SMART ForTwo Cabrio 2004-2007

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SMART ForTwo Cabrio 2004-2007

Przejdź do galerii zdjęćSMART ForTwo Cabrio 2004-2007

Najmniejszym kabrioletem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Mercedesa był SMART ForTwo Cabrio. Został wprowadzony na rynek w 1998 roku, a w 2004 roku odświeżony. Miał ciasteczka!

Mercedes-Benz oraz szwajcarski producent zegarków Swatch połączyli siły, aby stworzyć pojazd odpowiedni do zatłoczonych miast. Tak powstał SMART w 1998 roku. Po debiucie marka SMART zbankrutowała, a niemiecki producent samochodów musiał wykupić jej udziały. Teraz miał nową markę, którą musiał zarządzać. Pomimo strat, SMART musiał się zmienić, a w 2004 roku przeszedł istotny lifting, otrzymując nowe silniki spełniające normy Euro 4.

Projektanci nie mogli zdziałać zbyt wiele w przypadku krótszego samochodu, który był mniejszy niż większość łazienek. Z przodu pojawiła się nowa para reflektorów w kształcie przekrzywionej ósemki. Z tyłu, B-kształtne światła tylne różniły się od tych używanych w wersji z twardym dachem. Jego zasilany dachem składanym można było schować za siedzeniami, zabierając to, co pozostało z małego bagażnika.

W środku, SMART miał szeroki prędkościomierz przed kierowcą, zamontowany na kolumnie kierownicy. Producent oferował dodatkową parę wskaźników umieszczonych na górze deski rozdzielczej dla obrotomierza i zegara, jako opcję. Był to prawdziwy analogowy zegar.

Dostępne były dwa silniki, umieszczone pod bagażnikiem. Oba były ulepszonymi wersjami swoich wcześniejszych modeli. Niestety, zrobotyzowana (automatyczna) skrzynia biegów była tą samą wolną 6-biegową skrzynią.

Aby przejść do rzeczy: nowy smart fortwo potrafi wszystko, co aktualny model, ale robi to jeszcze lepiej. Oznacza to, że nowy smart fortwo jest jeszcze bardziej komfortowy, zwinny, bezpieczny i ekologiczny niż jego poprzednik.

Zmodyfikowane zawieszenie i nieco większa karoseria sprawiają, że smart fortwo jest jeszcze bardziej wygodny. Bezpieczeństwo aktywne i pasywne zostało jeszcze bardziej poprawione. Nowe rozwiązania napędowe zapewniają jeszcze większą zwrotność i radość z jazdy, a także sprawiają, że nowy smart fortwo jest jeszcze bardziej ekologiczny.

Projekt został umiejętnie rozwinięty, nadając nowemu smart fortwo świeży, bardziej męski wygląd. A jednak zachowuje swój niepowtarzalny charakter: smart fortwo można poznać od razu dzięki wyrazistej klatce bezpieczeństwa tridion, która jest jednym z głównych elementów bezpieczeństwa, oraz dzięki innowacyjnym plastikowym elementom nadwozia, które są niezwykle praktyczne.

Silniki: mocne, czyste, ekonomiczne

Nowy smart fortwo zadebiutuje w kwietniu 2007 roku z przerobionymi silnikami benzynowymi. Silnik trzycylindrowy ma pojemność jednego litra i dostarcza 45 kW, 52 kW lub 62 kW (61 KM, 71 KM lub 84 KM). Moc silnika smart fortwo cdi wzrosła o dziesięć procent i obecnie wynosi 33 kW (45 KM).

Wszystkie silniki są połączone z automatyczną, pięciobiegową skrzynią biegów od Getrag, która również została przerobiona. Wersje benzynowe osiągają obecnie maksymalną prędkość 145 km/h – o 10 km/h więcej niż model poprzedni.

Wciąż sprytny – wewnątrz i na zewnątrz

Wymiary zostały zwiększone w porównaniu do pierwszej generacji. Zwiększenie długości o 19,5 centymetra korzystnie wpływa na pieszych, ochronę podczas zderzeń tylnych oraz komfort jazdy.

