SKODA Citigo 3 drzwiowe 2017-Present

SKODA Citigo 3 drzwiowe 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćSKODA Citigo 3 drzwiowe 2017-Present

Jak sama nazwa wskazuje, Citigo zostało zaprojektowane jako miejski samochód, który miał być praktyczny, estetyczny i przyjazny dla portfela.

Nowe Citigo oferowało 2 opcje silnikowe, oba z silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 litra. Moc wynosiła od 59 KM do 74 KM.

Podczas gdy wersja 59 KM była dobrym wyborem do jazdy tylko po mieście, mocniejsza wersja 74 KM pozwalała kierowcy na wyjazd poza miejskie aglomeracje. Oczywiście nie zapewniała tak płynnej jazdy jak sedan, z powodu hałasu wiatru zauważalnego przy wyższych prędkościach.

Standardowo oba silniki miały 5-biegową skrzynię manualną, jednak dostępna była również automatyczna skrzynia biegów.

Citigo charakteryzowało się dobrą zawieszeniem i oferowało komfortową jazdę. W modelach ze sportowym zawieszeniem jakość jazdy była nieco kompromitowana.

Ogólnie rzecz biorąc, Citigo było stabilnym i łatwym w prowadzeniu samochodem.

Choć był mały, wnętrze wyglądało i sprawiało wrażenie przestronności. Ze względu na budżetowe podejście, w całym samochodzie zastosowano wiele twardych plastików, jednak wyglądały one dobrze dzięki kontrastującym kolorom.

Małe Citigo miało jedynie regulowany w pionie zestaw kierowniczy.

Jeśli chodzi o łączność, Skoda wybrała wyświetlacz dotykowy Garmin, który kontrolował większość systemu multimedialnego. Wyglądający niczym tradycyjny system nawigacji satelitarnej, wyświetlacz dotykowy był odczepiany.

Dostępny był również port USB oraz standardowe gniazdo 12V.

Citigo zaskakiwało przestronnością z przodu, a oferowana przestrzeń bagażowa była stosunkowo dobra, z uchwytami na kubki, małą półką i przyzwoitych rozmiarów schowkiem.

Podczas gdy większość konkurentów na rynku oferowała miejsce dla 3 pasażerów z tyłu, Citigo mogło pomieścić jedynie 2 osoby. Miejsca na nogi było ograniczone, a dostęp do wnętrza był nieco utrudniony w modelu z 3 drzwiami.

Każda wersja Citigo była wyposażona w składane tylne siedzenia, co pozwalało na powiększenie przestrzeni bagażowej w razie potrzeby.

Ogólnie rzecz biorąc, Citigo było tańsze niż większość konkurentów, a jednocześnie oferowało dobre funkcje, niskie koszty eksploatacji, komfort i dobrze się prezentowało.

Skoda wprowadziła modernizację swojego najmniejszego modelu. Skoda Citigo debiutuje w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej, oferując wiele nowych cech związanych z designem, technologią i wyposażeniem. Ten miejski samochód wyróżnia się w tłumie. Przednia, boczna i tylna część charakteryzują się precyzyjnymi kształtami, wyraźnymi krawędziami i gładkimi powierzchniami. Od razu rozpoznawalny jako atrakcyjny, nowoczesny i praktyczny pojazd miejski. Skoda Citigo odzwierciedla nowoczesną technologię oraz współczesną mobilność w miastach.

Design: kompaktowy, a jednocześnie przestronny

Z długością 3597 mm, szerokością 1645 mm i wysokością 1478 mm (w wersji pięciodrzwiowej) Skoda Citigo jest jednym z najbardziej kompaktowych, a jednocześnie przestronnych samochodów w swoim segmencie. Oferowane są cztery poziomy wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Style. Skoda Citigo dostępna jest też w wersji Monte Carlo oraz specjalnym modelu Fun. To wszechstronny samochód do miasta – zwinny i schludny.

