SSANGYONG Korando 2010-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SSANGYONG Korando 2010-2013

Przejdź do galerii zdjęćSSANGYONG Korando 2010-2013

SsangYong wprowadził trzecią generację modelu Korando w 2010 roku, co stanowiło dobrą ofertę na rynku kompaktowych SUV-ów.

SsangYong przeszedł przez trudności finansowe i został przejęty przez indyjską grupę Mahindra&Mahindra. Korando z 2010 roku, będące akronimem od Koreańskiego, zostało opracowane na zupełnie nowej platformie. Podczas gdy SsangYong budował swoje poprzednie modele na ramie, trzecia generacja oparta była na konstrukcji unibody, co znacznie poprawiło komfort jazdy, chociaż nadal nie był to prawdziwy pojazd terenowy. Koreański producent zaoferował samochód z napędem na przednie koła lub na wszystkie koła.

Design modelu pokazuje ogromny postęp w porównaniu do jego poprzedników, nie tylko w swoim zakresie, ale także w ofercie SsangYonga. Dzięki kanciastym, dużym reflektorom i srebrnej kratce, wyglądał jak nowoczesny SUV, a nie jak surowy pojazd terenowy zaprojektowany przez nowicjusza w przemyśle motoryzacyjnym.

Wnętrze oferowało wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób, z kubełkowymi fotelami z przodu i kanapą z tyłu. Co więcej, podłoga była płaska, bez jakichkolwiek intruzji ze strony tunelu napędowego, co czyniło środkowe siedzenie bardziej użytecznym. Z drugiej strony, jakość materiałów pozostawiała nieco do życzenia, nie wyglądała tak dobrze jak w przypadku innych koreańskich SUV-ów.

Pod maską SsangYong zamontował dwa silniki, oba o pojemności dwóch litrów. Były one połączone z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową automatyczną.

 Nowa platforma, nowy design, nowy silnik – nowy SsangYong Korando wprowadza zupełnie nowe podejście do rynku crossoverów.

Korando wprowadza szereg istotnych nowości dla SsangYonga i jest gotowe na odważny krok w jednym z najbardziej dynamicznych sektorów europejskiego rynku samochodowego. Łącząc niskie koszty eksploatacji i dynamiczne osiągi konwencjonalnego rodzinnego hatchbacka z wizualnym urokiem, duchem przygody i możliwością jazdy w trudnym terenie SUV-a, SsangYong Korando celuje w sam środek rynku crossoverów.

Skupiony na jakości i pożądaniu, SsangYong Korando zostało zaprojektowane i współtworzone w Europie przez renomowanego stylistę Giorgetto Giugiaro. Z jednym z najsłynniejszych nazwisk w projektowaniu motoryzacyjnym, nowy Korando przyjmuje nowoczesny, stylowy kształt SUV-a, odzwierciedlający surowy urok, który leży u podstaw dzisiejszej firmy SsangYong Motor Company.

Patrząc poza Europę, marka SsangYong Korando jest już jedną z najsilniejszych na rynku SUV. W rzeczy samej, Korando jest wymieniane w koreańskiej Księdze Rekordów Guinnessa jako najdłużej istniejąca marka motoryzacyjna w kraju. Jej korzenie sięgają aż 1974 roku, a Korando rozpoczęło nowy rozdział w koreańskim przemyśle motoryzacyjnym jako pierwszy w pełni opracowany model z napędem na cztery koła, który pojawił się w kraju w 1983 roku. Kolejna znacząca ewolucja miała miejsce w 1996 roku wraz z przyjęciem technologii silników wysokoprężnych Mercedes-Benz, kiedy wprowadzono model trzeciej generacji.

Teraz, po pięcioletniej przerwie na światowym rynku motoryzacyjnym, SsangYong Korando wraca w zupełnie nowej formie, aby zająć swoje miejsce wśród nowych modeli crossoverów segmentu C na świecie.

Uosabiając dzisiejszą ekonomiczną etykę wydawania mniej bez kompromisu w jakości, Korando jest idealnie dopasowane do potrzeb kierowców, którzy chcą zmniejszyć koszty. Kompaktowy rynek SUV-ów segmentu C stanowi już ponad połowę całkowitego rynku SUV w Europie, a ten odsetek ma w przyszłych miesiącach i latach wzrosnąć.

Zaprojektowane i rozwijane przez ostatnie pięć lat, aby dostarczyć ekologiczną efektywność, która jest oczekiwana od każdego wiodącego crossovera, SsangYong Korando oferuje wysoką ekonomię paliwa i niską emisję CO2, aby konkurować z najlepszymi w klasie.

Dodaj do tego udowodnioną wytrzymałość i bezpieczeństwo, które płyną z DNA specjalisty od SUV-ów, a wszystkie potrzeby są spełnione – ekologiczne materiały wewnętrzne, komfort, wysoka jakość, praktyczność i wszechstronność, co sprawia, że SsangYong Korando wyróżnia się na zatłoczonym rynku crossoverów.

Nowy napęd – połączenie efektywności i wydajności

Nowy model zasługuje na nowy napęd – i nowy silnik e-XDi200 SsangYonga Korando jest w sercu jego atrakcyjności. Z wysoką mocą 175 KM, znakomitą ekonomi przy jeździe w cyklu mieszanym wynoszącą 6,0 l/100 km (47 mpg) oraz emisją CO2 wynoszącą zaledwie 157 g/km, SsangYong Korando może konkurować z najlepszymi rywalami. Wysoka kultura pracy jest kluczową cechą nowego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,0 litra, który oferowany jest zarówno z manualną, jak i automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów, napędzającą zarówno modele Korando z napędem na przednie, jak i na cztery koła.

Co więcej, gama SsangYonga Korando zostanie w przyszłym roku rozszerzona o nowy, jeszcze bardziej oszczędny silnik wysokoprężny oraz jednostkę benzynową o wysokiej wartości.

Komfort kabiny w sercu projektu Korando

Wykorzystując swoją dominującą pozycję za kierownicą, SsangYong Korando oferuje znakomity komfort w kabinie i ergonomię wnętrza. Niezależnie od nawierzchni, osiągnięto płynność jazdy dzięki zastosowaniu systemu zawieszenia z podwójnymi sworzniami, podczas gdy rozległe inżynieria NVH izoluje pasażerów od zewnętrznych zakłóceń.

Specyfikacja, która stawia bezpieczeństwo pasażerów na pierwszym miejscu

Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze. Sześć poduszek powietrznych – podwójne z przodu, boczne i zasłonowe – są standardowo wyposażone, a ponadto w systemie ESP (Elektronika Stabilizacji) zastosowano funkcje ochrony przed przewróceniem, asystent hamulca, wspomaganie ruszania pod górę oraz sygnalizację awaryjną (ESS). Inne standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują aktywne zagłówki w pierwszym rzędzie oraz system ISOFIX.

Crossover do Korando

SsangYong Korando to model, który został zaprojektowany, aby potwierdzić pozycję SsangYonga w świadomości europejskich nabywców samochodów. Daleko od spełniania jedynie podstawowych potrzeb konsumentów, wprowadzone innowacje projektowe mają na celu skuszenie nabywców do wyboru tego modelu zamiast ustalonych konkurentów. System eco cruise control wydajnie zarządza ilością wtryskiwanego paliwa, aby maksymalizować ekonomikę, lampa LED zamontowana w lusterku pomaga pasażerom w bezpiecznym i komfortowym wsiadaniu i wysiadaniu nawet w ciemnych miejscach, a zdolność Korando do holowania była kluczowym elementem jego rozwoju od samego początku.

Rozumiejąc pragnienia wielu kierowców do nadania swojej nowej zakupionej samochodowi osobistego charakteru, SsangYong Korando oferuje wybór siedmiu kolorów nadwozia oraz kombinację odcieni i materiałów wewnętrznych, w tym luksusowych skórzanych siedzeń. Nabywcy mają także możliwość wyboru specjalnej specyfikacji wnętrza z unikalnym pomarańczowym akcentem.

Korando zostanie zaprezentowane tej jesieni przez ponad 1,240 dealerów SsangYonga na całym świecie, przed rozpoczęciem drogi, aby wzmocnić markę SsangYong Motor Company. Pierwsze modele SsangYonga Korando zostaną dostarczone nabywcom w Wielkiej Brytanii w styczniu 2011 roku, kiedy będą dostępne następujące warianty:

Napęd na dwie osie, manual
Napęd na dwie osie, manual – High Line
Napęd na dwie osie, automatyczny – High Line
Napęd na cztery osie, manual – High Line
Napęd na cztery osie, automatyczny – High Line
STYLIZACJA I PROJEKT

Jako jeden z najbardziej szanowanych projektantów w Europie, Giorgetto Giugiaro został zaangażowany od wczesnych etapów rozwoju, aby idealnie dopasować SsangYonga Korando do konkurencyjnego rynku crossoverów. Efektem jest elegancko proporcjonalny kształt, który idealnie wpisuje się w aktualne tematy projektowe.

Silny, charyzmatyczny przód Korando nadaje ton wyrazistym liniom, które podkreślają dynamiczną sylwetkę. Uosabiając motyw projektu SsangYonga „elegancja w siłę”, Korando wnosi świeże spojrzenie na stylizację SUV-ów na rynek crossoverów.

