Po kilku latach nieobecności modelu Toledo, nadszedł czas, aby marka Seat przywróciła tę nazwę z atrakcyjnym samochodem, który ją nosił.
Może Toledo nie było najciekawszym pojazdem w swojej klasie, jednak oferowało świetny stosunek jakości do ceny.
Nowe Toledo miało kształt tradycyjnego sedana, chociaż było to raczej pięciodrzwiowe hatchback, które stanowiło bliskiego „brata” Skody Rapid. Mimo że dzieliły większość podzespołów, ich wygląd zewnętrzny był zupełnie inny. Toledo zyskało nowy przód i tył, bardzo podobny do odświeżonej Ibizy.
Dodatkowo, Toledo było najładniejsze wśród VW Jetta i Skody Rapid, z jego zewnętrznym designem przypominającym połączenie Audi A4 i Forda Mondeo – przynajmniej z tyłu. W zasadzie, tańsza wersja A4.
Chociaż Toledo opierało się na tej samej platformie co Ibiza, było większym i bardziej przestronnym samochodem.
Jakość materiałów użytych w kabinie nie była najlepsza, ale pomogło to utrzymać niską cenę. To niekoniecznie oznaczało, że były źle złożone, a ogólny design przypominał tańszą wersję wnętrza Audi.