SKODA Kodiaq 2016-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SKODA Kodiaq 2016-2021

Przejdź do galerii zdjęćSKODA Kodiaq 2016-2021

Kto by pomyślał, że Skoda może stworzyć dużego SUV-a, który będzie konkurował nawet z Land Roverem Discovery? Nie sądzę, że wiele osób.

Duży SUV rodzinny był praktyczny, ekonomiczny i po prostu pożądany. Skoda Kodiaq opierała się na platformie MQB Volkswagena.

Podczas gdy większość dużych SUV-ów w tamtym czasie miała miejsce dla 7 osób, Kodiaq musiał się wyróżniać, aby zaistnieć w tłumie. Podstawowy model Kodiaq mógł pomieścić do 5 pasażerów, a wyższe wersje wyposażeniowe dodawały 2 tylne fotele za 2. rzędem.

Dodanie 3. rzędu foteli wpływało na przestrzeń bagażową, co czasami oznaczało konieczność wyboru między przyjaciółmi a bagażem.

Ogólnie rzecz biorąc, wnętrze Kodiaqa było przestronne, z dużą ilością miejsca na nogi i głowy dla pasażerów w 2. rzędzie. Z wysokim środkowym konsolą z tyłu, 3. miejsce było głównie odpowiednie dla dzieci, a to samo dotyczyło 3. rzędu, który oferował ograniczoną wysokość na głowę.

Uważamy, że wnętrze Kodiaqa to najładniejsza Skoda, jaka kiedykolwiek powstała. Chociaż większość modeli w ich katalogu miała dobrze wykonane wnętrze, nie były one najbardziej atrakcyjne.

Wysokiej jakości materiały zastosowane w całym wnętrzu nadawały luksusowe odczucie, a model najwyższej klasy miał nawet oświetlenie ambientowe.

Wnętrze było dobrze izolowane, zapewniając cichą jazdę bez hałasu silnika czy szumów opon.

Dostępna była obszerna lista jednostek napędowych, od 1.4-litrowego silnika benzynowego po 2.0-litrową jednostkę diesla. Silniki diesla były bardzo dynamiczne, a wszystkie jednostki były dopracowane.

Skoda Kodiaq, mierzący 4,70 m długości i mieszczący nawet siedem osób, z największym bagażnikiem w swojej klasie, jest pierwszym dużym SUV-em czeskiego producenta samochodów. Już na początku 2017 roku najnowszy model Skody zaprezentuje wszystkie atuty marki: charakterystyczny design, niezwykłą przestronność wnętrza, praktyczną inteligencję oraz innowacyjną technologię, która do tej pory była dostępna głównie w wyższych klasach pojazdów. Skoda Kodiaq to początek rozległej kampanii SUV-ów marki Skoda.

„Z modelem Skoda Kodiaq wkraczamy w nowy kierunek i otwieramy nowe rynki,” mówi dyrektor generalny Skody, Bernhard Maier. „Dzięki naszemu pierwszemu dużemu SUV-owi zdobywamy nowy segment dla marki – oraz nowe grupy klientów. Nasze nowe uzupełnienie oferty modelowej Skody jest naprawdę mocne jak niedźwiedź: sprawia, że marka staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dzięki swojemu konceptowi, wyrazistemu designowi oraz jako pierwszy model Skody, który ma możliwość stałego dostępu do Internetu, co zapewnia większy komfort, bezpieczeństwo i informacje w czasie rzeczywistym. Skoda Kodiaq znajduje się na czołowej pozycji w rozległej kampanii SUV-ów Skody.”

Członek zarządu Skody ds. rozwoju technicznego, Christian Strube, dodał: „Skoda Kodiaq oferuje wszystkie atuty naszej marki: dobrze przemyślaną funkcjonalność, przestronność wnętrza oraz doskonały stosunek jakości do ceny. Największy bagażnik w porównaniu z konkurencją oraz opcjonalna trzecia rząd siedzeń czyni nasz nowy SUV idealnym towarzyszem spełniającym codzienne wymagania. A jeśli chodzi o systemy wspomagania kierowcy, infotainment i łączność, Skoda Kodiaq udowadnia innowacyjne możliwości Skody, oferując technologię z wyższych klas pojazdów, a tym samym zajmując czołową pozycję w swoim segmencie.”

