Po wyjściu z bankructwa dzięki indyjskiej grupie przemysłowej Mahindra&Mahindra, koreański producent samochodów SsangYong zaczął wzmacniać swoją markę.
SsangYong był na skraju wprowadzenia nowych modeli do swojej oferty, a po Tivoli i Tivoli XLV, zaprezentował odświeżoną wersję swojego kompaktowego SUV-a Korando. Uwierzcie lub nie, Korando to akronim od koreańskiego Can Do, co podkreśla jego zaangażowanie w odniesienie sukcesu w segmentach crossover i SUV. Było to już drugie odświeżenie trzeciej generacji kompaktowego SUV-a od momentu jego debiutu w 2010 roku.
Zmiany zewnętrzne były dość subtelne. Oprócz ostrzejszych świateł przednich i większych świateł przeciwmgielnych, Korando z 2017 roku otrzymało gięte szczeliny w grillu. Z tyłu zauważono minimalne różnice, szczególnie w nieco zmienionej konstrukcji zderzaka. Producent nie był zbyt chętny do wprowadzania wielu modyfikacji, ponieważ był już na ostatniej prostej do wprowadzenia nowej generacji Korando.
Wewnątrz producent wprowadził nowe kolory na kratkach wentylacyjnych oraz nową kierownicę, w zależności od poziomu wyposażenia. Poza tym zachowano te same cztery miejsca siedzące oraz 7-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, który umożliwiał łączność z iPodem i Bluetooth.
Pod maską, SsangYong musiał wprowadzić nowy silnik wysokoprężny Euro 6 z turbodoładowaniem. W ten sposób samochód był gotowy do spełnienia europejskich norm. Dostępny był także silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra. Obie wersje silnikowe były oferowane z napędem na przednie lub na wszystkie koła.
SUV SsangYong Korando zyskał ogromne ulepszenia na rok 2017, z nowym stylowym i nowoczesnym wyglądem przodu oraz udoskonaloną wyposażeniem.
Auto charakteryzuje się nową, wyrazistą atrapą chłodnicy i światłami, przyjmując nowy „look” SsangYonga, po raz pierwszy zaprezentowany w modelach Tivoli i Tivoli XLV oraz w nowym Rextonie, który został niedawno ogłoszony. Do tych zmian należą także nowe reflektory przeciwmgielne, dolny zderzak i maska. Na pokładzie znalazły się światła mijania wykorzystujące 11 wysoko luminizacyjnych lamp LED z osobnymi soczewkami, poprawiające widoczność, a także nowoczesna, ergonomicznie zaprojektowana kierownica.
W ofercie znajdują się cztery modele: SE z napędem na dwie osie w cenie 17 000 £; SE 4×4 za 18 500 £; ELX 4×4 kosztuje 22 000 £; a ELX z automatyczną skrzynią biegów od 23 500 £.
Dzięki możliwości holowania o wadze do 2 ton, SsangYong Korando zawsze cieszył się popularnością wśród osób potrzebujących ciągnąć przyczepę kempingową, przyczepę dla koni lub przyczepę dla łodzi. Posiada dużo miejsca wewnątrz, znaczny komfort na nogi dla wszystkich pasażerów, niemal całkowicie płaską podłogę i dużą przestrzeń bagażową – do 1 312 litrów, co daje miejsce na ciężki sprzęt rekreacyjny lub dwie dużych psy.
Wszystkie modele wyposażone są w elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z lampkami LED, radio RDS oraz łączność z iPodem i Bluetooth, klimatyzację, przyciemniane szyby i relingi dachowe. Model ELX oferuje dodatkowe wyposażenie, w tym przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę tylnią, 7-calowy ekran dotykowy, radio RDS i nawigację satelitarną TomTom, nowe charakterystyczne 18-calowe felgi diamentowe, skórzane fotele, podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewane fotele przednie i tylne.