SSANGYONG Musso 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

SSANGYONG Musso 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćSSANGYONG Musso 2018-Present

Tzw. „otwarty SUV” SsangYong Musso był jedynym dostępnym w Korei modelem pick-up na rynku.

Muso było stosunkowo małe jak na podwójne kabiny, jego wymiary wynosiły 5095 mm długości, 1960 mm szerokości i 1825 mm wysokości. Dostępna była również wersja z dłuższym rozstawem osi.

Praktyczność była jednym z najmocniejszych punktów Musso, które było najbardziej przestronnym pick-upem w swoim segmencie. Oprócz dużej przestrzeni dla pasażerów z tyłu, układ kabiny był naprawdę dobry, z intuicyjnie rozmieszczonymi kontrolkami i dużą ilością przestrzeni na przechowywanie, w tym uchwytami na napoje w wszystkich drzwiach.

Oferując dużo komfortu na przednich siedzeniach, znalezienie odpowiedniej pozycji do jazdy nie było wcale trudne, ponieważ Musso było wyposażone w kierownicę, której wysokość i kąt można było regulować.

Kolejnym mocnym punktem było poczucie wewnątrz pojazdu. A może lepiej powiedzieć wewnątrz SUV-a, ponieważ Musso nie sprawiało wrażenia pick-upa, posiadało wysokiej jakości materiały wewnątrz kabiny oraz wiele dostępnych funkcji.

Choć imponujące w wielu aspektach, Musso było wyposażone w silnik 2.2 o pojemności 4 cylindrów, o mocy 178 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Choć moc była dość skromna jak na tę klasę, Musso nie ważyło tak dużo jak inne pick-upy, osiągając maksymalną wagę 2192 kg w przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów.

 Nowa wersja pickupa SsangYong Musso zadebiutowała w Wielkiej Brytanii, mając na celu zakłócenie szybko rozwijającego się rynku pick-upów dzięki solidnym, mocnym i atrakcyjnym cenowo 4×4.

Musso zbudowano na tej samej platformie co nowy Rexton, który już otrzymał tytuł '4×4 Roku 2018′ przyznany przez magazyn 4×4. Dzięki konstrukcji typu body-on-frame, SsangYong Musso zapewnia ekstremalną wytrzymałość oraz doskonałe osiągi i bezpieczeństwo w terenie, oferując system napędu na cztery koła.

Nowe Musso, co w języku koreańskim oznacza nosorożca, czerpie swoją potężną i mocną tożsamość z 60-letniej tradycji marki oraz od pierwotnego SsangYong Musso z lat 90.

Jako wiodący i jedyny w Korei producent SUV-ów i 4×4, SsangYong zobowiązuje się do odświeżenia całej swojej oferty produktowej, a Musso to najnowszy model wprowadzony w ramach programu nowych modeli, który rozciąga się na lata 2020.

Nowy SsangYong Musso to bardzo wszechstronny samochód ciężarowy z wartościami SsangYong w sercu – kompleksowo wyposażony, z wiodącą w branży 7-letnią gwarancją na 150 000 mil, a także z zaskakującym poziomem wykończenia wnętrza i doskonałym systemem infotainment.

Zaprojektowany, aby przewozić pasażerów w komfortowych warunkach i przewozić ładunki w sposób bezpieczny, Musso oparty na SUV-ie łączy pięcioosobową kabinę z przestronną skrzynią ładunkową, która pomieści pełnowymiarową europaletę. Oferuje również ładowność powyżej 1 tony oraz możliwość holowania przyczep o wadze do 3,5 tony, co zapewnia najwyższą łączną pojemność ładunkową w tej kategorii. Kombinacja funkcji pickupa i SUV-a sprawia, że Musso zapewnia idealną równowagę między funkcjonalnością, praktycznością, osiągami i komfortem zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

SsangYong Musso napędzany jest tym samym silnikiem e-XDi220, co Rexton, oferując maksymalną moc 181 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1400 do 2800 obr./min. Jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną Aisin 6-biegową, której skuteczność została potwierdzona przez SsangYong oraz kilka innych marek motoryzacyjnych.