Design zewnętrzny

Skoda Kodiaq to wszechstronny SUV, który nadaje się zarówno do użytku biznesowego, jak i rodzinnego oraz rekreacyjnego – radzi sobie także w terenie. Marka przenosi swój nowy język designu do segmentu SUV-ów, tworząc projekt odzwierciedlający wszechstronny charakter pojazdu: Skoda Kodiaq charakteryzuje się odważnym połączeniem eleganckich linii, sportowych konturów oraz solidności, co czyni go łatwo rozpoznawalnym.

Wszystkie linie Skody Kodiaq są wyraźne, precyzyjne i czyste – szczególnie wyróżnia się charakterystyczna, głęboko osadzona linia barkowa. Podwójne poziome linie z przodu symbolizują ochronę i siłę. Szeroki, trójwymiarowy grill chłodnicy wyróżnia się i podkreśla solidny charakter. Wąskie, ukośne reflektory, które płynnie przechodzą w grill, nadają Skodzie Kodiaq charakterystyczny wygląd. Podwójne reflektory tworzą uderzający czterookie oblicze i wyróżniają się dzięki swojemu kryształowemu kształtowi, który można również dostrzec w innych elementach, takich jak światła tylne. W tym miejscu Jozef KabaH, szef designu Skody, oraz jego zespół zainspirowali się tradycyjną czeską sztuką szklarską, która odzwierciedla się w efektywnym zestawieniu światła i cienia na mocno konturowanych powierzchniach SUV-a.

Z boku, długi rozstaw osi i krótkie zwisy wskazują na dużą przestronność wnętrza. Nadkola są lekko kanciaste – to kluczowy element języka designu SUV-ów Skody. Diody LED są standardem w światłach tylnych; tylne światła mają również typowy dla Skody kształt litery C. Oferowanych jest 14 kolorów lakieru – cztery kolory standardowe i dziesięć metalicznych. Wygląd komponentów różni się w zależności od trzech poziomów wyposażenia – Active, Ambition i Style – które są oferowane w Skodzie Kodiaq jako opcjonalne dodatki.

Nadwozie

Dzięki swoim wymiarom, Skoda Kodiaq plasuje się na górnej granicy segmentu samochodów kompaktowych. Ma długość 4,697 mm, szerokość 1,882 mm i wysokość 1,676 mm (w tym relingi dachowe); rozstaw osi wynosi 2,791 mm. Kodiaq oparty jest na modułowej platformie poprzecznej Volkswagen Group (MQB), w której kluczową rolę odgrywa ścisła konstrukcja lekkich materiałów. Dla nadwozia zastosowano kombinację gorącowalcowanych blach metalowych, tworzących ultra-silny szkielet. Przy silniku TSI i napędzie na przednie koła, duży SUV waży zaledwie 1,452 kg na pusto (bez kierowcy) lub 1,540 kg przy silniku 1.4 TSI i napędzie na wszystkie koła.

Sztywność skrętna, precyzja wykonania, komfort jazdy oraz bezpieczeństwo kolizji są również na najwyższym poziomie. Dzięki swojej aerodynamice, duży SUV osiąga wartość współczynnika oporu powietrza cx wynoszącą zaledwie 0,33.

Wnętrze

Ilość przestrzeni jest typowa dla Skody: Skoda Kodiaq jest o 40 mm dłuższa od Skody OCTAVIA, ale oferuje większą niż średnia przestronność wnętrza w segmencie SUV-ów. Osiągnięcie niezwykłej przestronności wnętrza z dostępnych wymiarów zewnętrznych ponownie udowadnia doskonałe umiejętności inżynieryjne marki. Długość wnętrza dużego SUV-a wynosi 1,793 mm, a przestrzeń na łokcie to 1,527 mm z przodu i 1,510 mm z tyłu. Wysokość wnętrza wynosi 1,020 mm z przodu i 1,014 mm z tyłu. Przestronność z tyłu wynosi nawet 104 mm.

Wnętrze dużego SUV-a jest również ochronne i solidne. Wyraźny design zewnętrzny kontynuuje się w wnętrzu: podwójne linie – o trójwymiarowym wyglądzie – pojawiają się również na desce rozdzielczej. Wnętrze charakteryzuje się odważnymi pionowymi elementami, takimi jak cztery duże nawiewy. Duży wyświetlacz dzieli deskę rozdzielczą na dwie równe części dla kierowcy i pasażera.

