Spyker zaprezentował model Spyder na tej samej platformie, co jego „brat”, C8 Coupe. Zachował unikalny system otwierania drzwi, który robił wrażenie.
Reaktywowany w 2000 roku, Spyker zadebiutował na rynku supersamochodów z wyjątkowym stylem i heroiczną historią w tle. Nazwa marki pochodzi od producenta samolotów, który zakończył działalność w 1925 roku, a miał również sekcję motoryzacyjną. Maarten de Bruijn i Victor Muller założyli Spyker Cars w 1999 roku i wprowadzili model C8 Coupe, mając na uwadze tę historię. W następnym roku zaprezentowali wersję roadster: C8 Spyder.
Supersamochód z silnikiem Audi charakteryzował się nietypowym wyglądem reflektorów. Zastosowano w nim cztery lampy pod przezroczystym szkłem. Siatka w grillu pomagała w chłodzeniu silnika, a otwór wentylacyjny odprowadzał ciepłe powietrze nad nachylonymi słupkami A. Dzięki zaokrąglonym kształtom oraz krótkiej kabinie, samochód przypominał powiększoną wersję MG TF Roadster. Silnik znajdował się na środku, co zmusiło producenta do zainstalowania dodatkowych wlotów powietrza na górze tylnych błotników i po bokach.
Wnętrze było pokryte skórą i aluminium, z wyjątkiem przycisków i przełączników. Był to wyraźnie samochód stworzony dla tych, którzy cenią sobie luksus. Aluminiowa deska rozdzielcza miała linię wskaźników umieszczoną na środku, podczas gdy prędkościomierz i obrotomierz zajmowały miejsce przed fotelem kierowcy.