Druga generacja modelu Superb została wprowadzona na rynek w 2008 roku, w samą porę, aby skorzystać z rosnącego trendu po światowym kryzysie gospodarczym. Jednak ten trend zakończył się dwa lata później.
Podczas gdy pierwsza generacja Superb była w rzeczywistości chińskim Volkswagenem Passat B5.5 z wydłużonym rozstawem osi i wyglądała jak Passat, druga generacja była całkowicie inna, chociaż dzieliła tę samą platformę z szóstą generacją Passata oraz jego wersją CC.
Druga generacja rozpoczęła swoją przygodę od złej strony, z projektem, który nie przyciągnął zbyt dużej uwagi publiczności. Reflektory były mało inspirujące, a przedstawiciele firmy próbowali przekonać rynek, że mają taki kształt, ponieważ naśladują formę świateł tylnych. Ostatecznie jednak zmienili je podczas faceliftingu modelu Superb II. Ciekawą cechą tego samochodu było otwieranie bagażnika za pomocą dwóch drzwi, które umożliwiało otwieranie komory bagażowej z lub bez tylnej szyby. To była po prostu sprytna opcja.
Wewnątrz samochód oferował komfortowe i przestronne wnętrze. W tylnej części drzwi Superb miał umieszczoną parasolkę. Była ona usytuowana po lewej lub prawej stronie, w zależności od wersji z kierownicą po lewej lub prawej stronie. Dla najwyższej wersji wyposażeniowej, nazwanej Laurin&Klement (na cześć założycieli producenta Skody), Superb oferował funkcje, które pasowałyby do każdej marki premium.
Pod maską, model Superb był wyposażony w wybór silników i skrzyń biegów. Na początek był to silnik diesla o pojemności 1,6 litra, idealny dla kierowców taksówek. Najwyższa wersja była napędzana silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, połączonym z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic z sześcioma biegami oraz napędem na cztery koła.
Prezentacja nowej Škody Superb wiązała się z dużymi oczekiwaniami. Nie tylko potencjał i sukces jej poprzednika postawiły poprzeczkę wysoko, ale sama tradycja stawia obowiązki. Warto przypomnieć, że już w latach trzydziestych i czterdziestych istniał wspaniały samochód o nazwie Superb, noszący logo Škody. W tamtych czasach auto wzmacniało reputację uznawanej czeskiej firmy jako jednego z najlepszych producentów samochodów na świecie. Gdy w 2001 roku zadebiutowała pierwsza nowoczesna Škoda Superb, oznaczała to nowy początek, powrót do segmentu rynku, który był zaniedbany w trudnych latach planowej gospodarki komunistycznej. Pierwsze nowoczesne Superby „przybyły, zobaczyły i zwyciężyły”. Wyraźnie zostały skonstruowane, aby konkurować z samochodami z segmentu średniego, takimi jak Renault Laguna, Ford Mondeo czy Hyundai Sonata. Jednak wyniki licznych testów porównawczych przeprowadzonych przez niezależne czasopisma motoryzacyjne pokazały, że Škoda Superb potrafiła obronić się w porównaniu do konkurencji w wyższej średniej kategorii. Mistrzowsko ustawiały je na ich miejscach, odnosząc sukcesy w porównaniach z takimi modelami, jak Mercedes-Benz Klasa E, Peugeot 607, Alfa Romeo 166, Renault Laguna i Jaguar S-Type. W teście obejmującym Škodę Superb V6 2.8 czasopismo Auto, Motor und Sport opisało samochód pod nagłówkiem „Czeski przykład”, odnosząc się do absolutnie niewiarygodnego stosunku ceny do jakości przestronnego sedana klasy średniej – jednego, z którym żaden z konkurentów nie mógł się równać. Najbardziej ekskluzywna wersja Škody z powodzeniem zdobyła również bardzo konserwatywny rynek flotowy, gdzie normalnie występują jedynie pojazdy uznanych marek.