Wysoka jakość wykonania oraz logiczna i łatwa obsługa są typowe dla Skody. Duże okrągłe wskaźniki mają precyzyjny i klarowny design. Kierownica jest dostępna w różnych wersjach – jedna z nich jest podgrzewana. Opcjonalny trzystrefowy system klimatyzacji Climatronic, z własnym panelem sterującym dla tylnych siedzeń, to kolejna funkcja, która często występuje tylko w wyższych klasach pojazdów. Elektryczna hamulca postojowa jest aktywowana przyciskiem.

Liczne funkcje komfortu są dostępne dla przednich siedzeń. Na życzenie mogą być one podgrzewane, wentylowane i regulowane elektrycznie; dodatkowa opcja obejmuje również funkcję pamięci. Tylne siedzenia Skody Kodiaq są również niezwykle wszechstronne: można je składać w proporcji 60:40, przesuwać wzdłuż o 18 cm jako standard i kąt oparcia jest indywidualnie regulowany. Dodatkowe dwa miejsca w trzecim rzędzie są dostępne jako opcja – Skoda Kodiaq jest pierwszym siedmioosobowym modelem Skody.

Alternatywnie do standardowych pokrowców materiałowych oferowane są pokrowce z materiału/skóry, a także skórzane lub z Alcantary. Wykończenie dostępne jest w pięciu wzorach. W ciemności opcjonalne oświetlenie ambientowe nadaje wnętrzu indywidualny charakter. Jest zamontowane w wykończeniach drzwi i może być ustawione w dziesięciu różnych kolorach.

Bagażnik

Z pojemnością od 720 do 2,065 l (po złożeniu tylnych siedzeń), Skoda Kodiaq oferuje największy bagażnik w swojej klasie. Jeśli wybierze się opcjonalne składane siedzenie pasażera, SUV może przewozić przedmioty o długości do 2,80 m. Oferowana jest elektrycznie otwierana klapa bagażnika, którą można – jako dodatkową opcję – również otworzyć i zamknąć za pomocą gestu nogi lub przycisku wewnątrz. Skoda Kodiaq z napędem TDI/DSG/4×4 może holować przyczepę o masie do 2,5 t. Oferowane jest do tego elektrycznie chowane zaczep holowniczy.

Wyposażenie

Funkcje 'Simply Clever’ dostępne w Skodzie Kodiaq są kolejnym dowodem na to, że Skoda zawsze oferuje „więcej samochodu” za swoje pieniądze – praktyczne i wygodne wsparcie w codziennym życiu, typowe dla marki. Należą do nich na przykład ochrona krawędzi drzwi: dzięki wstępnie napiętym sprężynom, wydobywa się automatycznie przy otwieraniu drzwi samochodu i zapobiega kontaktowi metalowej krawędzi drzwi z ścianą garażu lub sąsiednim pojazdem. Przy zamykaniu drzwi, wykończenie samo się składa. Ta funkcja 'Simply Clever’ zapobiega zadrapaniom i wgnieceniom na własnym samochodzie oraz pojazdach sąsiednich. Elektryczna blokada bezpieczeństwa dla tylnych drzwi, komunikacja wewnętrzna, a także zagłówki do spania są dostępne po raz pierwszy jako opcjonalne dodatki w Skodzie. W sumie Skoda Kodiaq oferuje ponad 30 funkcji 'Simply Clever’, z czego siedem jest nowych.

Systemy wspomagania kierowcy

Duży SUV Skody porusza się po drogach z szeroką gamą systemów wspomagania kierowcy – wiele z nich do tej pory było dostępnych tylko w wyższych klasach pojazdów. Niektóre systemy są standardem, inne są dostępne opcjonalnie – indywidualnie, ale także jako pakiet.

Innowacją w ofercie jest Tow Assist: gdy Skoda Kodiaq holuje przyczepę, system przejmuje kierowanie przy powolnym cofaniu. Dodatkowo, podczas cofania, nowy system Manoeuvre Assist zahamuje, gdy tylko wykryje przeszkodę za pojazdem. System kontrolowany jest za pomocą rozszerzonej funkcji tylnych czujników parkowania.

