Skoda podjęła ryzyko i wprowadziła na rynek Yeti w 2009 roku, co było jej pierwszą próbą wejścia do segmentu SUV. Niestety, trafiła na zły czas.
Światowy kryzys finansowy wciąż trwał, ale czeski producent samochodów nie mógł czekać na jego zakończenie. Dlatego jego macierzysta firma, Volkswagen, nakazała im wprowadzenie Yeti na rynek. Pojazd ten zaprezentowano jako model koncepcyjny już w 2005 roku. Był to jeden z najbardziej praktycznych samochodów na europejskim rynku. Ponadto, stanowił on wejście producenta do segmentu SUV, w którym wcześniej nie funkcjonował.
Skoda zbudowała Yeti na tej samej platformie co Volkswagen Golf. Mimo to, jego design przypominał Roomstera i Fabię. Z przodu, wnękowe reflektory przeciwmgielne nadawały czeskiemu pojazdowi unikalny wygląd. Dodatkowo strome przednie szyby były potrzebne, aby stworzyć wysoką przestrzeń pasażerską, a z tyłu samochód miał szeroką pionową klapę bagażnika.
W środku nie potrzebował żadnych oznaczeń, aby pokazać swoje powiązania z Volkswagenem. Ale w przeciwieństwie do wielu innych produktów VW, miał sprytne wnętrze. Znajdowało się tam wiele miejsc do przechowywania: na górze centralnej konsoli, w schowku, pomiędzy przednimi siedzeniami, a nawet pod wysoko zamontowanymi przednimi fotelami. Z tyłu, przesuwana ławka, mieszcząca trzy osoby, oferowała nietypową możliwość w tej klasie pojazdu, pozwalając na pochylanie, składanie lub całkowite usunięcie ławki w częściach lub w całości.