią, nowymi przednimi i tylnymi zderzakami, nową chromowaną framugą okien oraz pełnymi lampami LED z tyłu, w tym LED-owymi wskaźnikami z tyłu. Wewnątrz Nowy SEAT Leon ma aluminiowy próg drzwi XCELLENCE, pakiet oświetlenia LED oraz system Keyless Entry.
Wyposażenia FR i XCELLENCE będą w tej samej cenie, aby zaoferować jak najlepsze opcje dla różnych rodzajów kierowców. FR jest dla tych, którzy szukają sportowego, bardziej ekscytującego doświadczenia, podczas gdy XCELLENCE koncentruje się na komforcie, elegancji i najnowszej technologii. CUPRA będzie piątą wersją, która zostanie wprowadzona w niedalekiej przyszłości.
Należy podkreślić, że ta seria SEAT-a jest pełna akcesoriów. Choć każdy rynek dostosuje je do swoich potrzeb, wersja 'Style’ obecnie zawiera ASR, ABS, ESP, XDS, tempomat, 16-calowe felgi, dwustrefową klimatyzację, Bluetooth, dzienne światła LED, system radiowy Media System Colour z 5-calowym ekranem dotykowym, który zawiera gniazdo na kartę SD, port USB w centralnej konsoli, Aux in oraz 6 głośników, a także elektryczny hamulec postojowy, 7 poduszek powietrznych (2 z przodu, 2 z boków, 2 kurtynowe oraz poduszka na kolana kierowcy), system rozpoznawania zmęczenia, asystent startu z auto-hold, skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów, składane i regulowane tylne siedzenia w proporcjach 1/3 i 2/3, podgrzewane elektryczne lusterka…
Jeśli ta niekończąca się lista akcesoriów wydaje się krótka, możemy nawet pójść krok dalej. Zawsze z uwzględnieniem, że będą niewielkie różnice w każdym kraju, wyposażenia FR i XCELLENCE będą obejmować przyciemniane szyby, 17-calowe felgi aluminiowe, pełne reflektory LED, w tym światła przeciwmgielne i funkcję doświetlania zakrętów, aluminiowe progi drzwi, system dostępu Kessy z przyciskiem startu, ekskluzywną tapicerkę, 2 porty USB (z chipem Apple), łącze Aux-in/iPod w konsoli przedniej, 8 głośników, rozpoznawanie głosowe, tylna kamera, elektryczne lusterka, czujnik deszczu, przednie i tylne lampki do czytania ze światłami podłogowymi oraz wielokolorowymi lampkami ambientowymi, sportowe zawieszenie (FR), SEAT Drive Profile z przyciskiem do regulacji trybu jazdy dla układu kierowniczego, przyspieszenia i zmiany biegów (tylko z DSG).
Technologia; najnowsze systemy asysty kierowcy
Po wprowadzeniu Ateczy z tak niesamowitym zakresem systemów asysty kierowcy, teraz czas na Leona, aby wprowadzić najnowsze osiągnięcia technologiczne:
Asystent w korkach
Ta funkcja asystująca czyni postęp w ciężkim ruchu, znacznie bardziej znośnym. Przy pełnych prędkościach „korkowych”, nowy Leon automatycznie kieruje, przyspiesza i hamuje w ramach granic systemu. Przy wyższych prędkościach do około 60 km/h, system wspiera kontrolę prędkości i utrzymanie pasa. Jednak ręce kierowcy muszą pozostać na kole kierownicy.
Systemy, które stanowią podstawę Asystenta w korkach, to Lane Assist i adaptacyjny tempomat ACC. Asystent w korkach oferuje również funkcję adaptacyjnego utrzymania pasa przy prędkościach poniżej 60 km/h. System nie tylko wykonuje kontr-manewry, aby skorygować, gdy Nowy Leon zjeżdża z pasa, ale także utrzymuje SUV w centrum pasa lub alternatywnie „uczy się” preferowanej pozycji kierowcy. Adaptacyjny tempomat ACC jest również włączony w Asystenta w korkach, co oznacza, że hamowanie i przyspieszanie są obsługiwane automatycznie, gdy ACC jest aktywne w ruchu stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się, aby stać się Asystentem w korkach, co pozwala na asystowaną jazdę zarówno w kierunku poprzecznym, jak i podłużnym. Samochód w ten sposób automatycznie kieruje, przyspiesza i hamuje – ale tylko tak długo, jak kierowca trzyma ręce na kierownicy i jest gotowy do interwencji w każdej chwili.