Wygląd nowej Škody Superb imponuje formą. Wdrażanie filozofii designu Škody Auto widać w mocnej, trójwymiarowej formie przedniego grilla, a starannie modelowane chromowane wykończenia nadają jej solidny i mocny wygląd. Konturowane linie maski prowadzą do reflektorów, wzmacniając poziomy kierunek tych linii, co nadaje nowej Superb wrażenie pewnego i mocnego oparcia na drodze. Wyraźnie podkreślone przednie błotniki podkreślają tę cechę. Nadają nowej Škodzie Superb charakterystyczny wizerunek, który jednoznacznie identyfikuje ją jako członka rodziny Škody.
Linie dachu są wyrazistym elementem. Podczas gdy jej poprzednik miał zaokrąglony, kopułowy dach, nowa Škoda Superb ma wydłużony dach, który elegancko przechodzi w promień słupków C. To samo w sobie jest wyraźnym wskaźnikiem wyjątkowej przestronności wnętrza, a zwłaszcza nieporównywalnej przestrzeni oferowanej pasażerom tylnej kanapy. Chromowane wykończenie wokół okien modeli Ambition i Elegance płynnie przechodzi w element trójwymiarowy na słupku C, nadając samochodowi wygląd, który zazwyczaj występuje tylko w wyższej klasie.
Po raz pierwszy uchwyt na tablicę rejestracyjną nie jest zintegrowany w pokrywie bagażnika, lecz znajduje się niżej na zderzaku. Tworzy to miejsce dla dużego logo Škody, które emanuje pewnością siebie z pozycji w centrum pionowej powierzchni pokrywy bagażnika. Poniżej tego, atrakcyjny tył Škody Superb jest wzmacniany przez oznaczenie modelu. Dwuczęściowe lampy tylne, z jedną częścią zintegrowaną w tylnych błotnikach i drugą w pokrywie bagażnika, są zgodne z dotychczasową językiem wzornictwa tej marki. W ciągu dnia wyróżniają się swoją prostoliniową i elegancką formą; w nocy zapalają się w typowym nocnym designie najnowszej generacji samochodów Škody, tworząc kształt litery C. Nowa Škoda Superb montowana jest na kołach o średnicy do 18 cali, skutecznie podkreślając wrażenie solidności i sportowej elegancji przekazywanej przez karoserię.
Wartość w każdym detalu: wnętrze
Mimo że nowa Superb jest prawie identyczna pod względem całkowitej długości z poprzednią generacją Škody Superb, oferuje większe wnętrze w prawie wszystkich aspektach dzięki konstrukcji silnika poprzecznego. Zaczyna się to od przodu, gdzie zyskało się przestrzeń poprzez przesunięcie pozycji zmiany biegów. Centralny tunel został zaprojektowany w znacznie smuklejszej formie. A z tyłu przestrzeń na kolana zwiększyła się o 19 milimetrów, co zapewnia pasażerom wyjątkowy komfort podróży. Nowa Škoda ma długość 4 838 milimetrów, szerokość 1 817 milimetrów i wysokość 1 462 milimetrów.
Wnętrze, z precyzyjnie dobranym zestawem materiałów i doskonałym wykonaniem, zaspokaja potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Deska rozdzielcza z falistym wzornictwem grupuje elementy sterujące w sensowne jednostki funkcjonalne. Wszystkie podstawowe funkcje są skoncentrowane wokół kierownicy, a dzięki logicznemu rozmieszczeniu dostęp do nich jest szybki. Dzięki unikalnemu projektowi praktycznie eliminuje to błędne operacje. W niektórych wersjach wyposażenia kierownica zawiera przyciski wielofunkcyjne do obsługi radia, MFA oraz telefonu komórkowego. Chromowane wstawki w centrum nowo zaprojektowanej, skórzanej kierownicy odzwierciedlają wyraźny kształt V przodu samochodu.
Ta wskazówka projektowa znajduje również odzwierciedlenie w wyglądzie centralnej konsoli. Zawiera ona nowy system nawigacji Columbus z zaawansowaną, przyjazną dla użytkownika technologią dotykową i 30 GB dyskiem twardym do szybkiego dostępu do danych oraz dwustrefową klimatyzację. Dodatkowo znajduje się tam pojemny schowek. Dalsza przestrzeń do przechowywania znajduje się po lewej stronie kierownicy, atrakcyjnie zaprojektowane miejsca na napoje na centralnym tunelu oraz kieszenie na tylnej stronie przednich siedzeń.
