SKODA Octavia II Combi RS 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SKODA Octavia II Combi RS 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćSKODA Octavia II Combi RS 2005-2008

Pierwsza generacja modelu Octavia RS odnosiła zasłużony sukces, a czeski producent samochodów postanowił stworzyć następcę w dwóch wersjach: hatchback i kombi.

Skoda zaprezentowała drugą generację Octavii w 2004 roku, a było to auto, na które europejscy klienci czekali z niecierpliwością. Oferowało ceny w segmencie kompaktnym, przestronność wnętrza typową dla aut średniej wielkości oraz niezawodność Volkswagena. Dla osób potrzebujących większego bagażnika, producent wprowadził wersję w nadwoziu kombi. Następnie, w 2005 roku, dodał do oferty pikantny akcent RS, który zadowolił kierowców.

Podczas gdy inni producenci samochodów starali się, aby ich sportowe hatchbacki wyglądały bardziej agresywnie, Skoda miała inny pomysł: stworzyć auto subtelne. Wersja RS nie miała agresywnych zderzaków, dużych spojlerów z tyłu ani poszerzonych błotników. Jedynymi widocznymi cechami odróżniającymi były emblemat VRS na grillu, 17-calowe aluminiowe felgi oraz podwójny wydech z tyłu. Nie było nudne; po prostu było subtelne.

W środku sytuacja wyglądała inaczej. Przede wszystkim, chromowane progowe listwy RS witały pasażerów. Jako opcję producent oferował sportowe fotele kubełkowe z wyszytym logo VRS na oparciach siedzeń. Kombi Octavia II RS miało pojemność bagażnika wynoszącą 580 litrów (20.5 cu-ft), którą można było zwiększyć do oszałamiających, jak na tę klasę, 1,620 litrów (67.8 cu-ft) po całkowitym złożeniu tylnej kanapy.

Pod maską Skoda umieściła silnik z Volkswagena Golfa GTI, sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub, opcjonalnie, z sześciobiegową automatyczną. Producent oferował także oszczędną wersję turbo-diesel, która generowała moment obrotowy wynoszący 258 lb-ft (350 Nm).

Kiedy nowa Skoda Octavia została zaprezentowana wiosną 2004 roku, większość profesjonalistów od razu pytała, czy i kiedy pojawi się jej sportowa wersja RS. Była to naturalna reakcja zarówno dziennikarzy, jak i klientów na bardziej dynamiczne kształty nowego modelu oraz renomę i pozytywne oceny poprzedniej generacji Skoda Octavia RS.

Doskonały silnik, obniżone zawieszenie, sportowy charakter, ale wciąż użyteczny samochód rodzinny. To tylko niektóre opinie na temat samochodów Skoda RS. I dokładnie w ten sposób opisuje się nową Skodę Octavię RS, która opiera się na tych tradycjach – żywiołowa, szybka, dynamiczna, bezpieczna, komfortowa i jednocześnie praktyczna. Potężny silnik o mocy 147 kW (200 KM) wraz z sześciobiegową skrzynią biegów i doskonale dostosowanym sportowym zawieszeniem sprawią, że adrenalina wzrośnie za każdym razem, gdy naciśniesz pedał gazu. Skoda Octavia RS ma komfortowe i przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik, dzięki czemu idealnie nadaje się na rodzinne wakacje.

RS NA PIERWSZY RZUT OKA – WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

„Z toru wyścigowego prosto na drogę”. Takie wrażenie wywołuje nowa Skoda Octavia RS. W ekskluzywnym kolorze Race Blue pojazd jest gotowy, aby pobudzić wszystkie twoje zmysły. To z pewnością Skoda Octavia, ale przede wszystkim to samochód RS!

Wyrazisty design: najczęściej wymieniane cechy to dynamiczny charakter i szybkość. Obniżone sportowe zawieszenie, zwinny wygląd, przedni i tylny zderzak z wbudowanym spojlerem, tylny zderzak z reflektorami „Cat’s eyes”, spojler na piątych drzwiach (w wersji hatchback), aluminiowe felgi Zenith 17″ – to wyraźne cechy wyróżniające design RS.

Nic nie zakłóca harmonijnych i gładkich linii – klamki, lusterka i osłony boczne są w kolorze nadwozia, a nowe sportowe zderzaki nie mają czarnych osłon. W przedniej części dominuje mocny zderzak z wbudowanym spojlerem, okrągłe reflektory przeciwmgielne i duży wlot powietrza na środku. Inną charakterystyczną cechą przedniej części są projektorowe reflektory halogenowe. Te lampy wykorzystują system optyczny zamiast reflektora do rozpraszania światła na drodze, podobnie jak reflektory ksenonowe, które są dostępne opcjonalnie.

