SMART Electric Drive 2012-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SMART Electric Drive 2012-Present

Przejdź do galerii zdjęćSMART Electric Drive 2012-Present

Najmniejszym samochodem wyprodukowanym przez Mercedes-Benz był model SMART. Samochód stworzono, aby lepiej radzić sobie z korkami i brakiem miejsc parkingowych w europejskich miastach. Wersja elektryczna została wprowadzona w 2012 roku.

SMART był samochodem zaprojektowanym z myślą o konkretnym celu. Musiał być na tyle krótki, aby można go było zaparkować prostopadle do krawężnika, jednocześnie oferując dwa miejsca i trochę przestrzeni bagażowej na kilka teczek z tyłu. Pomysł był dobry, a nawet jeśli pierwsza generacja okazała się dużą stratą dla niemieckiego producenta, projekt został kontynuowany. Wersja elektryczna wprowadzona w 2012 roku była dla niektórych właściwą odpowiedzią na problem związany z ceną i zasięgiem.

Design był bardzo podobny do standardowego modelu SMART ForTwo. Ta sama krótka przednia część z malutkimi kołami, które znajdowały się zaledwie kilka centymetrów od tablicy rejestracyjnej, oraz maska, której nie można było otworzyć. Przedni grill w kształcie plastra miodu był jedynie elementem dekoracyjnym, ponieważ samochód nie miał chłodnicy. Z tyłu mała klapa bagażnika otwierała się w sposób dzielony, a w dolnej części umieszczono przewód do ładowania.

Wewnątrz znajdował się ten sam wnętrze SMART ForTwo, ale z nowymi wskaźnikami zamontowanymi na górze deski rozdzielczej. Pokazywały one stan naładowania, aby kierowca nie został bez energii.

Jako pojazd elektryczny, SMART EV wykorzystywał elektryczny silnik o mocy 96 KM umiejscowiony z tyłu, podobnie jak wersje benzynowe. Akumulator o pojemności 17,6 kWh był umieszczony pod podłogą, w tej samej przestrzeni, którą zajmował zbiornik paliwa w benzynowym SMART ForTwo.

12 czerwca 2012 – ta data oznacza sygnał startowy dla pierwszej prawdziwej alternatywy dla zwykłych przystanków na tankowanie. Z wprowadzeniem nowego smart fortwo electric drive, klienci smart będą mogli cieszyć się jeszcze większą radością z jazdy w atrakcyjnie wycenionym pojeździe, który zachowuje znane kompaktowe wymiary – w wersji coupé lub kabriolet. Najważniejszą cechą odróżniającą go od jego wersji z silnikami spalinowymi jest to, że nie emituje żadnych zanieczyszczeń w trakcie jazdy. Z silnikiem elektrycznym o mocy 55 kW smart fortwo electric drive przyspiesza od 0 do 60 km/h w 4,8 sekundy, a maksymalna prędkość 125 km/h zapewnia również przyjemność z jazdy na miejskich drogach szybkiego ruchu. Bateria o pojemności 17,6 kWh pozwala na przejazd około 145 kilometrów w ruchu miejskim bez emisji lokalnych. Nowy model sprzedaży i opieki sprawia, że wybór mobilności elektrycznej jest szczególnie atrakcyjny: oferuje klientom możliwość zakupu, finansowania lub leasingu pojazdu w atrakcyjnej cenie oraz wynajmu baterii za miesięczną opłatą.

Obszerne doświadczenie i opinie klientów z różnych projektów mobilności elektrycznej zostały uwzględnione w dalszym rozwoju smart fortwo electric drive. Od 1998 roku smart rewolucjonizuje mobilność miejską, jak żaden inny pojazd przed nim. Kompaktowy, zwinny, ekologiczny i stylowy – ewoluował z praktycznego małego samochodu do produktu lifestyle’owego i od dawna jest znanym widokiem na drogach miast na całym świecie.

Od lata smart fortwo electric drive zacznie zdobywać szerokie grono nabywców w ponad 30 krajach międzynarodowych dzięki swojemu innowacyjnemu i nowoczesnemu konceptowi napędu.