System Area View to również debiut w marce: kamery otaczające, które znajdują się w przedniej i tylnej sekcji, a także w lusterkach bocznych Skody Kodiaq, mają szerokokątne obiektywy i pozwalają na wyświetlanie widoków obszaru wokół samochodu na monitorze. W tym widoku obejmują widok z góry oraz obrazy 180-stopniowe obszaru z przodu i tyłu. To ułatwia prowadzenie w złożonych sytuacjach lub w trudnym terenie.

System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście jest standardem i, korzystając z radarów, potrafi wykrywać niebezpieczne sytuacje z udziałem pieszych lub innych pojazdów przed samochodem. W razie potrzeby system ostrzega kierowcę i, w razie potrzeby, częściowo lub całkowicie hamuje. Awaryjne hamowanie w mieście działa do 34 km/h. Opcjonalna funkcja Predictive Pedestrian Protection uzupełnia system Front Assist.

Adaptacyjny tempomat (ACC) również korzysta z radaru i pomaga kierowcy utrzymać wybraną prędkość oraz odpowiednią odległość między Skodą Kodiaq a samochodem z przodu. Funkcje Lane Assist, Blind Spot Detect i Rear Traffic Alert pomagają kierowcy utrzymać się w pasie ruchu, zwiększają bezpieczeństwo podczas zmiany pasa za pomocą tylnego radaru i wspierają w manewrowaniu wstecz. Jeśli samochód jest wyposażony w Lane Assist, ACC i skrzynię DSG, dodana zostaje funkcja Traffic Jam Assist. Utrzymuje prędkość i hamuje w ruchu w korku. Dodatkowo auto pozostaje w pasie do prędkości 65 km/h dzięki funkcji Lane Assist.

System Driver Alert wykrywa oznaki zmęczenia kierowcy i zachęca do zrobienia przerwy. Emergency Assist, dostępny również tylko w połączeniu z skrzynią DSG, to dodatkowa funkcja połączenia ACC i Lane Assist. W przypadku, gdy istnieje zagrożenie, że kierowca nie jest w stanie prowadzić, system może zatrzymać dużego SUV-a. Funkcja Crew Protect Assist, dostępna w dwóch wariantach, zamyka okna i szyberdach, a także automatycznie napina pasy bezpieczeństwa w przypadku zbliżającego się wypadku. W przypadku kolizji, standardowy system Multi-Collision Brake zapobiega dalszym niekontrolowanym ruchom Skody Kodiaq. System oparty na kamerach Travel Assist z rozpoznawaniem znaków drogowych wyświetla ograniczenia prędkości i inne znaki drogowe w formie obrazu na wyświetlaczu komputera pokładowego oraz w systemie nawigacyjnym.

Skoda Connect

Dzięki rozwiązaniom infotainment i łączności, duży SUV od Skody pokazuje, jak SUV może być zawsze online. Dzięki nowym, przełomowym i innowacyjnym mobilnym usługom online, Skoda prezentuje nowy wymiar nawigacji, informacji i rozrywki. Jednocześnie Skoda Connect ułatwia zdalny dostęp do pojazdu oraz pomoc.

Skoda Connect składa się z dwóch kategorii: usługi Infotainment Online dostarczają więcej informacji oraz dane nawigacyjne w czasie rzeczywistym. Care Connect zapewnia zdalny dostęp i wsparcie.

Infotainment Online obejmuje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, które pokazują przepływ ruchu na wybranej trasie. Usługi Google Earth (dostępne w systemie Columbus) umieszczają trasę w topograficznym widoku z Google; Google Street View (dostępne w systemie Columbus) wyświetla widok ulicy docelowej. Aktualizacje map, ceny paliw, informacje o parkingach, aktualności online, informacje o pogodzie i usługi 'My Points of Interest’ dopełniają pakiet infotainment. Usługi Infotainment Online są dostępne bezpłatnie przez pierwszy rok po zakupie nowego samochodu, a po tym okresie są dostępne za dodatkową opłatą.

