Smart zaprezentował drugą generację swojego mikrosamochodu w 2007 roku, pokazując jednocześnie swoje zaangażowanie w kontynuowanie istnienia tej zmagającej się marki na rynku, korzystając z pomocy Mitsubishi.
Mercedes-Benz podejmował intensywne starania, aby utrzymać markę SMART przy życiu po tym, jak szwajcarska firma Swatch wycofała się z umowy dotyczącej MCC (Micro Car Company). Niemcy byli jednak zdeterminowani, aby odnieść sukces i poprosili o wsparcie Mitsubishi Motors Corporation. Wspólnie opracowali model ForTwo, który sprzedawano wyłącznie jako produkt SMART, oraz model FourFour, który był także oferowany jako Mitsubishi Colt w innej wersji, ale na tej samej platformie.
Druga generacja modelu ForTwo była dłuższa od swojego poprzednika. Nadal była wystarczająco krótka, aby zmieścić się w średniej wielkości pickupie, ale była idealna do transportu dwóch pasażerów w środku. Z przodu model z 2007 roku miał reflektory w kształcie boomerangu nad uśmiechniętym grillem. Nie było sposobu, aby określić, gdzie kończył się zderzak, a pozostałe plastikowe panele nadwozia kontynuowały linię. Wszystkie panele były demontowalne, a właściciel mógł zamówić nowy zestaw w innym kolorze i zmienić kolor samochodu za pomocą zaledwie kilku narzędzi. Z tyłu model ForTwo zachował system rozkładania bagażnika na dwie części.
W środku dwaj pasażerowie cieszyli się przestronnym wnętrzem. Wysoka pozycja siedzenia i duża szklana powierzchnia wokół kabiny redukowały wszelkie uczucie klaustrofobii. Nowa deska rozdzielcza miała szeroki prędkościomierz przed kierowcą z ekranem LCD na dole. Na górze, w środkowej części deski rozdzielczej, SMART oferował opcję obrotomierza i zegara.