Skoda, część Grupy VW, uznawana za jednego z najbardziej szanowanych producentów samochodów w Europie, postanowiła, że nadszedł czas na odświeżenie swojego bestsellera.
Zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna część pojazdu zostały zaprojektowane na nowo, a także wprowadzono nowe technologie w wersji po faceliftingu.
Od przodu reflektory stały się bardziej wyraziste, a kratka chłodnicy zyskała nowy, solidniejszy wygląd. Z tyłu zmiany obejmowały nowe osłony lamp i nowy zderzak.
Wewnątrz pojazdu zaoferowano nowy, lepszy system audio oraz nowy system nawigacji.
Jakość użytych materiałów została podniesiona, a kierownica, deska rozdzielcza oraz elementy sterujące klimatyzacją zostały zaprojektowane na nowo. Dostępne były także nowe tapicerki materiałowe.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, doświadczenie kierowcy wzbogacono o nowe adaptacyjne reflektory ksenonowe oraz dodatkowe zagłówki WOKS zapewniające lepszą ochronę przy uderzeniu z tyłu.
Nowy silnik wprowadzono w 2009 roku, był to silnik 1.4 TSI o mocy 90 kW. Pozostałe opcje silnikowe to turbodoładowana jednostka 1.4 oraz silnik benzynowy 1.6, oba opcjonalnie połączone z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów typu dual-clutch.
Octavia, mimo że nie była najbardziej stylowym samochodem na rynku ani najlepiej wyposażonym w zaawansowane technologie, była jednym z najbardziej przestronnych, ekonomicznych, komfortowych i łatwych w użytkowaniu pojazdów, wszystko to w przystępnej cenie.
Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu (2-19 października 2008) Škoda Auto zaprezentuje premierowo odświeżoną wersję modelu Octavia.
Produkowana lub montowana w ośmiu krajach, Octavia jest bestsellerem Škody. Odnowiona wersja zyskuje teraz bardziej emocjonalny design. „Octavia zawsze miała szczególną pozycję wśród pojazdów Škody. To nasz najpopularniejszy model na świecie. Teraz przeszła całkowitą transformację, co widać w nowym wnętrzu i nadwoziu, a także zastosowanej technologii” – powiedział dr Eckhard Scholz, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój technologiczny.
Z przodu kluczowe ulepszenia obejmują nowo zaprojektowane, bardziej wyraziste reflektory, mocniejszą kratkę chłodnicy oraz zderzak w wersji jednoczęściowej. Innowacje w tylnej części pojazdu dotyczą głównie nowych pokryw lamp tylnych oraz dynamicznego zderzaka z wbudowanymi „kocimi oczami”.
Wnętrze oferuje nową linię systemów audio i nawigacyjnych Škody. Kierownica, deska rozdzielcza (podświetlona na biało), pokrętła klimatyzacji oraz dekoracyjne listwy na drzwiach i centralnej konsoli zostały przeprojektowane. Dodatkowo, nowe tkaniny obiciowe są dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia (Classic, Ambiente i Elegance).
Nowe adaptacyjne reflektory ksenonowe zwiększają aktywne bezpieczeństwo pojazdu, a bezpieczeństwo bierne poprawiono poprzez instalację przednich zagłówków WOKS dla skutecznej ochrony przed uderzeniami z tyłu (we wszystkich poziomach wyposażenia).
Innowacyjne zmiany znajdziemy także pod maską – Škoda wprowadza całkowicie nowy silnik 1.4 TSI/90 kW. Turbodoładowane silniki benzynowe 1.4 i 1.8 litra mogą być połączone z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG.