2002 Skoda Superb
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

Motomaniaczka88 - ocena: 4/5

"Skoda Superb w wersji z lat 2008-2013 to naprawdę solidne auto. Przestronność wnętrza i komfort jazdy są na wysokim poziomie, a silniki są mocne i oszczędne. Jednak czasami zdarzają się drobne usterki, które mogą dać się we znaki."

SKODA Superb 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęć2002 Skoda Superb

Druga generacja modelu Superb została wprowadzona na rynek w 2008 roku, w samą porę, aby skorzystać z rosnącego trendu po światowym kryzysie gospodarczym. Jednak ten trend zakończył się dwa lata później.

Podczas gdy pierwsza generacja Superb była w rzeczywistości chińskim Volkswagenem Passat B5.5 z wydłużonym rozstawem osi i wyglądała jak Passat, druga generacja była całkowicie inna, chociaż dzieliła tę samą platformę z szóstą generacją Passata oraz jego wersją CC.

Druga generacja rozpoczęła swoją przygodę od złej strony, z projektem, który nie przyciągnął zbyt dużej uwagi publiczności. Reflektory były mało inspirujące, a przedstawiciele firmy próbowali przekonać rynek, że mają taki kształt, ponieważ naśladują formę świateł tylnych. Ostatecznie jednak zmienili je podczas faceliftingu modelu Superb II. Ciekawą cechą tego samochodu było otwieranie bagażnika za pomocą dwóch drzwi, które umożliwiało otwieranie komory bagażowej z lub bez tylnej szyby. To była po prostu sprytna opcja.

Wewnątrz samochód oferował komfortowe i przestronne wnętrze. W tylnej części drzwi Superb miał umieszczoną parasolkę. Była ona usytuowana po lewej lub prawej stronie, w zależności od wersji z kierownicą po lewej lub prawej stronie. Dla najwyższej wersji wyposażeniowej, nazwanej Laurin&Klement (na cześć założycieli producenta Skody), Superb oferował funkcje, które pasowałyby do każdej marki premium.

Pod maską, model Superb był wyposażony w wybór silników i skrzyń biegów. Na początek był to silnik diesla o pojemności 1,6 litra, idealny dla kierowców taksówek. Najwyższa wersja była napędzana silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, połączonym z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic z sześcioma biegami oraz napędem na cztery koła.

Prezentacja nowej Škody Superb wiązała się z dużymi oczekiwaniami. Nie tylko potencjał i sukces jej poprzednika postawiły poprzeczkę wysoko, ale sama tradycja stawia obowiązki. Warto przypomnieć, że już w latach trzydziestych i czterdziestych istniał wspaniały samochód o nazwie Superb, noszący logo Škody. W tamtych czasach auto wzmacniało reputację uznawanej czeskiej firmy jako jednego z najlepszych producentów samochodów na świecie. Gdy w 2001 roku zadebiutowała pierwsza nowoczesna Škoda Superb, oznaczała to nowy początek, powrót do segmentu rynku, który był zaniedbany w trudnych latach planowej gospodarki komunistycznej. Pierwsze nowoczesne Superby „przybyły, zobaczyły i zwyciężyły”. Wyraźnie zostały skonstruowane, aby konkurować z samochodami z segmentu średniego, takimi jak Renault Laguna, Ford Mondeo czy Hyundai Sonata. Jednak wyniki licznych testów porównawczych przeprowadzonych przez niezależne czasopisma motoryzacyjne pokazały, że Škoda Superb potrafiła obronić się w porównaniu do konkurencji w wyższej średniej kategorii. Mistrzowsko ustawiały je na ich miejscach, odnosząc sukcesy w porównaniach z takimi modelami, jak Mercedes-Benz Klasa E, Peugeot 607, Alfa Romeo 166, Renault Laguna i Jaguar S-Type. W teście obejmującym Škodę Superb V6 2.8 czasopismo Auto, Motor und Sport opisało samochód pod nagłówkiem „Czeski przykład”, odnosząc się do absolutnie niewiarygodnego stosunku ceny do jakości przestronnego sedana klasy średniej – jednego, z którym żaden z konkurentów nie mógł się równać. Najbardziej ekskluzywna wersja Škody z powodzeniem zdobyła również bardzo konserwatywny rynek flotowy, gdzie normalnie występują jedynie pojazdy uznanych marek.

