Dwa lata po tym, jak marka została zakupiona przez indyjską grupę Mahindra&Mahindra, SsangYong wprowadził znaczący lifting swojego SUV-a Korando.
Po światowym kryzysie finansowym SsangYong znajdował się na skraju upadku, a w 2010 roku został kupiony przez Mahindra&Mahindra. Jednak jego oferta składała się głównie z przestarzałych modeli, co powodowało codzienne straty dla producenta. Aby spowolnić ten proces, w 2013 roku wprowadzono bardziej atrakcyjną wersję Korando. Korando to skrót od „Korean Can Do”. Pierwotny projekt został stworzony przez Giorgetto Giugiaro.
Nowy, całkowicie przeprojektowany przód modelu Korando z 2013 roku różnił się od poprzednika. Nowe reflektory o większej wewnętrznej stronie oraz zmieniona osłona chłodnicy przypominały uśmiech, który miał przyciągnąć więcej klientów. Dodatkowo zderzak wyposażono w niepomalowaną dolną część, która nie ulegała zarysowaniom i uszkodzeniom od kamieni. Z drugiej strony, lampy przeciwmgielne po zewnętrznej stronie nie były chronione w trudnych warunkach terenowych, dlatego w podstawowych wersjach nie były montowane. Z tyłu producent zamontował nowe tylne światła, co doprowadziło do zmiany tylnych błotników i przekształcenia klapy bagażnika.
Wnętrze nie wyglądało na zbyt mocno zainwestowane, ale deska rozdzielcza była bardziej przyjazna użytkownikowi i miała nowe, zakrzywione kształty oraz nowy ekran multimedialny na centralnej konsoli. Co więcej, samochód był wyposażony w podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu, co nie należało do normy. Ostatnią, ale nie mniej ważną zmianą, była poprawa bezpieczeństwa pojazdu oraz dodanie do opcji monitorowania ciśnienia w oponach.