Po zakończeniu współpracy z Fiatem, hiszpański producent samochodów SEAT próbował rozwijać się samodzielnie i wprowadził model Malaga, który wyglądał jak Fiat, ale nim nie był.
Podczas swojej współpracy Hiszpanie i Włosi wprowadzili Hiszpanię na koła, zaczynając od modelu Fiat/SEAT-600, a następnie wprowadzając inne modele. Jednym z ich ostatnich wspólnych produktów był Fiat/Seat Ritmo, który był produkowany przez hiszpańskiego producenta aż do 1982 roku, kiedy to zakończyła się umowa między dwoma markami. Później SEAT zaprezentował model Ronda, który oparty był głównie na Ritmo, ale miał na tyle różne elementy, aby uznać go za inny pojazd. Potem na rynku zadebiutował Malaga.
Malaga bazowała na modelu Seat Ronda, ale miała nadwozie w układzie trójboksowym. Fiat miał podobny projekt w modelach Fiat Ritmo/Regata. Oba pojazdy, Regata i Malaga, wyglądały bardzo podobnie, ale ponieważ SEAT zatrudnił Giugiaro do zaprojektowania auta, Fiat nie mógł twierdzić, że to był klon. Prostokątne reflektory oraz zupełnie inne światła tylne nadawały Maladze unikalny wygląd. Klamki drzwi były wkomponowane w nadwozie, co Fiat zrobił jedynie w odświeżonej wersji Regaty.
Wewnątrz Malaga miała unikalną deskę rozdzielczą, jakby zrobioną z różnych części i sklejoną razem. Zestaw wskaźników zawierał dwie duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, a wskaźniki paliwa i temperatury umieszczone były pomiędzy nimi w linii. Ponieważ korzystała z tej samej platformy co Ronda, oferowała podobną przestrzeń wewnętrzną, w tym tylne siedzenia, gdzie miejsca na nogi dla wyższych pasażerów było ograniczone.