Bagażnik może pomieścić 220 litrów – o 70 litrów więcej niż wcześniej – a przy załadunku do dachu mamy do dyspozycji aż 340 litrów (dodatkowe 80 litrów). Nowy smart fortwo ma również znane podwójne klapki bagażnika. Dolna sekcja może być używana jako mała platforma, co ułatwia załadunek i rozładunek.

Podobnie jak zewnętrze, wnętrze smart fortwo pozostaje prawdziwie smart. Typowe cechy smart to zewnętrzne wloty powietrza i dodatkowe wskaźniki, duże, pokryte materiałem obszary na drzwiach i desce rozdzielczej, fotele bezpieczeństwa z wbudowanymi pasami bezpieczeństwa oraz zamek zapłonowy umieszczony za dźwignią zmiany biegów.

Obserwator od razu zauważa, że deska rozdzielcza nie jest już zakrzywiona w kształcie litery S w kierunku strony pasażera, lecz jest teraz prosta. Jest to częściowo związane z przestrzeganiem amerykańskich przepisów dotyczących zderzeń. Niemniej jednak – a może właśnie dlatego – nowy smart fortwo oferuje unikalne poczucie przestronności.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego został dodatkowo poprawiony. Wewnętrzne testy zderzeniowe wykazały, że smart fortwo osiągnie poziom czterech gwiazdek EuroNCAP.

A to nie wszystko: ponieważ nowy smart fortwo będzie sprzedawany w USA od 2008 roku, spełnia również surowe amerykańskie przepisy dotyczące zderzeń.

Również nowo wprowadzono przepisy dotyczące ochrony pieszych w przedniej części pojazdu. Ponadto, jako opcja dostępne są nowe poduszki powietrzne boczne głowy/klatki piersiowej, oferujące szeroką ochronę w przypadku zderzenia bocznego.

Niezwykle niski poziom zużycia

Wyjątkowa ekonomiczność smart fortwo została podkreślona przez kolejne optymalizacje. Pomimo większej mocy silnika, wersje benzynowe zużywają mniej niż pięć litrów paliwa na 100 km.

Smart fortwo z generatorem rozruchowym, który będzie dostępny od końca 2007 roku i będzie oparty na wersji benzynowej 52 kW, obiecuje dalsze oszczędności do 13 procent w ruchu miejskim.

To ma szczególne zalety podczas jazdy w obszarach miejskich i częstym zatrzymywaniu się: silnik trzycylindrowy automatycznie wyłącza się, gdy samochód zatrzymuje się na czerwonym świetle, na przykład. Włącza się ponownie, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia.

Nowy smart fortwo cdi zużywa jeszcze mniej paliwa. Silnik diesla w modelu poprzednim miał już najniższe zużycie w swojej klasie, a nowy smart fortwo osiąga również status „trzech litrów” (co odpowiada zużyciu poniżej 3,5 litra/100 km w standardowych warunkach) przy emisji zaledwie 90 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

Możliwe są również alternatywne napędy, a nowy smart fortwo został zaprojektowany, aby umożliwić szybkie wdrożenie koncepcji napędowych na gaz ziemny lub elektryczność – jak tylko pojawi się zapotrzebowanie na te nowe systemy napędowe i staną się ekonomicznie opłacalne.

smart fortwo cabrio z elektrycznym składanym dachem

Elektryczny składany dach smart fortwo cabrio to kolejny przykład zwiększonego komfortu. Jest teraz w pełni automatyczny i można go dostosować do dowolnej pozycji. Oznacza to, że tylną część dachu również można otworzyć do końca i zamknąć jednym przyciskiem.

Co wyjątkowe: smart fortwo nie musi stać w miejscu, aby to zrobić – składany dach można otwierać i zamykać przy dowolnej prędkości jazdy. Ponadto, belki dachowe można zdjąć i przechować w specjalnym schowku w klapce bagażnika. Składany dach oferuje dodatkowy komfort i bezpieczeństwo dzięki podgrzewanemu tylnemu oknu ze szkła.

Warianty wyposażenia pure, pulse i passion, wariant BRABUS

Linie wyposażenia nadal noszą nazwy pure, pulse i passion. Podstawowa wersja pure ma plastikowy dach, podczas gdy wersje pulse i passion charakteryzują się przezroczystym, wysokotemperaturowym panoramicznym dachem z poliwęglanu. Entuzjaści wariantu BRABUS również mogą liczyć na nowości: wprowadzenie ulepszonego wariantu BRABUS planowane jest na jesień 2007 roku.

