Południowokoreański producent samochodów podniósł stawkę i wprowadził na rynek większego SUV-a 4×4, zaprojektowanego wspólnie z Mercedes-Benz.
SsangYong nie był nowicjuszem w branży pojazdów terenowych, ale nie był zbyt dobrze znany na rynku europejskim. Siły zbrojne Korei Południowej korzystały z ich pojazdów od lat 50., ale nie były one dostępne dla ogółu społeczeństwa. Musso zadebiutował na rynku w 1993 roku, a w 1994 roku wygrał Rajd Faraonów, ale wciąż starał się przekonać klientów do zakupu. W 1998 roku południowokoreański producent wprowadził odnowioną wersję tego modelu.
Musso został zaprojektowany przez brytyjskiego projektanta Kena Greenleya, a pięć lat później producent uznał, że może potrzebować aktualizacji. Projektanci SsangYonga zaokrąglenie kształty pojazdu, zmieniając przód z grillem o łagodnych liniach oraz inny kształt maski. Charakterystycznym elementem dużego koreańskiego SUV-a pozostał na ukośnym cięciu umieszczony w narożnikach kierunkowskaz.
Wnętrze Musso oferowało standardowo luksusowe wykończenie, w zależności od rynku. W wersji podstawowej znajdowały się siedzenia materiałowe, natomiast w pełnej wersji wyposażenia zamontowano skórzane fotele, drewniane wykończenia deski rozdzielczej oraz szyberdach. SsangYong zdecydował się oferować samochód bez radia, pozostawiając to w gestii dealerów. W efekcie niektóre pojazdy były wyposażone w radio-CD, a inne w odtwarzacze kasetowe.