Nowy detal pojawia się przy uruchamianiu silnika. Wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza poruszają się z pozycji początkowej na szczyt wskaźników, a następnie wracają do zera, co w sposób szybki i prosty sygnalizuje, że działają prawidłowo.
Powierzchnie deski rozdzielczej, wszystkie przyjemne w dotyku, są dostępne w trzech różnych kolorach i w trzech różnych wersjach dekoracyjnych. W zależności od wybranego modelu, zapewniają one wyjątkowo elegancką, stylowo sportową lub po prostu ponadczasową atmosferę.
Premiera w motoryzacyjnej nowince: koncepcja Twin-door
Kształt nadwozia, z wyważonymi proporcjami, ponadczasową elegancją linii oraz elementami stylowymi, które czynią samochody Škody unikalnymi, zawiera nową cechę, która ponownie stanie się punktem odniesienia w świecie motoryzacyjnym. Mimo że projekt w tej klasie zachował tradycyjną koncepcję hatchbacka, nowa Škoda Superb ma teraz tylną klapę, która praktycznie nie ogranicza ładowności. Unikalne, opatentowane „podwójne drzwi” o zmiennej wysokości otwarcia bagażnika, zaprojektowane przez inżynierów Škody, oferują niezwykle praktyczne, funkcjonalne i przemyślane rozwiązanie. W zależności od potrzeby można otworzyć tylko pokrywę bagażnika, gdy trzeba przechowywać mniejsze przedmioty. LUB, uruchamiając dwa małe przełączniki na krawędzi pokrywy bagażnika, aby aktywować elektromechaniczne zwolnienie, kierowca Škody Superb może unieść całą pokrywę bagażnika wraz z tylnym oknem, umożliwiając załadunek dużych przedmiotów. Trzecia tylna lampka w tylnej szybie krótko się zapala, sygnalizując, że silniki elektryczne zablokowały mechanizm zamykania. Tylny otwór jest prawie podwajany. Gdy oparcia tylnych siedzeń są w pozycji pionowej, bagażnik pomieści 565 litrów bagażu – o ponad 85 litrów więcej niż jego poprzednik – gdy są złożone do przodu, objętość wzrasta do 1 670 litrów – objętość, która nawet w segmentach kombi jest trudna do osiągnięcia.
Bagażnik wyłożony jest wysokiej jakości wykładziną. Pod solidną płytą podstawy znajduje się przestrzeń do przechowywania osobistych przedmiotów, a pod tym znajduje się koło zapasowe (z wyjątkiem wersji GreenLine). Z boku przestrzeni bagażowej znajdują się oczka do zabezpieczania przewożonych towarów, a praktyczne składane haki zapewniają idealne trzymanie toreb na zakupy.
A jakby tego było mało, trzecia generacja Škody Superb oferuje również szereg dodatkowych rozwiązań i środków budowlanych, które znacznie przewyższają możliwości jej poprzednika. Na przykład w podwoziu oraz słupkach A i B wykorzystuje się kombinację stali o wysokiej wytrzymałości i „normalnej” stali o zwiększonej wytrzymałości, co zapewnia pasażerom większe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego poprzez zaplanowane pochłanianie energii.
Dużą korzyścią jest zmniejszenie wagi dzięki tej nowoczesnej konstrukcji. Pomimo złożonego układu nadwozia, które przekracza wszystkie normy dotyczące ochrony pieszych i bezpieczeństwa w przypadku wypadków, ta nowoczesna konstrukcja sprawia, że waga samochodu jest tylko nieznacznie wyższa od wagi jego poprzednika.
Zawsze bezpieczna jazda: podwozie nowej Škody Superb
Podwozie nowej Superb wykorzystuje modułową strategię Škody – wykorzystuje moduły z podwozia Škody Octavia (VW Golf) i Volkswagena Passata. Jednak Škoda dostosowała te moduły i dodała nowe elementy, nadając samochodowi własny charakter jazdy. Zawieszenie przednie MacPherson z wahaczami jest umieszczone w aluminiowej osi, aby zapewnić lepszą kinematykę przy jednoczesnym zmniejszeniu wagi osi. System zawieszenia Škody Superb zwiększa komfort jazdy i redukuje hałas opon. Oprócz tego, w wyniku licznych innowacji akustycznych, nowa Škoda Superb znajduje się w czołówce najcichszych samochodów w swojej klasie. Grubość szyb bocznych zwiększono do 4,85 mm, pakiety tłumienia hałasu redukują wibracje, a nowe materiały uszczelniające zmniejszają hałas wiatru.
