Skoda wprowadziła model 100 w 1969 roku jako następcę serii 1000, co pomogło czeskiemu producentowi sprzedać ponad milion egzemplarzy w zaledwie osiem lat.
Krótki czas, który minął, nie wyleczył jeszcze ran Praskiej Wiosny, kiedy Czechosłowacja buntowała się przeciwko systemowi komunistycznemu, ale fabryki musiały wznowić swoją pracę. Skoda miała już plany na nowy samochód i dotrzymała obietnic.
Przednia część Skody wyróżniała się metalową osłoną oraz dwoma okrągłymi reflektorami. Chłodnica znajdowała się z tyłu, więc nie było potrzeby montowania kratki w nadwoziu. Podobnie jak jej poprzednik MB1000, model MB100 miał chromowany zderzak z pionowymi osłonami z gumy. Z tyłu, nad tylnymi nadkolami, umieszczono boczne wloty powietrza do chłodzenia silnika. Pod poziomo zamontowanymi światłami tylnymi producent zainstalował szeroką, wąską kratkę, która również pomagała w chłodzeniu silnika.
Dzięki braku silnika i tunelu skrzyni biegów, producent mógł stworzyć przestronne wnętrze, które pomieściło pięciu pasażerów. Przedni bagażnik nie był zbyt duży, ale wystarczył na kilka walizek. Zainstalowano lekko zakrzywioną deskę rozdzielczą, z zestawem wskaźników umieszczonym za kierownicą. Szeroki prędkościomierz otaczało kilka innych wskaźników: poziomu paliwa, temperatury płynu chłodzącego, ciśnienia oleju oraz amperomierz.