Wnętrze Musso jest wyjątkowo dobrze wyposażone w porównaniu do innych pickupów i, oprócz doskonałej przestrzeni na ramiona i nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu, można w nim znaleźć fotele z nappa skórzanej w modelu najwyższej klasy, co dodaje luksusu i komfortu. Radio DAB i łączność Bluetooth występują w całej gamie, natomiast wszystkie modele oprócz podstawowego oferują nowoczesny system infotainment z 8-calowym ekranem, Apple CarPlay, Android Auto oraz Wi-Fi mirroring, lub 9,2-calowy ekran z nawigacją TomTom w modelach z najwyższej półki.

Nowa 7-letnia/150 000-milowa gwarancja

Jako jeden z najtrudniejszych pickupów na rynku, SsangYong wspiera swoją wiarę w nowe Musso, wprowadzając wiodącą w branży 7-letnią/150 000-milową gwarancję. „Wierzymy w siłę naszego nowego samochodu,” mówi Nick Laird, dyrektor zarządzający SsangYong Motor UK, „dlatego ogłaszamy tę nową gwarancję, która będzie także obowiązywać na Rexton, na którym oparty jest SsangYong Musso. Żaden inny pickup ani SUV nie oferuje tak kompleksowego wsparcia, bez małego druku, który występuje w wielu innych gwarancjach producentów.”

Projekt zewnętrzny

Bycie solidnym i funkcjonalnym to już nie wszystko dla pickupów, klienci szukają teraz pojazdu roboczego, który również dobrze się prezentuje. Zewnętrzny design Musso nadaje pojazdowi śmiałą, muskularną sylwetkę i przyjmuje celowy design przedniej części, charakterystyczny dla wszystkich nowych pojazdów SsangYonga.

Śmiała chromowana linia wzdłuż grilla chłodnicy i krzywizny maski nadają mu solidny wygląd i prawdziwe wrażenie siły. Grille w kształcie skrzydła, które stały się charakterystycznym elementem stylizacji marki, łączą się z reflektorami, a dynamiczne linie boczne, szczególnie z tyłu, dodają mu mocnego charakteru.

Z długością przekraczającą 5 metrów (5,095 mm), nowy SsangYong Musso jest większy od swojego poprzednika w każdej konfiguracji i oferuje jedną z największych kabin w swojej klasie. Skrzynia ładunkowa jest również dłuższa (1300 mm), szersza (1570 mm) i znacznie głębsza (570 mm) niż jej poprzedniczka i łatwo pomieści europaletę.

Wszystkie modele wyposażone są w sportowe lampy przeciwmgłowe, dzienne lampy LED w Saracenie i Rhino oraz stylowe belki dachowe w Rebel i Saracen.

Drzwi zaprojektowane są tak, aby zakrywać progi w dolnej części nadwozia, aby zapewnić pasażerom, że nie będą zbierać brudu przy wsiadaniu i wysiadaniu, podczas gdy czarne 18-calowe koła w Saracenie sugerują, że to nie jest zwykły pickup.

Skrzynia ładunkowa oferuje niezwykle przydatną przestrzeń ładunkową, wystarczającą do przewozu ładunku o wadze 1 tony i standardowo wyposażoną w solidną wykładzinę ładunkową, gniazdo 12V/120W oraz obracalne haki, które pomagają przy mocowaniu ładunków, takich jak narzędzia i sprzęt.

Musso dostępne jest w atrakcyjnej gamie kolorów: Grand white oraz metallic Indian red, Space black, Atlantic blue, Fine silver i Marble grey.

Projekt wnętrza

W oparciu o nowy Rexton, wnętrze Musso jest całkowicie nowe i oferuje bardzo wysoki standard wykończenia, dopasowania i detali. Może zaskakiwać w przypadku pojazdu użytkowego, ponieważ wnętrze emanuje elegancją i nowoczesnym klimatem, co przypomina premium SUV, ale nadal pozostaje solidne i trwałe, dopełniając zewnętrzny wygląd pickupa.