Przy opracowywaniu podwozia inżynierowie Škody Auto kładli szczególny nacisk na stworzenie zrównoważonej relacji między zwinnością a komfortem. Nierówne nawierzchnie drogi są doskonale pokonywane. Przechyły nadwozia są prawie całkowicie zredukowane dzięki starannemu zaprojektowaniu komponentów podwozia. Nowe elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia większe doznania z jazdy. Jego odczucia zostały zoptymalizowane, a zachowanie i tor jazdy dają najlepsze odczucie nawierzchni i warunków trakcji.
Škoda Superb ma nową formę koordynacji między systemami ABS i ESP. Celem tego opracowania było zapewnienie nowej Škodzie Superb cech komendujących i komfortowych, bez ograniczania przyjemności z jazdy. „I osiągnęliśmy ten cel w całej gamie”, mówi Dr. Eckhard Scholz, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w Škodzie Auto. Staranna adaptacja poszczególnych komponentów podwozia nadaje nowej Superb cechy, które są jednocześnie ekscytujące, zrównoważone i bezpieczne nawet w krytycznych sytuacjach.
Premiera inteligentnego oświetlenia: AFS dla Škody Superb
Najlepsza widoczność zapewniona jest nie tylko przez przestronnie zaprojektowane przednie okna i znaczący wzrost wielkości lusterek zewnętrznych Škody Superb, ale także dzięki nowemu systemowi reflektorów Superb. AFS (Adaptive Front Light System) wyraźnie poprawia widoczność, dostosowując się do warunków jazdy i umożliwiając kierowcy wcześniejsze dostrzeganie przeszkód na drodze oraz szybszą reakcję.
Przy niższych prędkościach aktywne są światła miejskie i funkcja oświetlenia zakrętów. W ruchu miejskim, przy prędkościach od 15 do 50 km/h, stożek strumienia światła jest rozszerzany, aby lepiej oświetlić krawędź drogi. Przy wysokich prędkościach i na autostradzie (90 km/h i wyżej) aktywna jest funkcja oświetlenia autostradowego. W tym trybie system elektroniczny ustawia światła tak, aby również oświetlać lewą stronę jezdni. Dodatkowo strumień światła jest nieco podnoszony, aby lepiej oświetlić drogę. Trzeci tryb AFS jest podobny do funkcji aktualnych świateł mijania. Funkcja ta jest aktywowana na drogach krajowych w zakresie prędkości od 50 do 90 km/h. AFS posiada także funkcję oświetlenia zakrętów, która działa przy prędkościach od 10 km/h wzwyż.
Jest specjalne ustawienie do jazdy w deszczu, które redukuje odbicie światła od kropli deszczu, a tryb reflektorów można dostosować do jazdy w krajach, gdzie jeździ się po lewej stronie, aby nie oślepiać nadjeżdżających pojazdów. W tym ustawieniu system oświetlenia zakrętów jest dezaktywowany. AFS jest połączony z reflektorami Bi-Xenon w nowej Škodzie Superb. Škoda Auto jest pierwszą marką w koncernie Volkswagen, która wprowadza AFS z tą rozszerzoną gamą funkcji. Jako atrakcyjny detal reflektory mają nazwę modelu Škoda Superb na górnych krawędziach, co również będzie miało miejsce w przyszłych modelach Škody.
