SPYKER C12 LaTurbie 2006-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SPYKER C12 LaTurbie 2006-Present

Przejdź do galerii zdjęćSPYKER C12 LaTurbie 2006-Present

W 1922 roku holenderski kierowca Hugo Hope Alexander von Pallandt zwyciężył w wyścigu podjazdowym na górę La Turbie swoim modelem Spyker C4 Tourer. Przechodząc do 2005 roku, firma Spyker postanowiła zbudować pojazd, który uczci to zwycięstwo. Na pamiątkę tego sukcesu, Spyker nadał swojemu modelowi C12 nazwę „La Turbie”.

W odróżnieniu od innych modeli Spyker, C12 był pierwszym, który wykorzystywał silnik W12 o pojemności 6,0 litrów od Volkswagena. Oferował 507 koni mechanicznych i 600 Nm (443 lb-ft) momentu obrotowego dla roadstera z otwartym dachem. Nadwozie zaprojektowane przez Zagato wyglądało niemal identycznie jak C8 Spyker, z wyjątkiem czterech wydechów z tyłu, innych reflektorów i dłuższego rozstawu osi – niewielu zauważyłoby jakiekolwiek różnice. C8 miało jednak o 4 cylindry mniej niż C12.

Jak w każdym innym Spykerze, holenderska firma postanowiła, że potrzebują albo bardzo dobrych kierowców, albo martwych klientów. Samochody Spyker nie miały żadnych systemów wspomagających prowadzenie. Brak ESP, brak kontroli trakcji, a nawet automatycznej skrzyni biegów. Wszystko było czyste i proste: manualna skrzynia biegów i dobry kierowca.

6.0L W12 6MT (507 KM)

ParametrWartość
CylindryW12
Pojemność5998 Cm3
Moc372.9 Kw @ - Rpm
506.9 Hp @ - Rpm
500 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ - Rpm
600 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna202 Mph (325 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość177 In (4496 Mm)
Szerokość79.5 In (2019 Mm)
Wysokość48.4 In (1229 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8 / 68.9 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.