SKODA Octavia II RS 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SKODA Octavia II RS 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćSKODA Octavia II RS 2005-2008

Kiedy Skoda wprowadziła na rynek pierwszą generację Octavii RS, nie wiedziała, jak zareaguje publiczność, a wyniki przerosły jej oczekiwania, co skłoniło ją do kontynuowania tej serii z nową generacją.

Czeski producent samochodów zaprezentował drugą generację hatchbacka Octavia w 2004 roku, ale na wprowadzenie sportowej wersji, czyli RS, musiał poczekać do następnego roku. W przeciwieństwie do pierwszej generacji, Octavia II RS była dostępna zarówno z silnikiem benzynowym, jak i diesla.

Wobec rosnącego zapotrzebowania na sportowe sedany i rodzinne samochody, Octavia stała się główną atrakcją dla wielu europejskich klientów. To był taki pojazd, którym można było jeździć w luźnej atmosferze z całą rodziną na pokładzie lub ścigać się na torze. Dzieliła więcej podzespołów z dużo bardziej znanym modelem Golf GTI/GTD.

Octavia II RS była bardziej jak wilk w owczej skórze. Miała większy zderzak z przodu z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi po bokach. Pomiędzy nimi producent umieścił szeroki, czarny grill, który potrzebny był do zwiększenia obszaru chłodzenia w środkowej części. Oprócz unikalnych 17-calowych felg ze stopów lekkich i małego spojlera na klapie bagażnika, RS wyglądała bardzo podobnie do pozostałych modeli Octavii.

Wewnątrz producent dodał kubełkowe fotele z przodu w podstawowej wersji, z opcją sportowych, wyżej osadzonych siedzeń, które miały zielono-czerwono-białe logotypy VRS, czyli działu sportów motorowych Skody. Tylną kanapę można było składać w proporcjach 60:40, a jej tapicerka była taka sama jak w przednich fotelach. Mogła pomieścić do trzech pasażerów, ale środkowy miał ograniczoną przestrzeń na nogi.

Skoda oferowała Octavię RS z wyborem dwóch silników: 2.0-litrowej jednostki benzynowej z turbodoładowaniem oraz turbodiesla. Pierwszy był szybszy, ale drugi charakteryzował się lepszą efektywnością paliwową.

Škoda Auto ma długą tradycję w motorsporcie. Nawet założyciele firmy, Laurin i Klement, poszukiwali porównań w sportowych wyzwaniach na drogach i torach wyścigowych. Marka skutecznie prowadzi swoich konkurentów w różnych seriach rajdowych na poziomie krajowym i międzynarodowym.

Škoda Auto zaprojektowała serię RS do użytku cywilnego, pełną sportowej dynamiki i fascynującej zwrotności. Škoda Octavia RS dostępna jest zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. W zależności od wyboru, może być wyposażona w silnik benzynowy lub diesla. Wydajność dostarczana przez silnik wysokoprężny niewiele ustępuje jego benzynowemu odpowiednikowi (147 kW/200 HP). Nowy silnik bezpośredniego wtrysku o pojemności dwóch litrów i technologii common rail zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy i maksymalną prędkość 225 km/h (silnik benzynowy: 7,3 sekundy, 240 km/h). Silnik generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm przy 1,750 obrotach, zapewniając ogromny moment obrotowy. Przy 2,500 obrotach moc pozostaje stała. Silnik standardowo wyposażony jest w filtr cząstek stałych, który nie wymaga konserwacji, oraz w dwukierunkowy katalizator, dzięki czemu spełnia normy emisji spalin EU 4.

Bezpośredni wtrysk common rail jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie rozwiązań w budowie silników wysokotemperaturowych. Przy ciśnieniu wtrysku dochodzącym do 1,800 bar, gwarantuje najdelikatniejszą formę atomizacji paliwa w komorze spalania, co prowadzi do harmonijnego i szybkiego spalania. Możliwe są wielokrotne wtryski w każdym cyklu, co skutkuje skutecznym zmniejszeniem emisji zanieczyszczeń oraz „łagodnym” spalaniem. W porównaniu do wtrysku z pompy paliwowej, zapewnia to płynniejszą pracę silnika, przyjemniejszy poziom hałasu i mniejsze wibracje. Silnik rozwija swoją moc bez normalnego, szybkie wzrostu krzywej momentu obrotowego, jak ma to miejsce w wersjach z wtryskiem pompowym, co z kolei prowadzi do wyższego poziomu komfortu jazdy, nie wpływając jednak na sportowe osiągi.

Skrzynia biegów o bezpośrednim przełożeniu (DSG) zapewnia Škodzie Octavii RS jeszcze większą zwrotność. Automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem zmienia biegi bez przerywania napędu. W przeciwieństwie do standardowych automatycznych skrzyń biegów, pauzy w przenoszeniu napędu zostały wyeliminowane. Škoda Octavia RS z DSG, dostępna opcjonalnie, przyspiesza jakby wyrzucona z katapulty. Dzięki temu DSG ma przewagę nad powszechnie znaną automatyczną przekładnią konwwerterową, gdzie sprawność jest znacznie niższa, co prowadzi do wyższego zużycia paliwa. W wersji podstawowej moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem ręcznej, sześciobiegowej skrzyni biegów.

Czerwone zaciski hamulcowe we wszystkich modelach RS to wzmocniona wersja zapewniająca doskonałe hamowanie i stabilność, niezbędną do wysokich osiągów Škody Octavii RS. Sportowe zawieszenie z twardszymi amortyzatorami gwarantuje doskonałą i bezpieczną jazdę, a w porównaniu do wersji seryjnej, zawieszenie jest o 12 mm niższe. Cechy wizualne to aluminiowe felgi Zenith o średnicy 17 lub 19 cali, sportowy podwójny tłumik ze stali nierdzewnej oraz spojler zintegrowany z zderzakiem, a w wersji hatchback – spojler na klapie bagażnika, poprawiający przyczepność przy wysokich prędkościach.

2.0L TFSI 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1800 Rpm
281 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna148 Mph (238 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.2 In (4577 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3064 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4310 Lbs (1955 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

2.0L TFSI 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1800 Rpm
281 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.2 In (4577 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3031.4 Lbs (1375 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800 Rpm
350 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.2 In (4577 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4398 Lbs (1995 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800 Rpm
350 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna139.7 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość180.2 In (4577 Mm)
Szerokość69.6 In (1768 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/59.6 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.8 Cuft (561 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3097.5 Lbs (1405 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343.1 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.