ACC z Front Assist
Radarowy system adaptacyjnego tempomatu ACC automatycznie reguluje odległość do pojazdu z przodu w ramach granic systemu. Szczególnie na długich trasach autostradowych odgrywa on dużą rolę w odciążaniu kierowcy i wspomaganiu relaksu. W określonym zakresie prędkości zintegrowany system Front Assist może zapewnić autonomiczne hamowanie w niebezpiecznych sytuacjach.
Częścią systemu Front Assist jest funkcja hamowania awaryjnego w mieście z ochroną pieszych. Podczas gdy Front Assist działa przy wyższych prędkościach, aby ostrzegać przed zbyt bliską jazdą do pojazdu z przodu i potencjalnymi kolizjami, automatycznie hamując pojazd, gdy jest to konieczne, system hamowania awaryjnego w mieście zajmuje się tym zadaniem w ruchu miejskim. Wcześniej system hamowania awaryjnego w mieście rozpoznawał tylko pojazdy. W nowym Leonie system został ulepszony, aby reagować również na pieszych.
I tak działa system:
Bezpieczeństwo na autostradzie: Front Assist wykorzystuje radarowy czujnik zintegrowany z przodu samochodu, aby stale monitorować odległość do ruchu z przodu. System pomaga kierowcy w krytycznych sytuacjach, przygotowując hamulce i doradzając konieczności reakcji za pomocą wizualnych i akustycznych ostrzeżeń, a w drugim kroku poprzez krótki impuls hamulca. Jeśli kierowca hamuje zbyt lekko, Front Assist generuje ciśnienie hamulca, które byłoby konieczne, aby uniknąć kolizji. Jeśli kierowca w ogóle nie reaguje, Front Assist automatycznie zaczyna hamować.
Bezpieczeństwo w mieście: Funkcja hamowania awaryjnego w mieście z ochroną pieszych jest rozszerzeniem systemu Front Assist i monitoruje obszar przed nowym Leonem do prędkości 65 km/h. W razie zagrożenia system natychmiast i automatycznie hamuje pojazd. Ulepszona kombinacja systemu Front Assist i funkcji hamowania awaryjnego w mieście z rozpoznawaniem pieszych łączy teraz radar z przednią kamerą Nowego Leona po raz pierwszy, aby identyfikować pieszych na poboczu drogi oraz na drodze. Jeśli funkcja hamowania awaryjnego w mieście z rozpoznawaniem pieszych zidentyfikuje ryzyko, że Nowy Leon może zderzyć się z pieszym, wydaje wizualne i akustyczne ostrzeżenie do kierowcy. Jeśli kierowca nie zareaguje na to ostrzeżenie, system automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne.
Rozpoznawanie znaków drogowych
Już nigdy więcej nie przegapisz ograniczenia prędkości ani zakazu ruchu dzięki wbudowanej kamerze i wyświetlaczowi. Znaki drogowe są niezawodnie rozpoznawane i wyświetlane w kokpicie oraz na ekranie nawigacyjnym.
Asystent awaryjny
To nowa funkcja uruchamiana w sytuacjach takich jak nagły atak serca: Jeśli kierowca pozostaje bierny przez określony czas, pojazd wydaje najpierw wizualne, a następnie akustyczne ostrzeżenie, a na koniec krótki impuls hamulca. Jeśli nadal nie ma reakcji, nowy Leon spowalnia do zatrzymania, pozostając na swoim pasie i aktywując światła awaryjne oraz elektryczny hamulec postojowy.