Tył pojazdu zdobi nowy zderzak z spojlerem i „Cat’s eyes” – wyraźnie widoczne reflektory, które dodatkowo podkreślają dynamiczny design samochodu i poprawiają jego widoczność, np. w nocy. Ponadto samochód ma podwójny wysokiej jakości metalowy tłumik. W hatchbacku znajduje się efektowny spojler na piątych drzwiach (elegancki spojler jest standardowym wyposażeniem „normalnej” wersji kombi). Cała tylna część sprawia emocjonalne, ale jednocześnie zrównoważone wrażenie – i to jest widok, który najczęściej zobaczą inni kierowcy Skody Octavia RS.

Design sportowego auta musi obejmować atrakcyjne koła – i felgi aluminiowe Zenith 17″ są tego doskonałym przykładem, podkreślając sportowy charakter i ogólny dynamizm samochodu. Dla prawdziwych miłośników „szybkich kół” dostępne są opcjonalnie felgi Zenith 18″. Zielone zaciski hamulcowe są wyraźnie widoczne przez szprychy koła, co stanowi kolejny typowy element modeli sportowych Skoda RS.

Oprócz nowych ekskluzywnych kolorów Race Blue i Sprint Yellow (od 2006 roku) Skoda Octavia RS i Skoda Octavia Combi RS dostępne są w trzech innych atrakcyjnych kolorach – metalizowanym srebrno-diamond, Corrida Red i Magic Black z efektem perłowym.

Wizerunek nowego modelu z logo strzały ze skrzydłami podkreśla nowo zaprojektowany emblemat RS na piątych drzwiach i kratce chłodnicy. Wszystkie te cechy sprawiają, że samochody o nazwie Skoda Octavia RS i Skoda Octavia Combi RS są unikalne i oryginalne.

NA FALI EMOCJI DLA RS – SPORTOWE WNĘTRZE

Wnętrze również wyraźnie pokazuje, do jakiej kategorii należy Skoda Octavia RS – sportowa atmosfera emanuje z każdego detalu. Oryginalne połączenie czerni i srebra, skóry i tkaniny w zestawieniu z wykończeniem „Alu-Look” nadaje samochodowi wyjątkowego charakteru.

Nowe czarno-srebrne sportowe fotele z logo RS doskonale podpierać ciało, tak jak powinno być w prawdziwym samochodzie sportowym. A ergonomiczna skórzana kierownica z trzema ramionami to integralna część każdego samochodu sportowego. Całkowita kontrola w każdej sytuacji jest kluczowa w pojeździe takim jak RS, a kierowca musi zawsze mocno trzymać kierownicę, dlatego niektóre elementy obręczy kierownicy są pokryte tłoczoną skórą, co zapewnia doskonały chwyt. Tabliczka z emblematem RS dodatkowo podkreśla ogólne wrażenie samochodu, podobnie jak wiele innych elementów, takich jak wykończenie „Alu-Look” na desce rozdzielczej i panelach drzwi, czarna tapicerka sufitowa, zdejmowane maty z srebrnym wykończeniem oraz srebrne dane na wskaźnikach, które wszystkie wspólnie nadają samochodowi wyjątkowego charakteru. Skórzana gałka zmiany biegów ozdobiona jest nową tabliczką z matowym srebrnym wykończeniem zaprojektowaną specjalnie dla modelu RS. Dodatkowo progi drzwi z emblematem RS i pedały z metalowymi pokrywami zwiększają poczucie mocy i prędkości.

Samochody Skoda Octavia RS nie są tylko do jazdy w wysokich prędkościach, ale są idealnie dostosowane do potrzeb codziennego życia. Wnętrze zapewnia wystarczający komfort i przestronność dla wszystkich pasażerów, a także różne schowki, praktyczne pudełka i inteligentne detale – to po prostu model Octavia. Ogromny bagażnik o pojemności 560 l lub 580 l (w wersji kombi) pokazuje, że Skoda Octavia RS jest elastycznym i wyjątkowym pojazdem. Skoda Octavia RS to idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają sportowej jazdy, ale jednocześnie potrzebują komfortu i cech samochodu rodzinnego.

PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY Z STANDARDOWYM WYPOSAŻENIEM – WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE

Samochody RS są odpowiedzią na potrzeby każdego, kto szuka oryginalnego auta, które wyróżnia się z tłumu. Cechy, które sprawiają, że Skoda Octavia RS jest unikalnym pojazdem, to jej design, cechy i standardowe wyposażenie – na przykład cztery poduszki powietrzne, ABS, regulowana w pionie i poziomie kierownica, fotel kierowcy i pasażera z przodu regulowany wysokościowo, centralny zamek z pilotem, komputer pokładowy, elektryczne przednie szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, klimatyzacja Climatic, radio Stream z odtwarzaczem CD i, jako bonus, znakomite wrażenia z jazdy.

Szeroki zakres wyposażenia opcjonalnego pokazuje, że Skoda Octavia RS nie jest samochodem kompromisów i ograniczonych wyborów. W wyposażeniu opcjonalnym znajdują się poduszki powietrzne kurtynowe, ESP, klimatyzacja Climatronic dwustrefowa, tempomat, podgrzewane fotele z przodu, reflektory ksenonowe, czujnik deszczu, lusterka wsteczne i drzwi z elektrochromatycznym wykończeniem, przygotowanie do telefonu, radia i systemy nawigacyjne.

200 KM POD MASKĄ – SILNIK 2.0 TFSI/147 KW

Serce Skody Octavia RS to potężny silnik TFSI 2.0 l o mocy 147 kW (200 KM). Ten silnik z bezpośrednim wtryskiem ma niesamowity moment obrotowy wynoszący 280 Nm, który jest dostępny już od 1 800 do 5 000 obr./min. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 240 km/h (w wersji kombi: 7,5 s i 238 km/h). Spełnia normy EU 4 i ma średnie zużycie wynoszące zaledwie 7,8 l na 100 kilometrów. Sześciobiegowa manualna skrzynia zmiany biegów, idealnie dopasowana do charakterystyki silnika, zapewnia precyzyjne i płynne ruchy.

Czterocylindrowy silnik 2.0 TFSI to pierwszy turbo doładowany silnik benzynowy, w którym paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania. Wtryskiwacze umieszczone w głowicy pracują pod ciśnieniem do 11 MPa (110 bar), w porównaniu do ciśnienia wynoszącego około 0,4 MPa (4 bar) w standardowym wtrysku do kolektora ssącego. Dwa wały wyrównawcze obracające się w przeciwnych kierunkach pomagają w wygładzaniu działania silnika.

Silnik 2.0 TFSI wykorzystuje jedynie jednorodnie rozłożoną mieszankę powietrzno-paliwową w komorze spalania, co zapewnia maksymalną reakcję w każdym punkcie w szerokim zakresie obrotów silnika. Silnik ma zmodyfikowaną geometrię wlotu w porównaniu z silnikiem 2.0 FSI, co generuje jeszcze wyższe wartości tumble. To rozwiązanie pozwala czterozaworowemu silnikowi turbo osiągnąć stopień sprężania wynoszący 10,5:1, co zazwyczaj osiągają jedynie silniki wolnossące. Turbosprężarka w połączeniu z wyspecjalizowanym systemem bezpośredniego wtrysku benzyny odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu efektywności termodynamicznej w porównaniu z silnikami wtrysku kolektorowego i konwencjonalnymi silnikami turbo.

KAŻDA ZAKRĘT TO WYZWANIE – NADWOZIE I ZAWIESZENIE

Każdy zakręt to wyzwanie dla Skody Octavia RS – każda część i komponent został zaprojektowany, aby przekształcić moc silnika w radość i przyjemność z jazdy.

Nadwozie wzmocniono specjalnymi wzmocnieniami, aby zwiększyć jego sztywność skrętną. Zawieszenie zostało odpowiednio dostosowane – ma o 12 mm niższy prześwit oraz zmodyfikowane amortyzatory i sprężyny. A rezultat? Zwinne i niezwykłe właściwości jezdne oraz doskonała kontrola kierownicy, po prostu RS w każdej sytuacji.

2.0L TFSI 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1800 Rpm
281 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.3 In (4580 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3097 Lbs (1405 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

2.0L TFSI 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1800 Rpm
281 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna148 Mph (238 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.3 In (4580 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3064.4 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4310 Lbs (1955 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800 Rpm
350 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.3 In (4580 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4398 Lbs (1995 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800 Rpm
350 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna139.2 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.3 In (4580 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3130.6 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4552.5 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.