Całkowicie przeprojektowana przednia część zawiera nową maskę, zmodyfikowany zderzak, odświeżone reflektory przeciwmgielne oraz nową kratkę grilla w typowym dla Skody wzorze. Reflektory wyposażone są w dzienne światła LED (standard w wersjach Ambition, Style i Monte Carlo – opcjonalnie w wersji Active). Reflektory przeciwmgielne są teraz dostępne z funkcją doświetlania zakrętów (opcjonalnie od Active). System City Safe Drive z czujnikiem światła i deszczu oraz Light Assist z funkcją Coming Home zapewniają dodatkowy komfort (opcjonalnie od poziomu Active).

Przekształcona tylna część charakteryzuje się ciemnymi ramkami świateł tylnych (od wersji Ambition w górę). W poziomach wyposażenia Style i Ambition dach oraz lusterka boczne dostępne są w białym lub czarnym kolorze jako opcjonalne wyposażenie (nie dotyczy kolorów nadwozia Sunflower Yellow i Dark Sapphire Blue).

Dostępne są felgi aluminiowe w rozmiarach 14, 15 i 16 cali. Nowa felga aluminiowa „Conan” o średnicy 15 cali (opcjonalnie w wersji Style) dostępna jest w kolorze srebrnym lub wysoki połysk antracytu. Kształt ośmiu ramion tworzy wrażenie wirnika. Nowe są również 16-calowe felgi aluminiowe „Scorpius” w wysokim połysku w kolorze czarnym, które dostępne są w wersjach Active, Ambition i Style. W zakresie kolorów nadwozia kolor standardowy Kiwi Green zastępuje metaliczny kolor Spring Green.

Wnętrze samochodu prezentuje duże wymiary typowe dla Skody. Skoda Citigo oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 251 l oraz przestrzeń na łokcie równą 1369 mm (w wersji pięciodrzwiowej). Przy złożonych tylnych siedzeniach bagażnik pomieści 951 l w wersji trzydrzwiowej i 959 l w pięciodrzwiowej. Długi rozstaw osi wynoszący 2420 mm daje dużo miejsca z tyłu; cztery osoby mogą podróżować w komforcie. Funkcja EasyEntry w wersji trzydrzwiowej (standard w poziomach Ambition i Style – opcjonalnie w Active) ułatwia pasażerom dostęp do tyłu.

Tylna wysokość głowy wynosi hojnie 947 mm (993 mm z przodu). Przestrzeń na łokcie z tyłu, odpowiednio 1389 mm w wersji trzydrzwiowej i 1388 mm w pięciodrzwiowej, również jest bardzo przestronna.

Skórzana, wielofunkcyjna kierownica i Climatronic

Deska rozdzielcza Skody Citigo ma schludny, przejrzysty design. Zestaw wskaźników z wskaźnikiem prędkości, obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa ma nowy wygląd i oferowany jest w dwóch różnych wersjach. Standardowa, trójramienna kierownica z logo Skody jest teraz dostępna jako kierownica wielofunkcyjna z pokryciem skórzanym (standard w specjalnej edycji Skoda Citigo Monte Carlo oraz w modelu specjalnym Skoda Citigo FUN, opcjonalnie w wersjach Ambition i Style). Jej przyciski umożliwiają obsługę radia i sparowanego telefonu bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy. System Climatronic (opcjonalnie od poziomu Ambition) zapewnia przyjemną temperaturę przez cały czas.

System infotainment Swing oraz aplikacja Move&Fun umożliwiają integrację smartfonów

Nowej generacji radia Blues i Swing oraz systemy infotainment oferują wiele opcji łączności – od gniazda aux-in po slot na kartę SD i gniazdo USB. Wariant Swing dodatkowo wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz, sześć głośników i łączność Bluetooth, co oznacza, że system infotainment Swing można sparować ze smartfonem. Aplikacja Move&Fun, działająca na systemach operacyjnych iOS i Android, zapewnia nawigację, wyświetlanie danych o jeździe, połączenia telefoniczne w trybie hands-free oraz porady dotyczące efektywnej jazdy, a także odtwarzanie muzyki i radia. Wyświetlacz Maxi-DOT dostępny jest jako opcjonalne wyposażenie (standard w silniku CNG, opcjonalnie w wersjach Ambition i Style).

