W 2007 roku marka SMART zaprezentowała drugą generację modelu ForTwo, ujawniając pełną gamę pojazdów, w tym wersję ze zmodyfikowanym silnikiem Brabus na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Mercedes-Benz intensyfikował obecność marki SMART na rynku, kiedy to wprowadził drugą generację najmniejszego i najlżejszego samochodu na rynku. SMART opracował ten model wspólnie z firmą Mitsubishi, która miała już spore doświadczenie w małych silnikach o niskiej pojemności, głównie dzięki kei-carom stworzonym na rynek japoński. Wkrótce do współpracy dołączył niemiecki tuner Brabus, oferując wersję o wyższej mocy dla coupe ForTwo.
Z przodu, model z 2007 roku posiadał reflektory w kształcie boomerangów nad uśmiechniętą atrapą grilla. Nie było wyraźnego podziału, gdzie kończył się zderzak, a reszta plastikowych paneli nadwozia kontynuowała jego linię. Górne i dolne kratki przednie zdobił siatkowy wzór. Producent wydłużył dach o mały spojler z tyłu, na górze tylnej szyby. Brabus dodał coś od siebie i zamontował nowy zestaw kół ze stopów lekkich o sześciu podwójnych szprychach. Z tyłu zainstalowano podwójny układ wydechowy na środku.
W środku, Smart Brabus otrzymał unikalne, dwukolorowe wnętrze. Skórzane fotele kubełkowe miały wyszyte logo Brabus na zagłówkach. Na desce rozdzielczej tuner dodał aluminiowe wykończenia, co nadawało „wyścigowego” charakteru.