Asystent świateł drogowych
Ten system asystujący zapewnia optymalne oświetlenie drogi przed sobą, szczególnie w połączeniu z mocnymi reflektorami LED, bez oślepiania ani zakłócania ruchu nadjeżdżających pojazdów. Kamera w obudowie lusterka wstecznego identyfikuje pojazdy jadące blisko z przodu lub nadjeżdżające i odpowiednio przyciemnia reflektory.
Najwyższy poziom łączności
Łączność, stałe połączenie z cyfrowym światem, jest dla wielu osób kluczowym elementem nowoczesnego, miejskiego stylu życia. SEAT Leon oferuje najwyższy poziom łączności – z najnowszą generacją systemów infotainment Easy Connect, SEAT Full Link i ekskluzywną aplikacją SEAT ConnectApp. System multimedialny plus z ośmiocalowym ekranem to wyróżnik nowej generacji systemów infotainment, podczas gdy pudełko łączności w centralnej konsoli SEAT-a Leona jest łatwo dostępne i po raz pierwszy umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów, a dzięki automatycznemu połączeniu z anteną dachową, zapewnia lepszy odbiór. Zawiera dwa porty USB do jednoczesnego podłączenia smartfonów kompatybilnych z MirrorLink oraz zewnętrznych odtwarzaczy muzycznych. SEAT Full Link to świat łączności dla użytkowników niemal wszystkich smartfonów. Oprócz MirrorLink, Full Link integruje się również z funkcjami Apple CarPlay i Android Auto.
Ekskluzywna aplikacja SEAT ConnectApp idealnie wykorzystuje integrację MirrorLink. Kierowca jest „zawsze online”, ale pozostaje w pełni skoncentrowany na drodze przed sobą. Jedną z głównych funkcji jest „Voice Replay”. Ta funkcja czytania tekstów zamienia wiadomości z takich źródeł jak e-mail, wiadomości tekstowe, konta na Facebooku i Twitterze w mowę, odczytując je głośno i wyraźnie. Odpowiedzi można „dyktować” za pomocą polecenia głosowego. Inną ekskluzywną funkcją jest kontrola gestów, dzięki której funkcje można aktywować za pomocą prostego gestu palca na ekranie dotykowym.
Silniki; Wspaniała wydajność przy niskich emisjach
Nowa gama silników SEAT-a Leona zaspokaja szeroki wachlarz potrzeb, w tym silniki diesla, benzynowe i CNG (sprężony gaz ziemny). Gama silników diesla zaczyna się od wersji 1.6 TDI o mocy 90 koni mechanicznych, aż do 2.0 TDI o mocy 184 koni mechanicznych, nie zapominając o najnowszej wersji, jednostce 1.6 TDI o mocy 115 koni.
W niektórych rynkach dostępna będzie jednostka 1.6 TDI o mocy 115 koni, a także silnik 2.0 TDI o mocy 143 koni. Ta wersja będzie również dostępna z mocą 110 koni dla taksówek w wersji ST. We wszystkich przypadkach silniki są wyposażone w wtrysk paliwa common rail, zapewniając doskonałą efektywność paliwową przy bardzo niskich emisjach.
Porównując jeden silnik z drugim, widzimy, że silnik 1.6 TDI o mocy 90 koni – dostępny w wersji 5-drzwiowej, 3-drzwiowej SC oraz ST, może osiągnąć maksymalne prędkości 180 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 12,4 sekundy, 12,6 sekundy (wersja 5-drzwiowa) i 13 sekund (ST). Ten silnik jest wyposażony w 5-biegową manualną skrzynię biegów, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 4,3 do 4,6 litra na 100 km, w zależności od wybranego modelu i rozmiaru kół (od 15 do 18 cali). Najlepsze jest to, że żaden z silników nie przekracza 118 g/km CO2, z minimalnym poziomem 114 g/km (wersje 3 i 5-drzwiowe z 15 lub 16-calowymi obręczami). Jakby tego było mało, jednostka 1.6 TDI o mocy 90 koni oferuje dużą przyjemność z jazdy dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (230 Nm), który dostępny jest już od 1 400 obrotów i pozostaje stały aż do 2 750 obrotów. Podobnie, silnik może utrzymać maksymalną moc (90 koni) od 2 750 do 4 800 obrotów.