Dr Annette Winkler, szefowa marki smart, mówi: „Smart fortwo został zaprojektowany z myślą o napędzie elektrycznym od samego początku, co nasi klienci do tej pory mogli sami doświadczyć w codziennym użytkowaniu tego pojazdu. Poważnie podeszliśmy do ich opinii i życzeń. Nowy smart fortwo electric drive reprezentuje zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy bezemisyjnej w naprawdę atrakcyjnej cenie.”

Nowy model jest wyposażony w silnik magnetoelektryczny o mocy 55 kW – pierwszy produkt z joint venture EM-motive założonego razem z firmą Bosch – co zapewnia mu taką samą zwinność i dynamikę jak wcześniej.

Z momentem obrotowym wynoszącym 130 niutonometrów przyspiesza mocno od 0 do 60 km/h w 4,8 sekundy, a dzięki lepszemu przyspieszeniu w wyższym zakresie prędkości może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy, ponieważ ma znacznie większą siłę trakcyjną niż jego poprzednik.

Umożliwia to szybką jazdę i wyprzedzanie. Bateria elektryczna w smart fortwo ma teraz wyższą maksymalną prędkość wynoszącą 125 km/h. To stawia go na równi z wersją z silnikiem spalinowym – również na autostradzie.

W nowym smart fortwo electric drive po raz pierwszy zainstalowano baterię z joint venture „Deutsche ACCUmotive” z Evonik Industries. Przy pojemności 17,6 kWh bateria litowo-jonowa zapewnia 145 kilometrów przyjemności z jazdy bez zanieczyszczeń. Oprócz większej pojemności baterii wprowadzono wyraźne usprawnienia w efektywności systemu napędowego, co skutkuje większym zasięgiem. Przy całkowicie rozładowanej baterii maksymalny czas ładowania z gniazdka domowego lub stacji ładowania w systemach elektrycznych większości krajów wynosi 7 godzin, czyli przez noc.

Szybkie ładowanie w mniej niż godzinę

W celu realizacji szybkiego ładowania możliwe jest opcjonalne wyposażenie pojazdu w funkcję szybkiego ładowania. Wbudowana ładowarka o mocy 22 kW umożliwia pełne naładowanie całkowicie rozładowanej baterii w mniej niż godzinę. Potrzebny jest do tego kabel zasilający, który służy do podłączenia pojazdu do publicznej stacji szybkiego ładowania lub „wallboxa” w domu lub w pracy.

Smart będzie to oferować w przyszłości we współpracy z firmą SPX, jednym z wiodących światowych dostawców rozwiązań technologicznych w dziedzinie energii i motoryzacji, jako globalny partner ds. instalacji i serwisu oraz z KEBA, specjalistą w zakresie innowacyjnej infrastruktury do ładowania E oraz wallboxów. Gdy klient zdecyduje się na zainstalowanie wallboxa w domu lub w pracy, dział sprzedaży smart skontaktuje się z SPX. SPX zbada lokalne warunki, przygotuje indywidualną ofertę, a po podjęciu decyzji o zakupie zorganizuje instalację wallboxa od KEBA. Wallbox jest standaryzowany i oczywiście można go również używać do ładowania pojazdów innych producentów, na przykład w przypadku mieszanego parku.

Są dwa różne typy wallboxów: Basic i Connected. Obie wersje mogą być używane do szybkiego ładowania jednego pojazdu lub kilku pojazdów po kolei. Dla klientów prywatnych, którzy chcą szybko i łatwo naładować pojazd w domu, wallbox Basic jest idealnym rozwiązaniem. Zapewnia szybkie ładowanie do 22 kW i można go używać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wallbox Connected zapewnia również łączność z internetem po podłączeniu do połączenia internetowego klienta.

Ponadto system Connectivity Plus jest idealnym rozwiązaniem dla klientów flotowych. Pozwala na połączenie do 16 Connected wallboxów z „serwerem floty”. Ten serwer floty umożliwia jednoczesne ładowanie kilku pojazdów, wszystko kontrolowane inteligentnie i automatycznie. Na przykład niektóre pojazdy mogą mieć nadany priorytet lub można ustawić ograniczenie obciążenia. SmartCharging jest również możliwe: ekonomiczne ładowanie i ładowanie zieloną energią (jeśli dostawca energii dostarczy odpowiednie dane). To przynosi korzyści finansowe klientom, ponieważ zawsze mają pełną kontrolę nad swoim ładowaniem. Odpowiednie kable do ładowania są oczywiście również dostępne od SPX.