Design zewnętrzny: solidna estetyka

Tworząc czwartą generację SsangYonga Korando, projektanci mieli na uwadze silne motywy. Przekazując siłę i wytrzymałość historii budowy SUV-ów SsangYonga z duchem przygody, który pragnie odkrywać zarówno dziką przyrodę, jak i miejską dżunglę, nadwozie crossovera Korando nabrało kształtów.

Wysoka linia maski nadaje poczucie mocy i oddaje hołd zdolnościom SUV-ów SsangYonga do pokonywania trudnych terenów, podczas gdy idealnie wyważona sześciopunktowa atrapa chłodnicy i kanciaste kształty reflektorów są zarówno wyważone, jak i sportowe.

Kształt zderzaka w dwóch kolorach zaprojektowano, aby wyrazić stabilność i wytrzymałość SUV-a. To zostało uzupełnione siatkową atrapą chłodnicy, odważnym wlotem powietrza i chromowanymi wykończeniami, które tworzą mocne i potężne oświadczenie.

Z tyłu również odważnie wyrażono zamysły projektowe. Zdefiniowana linia biegnie od przednich reflektorów do tylnych lamp, podążając za konturami nadwozia i podkreślając kształt Korando. Tylne zespoły oświetleniowe mają wbudowane soczewki, aby wyglądały całkowicie czerwono, mimo że mieszczą kierunkowskazy i lampy cofania.

Jedną z kluczowych cech projektowych każdego modelu zaprojektowanego przez Giorgetto Giugiaro jest idealna proporcja. Przyjrzyj się SsangYongowi Korando z boku, a zobaczysz, jak ta zasada projektowa została zastosowana, aby zapewnić optymalną równowagę, z linią pasa, która zaczyna się jako diagonalna i kończy jako krzywa, podkreślająca obecność zarówno wytrzymałości, jak i prędkości.

Harmonia schludnego obszaru szklonego i charakterystycznego kształtu słupka C to istota solidnego projektu, który nadaje poczucie mocy całemu pojazdowi.

Dodając wizualną siłę do kształtu SUV-a Korando, solidne nadkola przyciągają wzrok na zwiększoną wysokość prześwitu. Niemniej jednak, nadkola zachowują praktyczne czarne wykończenie, co dodaje poczucia wytrzymałości, która brakuje w wielu kompaktowych modelach SUV.

Dzięki idealnym proporcjom, wytrzymałości i dbałości o szczegóły osiągniętej tylko przez najwyższej klasy projektantów samochodów, SsangYong Korando jest wyposażone w najlepszy europejski design.

Design wnętrza: przestrzeń premium

Wnętrze Korando łączy orientalną etykę umiaru i elegancji. Efektem jest kabina, która wykorzystuje delikatne detale projektowe, aby zaakcentować przestronne i praktyczne wnętrze, które spełnia potrzeby najbardziej wymagających nabywców crossoverów.

Centralnym elementem każdego wnętrza samochodowego jest środowisko prowadzenia. Panel instrumentów SsangYonga Korando jest prosty i elegancki, z dwoma dużymi wskaźnikami oddzielonymi wyświetlaczem cyfrowym. Nowoczesny, przejrzysty układ sterowania charakteryzuje się chromowanym wykończeniem, aby podkreślić płynne linie.

Szczególną uwagę poświęcono wyglądowi i dotykowi głównych elementów sterujących w kabinie. Taktylnie diali i przełączników opracowano, aby przekazać poczucie jakości i wytrzymałości, zgodne z modelem crossover.

Oczywiście nie zapomniano również o praktyczności, z uchwytami na napoje z przodu i z tyłu oraz bezpiecznymi miejscami na wszystko, od przenośnych odtwarzaczy muzyki po mapy. Luksusowe siedzenia oferują dodatkowy wymiar wszechstronności i komfortu, z opcją rozłożenia drugiego rzędu, aby uzyskać jeszcze bardziej praktyczną przestrzeń bagażową.

Dzięki wnętrzu Korando projektanci odnieśli sukces w maksymalizacji przestrzeni, komfortu i praktyczności w wysokiej jakości kabinie skierowanej na kierowcę.

Projekt kolorystyczny: ostatni dotyk

Po ukończeniu podstawowych elementów projektowania wnętrza klasy premium, wybór idealnej palety kolorów był ostatnim akcentem we wnętrzu SsangYonga Korando.

Aby zaspokoić różnorodne potrzeby konsumentów, elegancka czerń i naturalny beż stanowią podstawę głównych kolorów wnętrza. Szczególną uwagę zwrócono na młodych i aktywnych kierowców, dla których rynek crossoverów często najbardziej przyciąga uwagę; do czarnego wnętrza można dodać specjalny pomarańczowy akcent, aby nadać mu sportowy wykończenie.

