Skoda miała być najbardziej przystępną marką w grupie Volkswagen, ale ostatecznie zaoferowała niektóre z najbardziej imponujących kombi na rynku.
Czeski producent stworzył model Superb jako swój flagowy samochód, a następnie dodał wersję kombi. Oparł się na tej samej platformie MQB co Golf i Passat, ale był od nich dłuższy i oferował ogromną pojemność bagażnika. Był tak duży, że sprawiał, że minivan wydawał się zbędny.
W stylistyce kubistycznej, czeskie średniej wielkości kombi pokazało wyraźną osobowość na europejskim rynku. Charakteryzowało się przodem z kątowniczymi reflektorami i szeroką atrapą chłodnicy z pionowymi żebrami, w której ukryto radar do adaptacyjnego tempomatu na środku. Dodatkowy wlot powietrza zapewniał świeże powietrze dla systemu klimatyzacji na dolnej części zderzaka, podczas gdy para świateł przeciwmgielnych miała swoje miejsce po bokach. Długa linia dachu zaczynała opadający kształt z tyłu, nad tylnymi kołami, pod kątem. Producent wymienił część przestrzeni bagażowej na wygląd zewnętrzny.
Wnętrze samochodu cechowało się minimalistycznym designem. Skoda dodała 6,5-calowy ekran dotykowy systemu infotainment jako standard w całej gamie na centralnym panelu. Producent zaprojektował przednie fotele z myślą o długich podróżach, a z tyłu zainstalowano dzieloną kanapę, która zwiększała pojemność bagażnika z 660 litrów (23,3 stóp sześciennych) do 1 950 litrów (68,9 stóp sześciennych). W ofercie znajdowała się również elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika.
Pod maską Skoda zainstalowała tylko silniki czterocylindrowe, zarówno turbodoładowane benzynowe, jak i diesla. Były one połączone z sześciobiegową skrzynią manualną. W wersjach automatycznych producent oferował sześciobiegową lub siedmiobiegową (z podwójnym sprzęgłem), w zależności od silnika i napędu.
Kampania modelu Skoda trwa w najlepsze. Kilka miesięcy po rynkowej premierze nowego modelu Skoda Superb, czeski producent prezentuje nową wersję kombi swojego flagowca. Podobnie jak hatchback, Skoda Superb Combi osiąga nowy poziom w zakresie kreatywności i technologii. Nowy Superb Combi pokazuje emocjonalną siłę marki i w imponujący sposób przenosi ekspresyjny design hatchbacka na nadwozie sportowego kombi średniej wielkości: nowoczesne, emocjonalne, dynamiczne i eleganckie. Jednocześnie, dzięki zastosowaniu technologii MQB, inżynierowie zdołali poprawić już i tak ponadprzeciętną przestronność poprzednika.
„Nowy Skoda Superb Combi ucieleśnia nasze kluczowe wartości marki jak żaden inny i jest przestronniejszy, bardziej praktyczny i sprytniejszy niż kiedykolwiek wcześniej,” powiedział dyrektor generalny Skoda, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „Dzięki emocjonalnemu wyglądowi, wersja kombi naszego flagowca podkreśla nasze wysokie ambicje w segmencie średniej wielkości samochodów i jest dowodem na inżynieryjne oraz projektowe umiejętności marki. Dynamiczny, niemal sportowy wygląd stanowi nową propozycję w segmencie kombi średniej wielkości. Doskonałe połączenie estetyki i funkcjonalności nowego Superb Combi, uzupełnione technologią MQB, przyciągnie nowych klientów do modelu oraz marki,” dodał Winfried Vahland.
Producent oferuje wersję kombi swojego topowego modelu Skoda Superb od 2009 roku. Do końca maja 2015 roku, Skoda dostarczyła ponad 200 000 sztuk Skoda Superb Combi klientom na całym świecie. To stanowi około 35% wszystkich sprzedanych modeli Skoda Superb od 2009 roku do dziś.
Klienci zawsze cenili kompleksową ofertę Superb i Superb Combi: niezwykle przestronną kabinę, ponadczasowy, elegancki design, nowoczesną, sprawdzoną technologię, wysoki poziom komfortu, maksymalne bezpieczeństwo, optymalną funkcjonalność i bardzo dobrą jakość w stosunku do ceny. „Dzięki swoim wyjątkowym cechom, nasz flagowiec dobrze zainwestował w rynki w ciągu ostatnich kilku lat. Zamierzamy kontynuować ten sukces i przyciągnąć nowych klientów. W tym celu jeszcze bardziej poprawiliśmy nowego Superba i nowego Superb Combi w każdym aspekcie,” powiedział Werner Eichhorn, członek zarządu Skoda ds. sprzedaży i marketingu.