Następny krok zajmuje jednostka 2.0 TDI o mocy 110 koni, którą można znaleźć w wersji ST. Jest wyposażona w system start-stop, 6-biegową manualną skrzynię biegów z dłuższymi przełożeniami. Jej osiągi są naprawdę niezwykłe, trzeba przyznać. Z maksymalną prędkością 189 km/h, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,1 litra na 100 km, a emisje CO2 są niższe niż 106 g/km. Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm w zakresie 1 500 – 3 000 obrotów i maksymalną mocą 110 koni w zakresie 3 250 – 4 500 obrotów, Leon ST 2.0 TDI gwarantuje doskonałą efektywność użytkowania przy ekstremalnie niskim poziomie zużycia paliwa i emisji CO2.
Trzecią wersją 1.6 TDI jest jednostka o mocy 115 koni – najważniejszy nowy dodatek do gamy silników diesla Nowego SEAT-a Leona – również wykorzystuje system start-stop. Może być również łączona z modelem 5-drzwiowym, 3-drzwiowym SC oraz ST, do którego należy dodać najbardziej przygodowy z rodziny, ST X-Perience. 115-konna jednostka 1.6 TDI Leona może mieć zatem napęd na przednie koła lub 4Drive z systemem sprzęgła Haldex piątej generacji. Modele 4Drive mają również tylną wielowahaczową zawieszenie. Dodatkowo dostępne skrzynie biegów to 5-biegowe, automatyczne DSG o podwójnym sprzęgle z 6 (4Drive) lub 7 biegami. Jej maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm, ale w tym przypadku mieści się w zakresie 1 500 – 3 250 obrotów, podczas gdy moc 115 koni dostępna jest w zakresie 3 250 – 4 000 obrotów. Średnie zużycie paliwa – w zależności od modelu, rozmiaru kół i systemu napędu – wynosi od 4,0 do 4,3 litra na 100 km, a emisje CO2 wynoszą od 105 do 115 g/km CO2.
Silnik 2.0 TDI o mocy 150 lub 184 koni jest również dostępny w modelu 5-drzwiowym, 3-drzwiowym SC, ST, co oznacza, że istnieje opcja wyboru napędu na przednie koła lub 4Drive. Podobnie, korzysta z systemu start-stop, a kierowca ma opcję wyboru manualnej 6-biegowej skrzyni biegów lub 6 lub 7-biegowego DSG. Silnik 2.0 TDI o mocy 150 koni zapewnia stały maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm w zakresie 1 750 – 3 000 obrotów, co daje naprawdę mocną reakcję przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Jego moc 150 koni może być również utrzymywana w zakresie 3 500 – 4 000 obrotów. W połączeniu z modelem 3-drzwiowym SC, może osiągnąć od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,3 sekundy, osiągając to zarówno z DSG, jak i 6-biegową skrzynią biegów. To przyspieszenie od 0 do 100 km/h można osiągnąć w 8,4 sekundy w modelu 5-drzwiowym i 8,6 sekundy w wersji ST (8,7 dla modeli z 4Drive). Oczywiście, jego zużycie paliwa i emisje CO2 zależą od modelu, skrzyni biegów i wybranych kół (od 16 do 18 cali), ale nigdy nie przekraczają 4,9 litra na km ani 126 g CO2 na km, w tym 4,3 litra na km i 110 g CO2 w najlepszym przypadku. Dostępna jest 7-biegowa skrzynia DSG dla modeli ST 4Drive i ST X-Perience 4Drive. Maksymalna prędkość Leona TDI o mocy 150 koni wynosi od 211 do 215 km/h.