Systemy wspomagania kierowcy i kompleksowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa

System awaryjnego hamowania pomaga uniknąć kolizji w miejskim ruchu. Funkcja asystująca jest automatycznie aktywna przy prędkościach między 5 a 30 km/h. Laserowy czujnik, zintegrowany w mocowaniu lusterka wstecznego, skanuje obszar 10 m przed pojazdem. W przypadku zbliżającej się kolizji – jeśli kierowca nie zareaguje – system hamulcowy jest najpierw przygotowywany, a funkcja hydraulicznego wspomagania hamulców staje się bardziej wrażliwa. System inicjuje także pełne zastosowanie hamulców, aby zatrzymać pojazd, jeśli jest to wymagane, lub – jeśli kierowca nie hamuje wystarczająco mocno – automatycznie zwiększa siłę hamowania.

Wyposażenie standardowe obejmuje cztery poduszki powietrzne, Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC), system kontroli trakcji, Elektroniczną Blokadę Różnicową (EDL), elektryczne wspomaganie kierownicy, pasy bezpieczeństwa trzypunktowe dla czterech miejsc, napinacze pasów dla osób z przodu, mocowania Isofix na tylnych siedzeniach (w tym pas górny), automatyczna aktywacja świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania, Hill Hold Control i monitorowanie ciśnienia w oponach.

Wybór trzech silników z trzema cylindrami

W Skodzie Citigo zastosowano nowoczesne silniki trzylitrowe. Silniki zamontowane poprzecznie z przodu generują 44 kW (60 KM), 50 kW (68 KM, wersja CNG) i 55 kW (75 KM), napędzając przednie koła. Pojemność cylindrów wynosi w każdym przypadku 1,0 l (999 cm3). Pomimo niewielkiej pojemności silników, wszystkie warianty mocy jednostki 1.0-l charakteryzują się wysokim momentem obrotowym przy niskim poziomie hałasu i wysokiej efektywności. Wszystkie silniki spełniają surowe wymagania normy emisji EU6. Dodatkowo, modele w każdym poziomie wyposażenia (z wyjątkiem poziomu Easy) mogą być opcjonalnie wyposażone w technologię Green tec, która optymalizuje zużycie paliwa.

Silnik podstawowy to jednostka 1.0 l o mocy 44 kW (60 KM). Maksymalny moment obrotowy 95 Nm osiągany jest przy 3000 obr./min. Skoda Citigo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,4 sekundy. Jej maksymalna prędkość wynosi 162 km/h. W połączeniu z pięciobiegową skrzynią manualną ma średnie zużycie paliwa wynoszące 4,4 l na 100 km i emituje 101 g CO2 na km. W szczególnie oszczędnej wersji Green tec wartości te wynoszą odpowiednio 4,1 l na 100 km i 96 g CO2/km.

W tej samej pojemności cylindrów (999 cm3) mocniejsza wersja silnika Skody Citigo dostarcza 55 kW (75 KM). Maksymalny moment obrotowy 95 Nm osiągany jest przy 3000 obr./min. Maksymalna prędkość: 173 km/h (z manualną skrzynią biegów), przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa z manualną skrzynią biegów wynosi 4,4 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 101 g/km. W wersji Green tec silnik zużywa 4,1 l na 100 km, z emisją CO2 wynoszącą 96 g/km.

Green tec: szczególnie oszczędny

System Stop-Start i odzysk energii hamowania – innowacyjne rozwiązania, które zapewniają niższe zużycie paliwa i emisje – to kluczowe cechy silników 1.0 l z technologią Green tec stosowanej w Skodzie Citigo.

Napęd CNG: G-TEC jako wydajna i ekologiczna alternatywa

Tak jak w wersjach Green tec, napęd gazowy naturalny Skody Citigo 1.0 G-TEC ma w standardzie funkcję Stop-Start oraz odzysk energii hamowania. Szczególnie ekologiczny napęd CNG (sprężony gaz ziemny) można zamówić w wersjach Active, Ambition i Style (niedostępny w wersji Easy) oraz w edycji Monte Carlo i w specjalnym modelu Fun.