Rewolucja w designie Skody trwa
Nowy design Skoda Superb Combi demonstruje emocjonalną siłę marki. Nowy język designu Skody pokazuje pewność siebie, dynamiczną elegancję i zrównoważone proporcje. Jednocześnie nowa generacja oferuje jeszcze więcej przestrzeni i dodatkowo poprawione cechy funkcjonalne. Forma, funkcja i technologia w doskonałej harmonii.
Przód auta od pierwszego spojrzenia przekazuje siłę i pewność siebie. Szeroki grill, duże i charakterystyczne reflektory oraz czysta struktura głęboko osadzonej architektury przodu mają na celu zwiększenie wizualnej szerokości. Jednocześnie, wyrazista przednia maska z grillem chłodnicy oraz logo marki centralnie umieszczone na nosie maski skupia wyraz na środkowej części przedniej części pojazdu. Maskę wyróżnia wyraźne konturowanie. Dwie linie biegnące do wewnątrz wzmacniają mocne wrażenie.
Nowy Skoda Superb Combi od strony wygląda na dynamiczną elegancję. Sylwetka rozwija się jako stylowo pewna, doskonała całość. Emocjonalnie bogate ogólne wrażenie tworzy w szczególności dłuższy rozstaw osi, skrócony przedni zwis, energetyczna linia dachu oraz pochylone tylne okno. Dodatkowo, pojazd wydaje się dłuższy dzięki ostrym, wysokim liniom tornado, które tworzą skuteczny kontrast między światłem a cieniem; wrażenie to jest potęgowane przez linię błotnika. Duże koła i wyraziste nadkola podkreślają ekskluzywny wygląd pojazdu.
Tył nowego Skoda Superb Combi jest pewny siebie i wyrazisty. Silnie podkreślona jest również pozioma linia, co oddaje dynamikę pojazdu oraz jego moc w tylnej części. Linia jest dynamiczna i przejrzysta. Dwu częściowe, szerokie i charakterystyczne światła tylne świecą standardowo technologią LED i wyraźnie intensyfikują C-kształtne światła, z których Skoda jest dobrze znana. Jednocześnie, światła tylne korzystają z dodatkowej brilliancji dzięki elementom kryształowym. Ostre, poziome embosing klapy bagażnika dodaje pikanterii tyłowi.
Całkowicie nowa interpretacja wnętrza jest taka sama jak w hatchbacku Superb i kontynuuje kluczowe detale designu wnętrza samochodu. Obejmuje to podkreślenie poziomych linii, które sprawiają, że już niezwykle przestronne wnętrze wydaje się jeszcze bardziej hojne i przestrzenne. Czyste kształty, precyzyjne wykonanie i użycie nowych, premium materiałów nadają wnętrzu nową jakość.
Ulepszony komfort i przestronność w nowym wymiarze
Duża ilość przestrzeni i wysoki poziom komfortu były od samego początku specyficznymi mocnymi stronami Skoda Superb Combi. Nowy Skoda Superb Combi jeszcze bardziej rozwija te cechy, ustawiając nowy standard w tym zakresie.
W porównaniu do już przestronnej przestrzeni poprzedniego modelu, przestronność nowego Superb Combi wzrosła jeszcze bardziej. Zastosowanie MQB szczególnie przyczyniło się do tego, umożliwiając dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół, co oznacza, że wnętrze można wykorzystać bardziej efektywnie.
Rezultatem jest znacznie więcej miejsca z przodu i z tyłu. Kierowca i pasażer mogą cieszyć się o 39 mm większą przestrzenią na łokcie i większą przestrzenią nad głową. Przestrzeń z tyłu jest niemal „książęca”, oferując 157 mm miejsca na nogi. To około dwa razy więcej niż u najbliższego konkurenta. Przestrzeń nad głową wynosi 995 mm z przodu i 1,001 mm z tyłu. Żaden inny model w tym segmencie nie może tego zaoferować. Przestrzeń na łokcie z tyłu wzrosła o 70 mm. Pojemność bagażnika to rekord w tym segmencie: 660 litrów, to o 27 litrów więcej niż w poprzedniej generacji Superb Combi.
Dzięki nowym rozwiązaniom komfortowym, nowy Skoda Superb Combi spełnia najwyższe wymagania. Jednym z najważniejszych akcentów w nowym Skoda Superb Combi jest Dynamiczna Kontrola Podwozia (DCC) z możliwością wyboru trybów jazdy. Całkowicie nowa klimatyzacja, w tym po raz pierwszy nowoczesna trzystrefowa klimatyzacja w wersji topowej, zapewnia optymalną temperaturę i najlepszą jakość powietrza na pokładzie. Nowy Skoda Superb Combi dostępny jest z opcjonalnym elektrycznym panoramicznym dachem szklanym dla większego komfortu i poczucia dobrego samopoczucia we wnętrzu. Na zimowe miesiące dostępne są ogrzewanie dodatkowe, podgrzewane siedzenia (przód i tył), bezprzewodowa podgrzewana szyba oraz podgrzewane dysze spryskiwaczy. Czujnik deszczu/światła automatycznie włącza i wyłącza wycieraczki szyby oraz automatycznie przełącza między światłami do jazdy dziennej a światłami mijania w zależności od warunków oświetleniowych.