Wygląd nowej Škody Superb imponuje formą. Wdrażanie filozofii designu Škody Auto widać w mocnej, trójwymiarowej formie przedniego grilla, a starannie modelowane chromowane wykończenia nadają jej solidny i mocny wygląd. Konturowane linie maski prowadzą do reflektorów, wzmacniając poziomy kierunek tych linii, co nadaje nowej Superb wrażenie pewnego i mocnego oparcia na drodze. Wyraźnie podkreślone przednie błotniki podkreślają tę cechę. Nadają nowej Škodzie Superb charakterystyczny wizerunek, który jednoznacznie identyfikuje ją jako członka rodziny Škody.

Linie dachu są wyrazistym elementem. Podczas gdy jej poprzednik miał zaokrąglony, kopułowy dach, nowa Škoda Superb ma wydłużony dach, który elegancko przechodzi w promień słupków C. To samo w sobie jest wyraźnym wskaźnikiem wyjątkowej przestronności wnętrza, a zwłaszcza nieporównywalnej przestrzeni oferowanej pasażerom tylnej kanapy. Chromowane wykończenie wokół okien modeli Ambition i Elegance płynnie przechodzi w element trójwymiarowy na słupku C, nadając samochodowi wygląd, który zazwyczaj występuje tylko w wyższej klasie.

Po raz pierwszy uchwyt na tablicę rejestracyjną nie jest zintegrowany w pokrywie bagażnika, lecz znajduje się niżej na zderzaku. Tworzy to miejsce dla dużego logo Škody, które emanuje pewnością siebie z pozycji w centrum pionowej powierzchni pokrywy bagażnika. Poniżej tego, atrakcyjny tył Škody Superb jest wzmacniany przez oznaczenie modelu. Dwuczęściowe lampy tylne, z jedną częścią zintegrowaną w tylnych błotnikach i drugą w pokrywie bagażnika, są zgodne z dotychczasową językiem wzornictwa tej marki. W ciągu dnia wyróżniają się swoją prostoliniową i elegancką formą; w nocy zapalają się w typowym nocnym designie najnowszej generacji samochodów Škody, tworząc kształt litery C. Nowa Škoda Superb montowana jest na kołach o średnicy do 18 cali, skutecznie podkreślając wrażenie solidności i sportowej elegancji przekazywanej przez karoserię.

Wartość w każdym detalu: wnętrze

Mimo że nowa Superb jest prawie identyczna pod względem całkowitej długości z poprzednią generacją Škody Superb, oferuje większe wnętrze w prawie wszystkich aspektach dzięki konstrukcji silnika poprzecznego. Zaczyna się to od przodu, gdzie zyskało się przestrzeń poprzez przesunięcie pozycji zmiany biegów. Centralny tunel został zaprojektowany w znacznie smuklejszej formie. A z tyłu przestrzeń na kolana zwiększyła się o 19 milimetrów, co zapewnia pasażerom wyjątkowy komfort podróży. Nowa Škoda ma długość 4 838 milimetrów, szerokość 1 817 milimetrów i wysokość 1 462 milimetrów.

Wnętrze, z precyzyjnie dobranym zestawem materiałów i doskonałym wykonaniem, zaspokaja potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Deska rozdzielcza z falistym wzornictwem grupuje elementy sterujące w sensowne jednostki funkcjonalne. Wszystkie podstawowe funkcje są skoncentrowane wokół kierownicy, a dzięki logicznemu rozmieszczeniu dostęp do nich jest szybki. Dzięki unikalnemu projektowi praktycznie eliminuje to błędne operacje. W niektórych wersjach wyposażenia kierownica zawiera przyciski wielofunkcyjne do obsługi radia, MFA oraz telefonu komórkowego. Chromowane wstawki w centrum nowo zaprojektowanej, skórzanej kierownicy odzwierciedlają wyraźny kształt V przodu samochodu.