Bez kompromisów: bezpieczeństwo na wszystkich drogach
Ochrona pasażerów w nowej Superb jest na najwyższym poziomie. W zależności od poziomu wyposażenia i wersji, na pokładzie znajduje się do dziewięciu poduszek powietrznych. Dwie przednie i boczne poduszki, a także poduszki głowy z przodu i z tyłu zapewniają wszechstronną ochronę. Poduszka kolanowa dla kierowcy oraz boczne poduszki w tylnych siedzeniach są zupełnie nowe. System regulacji przeciwpoślizgowej (ASR) jest standardem we wszystkich wersjach nowej Škody Superb. Środki ochrony pieszych znacznie zmniejszają ryzyko obrażeń w przypadku wypadku. ESP i ABS z asystentem hamowania są częścią standardowego wyposażenia, w zależności od kraju. Funkcja utrzymania na wzniesieniu ułatwia starty na wzniesieniach i zapobiega cofaniu się samochodu po zwolnieniu hamulca.
Nowoczesne technologie pod maską: gama silników
Gama silników nowej Škody Superb zaspokaja potrzeby każdego klienta i prezentuje szeroki wachlarz opcji. Dostępne są trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Wszystkie silniki działają z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyróżniają się niskim zużyciem paliwa oraz emisją.
Waga topowego modelu Škody wynosi tylko 1 425 kg, dzięki czemu nawet podstawowe modele silników nie mają problemu z zapewnieniem dużej mocy.
Podstawowym silnikiem Diesla jest 1,9-litrowy TDI PD, który stanowi ekonomiczne, ale mimo to mocne wprowadzenie do programu Škody Superb. Silnik czterocylindrowy generuje 77 kW (105 HP) i osiąga swoje maksymalne moment obrotowy wynoszący 250 Nm przy 1 900 obrotów/min. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 5,7 litra na 100 kilometrów i emisji CO2 wynoszącej 151 g/km, zapewnia zarówno doskonałą efektywność paliwową, jak i niską emisję w swoim rozmiarze. Niemniej jednak właściwości jezdne są imponujące: ten model osiąga prędkość maksymalną 190 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy. Manualna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami przekazuje moc na przednie koła.
Wyższy poziom mocy w gamie silników Diesla zapewnia 2,0 TDI PD, oferujący 103 kW (140 HP). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm w zakresie od 1 800 do 2 500 obrotów/min, pozwalając samochodowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 207 km/h. Łączne zużycie paliwa wynoszące 5,9 litra na 100 kilometrów jest bardzo umiarkowane. Emisja CO2 wynosi 155 g/km. Wnikliwe wykończenia akustyczne znacznie redukują poziom hałasu w dwóch jednostkach pompowo-wtryskowych.
Jeszcze wyższe wymagania spełnia topowy silnik 2,0 TDI, który pracuje z bezpośrednim wtryskiem common-rail. Oferuje 125 kW (170 HP), osiągając maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1 750 do 2 500 obrotów/min. Zużycie wynosi 6,0 litra na 100 kilometrów w warunkach ruchu miejskiego; emisja CO2 to 159 g/km, co plasuje go w czołówce swojej klasy. Potencjał tej gamy silników jest widoczny w wysokim poziomie osiągów. Prędkość maksymalna to 222 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 sekundy. Dwa mocniejsze silniki Diesla są sparowane z manualną sześciobiegową skrzynią biegów, dostępna jest także automatyczna sześciobiegowa DSG. Filtr cząstek stałych to standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach. W krajach, w których jakość paliwa nie jest wystarczająca, 1,9 TDI PD/77 kW dostarczany jest bez filtra cząstek stałych.
Bezpośredni wtrysk dostępny jest we wszystkich wersjach benzynowych. Wersja TSI 1,4-litrowa, czterocylindrowa, debiutuje w Škodzie Superb, gdzie mimo niewielkiej pojemności dostarcza 92 kW (125 HP) i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 1 500 do 4 000 obrotów/min. Tylko 10,5 sekundy potrzeba temu małemu, mocnemu silnikowi, aby przyspieszyć nową Superb od 0 do 100 km/h, przy prędkości maksymalnej wynoszącej do 201 km/h. Dzięki koncepcji downsizingu, zużycie tego silnika benzynowego spada do niezwykle korzystnej wartości 6,6 litra paliwa na 100 kilometrów. Łączna emisja CO2 wynosi 157 g/km.