Skoda jeszcze bardziej poprawiła funkcję komfortu z parasolką w drzwiach bocznych Superb Combi. Zamiast jednej parasolki w tylnych drzwiach po stronie lewej, teraz w każdej z dwóch przednich drzwi znajduje się parasolka. Szczególnie wygodny jest również nowy elektryczny bagażnik, który można uzupełnić wirtualnym pedałem. Dzięki temu bagażnik można otworzyć, poruszając stopą w obszarze tylniego zderzaka. Elektryczny bagażnik i wirtualny pedał działają w połączeniu z systemem automatycznego blokowania i uruchamiania KESSY.
Wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych jest teraz niezwykle wygodne z nowym Skoda Superb Combi. Model ten posiada najnowszą generację Park Assist do automatycznego parkowania. Kamera tylna to także nowość w tym modelu. Klasyczny hamulec ręczny został zastąpiony standardowym elektrycznym hamulcem postojowym w nowym Superb Combi.
Łączność w najlepszym wydaniu
Nowy Skoda Superb Combi również wyznacza standardy w zakresie łączności i infotainment. Łącznie dostępnych jest cztery całkowicie nowe systemy infotainment oparte na technologii modułowej matrycy infotainment (MIB) Grupy Volkswagen. W porównaniu do wcześniejszych modeli, nowa generacja wyposażenia jest znacznie szybsza, posiada wyświetlacze dotykowe o wysokiej rozdzielczości dla wszystkich modeli oraz oferuje więcej funkcji i nowe interfejsy.
Topowy system Columbus ma opcję zintegrowanego dostępu do szybkiego internetu oparty na standardzie LTE.
Po raz pierwszy Skoda Superb Combi można sparować ze smartfonem, a niektóre aplikacje z tego telefonu można obsługiwać na ekranie systemu infotainment. SmartLink obejmuje standardy MirrorLink™, Apple CarPlay i Android Auto (dostępność SmartLink może się różnić w zależności od kraju).
Interfejs SmartGate, opracowany przez Skodę, umożliwia dostęp do niektórych danych pojazdu na własnych aplikacjach smartfona użytkownika.
Nowa aplikacja Skoda Media Command umożliwia po raz pierwszy zdalne sterowanie systemem infotainment z tylnych siedzeń Superb Combi. Pasażerowie siedzący z tyłu samochodu mogą korzystać z jego funkcji za pomocą swojego tabletu, korzystając z nowej aplikacji Skoda i punktu dostępu Wi-Fi wbudowanego w systemie infotainment Columbus.
System audio Canton z 12 głośnikami i mocą 610 W przekształca nowy Skoda Superb Combi w salę koncertową na kołach.
Prosto i mądrze w nowym wymiarze
31 funkcji „Prosto i mądrze” ułatwia życie kierowcy i pasażerom w nowym Skoda Superb Combi. 21 rozwiązań jest nowością dla Superb Combi, z czego dziesięć z nich jest całkowicie nowym rozwiązaniem dla marki.
Oprócz parasolek w przednich drzwiach oraz nowych opcji związanych z łącznością i komfortem, inne nowe i niezwykle praktyczne rozwiązania „Prosto i mądrze” obejmują: manualnie chowaną hak holowniczy, uchwyt na tablet z tyłu, schowek na tablet w Jumbo Box z przodu, port USB oraz gniazdo 230-V z tyłu, otwieranie jedną ręką dla butelki 0,5 litra oraz dodatkowy schowek na kamizelki odblaskowe we wszystkich czterech drzwiach. W obu przednich i tylnych drzwiach jest miejsce na przechowanie butelki o pojemności 1,5 litra.
Uniwersalność wnętrza zwiększa możliwość pochylania tylnych oparć z bagażnika. Mechaniczne siedzenie pasażera można również złożyć. Elektrycznie regulowane siedzenie pasażera z przodu można wygodnie dostosować z tyłu. Dodatkowo, wzdłuż wewnętrznych krawędzi przednich siedzeń znajdują się nowe siatki do przechowywania. Bagażnik jest wyposażony w fałszywe dno do wszechstronnej aranżacji przestrzeni bagażowej, praktyczną półkę na płaszcze pod chowaną osłoną ładunku oraz wyjmowaną latarkę LED. Po raz pierwszy nowy Superb oferuje wirtualny pedał do bezkontaktowego otwierania bagażnika jako opcjonalne wyposażenie. Superb teraz ma skrobaczkę do lodu w klapie wlewu paliwa oraz ochronę przed niewłaściwym tankowaniem jako standard.