Niezwykle dobrze wyposażone, dostępne są trzy style tapicerki siedzeń, w tym miękkie skórzane fotele nappa w modelach z najwyższej półki. Większość modeli ma podgrzewane przednie siedzenia, które w modelach premium są również wentylowane i elektrycznie regulowane, co sprawia, że długie podróże są bardziej przyjemne bez względu na temperaturę, a także skórzaną, podgrzewaną kierownicę, która będzie szczególnie mile widziana w bardzo zimne zimowe poranki.

Dzięki jednemu z najbardziej przestronnych wnętrz w swoim segmencie, tylna rząd siedzeń zaprojektowano z myślą o trzech pasażerach, aby podróżować komfortowo z najlepszym w tej klasie miejscem na nogi i łokcie.

Napęd

Nowy napęd SsangYong Musso to silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra, wyprodukowany przez SsangYong, który dostarcza maksymalną moc 181 KM i moment obrotowy 400 Nm. Ten wysoce efektywny, cichy i sprawdzony silnik e-XDi220 zapewnia progresywne przyspieszenie z miejsca oraz silny moment obrotowy w dolnym zakresie, typowy dla jednostek napędowych SsangYong.

Napęd dostępny jest w wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub opcjonalną 6-biegową automatyczną Aisin, znaną z płynnej zmiany biegów i trwałości, które są dostępne w innych modelach SsangYonga i kilku innych marek.

System napędu na cztery koła oparty jest na wieloletnim doświadczeniu SsangYonga w technologii napędu na wszystkie koła. Aby osiągnąć lepszą efektywność i większą oszczędność paliwa, system ma możliwość wyboru 4×4 z napędem na tylne koła, a przedni napęd włącza się elektronicznie w razie potrzeby, z wysokimi i niskimi przełożeniami dostępnymi w zależności od warunków drogowych i terenowych. System obejmuje kontrolę zjazdu ze wzniesienia oraz asystenta startu na wzniesieniu, aby zapewnić optymalną przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo.

Rozpoczynając od sztywnej konstrukcji na ramie oraz zastosowania ośmiu mocowań nadwozia i dużych mocowań silnika, Musso zostało również starannie dostosowane przez Pininfarinę, aby zapewnić doskonałe poziomy hałasu, drgań i szumów (NVH). Poliestrowe osłony nadkoli redukują hałas drogowy, aby pasażerowie mogli podróżować w komforcie, a komora silnika zawiera lepsze uszczelnienia, aby poprawić izolację dźwiękową, pyłoszczelność i wodoodporność, podczas gdy hałas wiatru zmniejsza detale takie jak czterokrotne uszczelnienie drzwi oraz aerodynamicznie zaprojektowane wycieraczki.

BEZPIECZEŃSTWO

Dzięki nowym technologiom i funkcjom, nowy SsangYong Musso zapewnia doskonały poziom bezpieczeństwa i obejmuje sześć poduszek powietrznych we wszystkich modelach.

Dzięki konstrukcji Quad-frame z wysokiej wytrzymałości stali, pojazd jest sztywniejszy od swoich konkurentów, co osiągnięto przy użyciu stali ultra-wysokiej wytrzymałości o klasie 1,5 GPa – światowy debiut, z zawartością 79,2% stali o wysokiej gęstości. To nie tylko znacznie poprawia wytrzymałość nadwozia, ale również zmniejsza wagę.

Pickup posiada także elementy absorbujące uderzenia w kierownicy i kolumnie kierownicy, aby zminimalizować obrażenia w przypadku zderzenia czołowego, a struktura i materiały zastosowane w przedniej części nadwozia mają na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych.

