W 1998 roku SsangYong wkroczył na rynek lekkich pickupów z wersją Musso Sports, opartą na tej samej platformie co jego siostrzany model Musso.
Dzięki agresywnej polityce marketingowej, SsangYong znalazł niszę na rynku europejskim: pickup do rekreacji. Niestety, dla koreańskiego producenta samochodów, było to zbyt wcześnie, aby ją zapełnić, a Musso Sports nie osiągnęło przewidzianego sukcesu.
Wzornictwo nadwozia Musso, w kształcie klinowym, zostało przeniesione do Musso Sports aż do słupka C. Posiadało te same kanciaste reflektory oraz proste linie na grillu, masce i profilu. Po tylnych drzwiach projektant zakończył kabinę pionowym opadem dla tylnej szyby, a następnie kontynuował model małym łóżkiem przystosowanym do przewozu rowerów i sprzętu na świeżym powietrzu.
Wewnątrz, Musso Sports w podstawowej wersji oferowało tapicerkę materiałową, jednak dostępna była także wersja z kabiną w skórze w modelu z pełnym wyposażeniem. SsangYong zdecydował się na oferowanie samochodu bez radia, pozostawiając tę kwestię dealerom. W rezultacie niektóre Musso Sports były wyposażone w radia CD, a inne w odtwarzacze kasetowe.