SKODA Fabia 2014-2018

Pierwsza generacja Fabii zadebiutowała w 2000 roku i otrzymała tytuł samochodu roku.

Docierając do 3. generacji, która została wydana w 2014 roku, dwie poprzednie generacje miały wspólną cechę – zdobycie tytułu samochodu roku także dla modelu z 2015 roku.

Ten niewielki, przestronny samochód należał do najwyższych w swojej klasie, co zapewniało doskonałą przestronność dla pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mieli sporo miejsca na nogi, jednakże trzecie siedzenie lepiej nadawało się dla dziecka, ze względu na centralny tunel.

Przestronna kabina była wyposażona w wygodne, regulowane fotele oraz teleskopową kierownicę, co pozwalało na uzyskanie idealnej pozycji do prowadzenia, pożądanej przez użytkowników.

Fabia oferowała świetną widoczność dzięki dużym oknom i cienkim słupkom. Materiały użyte w kabinie były przyzwoitej jakości, a wnętrze miało prosty design. Jedynym elementem, który przyciągał uwagę, był kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 5 cali w niższych wersjach wyposażeniowych i 6,5 cala w wersjach wyższych.

Fabia miała również dobrze wymierzony bagażnik, a jej praktyczność zwiększały dostępne siatki, haki i małe półki. Obszar ładunkowy można było powiększyć poprzez złożenie tylnych siedzeń, jednakże nie składały się one całkowicie.

Cena wyjściowa Fabii była bardzo konkurencyjna w porównaniu do innych modeli w tej klasie.

28 SIERPNIA 2014

 Mladá Boleslav, 28 sierpnia 2014 – Powód do radości: pod hasłem „Witaj nowa Fabia” z taśmy produkcyjnej zakładów macierzystych ŠKODY w Mladé Boleslav zjechała pierwsza trzecia generacja modelu ŠKODA Fabia. Pracownicy produkcji oklaskiwali pierwszego samochodu – Fabii w kolorze „Race Blue” – podczas finalnej inspekcji. Całkowicie nowo zaprojektowana ŠKODA Fabia zachwyca emocjonalnym językiem projektowania, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa, komfortu i informacji, które pochodzą z wyższych segmentów samochodowych, a także niskimi wartościami zużycia paliwa. Premiera rynkowa planowana jest na listopad.

„Rozpoczęcie produkcji nowej ŠKODY Fabii to kolejny kamień milowy w naszej kampanii modelowej i produkcyjnej” – mówi członek zarządu ŠKODY ds. produkcji, Michael Oeljeklaus. „Zawsze to wielki moment, gdy pierwszy pojazd nowo opracowanego modelu zjeżdża z taśmy. To szczególnie odnosi się do nowej Fabii, ponieważ ten wspaniały samochód jest ważnym filarem strategii wzrostu ŠKODY. Nasze zespoły z działu rozwoju i produkcji poświęciły wiele pracy i zaangażowania, aby mały samochód mógł wejść do produkcji – samochód, który wyznaczy nowe standardy w swoim segmencie” – mówi Oeljeklaus. Przed rozpoczęciem produkcji ŠKODY Fabii zakończono szerokie prace dostosowawcze i modernizacyjne w fabryce w Mladé Boleslav; wszystko to realizowano podczas przerwy urlopowej fabryki, która zakończyła się w połowie sierpnia. W procesie wzięło udział 40 firm specjalizujących się w technologii produkcji oraz setki ekspertów.

Nowa ŠKODA Fabia to „po prostu więcej samochodu” w każdym aspekcie. Trzecia generacja Fabii jako pierwszy samochód produkcyjny pokazuje, jak projektowanie ŠKODY rozwinęło się w bardziej wyrazisty i emocjonalny język. Gładkie proporcje, kryształowe kształty i wyraźne linie sprawiają, że nowa edycja wyróżnia się na tle konkurencji. Co więcej, nowa ŠKODA Fabia oferuje znacznie więcej możliwości personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Co więcej: mały samochód, wielki na technologii. Nowa ŠKODA Fabia została wyposażona w innowacyjne systemy bezpieczeństwa, komfortu i informacji z wyższych segmentów pojazdów. Po raz pierwszy ŠKODA może być łatwo sparowana ze smartfonem za pomocą technologii MirrorLink™. Całkowicie nowa gama silników również ustanawia nowe standardy, czyniąc model trzeciej generacji najbardziej ekologiczną i ekonomiczną ŠKODĄ Fabia w historii. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowa Fabia zużywa do 17 procent mniej paliwa.

W typowym stylu ŠKODY, nowa Fabia robi wrażenie również swoją przestronnością oraz licznymi funkcjami „Simply Clever”, z których aż dziewięć jest nowością.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.