Na początku lat 2000-ych firma Spyker postanowiła wziąć udział w słynnym wyścigu 24 Godziny Le Mans we Francji, więc musiała stworzyć pojazd do tego celu.
Organizatorzy wyścigu wymagali, aby producenci wyprodukowali co najmniej 25 sztuk pojazdu, aby otrzymać numer homologacji. Spyker nie mógł polegać na standardowym C8, więc stworzył drogowego potwora o nazwie C8 Double 12 S, który był cywilną wersją wyścigowego modelu C8 Double 12 R. Co więcej, Spyker skarżył się, że jako mały producent nie może dostarczyć 25 jednostek, więc liczba ta została zmniejszona do 15.
Holenderski producent wykorzystał tę samą platformę co C8, ale z wydłużonym rozstawem osi, potrzebnym do szybkich odcinków prostej Mulsanne. Model dopuszczony do ruchu był dość stylowy, z szklanym dachem z C8 Laviolette. Dodatkowo, na tylnym, pochylonym dachu, producent dodał zmodyfikowany, wydłużony pokład, aby zwiększyć efektywność aerodynamiczną.
Jednak producent nie musiał montować tak skromnego wnętrza jak w wyścigowym samochodzie. Dlatego kabinę wyposażył w wnętrze wykończone skórą, uzupełnione aluminiowymi detalami. Czteroramienna kierownica i polerowane metalowe elementy układu biegów pochodziły także z innych modeli C8.