Ta wskazówka projektowa znajduje również odzwierciedlenie w wyglądzie centralnej konsoli. Zawiera ona nowy system nawigacji Columbus z zaawansowaną, przyjazną dla użytkownika technologią dotykową i 30 GB dyskiem twardym do szybkiego dostępu do danych oraz dwustrefową klimatyzację. Dodatkowo znajduje się tam pojemny schowek. Dalsza przestrzeń do przechowywania znajduje się po lewej stronie kierownicy, atrakcyjnie zaprojektowane miejsca na napoje na centralnym tunelu oraz kieszenie na tylnej stronie przednich siedzeń.

Nowy detal pojawia się przy uruchamianiu silnika. Wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza poruszają się z pozycji początkowej na szczyt wskaźników, a następnie wracają do zera, co w sposób szybki i prosty sygnalizuje, że działają prawidłowo.

Powierzchnie deski rozdzielczej, wszystkie przyjemne w dotyku, są dostępne w trzech różnych kolorach i w trzech różnych wersjach dekoracyjnych. W zależności od wybranego modelu, zapewniają one wyjątkowo elegancką, stylowo sportową lub po prostu ponadczasową atmosferę.

Premiera w motoryzacyjnej nowince: koncepcja Twin-door

Kształt nadwozia, z wyważonymi proporcjami, ponadczasową elegancją linii oraz elementami stylowymi, które czynią samochody Škody unikalnymi, zawiera nową cechę, która ponownie stanie się punktem odniesienia w świecie motoryzacyjnym. Mimo że projekt w tej klasie zachował tradycyjną koncepcję hatchbacka, nowa Škoda Superb ma teraz tylną klapę, która praktycznie nie ogranicza ładowności. Unikalne, opatentowane „podwójne drzwi” o zmiennej wysokości otwarcia bagażnika, zaprojektowane przez inżynierów Škody, oferują niezwykle praktyczne, funkcjonalne i przemyślane rozwiązanie. W zależności od potrzeby można otworzyć tylko pokrywę bagażnika, gdy trzeba przechowywać mniejsze przedmioty. LUB, uruchamiając dwa małe przełączniki na krawędzi pokrywy bagażnika, aby aktywować elektromechaniczne zwolnienie, kierowca Škody Superb może unieść całą pokrywę bagażnika wraz z tylnym oknem, umożliwiając załadunek dużych przedmiotów. Trzecia tylna lampka w tylnej szybie krótko się zapala, sygnalizując, że silniki elektryczne zablokowały mechanizm zamykania. Tylny otwór jest prawie podwajany. Gdy oparcia tylnych siedzeń są w pozycji pionowej, bagażnik pomieści 565 litrów bagażu – o ponad 85 litrów więcej niż jego poprzednik – gdy są złożone do przodu, objętość wzrasta do 1 670 litrów – objętość, która nawet w segmentach kombi jest trudna do osiągnięcia.

Bagażnik wyłożony jest wysokiej jakości wykładziną. Pod solidną płytą podstawy znajduje się przestrzeń do przechowywania osobistych przedmiotów, a pod tym znajduje się koło zapasowe (z wyjątkiem wersji GreenLine). Z boku przestrzeni bagażowej znajdują się oczka do zabezpieczania przewożonych towarów, a praktyczne składane haki zapewniają idealne trzymanie toreb na zakupy.

A jakby tego było mało, trzecia generacja Škody Superb oferuje również szereg dodatkowych rozwiązań i środków budowlanych, które znacznie przewyższają możliwości jej poprzednika. Na przykład w podwoziu oraz słupkach A i B wykorzystuje się kombinację stali o wysokiej wytrzymałości i „normalnej” stali o zwiększonej wytrzymałości, co zapewnia pasażerom większe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego poprzez zaplanowane pochłanianie energii.

