Skoda wprowadziła na rynek wersję kombi małego pojazdu Felicia w 1995 roku, będącego przekształconą i przerobioną Skodą Forman.
W 1895 roku dwóch mężczyzn założyło fabrykę motocykli i rowerów, która stała się Skoda Auto. Po II wojnie światowej czeskie władze komunistyczne przejęły fabrykę. Jednak w 1991 roku Volkswagen Group kupił producenta samochodów, który już miał zaprojektowany przez Bertone mały pojazd Favorit/Forman, opracowany przez czeskich inżynierów.
Kiedy niemiecki producent przejął czeską markę, znalazł dobry punkt wyjścia. Udoskonalili kształt Formana, zmienili niektóre części wnętrza i zwiększyli jakość montażu. Felicia Combi miała prostokątny grille z zielonym znaczkiem na górze. Dzięki temu niemieccy inżynierowie uniknęli problemu przegrzewania się Favorita. Felicia Combi miała wydłużony dach z boków, który kończył się nad tylnymi kołami. Pochylone do przodu drzwi tylne oraz dodatkowe okno między tylnymi drzwiami a słupkami D dopełniły wygląd samochodu.
W środku Felicia Combi wciąż była prostym, budżetowym autem. W momencie wprowadzenia na rynek Felicia była najtańszym samochodem w Wielkiej Brytanii. Producent jednak dobrze ją skonstruował, a okrągła deska rozdzielcza z osłoną rozciągającą się nad centralnym panelem wyglądała całkiem dobrze według standardów masowych marek. Tak, miała korbki do okien i nie miała wspomagania kierownicy. Ale oferowała 447 litrów (15,8 stóp sześciennych) przestrzeni bagażowej przy pełnym siedzeniu. Składana tylna kanapa zwiększała tę objętość do 1,366 litrów (48,2 stóp sześciennych) po złożeniu.