Atrakcyjne wprowadzenie do mobilności elektrycznej

Smart fortwo electric drive czyni wybór mobilności elektrycznej bardzo atrakcyjnym dzięki nowemu konceptowi marketingowemu. W modelu sprzedaży i opieki klienci mogą kupić, wynająć lub sfinansować pojazd w atrakcyjnej cenie oraz wynająć baterię. Koszty wynajmu obejmują regularną konserwację oraz, w razie potrzeby, szybką wymianę baterii. Smart ma również rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą kupić cały pojazd.

W Niemczech cena pojazdu w modelu sprzedaży i opieki wynosi 18 910 € z VAT za coupé i 22 000 € za kabriolet. Oprócz tego obowiązuje standardowa opłata za wynajem baterii w wysokości 65 € z VAT we wszystkich rynkach sprzedaży i opieki. W związku z niskimi kosztami eksploatacji, jazda elektryczna staje się bardzo atrakcyjną formą mobilności indywidualnej.

Krajowe programy promocyjne w wielu krajach i różne korzyści związane z mobilnością, takie jak korzystanie z specjalnych pasów czy zwolnienie z opłat za wjazd do miast, to kolejne zalety jazdy elektrycznej. Dzięki atrakcyjnemu pakietowi sprzedaży i opieki oraz znacznemu postępowi technologicznemu smart fortwo electric drive oferuje swoim klientom przystępną przyjemność z jazdy w codziennym użytkowaniu opartą na ekologicznym napędzie.

Smart ma również atrakcyjną ofertę dla klientów, którzy chcą kupić lub wynająć cały pojazd z baterią: w tym VAT nowy smart fortwo electric drive kosztuje 23 680 € jako coupé i 26 770 € jako kabriolet.

Od Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie, każdy zainteresowany może zarejestrować się na stronie www.smart.com bez żadnych zobowiązań, aby otrzymywać najnowsze informacje o nowym elektrycznym smart. W niektórych rynkach, w tym w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii klienci mogli online rezerwować pojazd z wyprzedzeniem – a ci klienci będą wśród pierwszych właścicieli nowego smart fortwo electric drive. Otrzymano już czterocyfrową liczbę rezerwacji – a pięciocyfrowa liczba osób zarejestrowała się na stronie smart.

Ładowanie energią odnawialną

Pojazdy elektryczne znacznie redukują emisję gazów cieplarnianych, zwłaszcza gdy są zasilane energią wytwarzaną ze źródeł odnawialnych. Dlatego firma dostarcza do niemieckiej sieci energetycznej tyle dodatkowej energii wytwarzanej z energii wiatrowej, ile jest potrzebne do zasilania wszystkich nowych elektrycznych smartów sprzedawanych w Niemczech – wspierając w ten sposób ambitne cele klimatyczne UE. Energia potrzebna do tego pochodzi z nowej elektrowni wiatrowej przy autostradzie A9, którą Daimler nabył, aby na czas wprowadzenia nowego elektrycznego smarta dostarczyć dodatkową energię wytwarzaną z w pełni odnawialnego źródła do sieci. W ramach tej inicjatywy Daimler świadomie nie korzysta z środków wsparcia wynikających z niemieckiej ustawy o odnawialnych źródłach energii (EEG). Przy nominalnej mocy 2,3 megawata rocznie, lądowa elektrownia wiatrowa typu Enercon E82 wytworzy wystarczającą ilość zielonej energii, aby zasilić około 2500 smart fortwo electric drive sprzedawanych początkowo w Niemczech. Każda energia wymagana ponad to mogłaby być również pokryta energią z wiatru, bez wsparcia EEG.

