Chociaż wielu europejskich producentów samochodów już wcześniej oferowało kombi w segmencie małych aut, Skoda postanowiła zamontować mocniejszy silnik w swojej Fabii Combi, tym samym ujawniając wersję RS.
Podczas gdy standardowa Fabia Combi była głównie używana przez małe rodziny, kierowców taksówek i firmy wynajmujące samochody, wersja RS była dedykowana tym, którzy szukali „wilka w owczej skórze”. Zewnętrzne detale mogły ostrzec innych kierowców, aby nie wyzywać tego małego, niepozornie wyglądającego kombi. Z przodu pojazd miał nowy zderzak z szeroką, trapezoidalną dolną kratką, po bokach której znajdowały się wloty powietrza z lampami przeciwmgielnymi. Oponowanie na 17-calowych felgach aluminiowych było nietypowe dla małych samochodów. W zestawie znajdowały się także aerodynamicznie uformowane progi. Z tyłu, na górze klapy bagażnika, Skoda zainstalowała spoiler dachowy. Aby dopełnić sportowy wygląd, Fabia Combi miała podwójny końcówkę układu wydechowego w chromowanym wykończeniu.
Wnętrze zawierało wiele elementów wspólnych z pozostałymi modelami Fabii, takich jak deska rozdzielcza i konsola centralna. Niemniej jednak, producent dodał nowe fotele z wyższymi boczkami oraz tapicerkę specyficzną dla wersji RS. Dodatkowo kierowca został „rozpieczętowany” aluminiowymi pedałami i kierownicą z oznaczeniem RS. Z tyłu, standardowa kanapa dzielona powiększała bagażnik z przyzwoitych 480 litrów (16,9 cu-ft) do 1226 litrów (43,3 cu-ft). To była większa pojemność niż większość hatchbacków mogła zaoferować.