Skoda wprowadziła facelifting drugiej generacji Octavii w 2008 roku, utrzymując sprzedaż na szczycie wykresów segmentu kompaktowego.
Podczas gdy przemysł motoryzacyjny znajdował się na krawędzi załamania z powodu światowego kryzysu finansowego, Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję Octavii. Był to jeden z jej najlepiej sprzedających się modeli, a producent samochodów był gotowy na znaczący spadek sprzedaży. Jednak dział marketingu argumentował, że facelifting mógłby złagodzić ten spadek, a zespół inżynieryjny przyspieszył wprowadzenie nowej wersji.
Octavia otrzymała nowy przód. Zmiany obejmowały większe, opadające reflektory oraz szerszą atrapę chłodnicy z chromowanym wykończeniem. Zmodyfikowano również przedni zderzak, który był szerszy na dole i miał dwa boczne otwory na nowo zaprojektowane światła przeciwmgielne.
W środku Skoda poprawiła jakość materiałów oraz wprowadziła nowy system infotainment na centralnej konsoli. Wnętrze było przestronne, z wystarczającą ilością miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów oraz jednym z największych bagażników w segmencie kompaktowym. Przy wszystkich siedzeniach ustawionych w pozycji pionowej, bagażnik oferował pojemność 605 litrów (21,4 cu-ft), którą można było zwiększyć do 1655 litrów (58,4 cu-ft).
Pod maską Skoda zamontowała szeroki wachlarz silników, podobny do tych oferowanych w wersji sedan. Dla wybranych wersji dostępna była za dopłatą 7-biegowa skrzynia automatyczna (dwusprzęgłowa).
Na światowej premierze Škoda Auto zaprezentuje odnowioną wersję Škody Octavii na Paryskich Targach Motoryzacyjnych w 2008 roku (2-19 października 2008).
Produkowana lub montowana w ośmiu krajach, Škoda Octavia to prawdziwy bestseller. Odnowiona wersja zyskuje teraz bardziej emocjonalny design. „Škoda Octavia zawsze miała szczególną pozycję wśród modeli Škody. To nasz najpopularniejszy model, bardzo ceniony na całym świecie. Teraz przeszedł całkowitą transformację, którą widać w nowym wnętrzu i zewnętrzu, a także w zastosowanej technologii” – powiedział dr Eckhard Scholz, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój technologiczny.
Z przodu kluczowe ulepszenia obejmują nowo zaprojektowane, odważniejsze reflektory, bardziej solidną osłonę chłodnicy oraz zderzak w jednym kawałku. Innowacje w tylnej części pojazdu dotyczą głównie nowych kloszy lamp tylnych oraz dynamicznego zderzaka z wbudowanymi „oczami kota”.
Wnętrze oferuje zaktualizowaną linię systemów audio i nawigacyjnych Škody. Kierownica, deska rozdzielcza (podświetlona na biało), kontrolki klimatyzacji oraz ozdobne listwy na drzwiach i centralnej konsoli zostały przeprojektowane. Dodatkowo, nowe tkaniny tapicerskie są dostępne w różnych poziomach wyposażenia (Classic, Ambiente i Elegance).
Nowe adaptacyjne reflektory ksenonowe zwiększają aktywne bezpieczeństwo pojazdu, a bezpieczeństwo bierne poprawiono poprzez zainstalowanie przednich zagłówków WOKS, które skutecznie chronią przy tylnej kolizji (we wszystkich poziomach wyposażenia).