Świeża zieleń i jeszcze więcej kolorów

Z większą osłoną chłodnicy z logo elektrycznego napędu, stylowymi diodowymi światłami dziennymi poniżej reflektorów, szerszymi progami drzwiowymi i wieloma modyfikacjami z tyłu nowy model jest znacznie bardziej dynamiczny niż jego poprzednik. Nowy E-smart dostępny jest we wszystkich kolorach i kombinacjach kolorystycznych smart, które są również dostępne dla modeli z silnikiem diesla i benzynowym.

Nowy kolor świeża zieleń to szczególnie widoczna manifestacja przyjemności z jazdy elektrycznej. Pakiet designu elektrycznego składa się z kryształowo białych paneli nadwozia i białych felg aluminiowych, kompozytu tridion i pokrywek lusterek malowanych na elektryczną zieleń oraz licznych zielonych akcentów w wnętrzu, które tworzą atrakcyjny kontrast z czarnymi siedzeniami.

Osoby, które chcą nadać swojemu pojazdowi jeszcze bardziej ekskluzywny charakter, mogą wybierać spośród opcji oferowanych przez smart BRABUS tailor made – z jeszcze szerszym wyborem kolorów i materiałów.

Idealnie wyposażony

Zgodnie z oczekiwaniami nowy smart fortwo electric drive jest bogato wyposażony. Najważniejszą cechą jest w pełni automatyczna klimatyzacja z filtrem pyłków i funkcją wstępnego klimatyzowania. Gdy jest podłączony do zasilania, pojazd może być automatycznie wstępnie schładzany lub wstępnie podgrzewany w zależności od zaplanowanego czasu wyjazdu. Nową funkcją jest możliwość uruchomienia wstępnego klimatyzowania za pomocą internetu lub smartfona o każdej porze. Standardowe wyposażenie obejmuje również elektryczne szyby, skórzaną kierownicę, skórzaną gałkę zmiany biegów, podstawowy system audio, wspomaganie kierownicy, felgi aluminiowe 9-ramienne i osłonę bagażnika. Oprócz standardowego dachu, dostępny jest dach szklany i wersja kabriolet. Komputer pokładowy – również standardowy w elektrycznym smart – pokazuje informacje o podróży, w tym pozostały zasięg. I jak w poprzednim modelu, dwa okrągłe wskaźniki pokazują stan naładowania baterii oraz zużycie i odzyskaną energię. Dodatkowo smart fortwo electric drive można wyposażyć w system nawigacji oraz skórzaną kierownicę z trzema ramionami.

Inteligentna aplikacja do infotainmentu ze smartfonami

Smart jest pierwszą marką samochodową, która opracowała własną aplikację do jazdy dla iPhone’a®. Razem z zestawem smart i podstawą dla iPhone’a® kultowy telefon staje się multimedialnym komputerem podróży, który jest zoptymalizowany pod kątem smart fortwo pod względem funkcji i designu. Aplikacja smart drive dla iPhone’a ma wszystkie ważne funkcje potrzebne podczas jazdy: rozmowy telefoniczne przez system głośnomówiący, własną obszerną kolekcję muzyki, internetowe radio i inteligentny system nawigacji ze specjalnym dotykiem smart. Są też inteligentne dodatki – na przykład Car Finder, który poprowadzi cię z powrotem do miejsca, w którym zaparkowałeś swój samochód.

Nowa aplikacja smart drive dla iPhone’a jest prosta w obsłudze, na przykład dzięki dużym przyciskom. Nowa aplikacja sprawia, że mobilność miejska jest jeszcze łatwiejsza i bardziej przyjemna – co jest zadeklarowanym celem filozofii smart.