Wersja gazowa działa na znanym silniku trzycylindrowym 1.0 l, który został specjalnie zoptymalizowany do pracy z CNG. Jego moc wynosi 50 kW (68 KM). Połączenie napędu CNG z technologią Green tec czyni najmniejszy model Skody szczególnie wydajnym i ekologicznym. Skoda Citigo G-TEC zużywa tylko 4,5 kg gazu ziemnego na 100 km. Jednocześnie emituje tylko 82 g CO2 na km, osiągając najwyższą ocenę A w klasie efektywności energetycznej.

Przekładnia, kierownica i lekka konstrukcja

Kompaktowy pakiet Skody Citigo z krótkimi nawiasami przednimi i tylnymi, długim rozstawem osi i sztywną strukturą nadwozia stanowi podstawę dla precyzyjnie strojonego zawieszenia i dobrej dynamiki jazdy. Lekka, wysokowytrzymała stal zmniejsza ciężar i poprawia bezpieczeństwo. Niski ciężar zarówno manualnej, jak i automatycznej skrzyni biegów, oraz inteligentne działanie kierownicy również redukują zużycie paliwa.

We wszystkich poziomach wyposażenia stosowane jest elektryczne wspomaganie kierownicy z siłownikiem na kolumnie kierownicy. Wsparcie działa tylko wtedy, gdy jest to potrzebne.

Skoda Citigo dostępna jest z pięciobiegową skrzynią manualną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów. Skoncentrowano się na kompaktowej konstrukcji o niskiej wadze. Manualna skrzynia biegów waży tylko 27 kg. Zautomatyzowana wersja skrzyni biegów – znana jako ASG – również jest jedną z najlżejszych skrzyń automatycznych, które kiedykolwiek zbudowano, ważąc mniej niż 30 kg. Skrzynia ta redukuje zużycie paliwa o 0,1 l benzyny na 100 km w porównaniu do manualnej wersji.

Projekt nadwozia Skody Citigo wyznacza nie tylko standardy w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki swojej szczególnej sztywności spełnia także najwyższe wymagania dotyczące komfortu akustycznego i drgania.

Bogactwo funkcji „Simply Clever” w samochodzie

Bogactwo różnorodnych i inteligentnych funkcji, które dostępne są we wszystkich modelach produkowanych przez długoletnią czeską markę, stało się mottem całej gamy produktów: „Simply Clever”. Nawet najmniejszy model pełen jest funkcji, które ułatwiają podróżowanie samochodem. Oto tylko niektóre z nich: parasol pod siedzeniem pasażera, uchwyt na kamizelkę odblaskową pod siedzeniem kierowcy, składany hak na torby w uchwycie schowka, siatki do przechowywania na wewnętrznej stronie oparć przednich siedzeń (standard od Ambition), uchwyt na multimedia w konsoli centralnej, uchwyt na bilet na przedniej szybie i osłonie przeciwsłonecznej, uchwyt na kubki między przednimi siedzeniami, uchwyt na 1,5-litrową butelkę w schowkach przednich drzwi, regulowana fałszywa podłoga bagażnika, siatki i haki do zabezpieczania bagażu, składane oparcie na przednim siedzeniu pasażera (w wersji pięciodrzwiowej), schowki obok tylnych siedzeń (w wersji trzydrzwiowej), wyjmowany kosz na śmieci. Łącznie trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe modele oferują po 16 funkcji „Simply Clever”.

Edycja Monte Carlo i specjalny model Fun

Skoda Citigo Monte Carlo wprowadzana jest w stylu rajdowym z dynamicznymi detalami w standardzie. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to sportowe zawieszenie, obniżone o 15 mm, zderzaki przedni i tylny oraz stylizacja inspirowana motorsportem. Zmodyfikowany przedni zderzak natychmiast przyciąga wzrok. Ramka kratki chłodnicy i obudowy lusterek bocznych w sportowym czarnym kolorze. Tylna szyba i tylne boczne szyby są przyciemnione (SunSet). Wnętrze również przyciąga uwagę dzięki specjalnie zaprojektowanym pokryciom siedzeń w kolorze Monte Carlo Red. Specyfikacja Skody Citigo Monte Carlo, dostępnej w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, opiera się na poziomie Ambition. Nadkola wypełnione są 15-calowymi czarnymi felgami aluminiowymi „Crux” z oponami 185/55.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.