W poszukiwaniu sposobu na ograniczenie strat finansowych związanych z małą marką, Mercedes-Benz stworzył specjalną wersję modelu ForTwo Cabrio we współpracy z renomowaną firmą tuningową Brabus.
Marka Smart wprowadziła drugą generację modelu ForTwo w dwóch wersjach nadwoziowych: coupe i cabriolet. Tym razem producent postanowił uczynić pojazd bardziej przestronnym, zapewniając jednocześnie wyższy poziom ochrony oraz bogatsze wyposażenie. Wszystkie te zmiany sprawdziły się, ale dziwnym trafem klienci zaczęli domagać się większej mocy z samochodu wielkości budki telefonicznej. Brabus był ekspertem w tej dziedzinie, więc Mercedes-Benz dał zielone światło na opracowanie specjalnej wersji na rok 2007.
Z przodu, model z 2007 roku miał reflektory w kształcie boomerangu nad uśmiechniętym grillem. Nie było sposobu, aby określić, gdzie kończył się zderzak, a gdzie zaczynały się pozostałe plastikowe panele nadwozia. Dach był elektrycznie składany i chowany za fotelami, a górne słupki boczne można było zdemontować. Dzięki temu Smart Cabrio przypominał bardziej targe, ale miał całkowicie otwartą przestrzeń pomiędzy przednią szybą a słupkiem B. Brabus dodał odrobinę swojego doświadczenia tuningowego, instalując nowe lekkie felgi o sześciu podwójnych ramionach. Z tyłu umieszczono podwójny wydech na środku.
Wewnątrz, Smart Brabus Cabrio otrzymał unikalne wnętrze w dwóch kolorach. Fotele pokryte skórą miały logo Brabus wyszyte w zagłówkach. Na desce rozdzielczej tuner dodał aluminiowe wykończenia, co nadawało „sportowego” charakteru.