Dwa nowe elementy opracowane przez smart sprawiają, że dwuosobowy samochód i iPhone to doskonała para:

  • Podstawka smart dla iPhone’a z jednostką sterującą i mikrofonem służy jako stylowy i funkcjonalny uchwyt. Ładuje iPhone’a oraz działa jako system głośnomówiący przy użyciu głośników radia smart do odtwarzania dźwięku i automatycznego wyciszania w czasie rozmów telefonicznych
  • Aplikacja smart drive dla iPhone’a jest pierwszą na rynku aplikacją do jazdy, która została opracowana przez markę samochodową. Łączy wszystkie funkcje potrzebne w drodze w jednej aplikacji. Wszystkie funkcje są niezwykle łatwe w użyciu dzięki dużym przyciskom i dużym literom

Zawsze wiesz, jak daleko możesz jechać: połączone usługi

Aplikację smart drive dla iPhone’a można wzbogacić o dodatkowe funkcje dostosowane do smart fortwo electric drive. Jednak aktualny stan naładowania lub konfiguracja ładowania SmartCharging mogą być również wygodnie kontrolowane i zarządzane za pomocą portalu internetowego z komputera domowego lub dowolnego nowoczesnego smartfona.

Strona główna pojazdu oferuje każdemu klientowi smart fortwo electric drive możliwość wizualizacji zasięgu na interaktywnej mapie z widokami 3D.

Wszystkie cele, które można osiągnąć przy obecnym poziomie naładowania baterii, są wyświetlane. Publiczne stacje ładowania w zasięgu wzroku również można zobaczyć od razu. Jeśli pożądany cel jest dalej niż dostępny zasięg, strona główna pojazdu może być użyta do szybkiego sprawdzenia, jak długo bateria jeszcze musi być ładowana, aby go osiągnąć. Między innymi, przedstawienie zasięgu uwzględnia ukształtowanie terenu i profil trasy. Intuicyjna graficzna prezentacja, która może być połączona z widokami 3D i zdjęciami satelitarnymi, jest atrakcyjną cechą. Ponadto, pojazd sam może stać się aktywny: informacje o stanie naładowania i zasięgu mogą być wysyłane e-mailem lub na przykład za pośrednictwem wiadomości na Twitterze. Kierowca jest powiadamiany, gdy pożądany zasięg można osiągnąć przy obecnym naładowaniu.

Inteligentne ładowanie

Smart fortwo electric drive może być podłączony do internetu w domu za pośrednictwem standardowego adaptera powerline (Homeplug AV) do SmartCharging. Po wprowadzeniu zaplanowanego czasu wyjazdu w pojeździe lub na portalu internetowym, pojazd będzie całkowicie naładowany w sposób oszczędzający baterię i ekonomiczny. Smart fortwo electric drive ułatwia również ładowanie na publicznych stacjach. W systemie Plug&Charge pojazd identyfikuje się zaraz po podłączeniu do kompatybilnego punktu ładowania, a proces ładowania jest automatycznie finalizowany.

„Historia elektryczna w smart”

Rozpoczynając pierwszą elektryczną flotę testową w 2007 roku w Londynie, smart również przyjął pionierską rolę w dziedzinie mobilności elektrycznej, kiedy 100 smart fortwo electric drive wyruszyło na ulice brytyjskiej stolicy – z wielkim sukcesem.

Wprowadzenie drugiej generacji w 2009 roku oznaczało gotowość smart fortwo electric drive do jazdy. Elektrycznie napędzana awangarda ze Stuttgartu została wprowadzona na 18 rynków. Celem było zebranie jak największego doświadczenia na temat sposobu użytkowania i ładowania pojazdów elektrycznych przez klientów. Ogromne zapotrzebowanie przerosło wszystkie oczekiwania. Zamiast planowanych 1000 pojazdów w Hambach wyprodukowano ponad 2000 smart fortwo electric drive. Oznacza to, że smart ma jedną z największych flot pojazdów elektrycznych na drogach na całym świecie oraz ogromne zasoby doświadczeń i życzeń klientów, które zostały uwzględnione w nowym smart fortwo electric drive.

Wyższa maksymalna prędkość i lepsze przyspieszenie przy prędkościach powyżej 60 km/h były na samej górze listy priorytetów klientów. Jednak wbrew powszechnemu przekonaniu zasięg nie był kluczowym punktem z perspektywy klientów testowych. Zdecydowana większość użytkowników potwierdziła wyniki badań, które mówią, że przeciętnie w obszarach miejskich pokonuje się około 30 do 40 kilometrów dziennie i wykazała dużą satysfakcję z zasięgu swojego smarta.

Specyfikacja techniczna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.