Tak samo ważny, jak kolor, jest materiał użyty do stworzenia każdej części wnętrza. Kabina Korando wykończona jest wszystkim, od atrakcyjnych akcentów chromowanych i metalowych po wysokiej jakości plastiki o miękkiej fakturze. Zastosowano również farbę antybakteryjną, aby zwiększyć komfort pasażerów.

Jeśli chodzi o kolory zewnętrzne, dostępnych jest łącznie siedem tonów, w tym intensywna czerwień i uderzający niebieski lód.

Wydajność

Silniki wysokoprężne używane do napędzania modeli SsangYong od dawna są jednym z kluczowych atutów marki. Łącząc tradycyjne zalety wysokiej wydajności i znakomitej trwałości z doskonałą ekonomiką i kulturą pracy, nowy silnik wysokoprężny e-XDi200 jest idealnym układem napędowym dla Korando.

Silnik e-XDi200 o pojemności 2,0 litra zapewnia maksymalną moc 175 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm, co stanowi poprawę o 20 procent w stosunku do swojego poprzednika. Optymalny moment obrotowy dostarczany jest w niskim, ale szerokim zakresie obrotów od 2000 do 3000 obr./min, co prowadzi do bezproblemowej akceleracji z niskich prędkości obrotowych dzięki E-VGT (Electric Variable Geometry Turbocharger) SsangYonga.

Silnik e-XDi200 nie tylko spełnia normy emisji Euro5, ale także został zaprojektowany w celu spełnienia wymogów przyszłych przepisów Euro6. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu szeregu postępów technologicznych, w tym wtrysku paliwa common rail o trzeciej generacji 1,800 bar, E-EGR (Electric Exhaust Gas Recirculation), zaworowi regulacyjnemu oraz CDPF (Catalysed Diesel Particulate Filter). Poziom wiru został dostosowany w zależności od różnych przełożeń, aby zapewnić jak najczystsze spalanie diesla.

Efektem jest niezwykle oszczędna ekonomia spalania w cyklu mieszanym wynosząca 6,0 l/100 km (47 mpg) oraz emisja CO2 wynosząca zaledwie 157 g/km. Tak imponującą efektywność można osiągnąć tylko poprzez wdrożenie szeregu rozwiązań w całym projekcie SsangYonga Korando.

Masa własna SsangYonga wynosi tylko 1672 kg (wersja manualna) dzięki różnym środkom oszczędnościowym, w tym zastosowaniu pokrywy głowicy cylindra zintegrowanej z separatorem oleju. Zmniejszenie tarcia również odegrało swoją rolę, a pierścienie tłokowe o niskim napięciu, honowanie plateau i olej o niskiej lepkości pomagają zmniejszyć straty energetyczne.

Opracowano również zaawansowane urządzenia sterujące silnikiem, w tym podwójny czujnik stukowy oraz system optymalizujący zasysanie i wtrysk paliwa w zależności od warunków jazdy. System szybkiego podnoszenia temperatury działa również, aby poprawić wydajność silnika w sytuacjach zimnego startu i nagrzewania.

Efektywność i wydajność to tylko dwie trzecie wymagań nowoczesnego silnika wysokoprężnego – równie ważna jest kultura pracy. Dlatego silnik e-XDi200 minimalizuje NVH (hałas, wibracje i szorstkość) dzięki technologii oddzielającej i zaawansowanemu systemowi równoważącemu, aby znacznie zmniejszyć hałas przy średnich i wysokich prędkościach. Sam silnik został również sprawiony, by był cichszy poprzez akustyczne dostrojenie układu łańcucha w celu redukcji niepożądanego hałasu.

Ostatecznym testem dla każdego nowego silnika jest niezawodność, a nowy napęd Korando przeszedł test trwałości Mercedes-Benz z doskonałym wynikiem. Jest to najsurowszy egzamin dla każdego nowego silnika, zaprojektowany w celu przetestowania go do granic możliwości przed zamontowaniem pod maską modelu produkcyjnego. Ostateczne zatwierdzenie silnika nowego Korando uzyskano dopiero po przeprowadzeniu rozległych testów w rzeczywistych warunkach w najbardziej gorących i zimnych środowiskach.

AWD

Aby sprostać potrzebom, oczekiwaniom i budżetowi wszelkiego rodzaju kierowców crossoverów, SsangYong Korando oferowane jest w wersjach z napędem na przednie i na wszystkie koła (AWD). Warianty, które zasilają tylko przednie koła, będą oferować najniższą cenę wejścia w posiadanie Korando, podczas gdy zaawansowany system AWD SsangYonga maksymalnie wykorzystuje dynamiczne zdolności modelu zarówno na drodze, jak i w terenie.

