Nazwa Skoda Rapid pojawiła się w Europie w 1935 roku, ale minęły dekady, zanim wróciła na rynek w 1984 roku w formie fastbacka, a później jako sedan w 2012 roku. Jednak w Indiach istniała inna wersja Rapid.
Grupa Volkswagen skutecznie wprowadziła swój system badge-engineering na całym świecie. Na przykład Indie otrzymały nazwę Rapid w 2011 roku dla wersji sedana opartej na drugiej generacji Skoda Fabia, która korzystała z tej samej platformy co Volkswagen Polo. Polo Sedan sprzedawano w Indiach pod nazwą Vento.
Pomimo różnych marek, Rapid był innym pojazdem. Miał już znaną twarz Fabii II z kanciastymi, cofniętymi reflektorami. Klasyczna kratka z pionowymi żebrami i chromowanym otoczeniem oraz zielony emblemat na górze były zupełnie inne niż kształty oferowane przez indyjską wersję Volkswagena Vento. Z tyłu lampy tylne przypominały literę C, typową dla czeskiej marki.
W środku było tylko kilka różnic między Rapid a Vento. Ręcznie sterowany system klimatyzacji i kierownica z logo Skody były najbardziej oczywiste. Szare i jasnobeżowe kolory deski rozdzielczej z czarnym panelem centralnym dawały wrażenie przestronności. Z tyłu znajdowało się miejsce dla trzech pasażerów z przyzwoitą ilością miejsca na nogi i głowę.