Dużą korzyścią jest zmniejszenie wagi dzięki tej nowoczesnej konstrukcji. Pomimo złożonego układu nadwozia, które przekracza wszystkie normy dotyczące ochrony pieszych i bezpieczeństwa w przypadku wypadków, ta nowoczesna konstrukcja sprawia, że waga samochodu jest tylko nieznacznie wyższa od wagi jego poprzednika.

Zawsze bezpieczna jazda: podwozie nowej Škody Superb

Podwozie nowej Superb wykorzystuje modułową strategię Škody – wykorzystuje moduły z podwozia Škody Octavia (VW Golf) i Volkswagena Passata. Jednak Škoda dostosowała te moduły i dodała nowe elementy, nadając samochodowi własny charakter jazdy. Zawieszenie przednie MacPherson z wahaczami jest umieszczone w aluminiowej osi, aby zapewnić lepszą kinematykę przy jednoczesnym zmniejszeniu wagi osi. System zawieszenia Škody Superb zwiększa komfort jazdy i redukuje hałas opon. Oprócz tego, w wyniku licznych innowacji akustycznych, nowa Škoda Superb znajduje się w czołówce najcichszych samochodów w swojej klasie. Grubość szyb bocznych zwiększono do 4,85 mm, pakiety tłumienia hałasu redukują wibracje, a nowe materiały uszczelniające zmniejszają hałas wiatru.

Przy opracowywaniu podwozia inżynierowie Škody Auto kładli szczególny nacisk na stworzenie zrównoważonej relacji między zwinnością a komfortem. Nierówne nawierzchnie drogi są doskonale pokonywane. Przechyły nadwozia są prawie całkowicie zredukowane dzięki starannemu zaprojektowaniu komponentów podwozia. Nowe elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia większe doznania z jazdy. Jego odczucia zostały zoptymalizowane, a zachowanie i tor jazdy dają najlepsze odczucie nawierzchni i warunków trakcji.

Škoda Superb ma nową formę koordynacji między systemami ABS i ESP. Celem tego opracowania było zapewnienie nowej Škodzie Superb cech komendujących i komfortowych, bez ograniczania przyjemności z jazdy. „I osiągnęliśmy ten cel w całej gamie”, mówi Dr. Eckhard Scholz, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w Škodzie Auto. Staranna adaptacja poszczególnych komponentów podwozia nadaje nowej Superb cechy, które są jednocześnie ekscytujące, zrównoważone i bezpieczne nawet w krytycznych sytuacjach.

Premiera inteligentnego oświetlenia: AFS dla Škody Superb

Najlepsza widoczność zapewniona jest nie tylko przez przestronnie zaprojektowane przednie okna i znaczący wzrost wielkości lusterek zewnętrznych Škody Superb, ale także dzięki nowemu systemowi reflektorów Superb. AFS (Adaptive Front Light System) wyraźnie poprawia widoczność, dostosowując się do warunków jazdy i umożliwiając kierowcy wcześniejsze dostrzeganie przeszkód na drodze oraz szybszą reakcję.

Przy niższych prędkościach aktywne są światła miejskie i funkcja oświetlenia zakrętów. W ruchu miejskim, przy prędkościach od 15 do 50 km/h, stożek strumienia światła jest rozszerzany, aby lepiej oświetlić krawędź drogi. Przy wysokich prędkościach i na autostradzie (90 km/h i wyżej) aktywna jest funkcja oświetlenia autostradowego. W tym trybie system elektroniczny ustawia światła tak, aby również oświetlać lewą stronę jezdni. Dodatkowo strumień światła jest nieco podnoszony, aby lepiej oświetlić drogę. Trzeci tryb AFS jest podobny do funkcji aktualnych świateł mijania. Funkcja ta jest aktywowana na drogach krajowych w zakresie prędkości od 50 do 90 km/h. AFS posiada także funkcję oświetlenia zakrętów, która działa przy prędkościach od 10 km/h wzwyż.