Szeroki zakres standardowego wyposażenia i opcji

Najważniejsze standardowe cechy obejmują klatkę bezpieczeństwa tridion, poduszki powietrzne z przodu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły pasów oraz fotele bezpieczeństwa z wbudowanymi pasami. Dodatkowe cechy, które są unikalne w standardzie w pojazdach tej klasy, to esp, abs i zintegrowana pomoc przy hamowaniu.

Dalsze fragmenty z długiej listy standardowego wyposażenia: reflektory H7 z technologią projekcji, centralny zamek z pilotem radiowym, składane oparcia siedzeń kierowcy i pasażera, swobodnie regulowane za pomocą dźwigni, wskaźnik temperatury zewnętrznej, wycieraczki z czujnikiem prędkości oraz kierunkowskazy z funkcją zmiany pasa.

Smart fortwo może być dostosowywany i personalizowany zgodnie z wymaganiami klientów dzięki szerokiej gamie dodatkowych opcji. Wśród nich znajdują się poduszki powietrzne boczne głowy/klatki piersiowej, klimatyzacja (standard w wersji passion), elektryczne wspomaganie kierownicy, podgrzewane fotele, felgi aluminiowe (standard w wersjach pulse i passion), skórzane fotele, zapięcie fotelika dziecięcego Isofix, wysokiej jakości system audio z zmieniarką na 6 płyt CD i systemem dźwiękowym z subwooferem oraz interfejsem MP3.

Ponadto dostępny jest przenośny system nawigacji, który można zintegrować w samochodzie, a instrukcje głosowe są wydawane przez głośniki systemu stereo. Dodatkowe opcje, które często występują tylko w samochodach premium, obejmują czujnik światła i deszczu oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne.

Hambach: wzorcowa produkcja modułowa i ochrona środowiska

Smart fortwo produkuje się w francuskim mieście Hambach. Partnerzy systemowi na miejscu dostarczają wstępnie zmontowane moduły bezpośrednio na linię produkcyjną. Proces produkcji został zoptymalizowany, a czas produkcji zmniejszył się z 9,5 godziny do 8 godzin. Całkowity montaż finalny, który w przypadku modelu poprzedniego zajmował 4,5 godziny, teraz trwa tylko 3,5 godziny.

W Hambach szczególną wagę przykłada się do ochrony środowiska. Do produkcji plastikowych elementów nadwozia smart fortwo używa się wyłącznie rozpuszczalnych, wolnych od rozpuszczalników podkładów.

Klatka bezpieczeństwa tridion jest malowana proszkowo, a do tego nie potrzeba rozpuszczalników. Jednokolorowe elementy nadwozia w kolorach czarnym, białym i żółtym są w pełni podlegające recyklingowi.

Ta sama cena, co w modelu poprzednim

0.7L 6AT FWD (61 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność698 Cm3
Moc45 Kw @ 5250 Rpm
61 Hp @ 5250 Rpm
60 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 2000u20134000 Rpm
95 Nm @ 2000u20134000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna84 Mph (135 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony145/65 R15 || 175/55 R15
Długość98.4 In (2499 Mm)
Szerokość59.6 In (1514 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)50.1/53.3 In (1
Rozstaw osi71.3 In (1811 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika5.3/12.8 Cuft (150 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna1631 Lbs (740 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2183 Lbs (990 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

0.8L CDi 6AT FWD (41 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność799 Cm3
Moc30.1 Kw @ 4200 Rpm
41 Hp @ 4200 Rpm
40 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy74 Lb-Ft @ 1800u20132800 Rpm
100 Nm @ 1800u20132800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna84 Mph (135 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h20.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony145/65 R15 || 175/55 R15
Długość98.4 In (2499 Mm)
Szerokość59.6 In (1514 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)50.1/53.3 In (1
Rozstaw osi71.3 In (1811 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika5.3 Cuft (150 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna1609 Lbs (730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2183 Lbs (990 Kg)
Spalanie miasto60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO290 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.