W latach 70-tych, Skoda była mało znaczącym producentem samochodów z Czechosłowacji, który kierował swoją ofertę do klientów z Europy Wschodniej, żyjących za Żelazną Kurtyną.
Niektóre modele zyskały sławę, takie jak 110R Coupe, nazywane „Porszem Wschodu”. Ten sportowy coupe był szybszą wersją standardowego sedana Skoda S100, który oparty był na modelu 1000MB. Kraj potrzebował zachodnich inwestycji, więc musiał eksportować swoje samochody do reszty Europy, aby zdobyć funty lub marki niemieckie. Model 110R był idealnym samochodem do tego celu. Skoda promowała go na rajdzie RAC w Wielkiej Brytanii, gdzie zdobył kilka zwycięstw w swojej klasie.
Na przedzie samochód miał cztery okrągłe reflektory i płaską osłonę bez kratki. To dlatego, że silnik chłodzony wodą znajdował się z tyłu. Nadkola i drzwi były na poziomie z karoserią, a profil samochodu został aerodynamizowany. Skoda zamontowała chromowane, metalowe zderzaki z gumowymi amortyzatorami.
Wnętrze było dobrze zaprojektowane jak na ówczesne czasy. Z przodu znajdowały się dwa kubełkowe fotele. Pomiędzy nimi Skoda zamontowała drążek zmiany biegów na podłodze. Centralny panel łączył deskę rozdzielczą z konsolą środkową, z radiem będącym opcją na przedzie. Płaska deska rozdzielcza miała schowek dla pasażera oraz pięć wskaźników. Z tyłu znajdowała się ławka dla dwóch pasażerów, zwłaszcza dzieci.