Spyker to nietypowy producent samochodów, który rozpoczął działalność jako wytwórca powozów w 1880 roku i zbudował pierwszy na świecie silnik rzędowy szóstki, ale jego marka wygasła, gdy ogłosił upadłość w 1925 roku.
W 2000 roku marka Spyker została przywrócona do życia, a pierwszym produkowanym modelem był C8. To nietypowy sportowy samochód z otwieranymi do góry drzwiami i bez jakiejkolwiek elektronicznej „opiekunki”, która utrzymywałaby kierowcę i cenny pojazd na drodze. Samochód był ręcznie składany i stworzony z dbałością o detal na poziomie lotniczym. W 2001 roku producent wprowadził specjalną edycję o nazwie Laviolette.
Na przedzie, C8 Laviolette miał owalne reflektory z czterema lampami w środku. Przedni pas zdobił srebrny znaczek w kształcie śmigła z podwójnymi ostrzami, umieszczony na siatkowej grillu. W przeciwieństwie do pozostałych modeli C8, Laviolette wyposażony był w przezroczysty, szklany dach. Producent nawiązywał do myśliwców, które miały przezroczyste kabiny.
Wewnątrz samochód ujawniał swoje dziedzictwo lotnicze. Kierownica z czterema ramionami przypominała śmigło z czterema ostrzami, a aluminiowe wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej inspirowało tym samym motywem lotniczym. Spyker już wiedział, że jego klienci skupiają się nie tylko na osiągach samochodu, ale również na ekskluzywności i najwyższym poziomie detali w branży samochodów sportowych. Weźmy na przykład dźwignię zmiany biegów. To był lewarek umieszczony na dwóch chromowanych prętach. To wyjątkowy przykład funkcjonalnego designu, z którym nie spotkano się wcześniej w żadnym innym samochodzie.