Głównym silnikiem benzynowym w nowej Škodzie Superb będzie 1,8 TSI o mocy 118 kW (160 HP). Oferuje on maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1 500 do 4 200 obrotów/min i przyspiesza przednionapędową Škodę Superb do prędkości maksymalnej 220 km/h. Przyspieszenie jest szybkie, potrzeba tylko 8,6 sekundy, aby osiągnąć prędkość 100 km/h; łączna wartość zużycia paliwa wynosi 7,6 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 wynosi 180 g/km. Alternatywnie do sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, 1,8 TSI może być dostarczany z automatyczną siedmiobiegową DSG.
Topowy silnik nowej Škody Superb, który będzie dostępny wkrótce po wprowadzeniu na rynek, to nowy 3,6-litrowy V6 FSI o mocy 191 kW (260 HP) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm w zakresie od 2 500 do 5 000 obrotów/min. Jego łączne zużycie wynosi 10 litrów paliwa na 100 kilometrów; emisja CO2 wynosi 238 g/km. Najmocniejszy silnik napędza samochód od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 250 km/h. Silnik 3,6 V6 FSI dostarczany jest z automatyczną sześciobiegową DSG i, aby ogromna moc silnika została właściwie przetworzona na moc napędową, napęd na cztery koła. Dystrybucja mocy jest zaprojektowana jako zmienna. Sprzęgło czwartej generacji Haldex monitoruje moc elektronicznie. W normalnych warunkach trakcji 100% mocy trafia na oś przednią. W razie potrzeby 350 Nm momentu obrotowego może być wysyłane na tylne koła. Gwarantuje to bezpieczną i niezawodną jazdę w każdych warunkach drogowych – nie tylko na lodzie i śniegu w warunkach zimowych.
Na wysokim poziomie, ale nie niedostępnym: wyposażenie
Wyposażenie w trzech wersjach Comfort, Ambition i Elegance ma wysoki poziom. Ponadto dostępny jest rozbudowany pakiet dodatkowych udogodnień. Czujniki deszczu, Asystent Światła, reflektory Bi-Xenon z AFS, monitorowanie ciśnienia w oponach, asystent hamowania i asystent parkowania, a także wspomaganie kierownicy do parkowania to tylko niektóre z dodatkowych funkcji. Asystent parkowania pracuje z systemem czujników 4/8; asystent parkowania został opracowany przez grupę Volkswagen i został dostosowany szczególnie przez Škodę Auto do wymagań nowej Škody Superb. Pomaga kierowcy podczas manewrowania w miejsca parkingowe.
Dodatkowy komfort zapewniają podgrzewane fotele, które w nowej Superb są dostępne nie tylko w przednich siedzeniach, ale także w tylnych. Ergonomicznie zaprojektowane tylne siedzenia zwiększają komfort podróży do najwyższego poziomu. W przednich siedzeniach kierowca i pasażer obok cieszą się doskonałym wsparciem bocznym i dzięki doskonale zaprojektowanej ergonomicznej powierzchni siedziska oraz oparcia zapewniają kierowcy relaksujące odczucia podczas długich podróży. Szczególnie zimą można zamówić fabryczną instalację ogrzewania postojowego, systemu ogrzewania niezależnego od silnika.
Pakiet elektroniczny nie pozostawia praktycznie żadnych życzeń. Funkcje obejmują nowoczesny system nawigacji z funkcją dotykową i pamięcią na dysku twardym oraz najwyższej klasy system audio z mocnymi głośnikami wysokiej klasy, odtwarzaczem CD z łączem MP3 w Jumbo Boxie dla zewnętrznych nośników danych lub czytnikiem kart. Wszystkie te komponenty są harmonijnie zintegrowane w falistej desce rozdzielczej.
Sprawdzone i unikalne rozwiązania nadają nowej Škodzie Superb taki sam charakter użytkowy, który jest cechą wszystkich samochodów Škody. Tak więc rozwiązanie do trzymania mokrego parasola nie straciło na funkcjonalności. Przestrzeń odporna na wodę znajduje się w wewnętrznej panelu lewych tylnych drzwi. System odwadniający odprowadza wodę deszczową, aby parasol „samoosuszył się”. Po zamknięciu drzwi przestrzeń do przechowywania parasola jest niewidoczna. Prosta linia designu drzwi nie zaburza linii panelu drzwiowego.