AWD SsangYonga Korando to system z napędem na żądanie. Monitorując poziom przyczepności, technologia może określić warunki jazdy oraz dostępność trakcji, zanim rozdzieli moc na koła, które jej najbardziej potrzebują.

W normalnych warunkach jazdy 100 procent momentu obrotowego silnika jest przekazywane na przednie koła, co pozwala Korando działać z efektywnością rodzinnego hatchbacka. Jednak gdy tylko przednie opony zaczynają tracić przyczepność, moc jest przekazywana na tylne koła, aby zapewnić bezpieczny, stabilny i niezawodny postęp. Technologia ta również pomaga w przypadku ruszania na stromej wzniesieniu, umożliwiając SsangYongowi Korando płynne i bezpieczne ruszenie z miejsca za każdym razem.

Co więcej, system AWD ma nawet specjalną funkcję automatycznej ochrony. Jeśli kierowca założy inny rodzaj opon lub będzie miał ekstremalne różnice w zużyciu opon z przodu i z tyłu, moc napędowa przekazywana na tył zostanie ograniczona, aby zapobiec uszkodzeniom skrzyni biegów.

Wykorzystując swoją wiedzę o 4×4, SsangYong nie zapomniał, że wiele Korando znajdzie się poza utartym szlakiem podczas zimowej przygody lub holowania przyczepy na mokrym kempingu. Dlatego inżynierowie zamontowali tryb blokady AWD, aby ręcznie wymusić rozdział mocy między przednimi i tylnymi kołami przy prędkościach poniżej 25 mph.

Wszystko to zwiększa wiarygodność SsangYonga Korando jako wiodącego pojazdu do holowania. SsangYong został zaprojektowany, aby ciągnąć przyczepę z hamulcem o wadze do 2000 kg, podczas gdy niehamowana przyczepa o wadze 750 kg również nie stanowi problemu. Zapaleni karawanerzy już zostali zachwyceni statystykami Korando i z pewnością zakochają się w jego uniwersalnych zdolnościach z ładunkiem w holowaniu na drodze.

Z przyczepą lub bez, w sercu inżynierii AWD Korando leży bezpieczeństwo. Współpracując z ESP (Elektronika Stabilizacji) i ABS (system przeciwblokujący), system napędu na cztery koła zapewnia najlepszą możliwą przyczepność i kontrolę, niezależnie od warunków.

Skrzynia biegów

Przewyższając wielu swoich rywali, SsangYong Korando oferuje wybór dwóch sześciobiegowych skrzyń biegów dla kierowców crossoverów.

W Wielkiej Brytanii oczekuje się, że sześciobiegowa skrzynia manualna zostanie zamontowana w większości modeli Korando. Korzystając z szerokiego zakresu przełożeń, skrzynia biegów została opracowana w celu poprawy przyspieszenia startowego, jednocześnie oferując oszczędność paliwa przy niskich prędkościach silnika na autostradzie. Efektywność i trwałość również poprawiono dzięki optymalizacji smarowania olejem, podczas gdy szczególny nacisk położono na zmniejszenie hałasu zębów przy wszystkich prędkościach.

W przeciwieństwie do wielu swoich rywali, wybór automatycznej skrzyni biegów SsangYonga Korando nie oznacza rezygnacji z żadnych przełożeń. Sześciobiegowa skrzynia automatyczna stosuje ten sam szeroki zakres przełożeń, co manualna, aby zminimalizować jej wpływ na ekonomikę, emisję i kulturę pracy. Kierowcy mogą również przejąć ręczną kontrolę w dowolnym momencie, używając dźwigni zmiany biegów lub przycisków umieszczonych na kierownicy.

Takie technologie, jak zmienny solenoid, w pełni adaptacyjne sterowanie wejściowe i elektroniczne przesunięcie, zostały zastosowane do automatycznego wykrywania, jak kierowca chce, aby skrzynia biegów działała. Doskonalenie zmian biegów również było w centrum rozwoju skrzyni biegów, obok efektywności. Tak samo jak każdy inny aspekt mechanizmów Korando, skrzynia biegów cierpi na minimalne straty mocy i tarcia dzięki zastosowaniu zmiennej kontroli ciśnienia linii i oleju ATF (olej do automatycznej skrzyni biegów) o niskiej lepkości.

Zawieszenie i podwozie

Nowy crossover SsangYong Korando wykorzystuje połączenie nowoczesnych systemów i inżynierii, aby osiągnąć optymalne osiągi jazdy i zminimalizować hałas, wibracje i szorstkość (NVH). Szczegóły każdego systemu/obszaru można znaleźć poniżej.