Najważniejszą funkcją usług Care Connect jest wezwanie pomoc w razie wypadku: wezwanie awaryjne (eCall) jest wysyłane bezpośrednio do centrum ratunkowego, gdy system zabezpieczeń jest aktywowany. Jest to standard i jest zintegrowane z usługami Care Connect. Oferuje również funkcję powiadomienia o drobnych wypadkach oraz wezwanie pomocy drogowej. Proaktywna usługa jest również zawarta w usługach Care Connect. Gdy zostanie aktywowana, wszystkie wymagane dane są wysyłane do warsztatu w odpowiednim czasie przed serwisowaniem pojazdu. Trzecia usługa Care Connect to Zdalny Dostęp.

Skoda oferuje teraz również aplikację Skoda Connect, za pomocą której można uzyskać dostęp i kontrolować dodatkowe usługi. Na przykład: smartfon powiadomi właściciela, jeśli ich samochód będzie przemieszczać się w sposób nieautoryzowany – czy to zbyt szybko, czy poza określonym obszarem. Przy pomocy aplikacji planowanie trasy można przenieść z domu do systemu nawigacyjnego w samochodzie.

Po raz pierwszy aplikacja SmartLink all-in-one integruje również SmartGate w nowym SUV-ie Skoda Kodiaq – obok istniejących standardów Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink™. Wszystkie popularne usługi są dostępne w jednej aplikacji: dane nawigacyjne, muzyka i wiadomości oraz wszystkie istotne dane pojazdu za pośrednictwem systemu infotainment samochodu – i dotyczy to każdego poziomu wyposażenia.

Systemy infotainment

Systemy muzyczne i infotainment w Skodzie Kodiaq reprezentują najnowszą technologię. Działają szybko, oferują nowoczesne funkcje i interfejsy oraz mają pojemnościowe ekrany dotykowe w szklanym wzornictwie – reagują na dotyk palca, a nie tylko na nacisk. Podstawowe funkcje są łatwe do obsługi za pomocą fizycznych przycisków i pokręteł.

System infotainment Swing z ekranem 6,5 cala jest standardem. Może być uzupełniony o połączenie Bluetooth dla smartfona i Skoda SmartLink. SmartLink wspiera korzystanie ze standardów Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinkTM w samochodzie. Gdy klient podłączy telefon do portu USB, odpowiednie ustawienie wyświetla się na ekranie infotainment.

Opcjonalny system infotainment Bolero ma wysokiej rozdzielczości 8.0-calowy ekran dotykowy, w tym funkcję komunikacji wewnętrznej (ICC). Mikrofon do prowadzenia rozmowy rejestruje głos kierowcy i przekazuje go do tylnych siedzeń przez tylne głośniki.

System nawigacji Amundsen rozwija możliwości systemu Bolero o funkcję nawigacji oraz specjalny tryb wyświetlania do jazdy w terenie lub w wąskich parkingach. Najwyższej jakości system infotainment, system nawigacji Columbus, dodaje pamięć flash o pojemności 64 GB oraz napęd DVD. Opcjonalny moduł LTE umożliwia szybki dostęp online w Skodzie Kodiaq. Przy użyciu hotspotu WLAN (opcjonalnie), pasażerowie mogą korzystać ze swoich urządzeń mobilnych do przeglądania, streamowania i wysyłania e-maili w sposób dogodny dla siebie.

Atrakcyjne dodatkowe komponenty dopełniają ofertę sprzętową w Skodzie Kodiaq: Phonebox umożliwia indukcyjne ładowanie smartfona zgodnie z standardem Qi i łączy się z anteną samochodu – oba procesy odbywają się bezprzewodowo. System dźwiękowy Canton posiada dziesięć głośników, w tym subwoofer, i ma moc wyjściową 575 watów. Opcjonalnie Skoda Kodiaq może być wyposażona w uchwyty na tablety, które można przymocować do przednich zagłówków. Urządzenia można ładować za pomocą opcjonalnych gniazd 230 V i USB.

Silniki

W momencie premiery Skody Kodiaq do wyboru są pięć jednostek napędowych, w tym dwa silniki TDI i trzy silniki TSI. Mają pojemności 1,4 i 2,0 l, a moc wyjściowa wynosi od 92 kW (125 KM) do 140 kW (190 KM). Silniki diesla i benzynowe mają turbosprężarkę z bezpośrednim wtryskiem i spełniają normy emisji EU6. Wszystkie silniki są również wyposażone w system Start-Stop, odzyskiwanie energii hamowania oraz wydajny system zarządzania termicznego, co przyczynia się do niskiego zużycia paliwa pomimo dużej mocy.