Jest specjalne ustawienie do jazdy w deszczu, które redukuje odbicie światła od kropli deszczu, a tryb reflektorów można dostosować do jazdy w krajach, gdzie jeździ się po lewej stronie, aby nie oślepiać nadjeżdżających pojazdów. W tym ustawieniu system oświetlenia zakrętów jest dezaktywowany. AFS jest połączony z reflektorami Bi-Xenon w nowej Škodzie Superb. Škoda Auto jest pierwszą marką w koncernie Volkswagen, która wprowadza AFS z tą rozszerzoną gamą funkcji. Jako atrakcyjny detal reflektory mają nazwę modelu Škoda Superb na górnych krawędziach, co również będzie miało miejsce w przyszłych modelach Škody.

Bez kompromisów: bezpieczeństwo na wszystkich drogach

Ochrona pasażerów w nowej Superb jest na najwyższym poziomie. W zależności od poziomu wyposażenia i wersji, na pokładzie znajduje się do dziewięciu poduszek powietrznych. Dwie przednie i boczne poduszki, a także poduszki głowy z przodu i z tyłu zapewniają wszechstronną ochronę. Poduszka kolanowa dla kierowcy oraz boczne poduszki w tylnych siedzeniach są zupełnie nowe. System regulacji przeciwpoślizgowej (ASR) jest standardem we wszystkich wersjach nowej Škody Superb. Środki ochrony pieszych znacznie zmniejszają ryzyko obrażeń w przypadku wypadku. ESP i ABS z asystentem hamowania są częścią standardowego wyposażenia, w zależności od kraju. Funkcja utrzymania na wzniesieniu ułatwia starty na wzniesieniach i zapobiega cofaniu się samochodu po zwolnieniu hamulca.

Nowoczesne technologie pod maską: gama silników

Gama silników nowej Škody Superb zaspokaja potrzeby każdego klienta i prezentuje szeroki wachlarz opcji. Dostępne są trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Wszystkie silniki działają z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyróżniają się niskim zużyciem paliwa oraz emisją.

Waga topowego modelu Škody wynosi tylko 1 425 kg, dzięki czemu nawet podstawowe modele silników nie mają problemu z zapewnieniem dużej mocy.

Podstawowym silnikiem Diesla jest 1,9-litrowy TDI PD, który stanowi ekonomiczne, ale mimo to mocne wprowadzenie do programu Škody Superb. Silnik czterocylindrowy generuje 77 kW (105 HP) i osiąga swoje maksymalne moment obrotowy wynoszący 250 Nm przy 1 900 obrotów/min. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 5,7 litra na 100 kilometrów i emisji CO2 wynoszącej 151 g/km, zapewnia zarówno doskonałą efektywność paliwową, jak i niską emisję w swoim rozmiarze. Niemniej jednak właściwości jezdne są imponujące: ten model osiąga prędkość maksymalną 190 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy. Manualna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami przekazuje moc na przednie koła.

Wyższy poziom mocy w gamie silników Diesla zapewnia 2,0 TDI PD, oferujący 103 kW (140 HP). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm w zakresie od 1 800 do 2 500 obrotów/min, pozwalając samochodowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 207 km/h. Łączne zużycie paliwa wynoszące 5,9 litra na 100 kilometrów jest bardzo umiarkowane. Emisja CO2 wynosi 155 g/km. Wnikliwe wykończenia akustyczne znacznie redukują poziom hałasu w dwóch jednostkach pompowo-wtryskowych.

