Wszechstronny SsangYong wprowadził model Kyron na rynek europejski w 2005 roku jako następcę Musso, zaskakując wyglądem i ceną.
Podczas gdy klienci wciąż starali się wymówić trudną nazwę marki, jej produkty miały krótsze i łatwiejsze do wymówienia nazwy. Kyron był większy od swojego poprzednika i starał się konkurować z dobrze znanymi modelami, takimi jak Nissan Terrano czy Mitsubishi Pajero. Producent samochodów współpracował ściślej z Mercedes-Benz przy układach napędowych oraz z brytyjskim projektantem Kenem Greenleyem, byłym kierownikiem kursu projektowania samochodów w Royal College of Art w Londynie.
W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Kyron miał zaokrąglone linie oraz ostre reflektory zwężające się od wewnętrznej strony, z kierunkowskazami zamontowanymi na zewnątrz. Jego podzielona atrapa chłodnicy z pionowymi żebrami oraz zaokrąglonymi, V-kształtnymi liniami wzdłuż maski robiła wrażenie na niektórych klientach. Z boku, rzeźbione błotniki i panele drzwiowe miały wznoszące się linie, które sugerowały dynamiczną formę, podczas gdy tylne światła miały kształt przypominający tarczę.
Wewnątrz, producent zamontował wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami do obsługi komputera pokładowego i systemu audio, a na centralnej konsoli zainstalowano okrągły wzór dla funkcji off-road. Ostre linie deski rozdzielczej tworzyły wyraźny obszar dla kierowcy, z nieco pochyloną konsolą centralną w stronę kierowcy. Dzięki długiemu rozstawowi osi oferował wystarczający komfort dla czterech dorosłych pasażerów.