Silnik 2.0 TDI jest dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza wersja ma moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 340 Nm. Najmocniejsza wersja osiąga moc 140 kW (190 KM) i generuje 400 Nm na wałku korbowym. Średnio, podstawowy TDI zużywa 5,0 l oleju napędowego (131 g CO2/km) na 100 km. Najmocniejszy silnik diesla przyspiesza duży SUV od 0 do 100 km/h w 8,6 s i osiąga prędkość maksymalną do 210 km/h.

Oferta silników benzynowych składa się z dwóch silników 1.4 TSI i jednego silnika 2.0 TSI. Podstawowa wersja kompaktowego silnika czterocylindrowego generuje 92 kW (125 KM) i 200 Nm momentu obrotowego. Jego zużycie w cyklu NEDC wynosi 6,0 l na 100 km, co odpowiada 140 g CO2/km. W mocniejszej wersji, silnik 1.4 generuje 110 kW (150 KM) i 250 Nm momentu obrotowego; jego system ACT – Active Cylinder Technology – wyłącza drugi i trzeci cylinder przy niskim obciążeniu i niskiej prędkości silnika. Najmocniejszy silnik benzynowy 2.0 TSI charakteryzuje się nowym procesem spalania o wysokiej wydajności. Jego moc wynosi 132 kW (180 KM), a moment obrotowy 320 Nm.

Skrzynia biegów

Skoda Kodiaq dostępna jest z różnymi technologiami skrzyń biegów. W zależności od silnika, dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna lub skrzynie DSG o sześciu lub siedmiu biegach.

Nowa 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa debiutuje w Skodzie. Jest to wariant zaprojektowany dla mocnych silników o momencie obrotowym do 600 Nm. Skrzynia DSG charakteryzuje się bardzo kompaktową konstrukcją i umożliwia szybkie i komfortowe zmiany biegów.

Kierowca może obsługiwać 7-biegową skrzynię DSG w automatycznym trybie D i S, lub kontrolować ją ręcznie za pomocą dźwigni biegów lub łopatek na kierownicy. Gdy wybierze tryb Eco w opcjonalnym systemie Driving Mode Select, samochód zostaje wyłączony z biegu: gdy kierowca zdejmuje stopę z gazu przy prędkości powyżej 20 km/h, napęd jest wyłączany – Skoda Kodiaq pływa bez oporów.

Oba najpotężniejsze silniki – TDI o mocy 140 kW (190 KM) i TSI o mocy 132 kW (180 KM) – współpracują z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła. Ta kombinacja to nowość w Skodzie. Skrzynia manualna 6-biegowa oraz 6-biegowa skrzynia DSG są opcjami dla 1.4 TSI o mocy 110 kW (150 KM) i napędzie na wszystkie koła; napęd na przednie koła współpracuje z 6-biegową skrzynią DSG. Z kolei podstawowy silnik diesla z napędem na wszystkie koła oferowany jest z manualną 6-biegową skrzynią lub 7-biegową skrzynią DSG; wersja z przednim napędem oferowana jest wyłącznie z 7-biegową skrzynią DSG. Podstawowa wersja TSI dostępna jest z manualną 6-biegową skrzynią i przednim napędem.

System napędu na wszystkie koła z elektroniczną kontrolą jest dostępny dla większości wariantów silnikowych. Zapewnia znaczny wzrost trakcji, stabilności i bezpieczeństwa jazdy – nawet w terenie.

Kluczowym elementem napędu na wszystkie koła jest elektronicznie kontrolowane sprzęgło wielopłytkowe. System napędu na wszystkie koła działa inteligentnie i szybko. Jednostka sterująca stale oblicza idealny moment obrotowy dla tylnej osi; utrata trakcji jest praktycznie wyeliminowana dzięki systemowi sterowania uzależnionemu od statusu jazdy. W trybie luzu lub przy niskim obciążeniu napęd realizowany jest przez przednią oś, co pozwala zaoszczędzić paliwo.