EPS (Wspomaganie kierownicy elektrycznej)

EPS SsangYonga wykorzystuje silnik elektryczny, aby zapewnić idealną ilość wsparcia dla kierowcy podczas skręcania koła. System reaguje na prędkość, oferując maksymalne wsparcie podczas manewrów parkowania i większe wyczucie na otwartej drodze. Dodatkową zaletą jest poprawa efektywności w porównaniu do tradycyjnych systemów wspomagania hydraulicznego.

Optymalne prowadzenie i zachowanie

Aby uzupełnić pierwszą konstrukcję monokokową SsangYonga, z przodu i z tyłu zamontowano kompaktowe podzespoły. Zapewnia to nie tylko cechy prowadzenia i zachowania znacznie bliższe konwencjonalnemu samochodowi drogowemu niż pojazdowi terenowemu, ale również znacznie poprawia izolację kabiny od wybojów i nierówności drogi. Z przodu zastosowano sprężyny boczne, aby zminimalizować tarcie, a tym samym poprawić zarówno poziomy hałasu, jak i trwałość. Z tyłu montowane są sprężyny cylindryczne, aby poprawić ogólny komfort jazdy. Znaczący rozwój inżynieryjny prowadzono w celu zablokowania jakiegokolwiek przechyłu podzespołu podczas pokonywania zakrętów, co pomaga Korando utrzymać płaską, neutralną pozycję.

Wał napędowy

Wał napędowy przesyła moc do systemu AWD i zazwyczaj składa się z rur stalowych i przegubów uniwersalnych. Jednak ten układ nie spełniał wysokich standardów NVH oczekiwanych od SsangYonga Korando. Zamiast tego zastosowano przegub o stałej prędkości i gumowe sprzęgło, co pozwala na osiągnięcie niższych poziomów hałasu przy wysokich, stałych prędkościach. Co więcej, to rozwiązanie zmniejsza wstrząsy i wibracje podczas pokonywania zakrętów, dodatkowo poprawiając kulturę jazdy i komfort.

Optymalizacja izolacji akustycznej

Kolejnym udoskonaleniem w komforcie i przyjemności z każdej jazdy jest redukcja hałasu docierającego do kabiny. Wykorzystano ciężkie warstwy oraz materiały pochłaniające/izolujące dźwięk zarówno za deską rozdzielczą, jak i pod podłogą, aby zminimalizować wszelkie intruzywne hałasy. Dodatkowa izolacja akustyczna jest również zapewniana przez materiał filcowy umieszczony między silnikiem a kabiną, a dodatkowa warstwa materiału pochłaniającego dźwięk umieszczona jest na desce rozdzielczej.

Zdolności terenowe

Chociaż Korando czuje się lepiej na asfalcie niż kiedykolwiek wcześniej, zdolności terenowe nie zostały pominięte. Korando ma prześwit wynoszący 180 mm, kąt najazdu 22,8 stopnia, kąt zejścia 28,2 stopnia i kąt rampy 18,5 stopnia. Efektem jest maksymalny kąt podjazdu wynoszący 48 procent (AWD, 33 procent dla 2WD), kąt przewrócenia przekraczający 40 procent oraz głębokość brodzenia do 300 mm.

Te statystyki zapewniają modelowi crossover zdolności terenowe, które znacznie wykraczają poza oczekiwania wielu kierowców, ale które pozwalają na pokonywanie trudnych ścieżek i stromy wzniesień bez kosztownych uszkodzeń nadwozia lub mechanicznych.

BEZPIECZEŃSTWO

Jednym z głównych atutów SUV-ów jest poczucie bezpieczeństwa i ochrony, jakie daje wysoka pozycja za kierownicą i solidna konstrukcja. Wyzwaniem dla modelu crossover jest zaoferowanie rzeczywistych postępów w zakresie bezpieczeństwa bez ponoszenia konsekwencji zwiększonej wagi i obniżonej wydajności, które dotykają tradycyjnych pojazdów terenowych.

Aby sprostać wymaganiom najbardziej świadomych bezpieczeństwa nabywców crossoverów, SsangYong Korando ma strukturę wielokrotnego rozproszenia energii, która kieruje siłę uderzenia czołowego do nadwozia pojazdu przez trzy kanały obciążeniowe, w tym przedni podzespół. To rozprasza energię z kolizji, aby zminimalizować siły odczuwane przez pasażerów i wszelkie powstałe obrażenia.

W przypadku uderzenia z tyłu skrzynka crashowa wykonana z wysokotensyjnej stali działa jako bufor, absorbując energię wypadku razem z tylnym zderzakiem, aby chronić pasażerów pojazdu. Zarówno struktury przód, jak i tył zostały również zaprojektowane w celu zminimalizowania potencjalnego niebezpieczeństwa dla pieszych.