Szczyt gamy silników to 2.0 TDI o mocy 184 koni. Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 380 Nm w zakresie 1 750 – 3 250 obrotów, jest to ostateczny dowód na to, że SEAT Leon potrafi łączyć komfort jazdy z superlatywną dynamiką, a także wysoką wydajnością oczekiwaną nawet przez najbardziej wymagających kierowców. Rzeczywiście, zawieszenie wielowahaczowe jest zawsze wyborem dla Leona 2.0 TDI o mocy 184 koni, niezależnie od napędu (napęd na przednie koła lub 4Drive). Wyposażony także w system start-stop, dostępny z DSG lub 6-biegową skrzynią biegów, model 2.0 TDI o mocy 184 koni może osiągnąć maksymalne prędkości 228 km/h (226 km/h z DSG, 224 km/h z DSG i 4Drive) i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy w przypadku SC, 7,5 sekundy w wersji 5-drzwiowej i 7,8 sekundy w ST. Wyposażony w obręcze o rozmiarze od 17 do 19 cali, jego średnie zużycie paliwa i emisje CO2 wynoszą od 4,5 do 4,9 litra na km oraz od 118 g/km do 139 g/km CO2, odpowiednio.
Jeśli chodzi o silniki benzynowe, oferta mocy waha się od 110 do 180 koni, a wyróżniającą nowością w nowym SEAT Leon jest 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 115 koni. W gamie znajduje się również silnik 1.4 TGI, który może pracować na CNG i generuje niskie poziomy emisji. Poniżej przedstawiona jest oferta silników benzynowych.
Dostępne skrzynie biegów, w zależności od wersji, to manualne 5 lub 6 biegów oraz automatyczne DSG o podwójnym sprzęgle 6 lub 7 biegów. Napęd na przednie koła lub całkowity 4Drive z pięcioletnim sprzęgłem Haldex również będzie dostępny.
Jedną z wielkich innowacji gamy SEAT-a Leona jest wprowadzenie 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI o mocy 115 koni. Ten mały cud spełnia wymagania modeli 5-drzwiowych, 3-drzwiowych SC i ST. Podąża za aktualnym trendem downsizingu silników i jest wyposażony w wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę, intercooler, zmienny czas otwarcia zaworów oraz system start-stop. W połączeniu z manualną 6-biegową skrzynią biegów, Leon 1.0 TSI zużywa 4.4 litra na 100 km, z emisją CO2 wynoszącą 102 g/km dla wersji manualnej i 6-biegowego DSG. Jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9.5 sekundy (SC), 9.6 sekundy (wersja 5-drzwiowa) i 9.8 sekundy (ST). Osiąga maksymalną prędkość 202 km/h i osiąga moment obrotowy wynoszący 200 Nm w zakresie od 2 000 do 3 500 obrotów. Funkcjonalność tego silnika wyznacza standardy dla producentów silników wszędzie, oferując niski hałas i brak wibracji silnika, pomimo braku wału równoważącego.
Silnik 1.2 TSI o mocy 110 koni (dostępny w wersji 86 koni na niektórych rynkach) występuje w gamie w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Z silnikiem 1.4 dostępne są 2 opcje; TGI o mocy 110 koni może być zasilany zarówno benzyną, jak i gazem ziemnym (CNG), zarezerwowany dla wersji 5-drzwiowych i ST oraz można go zamówić z zarówno z manualną 6-biegową skrzynią biegów, jak i z 7-biegowym DSG. Jeśli chodzi o silniki TSI o mocy 125 lub 150 koni, model o mocy 125 koni dostępny jest z manualną 6-biegową skrzynią, systemem start-stop i jest dostępny w każdym modelu (5-drzwiowym, SC, ST i ST X-Perience). Silnik TSI o mocy 150 koni wyróżnia się systemem odłączania ACT, który włącza dwa z czterech cylindrów, aby zredukować zużycie paliwa. Może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegowym DSG, a także z modelami 5-drzwiowymi, ST i SC.
Następnym krokiem jest silnik 1.8 TSI o mocy 180 koni, który wykorzystuje wtrysk bezpośredni. Ważne jest, aby zaznaczyć, że od tego poziomu mocy w górę, SEAT Leon korzysta z wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Warto również zauważyć, że jest to samochód zdolny osiągnąć 226 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Są to prędkości, które niemal należą do kategorii samochodów sportowych.