Najwyższa efektywność
Nowe silniki Skoda Superb Combi oferują maksymalnie do 30% niższe wartości zużycia paliwa i emisji. Skoda Superb Combi GreenLine zużywa zaledwie 3,7 l/100 km i emituje 96 g CO2 na km. Oprócz innowacyjnej technologii silnikowej, do niskich wartości zużycia paliwa przyczynia się także zmniejszenie masy pojazdu o nawet 75 kg oraz poprawiona aerodynamika.
Połączenie zwiększonej wydajności o maksymalnie 20%, zmniejszonego oporu powietrza oraz redukcji masy prowadzi również do imponującej dynamiki jazdy.
Nowy Skoda Superb Combi dysponuje nowoczesnymi, turbodoładowanymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem opartymi na technologii MQB (pięć silników TSI benzynowych, trzy silniki TDI common-rail). Wszystkie zespoły napędowe spełniają normy emisji EU6 i standardowo są wyposażone w technologię start-stop oraz odzyskiwanie energii hamowania. Silniki benzynowe generują moc od 92 kW (125 KM) do 206 kW (280 KM). Moc silników diesla waha się od 88 kW (120 KM) do 140 kW (190 KM).
Z wyjątkiem podstawowego silnika benzynowego, wszystkie zespoły napędowe nowego Superb Combi są dostępne z nowoczesnymi przekładniami dwusprzęgłowymi. Cztery zespoły napędowe (1.4 TSI/110 kW, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW i 2.0 TDI/140 kW) są dostępne z najnowocześniejszym napędem na wszystkie koła opartym na sprzęgle Haldex 5.
Bezpieczeństwo bez kompromisów
Nowy Skoda Superb Combi zachwyca poziomem bezpieczeństwa, który wcześniej nie był standardem w pojazdach w tym segmencie. Nowy model standardowo wyposażony jest w Elektroniczną Kontrolę Stabilności, w tym system Multi-Collision Brake. W krajach UE następujące funkcje bezpieczeństwa są również standardowo montowane: Front Assist z miejskim hamulcem awaryjnym, elektroniczny monitor ciśnienia w oponach, siedem poduszek powietrznych, pięć trzypunktowych automatycznych pasów bezpieczeństwa z informacją o zapięciu oraz zagłówki bezpieczeństwa. Tylne poduszki boczne są dostępne opcjonalnie. Także standardowo: XDS+, ulepszona funkcja elektronicznego mechanizmu różnicowego. Ogranicznik prędkości dostępny jest standardowo od linii wyposażeniowej Ambition.
Dodatkowo dostępne są innowacyjne opcjonalne systemy wspomagające. Przy precyzyjnie ustawionej prędkości, Adaptacyjny Tempomat (ACC) utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu przed nami. Dzięki ulepszonemu systemowi Crew Protect Assist, kierowca i pasażer są „przygotowywani” na nadchodzącą kolizję. Lane Assist pomaga pojazdowi pozostać na pasie jezdni na autostradach i drogach krajowych. Tempomat w korku, nowość w Superb Combi, zwiększa bezpieczeństwo i komfort w ruchu oraz podczas zatrzymywania się i ruszania. Nowy system Emergency Assist interweniuje, jeśli kierowca staje się niezdolny do prowadzenia, automatycznie zatrzymując pojazd.
System Blind Spot Detect, również nowość w wersji Combi, wspiera kierowcę przy zmianie pasów, powiadamiając go o pojazdach w martwym polu. Kluczowym elementem Blind Spot Detect jest funkcja Rear Traffic Alert, nowość w tym modelu. System Alert dla kierowcy (wykrywanie zmęczenia) zapobiega nadmiernemu zmęczeniu kierowcy. Travel Assist z Rozpoznawaniem Znaków Drogowych, dostępny po raz pierwszy w Skoda Superb Combi, na bieżąco informuje kierowcę o nadchodzących znakach drogowych.
Innowacyjne systemy oświetleniowe znacznie zwiększają bezpieczeństwo w nocy. Reflektory przednie są wyposażone w technologię halogenową lub lampy bi-ksenonowe z funkcją AFS i światłami do jazdy dziennej LED. Opcjonalnie, światła drogowe mogą być kontrolowane elektronicznie – za pomocą funkcji Light Assist lub zaawansowanej funkcji Smart Light Assist (maskowane światła drogowe). Uderzające światła LED świecą z tyłu nowego Superb Combi standardowo, a także na obu bokach tylnego zderzaka znajdują się dwa reflektory.