Ponieważ wielu nabywców Korando prawdopodobnie ma młodą rodzinę, dodanie międzynarodowego standardu systemu mocowania fotelika samochodowego ISOFIX jest istotną cechą, umożliwiającą łatwe i bezpieczne mocowanie fotelików dziecięcych za każdym razem.

Podczas gdy niektórzy rywale mogą pobierać dodatkowe opłaty za istotne wyposażenie związane z bezpieczeństwem, SsangYong Korando jest standardowo wyposażony w pełny komplet sześciu poduszek powietrznych. Poduszki powietrzne są zainstalowane dla kierowcy i pasażera z przodu, a także boczne i zasłonowe poduszki powietrzne, które zadziałają w przypadku kolizji bocznej. Zainstalowano również nowoczesny system bezpieczeństwa, aby zapobiec wyrzuceniu pasażerów z samochodu w przypadku przewrócenia się.

Kolejnym udoskonaleniem bezpieczeństwa jest najnowszy system aktywnych zagłówków. Sygnalizacja elektryczna jest wykrywana przez czujnik w przypadku kolizji z tyłu i natychmiast przesuwa przednie zagłówki do przodu i do góry, aby zminimalizować ewentualne obrażenia szyi.

Jednak bezpieczeństwo to nie tylko rozważanie najgorszego przypadku, jakim jest wysokoprędkościowe uderzenie – wypadki przy niskiej prędkości również wymagają rozwoju inżynieryjnego w celu zminimalizowania kosztów napraw i ubezpieczenia. Wysokotensyjna skrzynka crashowa zamontowana jest zarówno z przodu, jak i z tyłu, aby zredukować szkody spowodowane uderzeniami przy niskich prędkościach. Dzięki takiemu projektowi można łatwo naprawić pojazdy, które wchłonęły energię kolizji do swoich skrzynek crashowych, a nie kosztowne części podwozia i nadwozia.

Chociaż redukcja konsekwencji wypadku była w centrum rozwoju nowego Korando, pomoc kierowcom w unikaniu kolizji była równie ważna. Nowo opracowany system ABS/ESP porównuje wprowadzenia kierowcy dotyczące kierunku, przyspieszenia i hamowania z statusem pojazdu oraz kontroluje systemy silnika, skrzyni biegów i hamulców, aby zapewnić maksymalne możliwe bezpieczeństwo w każdej sytuacji. System może nawet wykryć nienormalną sytuację, na przykład gdy pedały gazu i hamulca są przypadkowo naciskane jednocześnie, i działać w trybie awaryjnym, w którym silnik wraca do biegu jałowego, aby zapobiec potencjalnym wypadkom.

Co więcej, system ESP SsangYonga Korando współpracuje również z HBA (Hydraulic Brake Assist), aby zastosować maksymalną siłę hamowania w nagłych wypadkach, zmniejszając dystans hamowania, gdy kierowca nie jest w stanie lub nie ma doświadczenia, aby w pełni nacisnąć pedał hamulca. ARP (ochrona przed przewróceniem) zapewnia dodatkową pomoc kierowcy, zapobiegając niestabilności podczas nagłych zmian kierunku. Aby ułatwić ruszanie pod górę, zainstalowano również HSA (Asystent ruszania pod górę), a ESS (Sygnalizacja awaryjnego zatrzymania) ostrzega pojazdy jadące za nimi o nagłym zatrzymaniu oraz o aktywacji ABS.

KOMFORT I WYGODA

Pomimo kompaktowych wymiarów, które pozwalają na poruszanie się po mieście, Korando oferuje praktyczność wymaganą od samochodu rodzinnego. Szerokie wnętrze zapewnia funkcjonalność SUV-a przy proporcjach i kosztach eksploatacji konwencjonalnego kompaktowego hatchbacka, co sprawia, że Korando jest idealnym środkiem transportu zarówno do codziennego użytku, jak i na aktywności rekreacyjne.

Wygoda zaczyna się na miejscu kierowcy. Dostępnych jest wiele miejsc do przechowywania, w tym taca centralna, taca w uchwycie drzwiowym oraz duża kieszeń na mapy. Wyraźny wyświetlacz cyfrowy również dostarcza kierowcy wszystkie informacje, których potrzebuje, gdy wyrusza na zewnątrz w poszukiwaniu górskich rowerów czy kajakarstwa, w tym temperatura zewnętrzna i wewnętrzna oraz wilgotność. Ten komputer pokładowy wyświetla także informacje o zużyciu paliwa i zasięgu.

Po stronie pasażera schowek zawiera przegrodę oraz uchwyt na kartę kredytową, ponadto znajduje się tam również wygodny hak do zabezpieczenia torby na zakupy.