Jeszcze wyższe wymagania spełnia topowy silnik 2,0 TDI, który pracuje z bezpośrednim wtryskiem common-rail. Oferuje 125 kW (170 HP), osiągając maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1 750 do 2 500 obrotów/min. Zużycie wynosi 6,0 litra na 100 kilometrów w warunkach ruchu miejskiego; emisja CO2 to 159 g/km, co plasuje go w czołówce swojej klasy. Potencjał tej gamy silników jest widoczny w wysokim poziomie osiągów. Prędkość maksymalna to 222 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 sekundy. Dwa mocniejsze silniki Diesla są sparowane z manualną sześciobiegową skrzynią biegów, dostępna jest także automatyczna sześciobiegowa DSG. Filtr cząstek stałych to standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach. W krajach, w których jakość paliwa nie jest wystarczająca, 1,9 TDI PD/77 kW dostarczany jest bez filtra cząstek stałych.

Bezpośredni wtrysk dostępny jest we wszystkich wersjach benzynowych. Wersja TSI 1,4-litrowa, czterocylindrowa, debiutuje w Škodzie Superb, gdzie mimo niewielkiej pojemności dostarcza 92 kW (125 HP) i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 1 500 do 4 000 obrotów/min. Tylko 10,5 sekundy potrzeba temu małemu, mocnemu silnikowi, aby przyspieszyć nową Superb od 0 do 100 km/h, przy prędkości maksymalnej wynoszącej do 201 km/h. Dzięki koncepcji downsizingu, zużycie tego silnika benzynowego spada do niezwykle korzystnej wartości 6,6 litra paliwa na 100 kilometrów. Łączna emisja CO2 wynosi 157 g/km.

Głównym silnikiem benzynowym w nowej Škodzie Superb będzie 1,8 TSI o mocy 118 kW (160 HP). Oferuje on maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1 500 do 4 200 obrotów/min i przyspiesza przednionapędową Škodę Superb do prędkości maksymalnej 220 km/h. Przyspieszenie jest szybkie, potrzeba tylko 8,6 sekundy, aby osiągnąć prędkość 100 km/h; łączna wartość zużycia paliwa wynosi 7,6 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 wynosi 180 g/km. Alternatywnie do sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, 1,8 TSI może być dostarczany z automatyczną siedmiobiegową DSG.

Topowy silnik nowej Škody Superb, który będzie dostępny wkrótce po wprowadzeniu na rynek, to nowy 3,6-litrowy V6 FSI o mocy 191 kW (260 HP) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm w zakresie od 2 500 do 5 000 obrotów/min. Jego łączne zużycie wynosi 10 litrów paliwa na 100 kilometrów; emisja CO2 wynosi 238 g/km. Najmocniejszy silnik napędza samochód od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 250 km/h. Silnik 3,6 V6 FSI dostarczany jest z automatyczną sześciobiegową DSG i, aby ogromna moc silnika została właściwie przetworzona na moc napędową, napęd na cztery koła. Dystrybucja mocy jest zaprojektowana jako zmienna. Sprzęgło czwartej generacji Haldex monitoruje moc elektronicznie. W normalnych warunkach trakcji 100% mocy trafia na oś przednią. W razie potrzeby 350 Nm momentu obrotowego może być wysyłane na tylne koła. Gwarantuje to bezpieczną i niezawodną jazdę w każdych warunkach drogowych – nie tylko na lodzie i śniegu w warunkach zimowych.

Na wysokim poziomie, ale nie niedostępnym: wyposażenie

Wyposażenie w trzech wersjach Comfort, Ambition i Elegance ma wysoki poziom. Ponadto dostępny jest rozbudowany pakiet dodatkowych udogodnień. Czujniki deszczu, Asystent Światła, reflektory Bi-Xenon z AFS, monitorowanie ciśnienia w oponach, asystent hamowania i asystent parkowania, a także wspomaganie kierownicy do parkowania to tylko niektóre z dodatkowych funkcji. Asystent parkowania pracuje z systemem czujników 4/8; asystent parkowania został opracowany przez grupę Volkswagen i został dostosowany szczególnie przez Škodę Auto do wymagań nowej Škody Superb. Pomaga kierowcy podczas manewrowania w miejsca parkingowe.