Podwozie

Podwozie Skody Kodiaq jest również wynikiem skoncentrowanej wiedzy. Elementy przedniego zawieszenia typu MacPherson częściowo składają się z aluminium; stalowy tylny wahacz czterokątny absorbuje siły podłużne i poprzeczne osobno. Wspomaganie kierownicy, korzystające z wydajnego napędu elektryczno-mechanicznego, zapewnia precyzyjne połączenie z drogą i doskonale współpracuje z wieloma systemami wspomagania w Skodzie Kodiaq.

W wersjach Active i Ambition, duży SUV od Skody standardowo wyposażony jest w 17-calowe felgi; w wersji Style standardem są felgi 18-calowe. Oferta opcjonalnych dodatków dopełnia 19-calowe felgi o wypolerowanej powierzchni. Hamulce – z dużymi wentylowanymi tarczami z przodu – są mocne i stabilne. Przy szybkim pokonywaniu zakrętów, elektroniczny mechanizm różnicowy XDS+, który jest funkcją elektronicznej kontroli stabilności (ESC), sprawia, że prowadzenie jest jeszcze płynniejsze i bezpieczniejsze zarówno w przypadku napędu na przednie, jak i na wszystkie koła.

Jako opcjonalny dodatek Skoda wprowadza w dużym SUV-ie Driving Mode Select. Umożliwia on kierowcy dostosowanie pracy silnika i zarządzania DSG, wspomagania kierownicy, klimatyzacji i innych systemów do trybów Normal, Eco, Sport i Individual. Wersje z napędem na wszystkie koła oferują dodatkowo tryb Śniegu, przeznaczony do jazdy po drogach i nie mający ograniczenia prędkości. Tryb Śniegu dostosowuje działanie systemów ABS, ASR i ACC (jeśli są zainstalowane), a także zarządzanie silnikiem i elektronicznie kontrolowane, wielopłytkowe sprzęgło do śliskich i pokrytych śniegiem dróg.

Adaptacyjne sterowanie podwoziem (DCC) również jest dostępne jako opcja i jest zintegrowane z Driving Mode Select. Tutaj elektryczne zawory kontrolują pracę amortyzatorów w zależności od sytuacji. W połączeniu z Driving Mode Select, system dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy i zapewnia mu bezpieczeństwo na drodze. Przy pomocy DCC kierowca może wybierać między trybami Comfort, Normal lub Sport.

2.0L TDI 7AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3600-4100 Rpm
200 Hp @ 3600-4100 Rpm
197 Bhp @ 3600-4100 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-3500 Rpm
400 Nm @ 1750-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3849 Lbs (1746 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5223 Lbs (2369 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km
Low27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Medium38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
High42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Extra High35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)168 G/Km

2.0L TDI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3779 Lbs (1714 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5115 Lbs (2320 Kg)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2131 G/Km

1.4L TSI 6AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3583 Lbs (1625 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4905 Lbs (2225 Kg)
Spalanie miastoInfinity Mpg Us (0 L/100Km)
Spalanie trasaInfinity Mpg Us (0 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc91.9 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
200 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna12 Mph (19 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3366 Lbs (1527 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4634 Lbs (2102 Kg)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

1.4L TSI ACT 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna123 Mph (198 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3419 Lbs (1551 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4687 Lbs (2126 Kg)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2141 G/Km

1.4L TSI ACT 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4883 Lbs (2215 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2153 G/Km

2.0L TSI 7AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc132.4 Kw @ 3900-6000 Rpm
180 Hp @ 3900-6000 Rpm
178 Bhp @ 3900-6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1400-3940 Rpm
320 Nm @ 1400-3940 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3763 Lbs (1707 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5086 Lbs (2307 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

2.0L TDI 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3779 Lbs (1714 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5101 Lbs (2314 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc85.3 Kw @ 2750-4500 Rpm
116 Hp @ 2750-4500 Rpm
114 Bhp @ 2750-4500 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1700-2500 Rpm
320 Nm @ 1700-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3640 Lbs (1651 Kg)

2.0L TDI 7AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3860 Lbs (1751 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5260 Lbs (2386 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

2.0L TDI 7AT AWD (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc130.2 Kw @ 3500-4000 Rpm
177 Hp @ 3500-4000 Rpm
175 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
380 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3763 Lbs (1707 Kg)

2.0L TDI 7AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc139.7 Kw @ 3500-4000 Rpm
190 Hp @ 3500-4000 Rpm
187 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
400 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3964 Lbs (1798 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5459 Lbs (2476 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.