Koreański producent samochodów wprowadził na rynek model Actyon w 2006 roku jako pojazd 4×4 dla młodszego pokolenia. Jednak design sprawił, że auto zniknęło z rynku w zaledwie pięć lat.
Dwa lata przed wprowadzeniem na rynek X6 od BMW jako SUV-Coupe (lub SAC według niemieckiej terminologii), mały koreański producent SsangYong zaprezentował model Actyon. Nazwa Actyon pochodzi od słów Ac(tion) Yon (młody). Został zaprojektowany z umiarkowanymi możliwościami terenowymi i stylizacją przypominającą coupe. Niestety, nie udało im się osiągnąć sukcesu w żadnej z tych dziedzin.
Przednia część pojazdu zaskoczyła wszystkich. Nadkola i komora silnikowa wyglądały, jakby zostały złożone z dwóch różnych samochodów. Kratka chłodnicy przypominała niektóre auta z lat 40-tych. Opadająca linia dachu bardziej przypominała garb niż styl coupe. Nieco lepiej było w wersji Actyon Sports, która była wersją pickupa. Przynajmniej nie miała tego garba.
Wewnątrz samochód oferował miejsce dla maksymalnie czterech dorosłych osób, może pięciu na krótkie dystanse. Opadający tył wpływał na przestronność dla głowy w Actyon, ale w Actyon Sports była ona przyzwoita. Czarne kokpit posiadał centralną konsolę z okrągłymi przyciskami.