Szeroki rozstaw osi SsangYonga Korando zapewnia komfort pasażerom, niezależnie od tego, czy siedzą z przodu, czy z tyłu. Pasażerowie z tyłu korzystają z płaskiej podłogi bez nachodzącego tunelu napędowego, a siedzenia drugiego rzędu można dzielić w proporcjach 60:40, składać i odchylać, aby zapewnić różne warianty siedzeń.

Otwórz klapę Korando, a znajdziesz przestronny bagażnik o pojemności 486 litrów z dużą tacką podpodłogową. Pokrywa bagażnika jest również demontowalna, a wieszak na dachu oraz hak do mocowania siatki ładunkowej zwiększają funkcjonalność SsangYonga.

Z poziomem wygody, który normalnie oferowany jest tylko przez luksusowe sedany, SsangYong Korando zapewnia wiele atrakcyjnych funkcji. Na czołowej pozycji dla wielu znajduje się standardowy zintegrowany system audio Bluetooth, który nie tylko umożliwia prowadzenie rozmów za pośrednictwem telefonu komórkowego z funkcją Bluetooth, ale także oferuje możliwość przesyłania muzyki za pośrednictwem odpowiedniego urządzenia.

Kiedy kierowca używa zdalnego kluczyka, aby otworzyć pojazd, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne lampki podświetlenia lusterka są oświetlane, aby oświetlić drogę. Obie lampki zapalają się automatycznie, gdy kierowca wyjmuje klucz ze stacyjki i otwiera drzwi.

Do innych funkcji wygody należy automatyczne składanie/rozkładanie lusterek, które są uruchamiane podczas blokowania/odblokowywania drzwi za pomocą zdalnego klucza.

Kiedy Korando osiąga 18,6 mph (30 km/h), drzwi automatycznie się zamykają, ale w przypadku wypadku, w którym poduszki powietrzne zostaną uruchomione, zablokowane drzwi automatycznie się odblokują, włączy się oświetlenie wnętrza oraz światła awaryjne.

Dbanie o dobro pasażerów leży u podstaw projektu wnętrza SsangYonga Korando. Dlatego różne przełączniki zostały pokryte farbą, która zapobiega rozwojowi mikroorganizmów, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się zarazków.

Bezpieczeństwo jest również zapewnione dzięki standardowemu alarmowi i immobilizerowi.

WYposażenie

2.0L MPI 2WD 6AT (149 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc109 Kw @ 6000 Rpm
148 Hp @ 6000 Rpm
146 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ 6000 Rpm
149 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

2.0L MPI 2WD 6MT (149 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc109 Kw @ 6000 Rpm
148 Hp @ 6000 Rpm
146 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ 6000 Rpm
149 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3389 Lbs (1537 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2175 G/Km

2.0L MPI 4WD 6AT (149 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc109 Kw @ 6000 Rpm
148 Hp @ 6000 Rpm
146 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ 6000 Rpm
149 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3583 Lbs (1625 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4784 Lbs (2170 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2198 G/Km

2.0L MPI 4WD 6MT (149 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc109 Kw @ 6000 Rpm
148 Hp @ 6000 Rpm
146 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ 6000 Rpm
149 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4784 Lbs (2170 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2192 G/Km

2.0d 2WD 6AT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc129 Kw @ 4000 Rpm
175 Hp @ 4000 Rpm
173 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2000-3000 Rpm
361 Nm @ 2000-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3552 Lbs (1611 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

2.0d 2WD 6MT (149 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc109 Kw @ 4000 Rpm
148 Hp @ 4000 Rpm
146 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1500-2800 Rpm
361 Nm @ 1500-2800 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3508 Lbs (1591 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

2.0d 2WD 6MT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc129 Kw @ 4000 Rpm
175 Hp @ 4000 Rpm
173 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2000-3000 Rpm
361 Nm @ 2000-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3508 Lbs (1591 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

2.0d 4WD 6AT (149 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc109 Kw @ 4000 Rpm
148 Hp @ 4000 Rpm
146 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1500-2800 Rpm
361 Nm @ 1500-2800 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3686 Lbs (1672 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

2.0d AWD 6AT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc129 Kw @ 4000 Rpm
175 Hp @ 4000 Rpm
173 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2000-3000 Rpm
361 Nm @ 2000-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3730 Lbs (1692 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

2.0d AWD 6MT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc129 Kw @ 4000 Rpm
175 Hp @ 4000 Rpm
173 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2000-3000 Rpm
361 Nm @ 2000-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/65R 16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość65.9 In (1674 Mm)
Wysokość72 In (1829 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.3 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna3686 Lbs (1672 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.