Dodatkowy komfort zapewniają podgrzewane fotele, które w nowej Superb są dostępne nie tylko w przednich siedzeniach, ale także w tylnych. Ergonomicznie zaprojektowane tylne siedzenia zwiększają komfort podróży do najwyższego poziomu. W przednich siedzeniach kierowca i pasażer obok cieszą się doskonałym wsparciem bocznym i dzięki doskonale zaprojektowanej ergonomicznej powierzchni siedziska oraz oparcia zapewniają kierowcy relaksujące odczucia podczas długich podróży. Szczególnie zimą można zamówić fabryczną instalację ogrzewania postojowego, systemu ogrzewania niezależnego od silnika.

Pakiet elektroniczny nie pozostawia praktycznie żadnych życzeń. Funkcje obejmują nowoczesny system nawigacji z funkcją dotykową i pamięcią na dysku twardym oraz najwyższej klasy system audio z mocnymi głośnikami wysokiej klasy, odtwarzaczem CD z łączem MP3 w Jumbo Boxie dla zewnętrznych nośników danych lub czytnikiem kart. Wszystkie te komponenty są harmonijnie zintegrowane w falistej desce rozdzielczej.

Sprawdzone i unikalne rozwiązania nadają nowej Škodzie Superb taki sam charakter użytkowy, który jest cechą wszystkich samochodów Škody. Tak więc rozwiązanie do trzymania mokrego parasola nie straciło na funkcjonalności. Przestrzeń odporna na wodę znajduje się w wewnętrznej panelu lewych tylnych drzwi. System odwadniający odprowadza wodę deszczową, aby parasol „samoosuszył się”. Po zamknięciu drzwi przestrzeń do przechowywania parasola jest niewidoczna. Prosta linia designu drzwi nie zaburza linii panelu drzwiowego.

1.4L TSI 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc92 Kw @ 5000 Rpm
125 Hp @ 5000 Rpm
123 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy147 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
199 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna124.8 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3141.5 Lbs (1425 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4508.4 Lbs (2045 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie34.5 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

1.8L TSI 6MT 4×4 (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc118 Kw @ 4500-6200 Rpm
160 Hp @ 4500-6200 Rpm
158 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
249 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3322 Lbs (1507 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4813 Lbs (2183 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

1.8L TSI 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc118 Kw @ 4500-6200 Rpm
160 Hp @ 4500-6200 Rpm
158 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
249 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3205.5 Lbs (1454 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4572.3 Lbs (2074 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

1.8L TSI 7AT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc118 Kw @ 4500-6200 Rpm
160 Hp @ 4500-6200 Rpm
158 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
249 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3148 Lbs (1428 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4610 Lbs (2091 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

2.0L TSI 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100-6000 Rpm
200 Hp @ 5100-6000 Rpm
197 Bhp @ 5100-6000 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
279 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna146.6 Mph (236 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3428.2 Lbs (1555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4669.4 Lbs (2118 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

3.6L V6 FSI 6AT AWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3597 Cm3
Moc191 Kw @ 6000 Rpm
260 Hp @ 6000 Rpm
256 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
350 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3778.7 Lbs (1714 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5015.5 Lbs (2275 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Emisja CO2235 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna117.4 Mph (189 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3344.4 Lbs (1517 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4585.6 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2130 G/Km

1.9L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc77.3 Kw @ 4000 Rpm
105 Hp @ 4000 Rpm
104 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1900 Rpm
250 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3155 Lbs (1431 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4577 Lbs (2076 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2151 G/Km

2.0 TDI 6MT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
350 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna136 Mph (219 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3457 Lbs (1568 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4879 Lbs (2213 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2163 G/Km

2.0 TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna129.2 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3284.8 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4651.7 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto31.3 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

2.0L TDI 6AT AWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4868 Lbs (2208 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2162 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4700 Lbs (2132 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
350 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3285 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4707 Lbs (2135 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc125 Kw @ 4200 Rpm
170 Hp @ 4200 Rpm
168 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
350 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna137.9 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/59.7 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3302.5 Lbs (1498 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4669.3 Lbs (2118 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie40.5 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.