INFOTAINMENT I WYGODA

Wszystkie modele wyposażone są w zaawansowany system infotainment, który obejmuje radio DAB, łączność Bluetooth i MP3, podczas gdy Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w modelach średniej i najwyższej specyfikacji, podobnie jak kamera tylna. Wszystko wyświetlane jest na ekranie 8,0″ lub 9,2″ z nawigacją TomTom w modelach z wyższej półki. Wbudowane są również przednie głośniki z węgla nanorurek, głośniki wysokotonowe w drzwiach przednich oraz głośniki w drzwiach tylnych.

Inne standardowe funkcje to regulowana kierownica w zakresie nachylenia i wysuwu, elektryczne szyby, tempomat, centralny zamek, klimatyzacja z filtrami drobnocząstkowymi oraz gniazdo 12V/120W w obszarze bagażnika.

SsangYong Musso EX – 19,995 funtów bez VAT

EX to model wprowadzający na rynek stworzony do ciężkiej pracy w nieosiągalnej cenie. Oferuje 17-calowe alufelgi, system audio DAB/Bluetooth, 6 poduszek powietrznych, elektryczne szyby, zdalny centralny zamek, w tym klapę bagażnika, manualną klimatyzację, automatyczne światła, wycieraczki z czujnikiem deszczu i pełnowymiarowe koło zapasowe.

SsangYong Musso Rebel – 22,495 funtów bez VAT

Rebel bazuje na specyfikacji EX, dodając 18-calowe alufelgi, belki dachowe, dywaniki podłogowe, 8-calowy system infotainment z Google CarPlay i Android Auto, kamerę tylna, fotele w stylu skóry, przednie fotele podgrzewane i wentylowane, podgrzewaną skórzaną kierownicę, czarne stopnie boczne oraz grafiki Rebel.

SsangYong Musso Saracen – 24,995 funtów bez VAT

Dodając premium odczucie, Saracen jest natychmiast rozpoznawalny dzięki swoim czarnym alufelgom 18″, oraz dodaje fotele skórzane nappa, elektrycznie regulowane siedzenia kierowcy i pasażera z przodu, podgrzewane tylne fotele, ekran 9,2″ z nawigacją TomTom, automatycznie włączające się reflektory, światła pozycyjne LED, tempomat, metalową osłonę przednią, jasno wykończone rury boczne, jasne tylne belki narożnikowe, jasne lusterka oraz klamki drzwiowe oraz grafiki Saracen.

SsangYong Musso Rhino – edycja limitowana, obejmująca automatyczną skrzynię biegów oraz metaliczny lakier – 28,495 funtów bez VAT

Zaledwie 100 numerowanych pickupów, Rhino to naprawdę wyjątkowa edycja limitowana. Wykończone w kolorze Indian red lub metalicznym Space black, posiada 6-biegową automatyczną skrzynię Aisin, 20-calowe czarne alufelgi z oponami całorocznymi General Grabber, czarną osłonę przednią, czarne progi, czarne belki narożnikowe, czarną belkę ładunkową z lampami LED, przyciemniane tylne szyby, numerowaną tabliczkę edycji limitowanej oraz grafiki Rhino.

2.2L e-XGDi 6AT AWD (181 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2157 Cm3
Moc133.1 Kw @ 4000 Rpm
181 Hp @ 4000 Rpm
178 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ 1400-2800 Rpm
542 Nm @ 1400-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość200.6 In (5095 Mm)
Szerokość76.8 In (1951 Mm)
Wysokość72.4 In (1839 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.6/43.5 In (1
Rozstaw osi122 In (3099 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Masa własna4751 Lbs (2155 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie2.7 Mpg Us (87.1 L/100Km)
Emisja CO2226 G/Km

2.2L e-XGDi 6MT AWD (131 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2157 Cm3
Moc96.4 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ 1400-2800 Rpm
542 Nm @ 1400-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość200.6 In (5095 Mm)
Szerokość76.8 In (1951 Mm)
Wysokość72.4 In (1839 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.6/43.5 In (1
Rozstaw osi122 In (3099 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Masa własna4751 Lbs (2155 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2211 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.